سرمایه‌گذاری چقدر زمان می‌برد؟

بسیاری از افراد از ما می‌پرسند که معاملات و سرمایه‌گذاری چقدر زمان می‌برد؟ پاسخ به این سؤال چندان آسان نیست چرا که مدت‌زمان سرمایه‌گذاری شما به استراتژی شما برمی‌گردد. اما می‌توانیم به شما چند نشانه برای پیدا کردن حداقل زمان مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری بدهیم تا بتوانید ترید و معاملات موفقی داشته باشید.

آیا دوست دارید زمان کمی صرف سرمایه‌گذاری کنید؟

اگر دوست ندارید تمام زمان خود را صرف سرمایه‌گذاری کنید، می‌توانید در یک صندوق مالی یا ETF سرمایه‌گذاری کنید. ETF به صندوق‌هایی گفته می‌شود که سرمایه شما را در مجموعه‌ای از سهام‌ها، سرمایه‌گذاری می‌کنند. شما می‌توانید به‌صورت دوره‌ای، مقداری از سرمایه خود را در این صندوق‌ها قرار دهید. با این کار، از سرمایه‌گذاری تمام پول خود در سقف قیمتی خودداری خواهید کرد.

کافی است زمانی برای انتخاب یک یا چند ETF که مناسب شماست، بگذارید. ببینید به‌صورت ماهانه چقدر از سرمایه خود را می‌خواهید در این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کنید و دیگر لازم نیست فعالانه به سرمایه‌گذاری بپردازید.

آیا دوست دارید زمان زیادی برای سرمایه‌گذاری خود صرف کنید؟

[Q]آیا دوست دارید دائماً در حال پیگیری اخبار باشید و طبق این اخبار معاملات خود را مدیریت کنید؟ آیا دوست دارید خودتان سهام‌های مورد نظر را انتخاب کنید؟ پس معامله یا سرمایه‌گذاری فعال، می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

به‌عنوان یک سرمایه‌گذار فعال، باید مرتب تحولات بازار را زیر نظر داشته باشید. شما می‌توانید دهه‌ها سهامی را نگه دارید. اما بسیاری ترجیح می‌دهند به معامله کوتاه‌مدت سهام بپردازند و هر هفته چندین معامله انجام دهند.

یکی از کارگزاری‌های خوبی که امکان ترید و معامله فعال CFD را به شما می‌دهد، Plus500 است. در Plus500 شما می‌توانید با استفاده از CFD، به معامله فعال تغییرات قیمت در بازار بپردازید. از لینک زیر، همین حالا یک حساب کاربری در Plus500 افتتاح کنید:[/Q]

٪82 از حساب‌های CFD سود خود را از دست می‌دهند.٪82 از حساب‌های CFD سود خود را از دست می‌دهند.

مدت‌زمان سرمایه‌گذاری به استراتژی شما بازمی‌گردد

زمانی که برای سرمایه‌گذاری صرف می‌کنید با استراتژی شما مرتبط است. بگذارید سه مورد از پرطرف‌دارترین روش‌های معامله و سرمایه‌گذاری را بررسی کنیم تا ببینید کدام‌یک مناسب شما است.

روش اول متعلق به معامله‌گران میان روز یا Intraday Trader است. در این روش شما دائماً قیمت‌های لحظه‌ای بازار را در نظر می‌گیرید و در کل روز در حال معامله و خرید و فروش هستید.

در روش معامله‌گری روزانه یا Day Trading شما قیمت‌های پایان روز را بررسی می‌کنید و در آخر هفته وضعیت کلی بازار را تحلیل کرده و استراتژی روزانه خود را مشخص می‌کنید.

در روش معامله‌گر سنتی یا Traditional Trader شما هر از مدتی قیمت‌های بازار را بررسی می‌کنید. در این روش، شما خرید و فروش خود را بر اساس آینده بازار انجام می‌دهید و سود روزانه را مبنا قرار نمی‌دهید.

معامله‌گران میان روز، دائماً در حال معامله هستند

این معامله‌گران، افرادی بسیار مشتاق هستند که چندین ساعت در روز با به مشاهده تغییر قیمت‌های بازار می‌پردازند. در این روش، معامله‌گران سهام، بورس کالا یا جفت ارز فارکس را باتوجه‌به نمودارهایی با بازه‌های زمانی چهارساعته، یک‌ساعته یا دقیقه‌ای معامله می‌کنند. در طول روز، این معامله‌گران ممکن است چندین معامله انجام داده باشند. این معامله‌گران به شدت درگیر معاملات خود هستند و اگر استراتژی آن‌ها جواب دهد، سود حداکثری کسب خواهند کرد.

اگر دوست دارید به ترید یا معامله‌گری میان روزی بپردازید، باید دو تا هشت ساعت از زمان روزانه خود را به معامله اختصاص دهید. در این روش، معامله یا سرمایه‌گذاری منبع اصلی درآمد شما خواهد بود. باید مانند یک عقاب قیمت‌ها را مشاهده کنید و سعی کنید از کوچک‌ترین نوسانات و تغییرات قیمت، سود کسب کنید.

با معامله روزانه، میتوانید با صرف زمان کمی سود بدست آورید

به‌عنوان یک معامله‌گر روزانه، زمان محدودی از روز را به معامله اختصاص می‌دهید

در این روش، شما تا جایی که می‌توانید تحولات بازار را بررسی می‌کنید، اما ممکن است به طور لحظه‌ای، قیمت‌ها را رصد نکنید. معامله روزانه می‌تواند استراتژی سودآوری باشد. شما می‌توانید این استراتژی را در کنار شغل تمام‌وقت خود ادامه دهید. شما می‌توانید در این نوع استراتژی، در آخر هفته برنامه معاملاتی روزانه خود را بر طبق آنالیز تکنیکال مشخص کرده و یک فهرست تحت‌نظر یا Watch List برای خود بنویسید.

به‌محض این‌که واچ لیست خود را درست کردید، کافی است هر روز عصر معاملات خود را بر طبق آن تنظیم کنید. ازآنجایی‌که لیست دارایی‌های مورد معامله خود را دارید، تنها لازم است ببینید آیا پیش‌بینی‌های شما درست بوده است یا خیر. معامله روزانه زمان زیادی از شما نخواهد گرفت. کافی است در آخر هفته حدود دو ساعت و روزانه نیم ساعت را به معاملات خود اختصاص دهید. شما می‌توانید سود خوبی از معامله و ترید روزانه کسب کنید.

معامله سنتی بر روی سود لحظه‌ای تمرکز نمی‌کند

برخلاف دو استراتژی پیشین، معامله‌گر سنتی روشی محافظ کارانه دارد. در این روش، معامله‌گر بر اساس تحلیل کارشناسان اقتصادی و خواندن گزارش‌های مالی مختلف، تصمیم می‌گیرد در کدام دارایی سرمایه‌گذاری کند. بازه زمانی این روش سرمایه‌گذاری، طولانی است. این استراتژی، بر سوددهی بلندمدت تمرکز دارد.

به‌عنوان معامله‌گر سنتی، لازم نیست زمان زیادی را به سرمایه‌گذاری بپردازید. کافی است هرازگاهی سبد سرمایه‌گذاری خود را مدیریت کنید تا عملکرد معاملات و سرمایه‌گذاری‌های خود را بررسی کنید. معامله‌گری سنتی برای سوددهی بلندمدت است و هدف آن سوددهی کوتاه‌مدت نیست.

ترکیب!

با ترکیب کردن روش‌های مختلف معاملاتی می‌توانید از مزایای همه این روش‌ها استفاده کنید. لازم نیست زمان زیادی را به سرمایه‌گذاری بپردازید. می‌توانید با مدیریت زمان خود نیز، به سوددهی برسید. با کسب درآمد به‌عنوان یک معامله‌گر روزانه و ترکیب آن با روش سنتی، می‌توانید سود بیشتری در مدت‌زمانی کمتر به دست آورید.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *