معامله ذرت: چگونه می‌توان در ذرت سرمایه‌گذاری کرد؟

ذرت در بورس کالا عرضه می‌شود و شما می‌توانید با استفاده از یک کارگزاری، در ذرت سرمایه‌گذاری کنید. در این مقاله خواهیم دید که چگونه می‌توان به معامله ذرت پرداخت. همچنین فاکتورهای تأثیرگذار در قیمت ذرت را نیز بررسی خواهیم کرد. با اطلاعاتی که از این مقاله به دست می‌آورید، می‌توانید زمان مناسب برای خرید یا فروش ذرت را پیدا کنید و معاملات سودمندی داشته باشید.

چگونه می‌توان در ذرت سرمایه‌گذاری کرد؟

راه‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری در ذرت وجود دارد. شما می‌توانید مستقیماً قیمت ذرت را معامله کنید یا می‌توانید سهام شرکت‌هایی که در حوزه تولید و پخش ذرت فعال هستند، خریداری کنید. در ادامه، راه‌های سرمایه‌گذاری در ذرت را بررسی خواهیم کرد.

کجا می توانیم ذرت را خریداری کنیم؟

آیا می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان سهام ذرت را خریداری کرد؟ مرور زیر به شما نشان می‌دهد که از چه کارگزارانی می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در سهام ذرت استفاده کنید:

کارگزارانمزایاثبت نام

سرمایه‌گذاری در سهام‌های ذرت

یکی دیگر از راه‌های سرمایه‌گذاری در ذرت، خرید سهام شرکت‌هایی است که با ذرت‌کار می‌کنند. یکی از این شرکت‌ها، Kellogg’s است. شرکت Kellogg یکی از کمپانی‌های آمریکایی است که به دلیل تولید سریال‌های صبحانه معروف شده است. قیمت ذرت، تأثیر زیادی در سوددهی و عملکرد این شرکت دارد.

البته باید به خاطر داشته باشید که خرید این نوع سهام‌ها، سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در ذرت محسوب می‌شود. فاکتورهای زیادی در قیمت سهام دخیل هستند. به همین دلیل هنگامی‌که قصد سرمایه‌گذاری در چنین شرکتی را دارید، علاوه بر قیمت سهام، باید عملکرد کلی و برنامه‌های آینده این شرکت را نیز بررسی کنید. با این کار، از دور ریختن پول خود جلوگیری خواهید کرد!

سرمایه‌گذاری در صندوق‌های مالی یا ETF

یکی دیگر از راه‌های سرمایه‌گذاری در ذرت، خرید صندوق‌هایی است که اقدام به سرمایه‌گذاری در ذرت می‌کنند. Teucrium Corn Fund یکی از این صندوق است. این صندوق معاملات آتی (Futures) ذرت را خریداری می‌کند.

سرمایه_گذاری_در_ذرت

چرا سرمایه‌گذاری در ذرت می‌تواند سودآور باشد؟

دلایل زیادی برای سودآور بودن معاملات ذرت وجود دارد. در ادامه مقاله، به چند مورد از آن‌ها می‌پردازیم.

رشد جهانی

در کل دنیا، اقتصاد کشورها در حال بزرگ شدن است. بهترین مثال این رشد اقتصادی، چین است. این کشور یک میلیارد جمعیت دارد و فراهم‌کردن غذای این افراد می‌تواند تقاضا برای ذرت را افزایش دهد. همچنین، در کل دنیا افراد در حال ثروتمند شدن هستند و در نتیجه مصرف گوشت رو به افزایش است. در عمل، بسیاری از ذرت تولید شده، خوراک دام خواهد شد.

مصونیت در برابر تورم

در شرایطی که اقتصاد اوضاعی نا به سامان دارد، بانک‌های مرکزی اقدام به چاپ پول می‌کنند. در نتیجه، تورم افزایش می‌یابد و پول شما در بانک ارزشش را از دست می‌دهد. با سرمایه‌گذاری در بورس کالا و خصوصاً کالایی مثل ذرت، شما می‌توانید از سرمایه خود در برابر تورم محافظت کنید. چراکه قیمت ذرت همراه با تورم جهانی رشد می‌کند.

تنوع‌بخشی

سرمایه‌گذاری در اقلام بورس کالا مثل ذرت، ریسک سبد سرمایه‌گذاری شما را کاهش می‌دهد. اگر شما تنها در سهام سرمایه‌گذاری کنید، احتمال این وجود دارد که با ورشکستگی یک شرکت، سرمایه خود را از دست بدهید. تنوع‌بخشی به سبد سرمایه‌گذاری باعث می‌شود سرمایه شما رشدی پایدار را تجربه کند.

سوخت

از ذرت برای تولید بعضی انواع سوخت زیستی مثل اتانول استفاده می‌شود. در آمریکای جنوبی، اتانول در خودروهای زیادی استفاده می‌شود. اما در اروپای غربی نیز، تقاضا برای سوخت‌های زیستی رو به افزایش است. در نتیجه سرمایه‌گذاری در ذرت می‌تواند جذاب باشد.

همراهی با ترند بازار

معامله ذرت همسو با ترند جهانی است. با ظهور بازارهای جدید مثل چین، هند و برزیل، تقاضا برای غذا و انرژی در حال افزایش است. در نتیجه، تقاضا برای مواد خام مثل ذرت نیز افرایش خواهد یافت.

درعین‌حال، روزانه توجه افراد بیشتری به مسئله گرمایش زمین جلب می‌شود. بسیاری به دنبال سوخت‌های زیستی هستند تا بتوانند آن را جایگزین سوخت‌های فسیلی کنند. افزایش دما ریسک برداشت محصول کشاورزان را افزایش می‌دهد. در نتیجه، سرمایه‌گذاری در ذرت می‌تواند گزینه جذابی باشد.

هنگام سرمایه‌گذاری در ذرت، به چه نکاتی باید توجه کرد؟

سرمایه‌گذاری همیشه با ریسک همراه است. اگر قصد سرمایه‌گذاری در ذرت را دارید، بازهم سرمایه‌گذاری شما ریسک‌های خود را دارد. بگذارید به طور خلاصه این ریسک‌ها را بررسی کنیم.

خرابی محصول یا حتی شایعه خرابی محصول می‌تواند باعث افزایش قیمت ذرت شود. خشکسالی باعث کاهش برداشت محصول می‌شود. اما زمانی که بارش به اندازه کافی باشد، ممکن است ذرت مازاد به بازار ارائه شود و قیمت ذرت را پایین بیاورد.

تحولات سیاسی نیز می‌تواند بر روی قیمت ذرت تأثیر داشته باشد. پس از این‌که روسیه بخشی از اکراین را تصرف کرد، به دلیل تحریم‌های وضع شده، دیگر نتوانست ذرت خود را به اروپا صادر کند. اتفاقات این‌چنینی، تأثیر زیادی بر روی قیمت ذرت خواهد داشت.

هنگامی‌که قصد معامله ذرت را دارید، باید حواستان به تحولات کوچک اقتصادی نیز باشد. ذرت یکی از پرنوسان‌ترین کالاهای بورس کالا است و ممکن است در تنها یک هفته، قیمت آن بیش از 15% بالا و پایین شود. به‌عنوان یک تریدر و معامله‌گر فعال، شما می‌توانید از این نوسان قیمت سود کسب کنید.

معامله_ذرت

کدام سهام‌های مرتبط با ذرت را می‌توان خرید؟

در این بخش از مقاله، به شرکت‌هایی خواهیم پرداخت که ذرت در آن‌ها نقش اصلی را ایفا می‌کند. اگر دوست دارید به طور غیرمستقیم در ذرت سرمایه‌گذاری کنید، می‌توانید خرید این سهام‌ها را در نظر بگیرید.

خرید سهام Ingredion

Ingredion یکی از شرکت‌های پیشتاز در تولید شیرین‌کننده‌های مبنی‌بر ذرت است. آمریکایی‌ها عاشق غذاهای شیرین و ناسالم هستند و Ingredion نیز می‌داند چگونه می‌تواند از این تقاضا سود کسب کند. این شرکت در حال بررسی امکان ورود به بازار آمریکای جنوبی و آسیا است. اگر این شرکت بتواند محصولات خود را در این مناطق نیز به فروش برساند، سوددهی این شرکت افزایش زیادی خواهد یافت.

خرید سهام Green Plains

Green Plains یک شرکت آمریکایی است که ذرت را به اتانول تبدیل می‌کند. این اتانول در تولید سرکه نیز استفاده می‌شود و سس‌های کچاپ Heinz نیز از این سرکه استفاده می‌کنند.

محصولات این‌چنینی، احتمالاً محبوبیت خود را حفظ خواهند کرد. به همین دلیل، سرمایه‌گذاری در Green Plains می‌تواند نتایج مثبتی به دنبال داشته باشد.

Archer Daniels Midland

این شرکت مستقیماً در کسب‌وکار ذرت فعال است. این شرکت 72 میلیون قاشق غذاخوری ذرت را به طور ماهیانه آسیاب می‌کند. این ذرت آسیاب شده برای تولید مقادیر زیادی اتانول مصرف می‌شود. این شرکت هرساله 2 میلیارد گالن اتانول تولید می‌کند و یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان اتانول در جهان محسوب می‌شود. پس با سرمایه‌گذاری در Archer Daniels Midland، شما سهمی بزرگ در تجارت ذرت خواهید داشت.

ذرت چه کاربردهایی دارد؟

هرکسی که فکر می‌کند ذرت تنها در صنایع غذایی کاربرد دارد، اشتباه می‌کند. مثلاً، یکی از کاربردهای ذرت، تولید اتانول است. بسیاری از خودروهای آمریکای جنوبی، هنوز هم از اتانول برای سوخت خود استفاده می‌کنند. همچنین در بسیاری از رنگ‌ها، خمیردندان، لوازم آرایشی و حتی مواد منفجره، از ذرت استفاده می‌شود!

قیمت کنونی ذرت چقدر است؟

آیا دوست دارید بدانید ذرت اکنون در چه قیمتی معامله می‌شود؟ در ادامه می‌توانید قیمت خرید و فروش CFD ذرت را مشاهده کنید:

چرا ذرت معامله کنیم؟

ذرت یکی از مهم‌ترین مواد خام است و نقش زیادی در تولید مواد غذایی ایفا می‌کند. ذرت در تمام جهان کاربرد دارد و یکی از مهم‌ترین منابع تغذیه است. اقلام معامله در بورس کالا، پیچیدگی خاصی ندارد و برخلاف معامله سهام و ارز، معامله بورس کالا مثل ذرت بسیار طبیعی به نظر می‌رسد.

یکی دیگر از مزایای معامله مواد خام این است که رابطه بین عرضه و تقاضا بسیار شفاف است. قیمت ذرت را همین رابطه عرضه و تقاضا مشخص می‌کند. شایعات پشت پرده و پرونده‌های حقوقی نقشی در قیمت ذرت ندارند. اما چه فاکتورهایی بر روی قیمت ذرت تأثیرگذار هستند؟

قیمت ذرت

چندین فاکتور در قیمت ذرت دخیل هستند. اصلی‌ترین فاکتور تعیین قیمت، برداشت محصول است. هنگامی‌که بخش عمده‌ای از محصول سالانه از بین برود، قیمت ذرت افزایش شدیدی خواهد داشت. اگر محصول سالانه پربار باشد و ذرت زیادی در بازار عرضه شود، قیمت ذرت نیز افزایش می‌یابد.

ذرت کارایی زیادی دارد. یکی از مشتقات ذرت، سوخت زیستی (Biofuel) است. یک نمونه جدید از ذرت که به ذرت گرمسیری یا استوایی شهرت دارد، شکر زیادی دارد و به همین دلیل به‌عنوان سوخت استفاده می‌شود. این روزها، ذرت‌هایی پرورش داده شده است که به بیماری و آفت مقاوم باشند.

هنگامی‌که می‌خواهید تحولات قیمت را بررسی کنید، اسناد زیادی وجود دارد که می‌توانید بر اساس آن، به پیش‌بینی قیمت ذرت بپردازید. هرساله در نیمه دوم ماه مارس، اداره کشاورزی ایالات متحده سندی را مبنی‌بر میزان احتمالی برداشت محصول منتشر می‌کند. در این سند، میزان ذرت کاشته شده توسط کشاورزان مشخص شده است. از اسناد دیگری که می‌توانید برای تحلیل قیمت و عرضه و تقاضای ذرت استفاده کنید، آمار برداشت محصول ماهیانه و عملکرد سهام شرکت‌های مرتبط با ذرت است.

جمع‌بندی: معامله ذرت

معامله و ترید قیمت ذرت می‌تواند بسیار سودآور باشد. با اطلاع از تحولات پیرامون مواد خام، می‌توانید از ترند کنونی قیمت ذرت اطلاع کسب کنید. با واکنش مناسب نسبت به این تحولات، می‌توانید سود خوبی به دست بیاورید.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *