معامله بیتکوین: چگونه میتوان در Bitcoin سرمایه گذاری کرد؟

بیتکوین (Bitcoin) به نوسانات قیمت شدید معروف است. این نوسانات قیمت، بیتکوین را برای معامله بسیار جذاب میکند. اما چگونه و کجا میتوانید به سرمایه گذاری در بیتکوین (Bitcoin) بپردازید؟ ببینید بهترین کارگزاری برای سرمایه گذاری در بیتکوین کجاست و با مطالعه این راهنمای کوتاه، بلافاصله به معامله بیتکوین بپردازید!

چگونه می توان  Bitcoin را خریداری کرد؟

آیا می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان سهام Bitcoin را خریداری کرد؟ مرور زیر به شما نشان می‌دهد که از چه کارگزارانی می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در سهام Bitcoin استفاده کنید:

کارگزارانمزایاثبت نام
بهترین کارگزار برای خرید ارزهای دیجیتال مانند Bitcoin.
در اولین خرید خود تا سقف 1000 یورو Bitcoin هیچ هزینه تراکنشی پرداخت نمی کنید.
گسترده ترین طیف ارزهای دیجیتال + ارزان!
82 درصد از حساب‌های سرمایه‌گذار خرد هنگام معامله CFD با این ارائه‌دهنده ضرر می‌کنند.

 

خرید_بیتکوین1

سرمایه گذاری در بیتکوین (Bitcoin) با خرید ارز دیجیتال

راه دیگر سرمایه گذاری در بیتکوین، خرید مستقیم این ارز دیجیتال است. برای این کار، نیاز به ایجاد یک کیف پول مجازی یا Wallet دارید. این کار برای افرادی بدون دانش دیجیتال، میتواند بسیار سخت باشد. خوشبختانه، میتوان برای خرید بیتکوین، از کارگزاری ها استفاده کرد. یکی از شناخته شده ترین کارگزاری ها برای خرید بیتکوین و دیگر ارزهای دیجیتال، Freedom24 است. با استفاده از لینک زیر، همین حالا یک حساب کاربری رایگان در Bitvavo افتتاح کنید:

چه چیزی میخواهید درباره سرمایه گذاری در بیتکوین (Bitcoin) بدانید؟

چگونه میتوان سرمایه گذاری سودمندی در بیتکوین داشت؟

قیمت بیتکوین (Bitcoin) بسیار پر نوسان است. هنگامی که ارز های سنتی رایج، نوسانات کوچکی دارند، قیمت بیتکوین، قدم های بزرگی برمیدارد. این نوسان بزرگ و غیر قابل پیشبینی، امکان بدست آوردن سود را برای معامله گران فراهم میکند. میتوان هم از افت قیمت هم از افزایش آن، پول بدست آورد.

به طور متوسط، قیمت بیتکوین در روز چند درصد بالا و پایین میشود، که میتوان با استفاده از این نوسان، سود خوبی کسب کرد. اما چگونه میتوانید مطمئن شوید که نهایت سود ممکن را از نوسان قیمت بیتکوین کسب میکنید؟

میتوان با سرمایه گذاری موثر در بیتکوین، نهایت سود ممکن را کسب کرد:

  • هنگامی که انتظار دارید قیمت افزایش پیدا کند، اقدام به خرید کنید.
  • هنگامی که انتظار دارید قیمت کاهش پیدا کند، اقدام به فروش کنید.

معامله_بیتکوین

راهنمای معامله بیتکوین

این راهنمای کوتاه بیتکوین، تمام آن چیزی که نیاز دارید درباره سرمایه گذاری در بیتکوین بدانید را به شما خواهد گفت.

چگونه اقدام به معامله بیتکوین (Bitcoin) کنیم؟

سرمایه گذاری در بیتکوین با استفاده از یک کارگزاری آنلاین بسیار آسان است. هنگام خرید یا فروش بیتکوین، گزینه های متعددی در یک کارگزاری خواهید داشت. هنگام معامله، این گزینه ها در دسترس شما هستند:

  • خرید: هنگامی که انتظار افزایش قیمت را دارید، دکمه خرید را فشار دهید.
  • فروش: هنگامی که انتظار کاهش قیمت را دارید، دکمه فروش را فشار دهید.
  • سفارش: مقداری که میخواهید معامله کنید را میتوانید با سفارش مشخص کنید.
  • حد ضرر: حد ضرر یا Stop loss مقداری است که در صورت ضرر به مقداری مشخص، به طور اتوماتیک فروخته میشود.

پیشنهاد میکنیم همیشه از حد ضرر یا Stop loss استفاده کنید. با این کار، از ضرر ناگهانی و غیر قابل پیشبینی و از دست رفتن سرمایه خود، جلوگیری خواهید کرد.

خرید_بیتکوین

قیمت ها فرضی هستند. ببینید چگونه میتوانید اقدام به ثبت سفارش CFD بیتکوین کنید.

چه زمانی بیتکوین بخریم؟

بهتر است زمانی اقدام به خرید بیتکوین کنید که پیشبینی میکنید قیمت آن افزایش یابد. قیمت بیتکوین، هنگامی که اخبار مثبتی درباره آن منتشر شود بالا میرود. توجه رسانه ای، قیمت بیتکوین را میتواند جا به جا کند. هیجان به وجود آمده توسط رسانه ها، باعث میشود سرمایه گذاران بیشتری اقدام به خرید بیتکوین کنند که همین باعث افزایش قیمت خواهد شد. این لحظه میتواند زمان خوبی برای خرید بیتکوین (Bitcoin) باشد.

در پایین، خبری را مشاهده میکنید که باعث افزایش قیمت بیتکوین شده است. با خواندن خبر، میتوانید خودتان تحلیل کنید که آیا زمان مناسبی برای خرید بیتکوین هست یا خیر. از آنجایی که اکنون بیتکوین به ضورت معامله آتی (Futures) نیز قابل معامله است، موسسات مالی بزرگ نیز میتوانند از این ارز دیجیتال بهره بگیرند. بعد از خواندن یک خبر مثبت، خرید بیتکوین حرکت عاقلانه ای است.

اخبار_مثبت_بیتکوین_رویترز

اخبار مثبت، معمولا باعث افزایش قیمت میشوند. منبع: Reuters.com

چه زمانی اقدام به فروش بیتکوین کنیم؟

برای بدست آوردن بهترین نتایج از معاملات بیتکوین، نه تنها خرید، بلکه فروش نیز بخشی مهم از معامله است. بسیاری از کارگزاری ها، قابلیت پیش فروش (Short) را در اختیار کاربران قرار میدهند. با استفاده از پیش فروش (Short) میتوانید از کاهش قیمت نیز سود ببرید. در این صورت، هر کاهش قیمت بیتکوین، میتواند برای شما سودمند باشد! این قابلیت، امکان کسب سود نه تنها از افزایش، بلکه از کاهش قیمت را به شما میدهد. به همین دلیل، حتی اخبار منفی نیز میتواند جرقه ای برای معامله بیتکوین باشد.

در زیر، خبری را مشاهده میکنید که ممکن است باعث کاهش قیمتی بیتکوین (Bitcoin) شود. بسیار مهم است که همیشه متن خبر را با دقت مطالعه کنید. این واقعیت که چین از انتشار ارز های دیجیتال جدید جلوگیری میکند، میتواند سیگنالی بسیار منفی داشته باشد. چین کشوری بزرگ است و ممنوعیت ارزهای دیجیتال در این منطقه، میتواند باعث افت شدید قیمت بیتکوین شود. در این صورت، بهترین اقدام، پیش فروش (Short) است.

ممنوعیت_بیتکوین_در_چین

اخبار منفی معمولا باعث افت قیمت بیتکوین میشوند. منبع: theverge.com

بیتکوین (Bitcoin) دقیقا چیست؟

قبل از سرمایه گذاری در بیتکوین، باید ببینید که بیتکوین دقیقا چیست؟ بیتکوین، در واقع یک پول دیجیتال است. به این پول های دیجیتال، رمز ارز یا ارز دیجیتال (Cryptocurrencies) گفته میشود. بیتکوین نسبت به ارز های سنتی رایج، بسیار عجیب است. بیتکوین توسط هیچ دولت یا بانکی منتشر یا پشتیبانی نمیشود.

بیتکوین، اختراع یک هکر نابغه با نام مستعار Satoshi Nakamoto است. بیتکوین توسط تعداد زیادی کامپیوتر و با محاسبه پیچیده اعداد و ارقام زیادی استخراج میشود. اما یک پول دیجیتال چگونه میتواند همچین ارزشی داشته باشد؟  آیا شما میتوانید بیتکوین استخراج کنید؟ این موارد را در ادامه مقاله بررسی میکنیم:

فیلمی به زبان ساده درباره این که بیتکوین و اصطلاحات آن چیست. (به زبان انگلیسی)

بیتکوین (Bitcoin) چگونه ارزش خود را حفظ میکند؟

بیتکوین (Bitcoin) روش پرداخت رایج هیچ کشوری نیست. به همین خاطر ممکن است عجیب به نظر برسد که این ارز دیجیتال، ارزش مشخصی داشته باشد. ارزش بیتکوین به این بر میگردد که این واحد پول دیجیتال در دنیای اینترنت و به عنوان واسطه ای برای تبدیل و انتقال پول استفاده میشود. هر کاربر بیتکوین، کیف پول یا Wallet اختصاصی خود با یک آدرس مخصوص را دارد و کاربران دیگر به این طریق میتوانند اقدام به واریز وجه به همدیگر کنند.

با استفاده از بیتکوین به عنوان روش رایجی از پرداخت، این ارز دیجیتال، ارزش خاصی پیدا کرد. قیمت بیتکوین همانگونه مشخص میشود که قیمت سهام مشخص میگردد. تعداد فروشگاه های آنلاینی که بیتکوین قبول میکنند، روز به روز در حال افزایش است و بیتکوین در حال باز کردن راه خود به فروشگاه های فیزیکی است. برای مثال، اخیرا بار هلندی De Waag در Delft، اقدام به قبول روش پرداخت بیتکوین کرده است.

چگونه میتوان بیتکوین (Bitcoin) بدست آورد؟

حالا که روشن شد ارزش بیتکوین بخاطر روش مبادله و انتقال پول آن است، باید ببینیم چگونه میتوان بیتکوین بدست آورد؟ بدون محدودیت عرضه، بیتکوین ارزش خاصی نخواهد داشت. اما از آنجایی که بیتکوین باید استخراج شود، پیدا کردن بیتکوین انرژی و زمان زیادی خواهد گرفت.

برای بدست آوردن بیتکوین، باید با یک کامپیوتر اقدام به استخراج بیتکوین کرد. استخراج به این معناست که از قدرت کامپیوتر بهره گرفته میشود تا کدی خاص را که ممکن است برای یک بیتکوین استفاده شود، پیدا شود.عرضه بیتکوین محدود است. اما از طرف دیگر، تقاضا برای بیتکوین رو به افزایش است چرا که بیتکوین روز به روز بیشتر به عنوان روش پرداختی رایج مورد استفاده قرار میگیرد. عرضه محدود به علاوه تقاضای رو به افزایش، باعث افزایش قیمت بیتکوین میشود.

استخراج_بیتکوین

سه استراتژی سرمایه گذاری در بیتکوین

با سه استراتژی متفاوت میتوان اقدام به سرمایه گذاری در بیتکوین کرد. نگاهی بیندازیم در این سه استراتژی:

استراتژی خرید و فروش

این استراتژی خوبی است برای افرادی که اعتماد زیادی به بیتکوین دارند. در این استراتژی، سرمایه گذار اقدام به خرید بیتکوین میکند و آن را برای مدتی طولانی نگه میدارد. بعضی افراد باور دارند که روزی قیمت بیتکوین به 100،000 دلار خواهد رسید.در این استراتژی، هنگامی که قیمت بیتکوین افت قابل توجهی میکند، باید اقدام به خرید کنید. با این کار، هنگامی که قیمت دوباره صعودی شود، سود قابل توجهی بدست خواهید آورد.

خرید بلند مدت

بعضی از سرمایه گذاران، هنگامی که قیمت بیتکوین در حال افزایش است، اقدام به خرید میکنند. این روش، به خرید بلند مدت بیتکوین معروف است. بسیار مهم است که قبل از خرید بدانید در چه قیمتی میخواهید اقدام به فروش بیتکوین کنید. در این استراتژی، باید هنگامی که احتمال افت قیمت را میدهید، اقدام به فروش کنید و سود خود را بدست آورید.

پیش فروش (Short)

بیتکوین، چندین بار سقوط کرده است. شما میتوانید از افت قیمت بیتکوین با پیش فروش بیتکوین بهره ببرید. با این کار، هنگام افت قیمت سود خوبی بدست خواهید آورد. همچنین، بهتر است قبل از معامله بدانید در چه قیمتی میخواهید اقدام به فروش بیتکوین کنید. فروش باید هنگامی انجام شود که فکر میکنید بیتکوین به پایین ترین قیمت خود رسیده است.

چرا قیمت بیتکوین (Bitcoin) دائما در حال افزایش است؟

بازار از بیتکوین هیجان زده شد: توجه رسانه ای باعث افزایش خریداران شد.

بیتکوین راهی جدید برای پرداخت است که وبسایت ها و خدمات دهنده های بسیاری آن را می پذیرند.

این ارز دیجیتال، کاملا ناشناس است و به همین دلیل به ابزاری مناسب برای خلافکاران تبدیل شده است.

اغلب به بیتکوین، به عنوان دارایی با ارزشی مثل طلا نگاه میکنند.

با استفاده از بیتکوین، میتوان از پرداخت هزینه های تراکنش، اجتناب کرد.

قیمت کنونی بیتکوین (Bitcoin): نرخ مبادله

در زیر، یمت CFD بیتکوین را مشاهده میکنید. همچنین میتوانید تنها با فشردن چند دکمه، اقدام به خرید و فروش CFD بیتکوین کنید.

سقوط بیتکوین در سال 2017

بعد از هیجان به وجود آمده بیتکوین در سال 2017، قیمت بیتکوین، سقوط شدیدی کرد. آیا بیتکوین ارزش خود را از دست داده است؟ ممکن است این نظر کمی سطحی به نظر برسد. حجم معامله بیتکوین، هنوز هم از تابستان 2017 بیشتر است. همچنین، پتانسیل های بیتکوین هنوز ناشناخته است. اما مشکل قیمت این است که به ندرت ارزش واقعی را نشان میدهد: ارزش را بیشتر معامله گران مشخص میکنند.

اما، سرمایه گذاران باهوش این را به عنوان یک مشکل نگاه نمیکنند. حتی هنوز هم، قیمت بیتکوین بسیار پر نوسان است. شما میتوانید از این نوسان سود ببرید و سوار موج قیمت شوید و تا جایی که میتوانید از این موج استفاده کنید. به همین دلیل، معامله فعال بیتکوین، بسیار سود ده است!

آپدیت 2020: قیمت بیتکوین در ابتدای سال 2020، سر به فلک گذاشت و به 10،000 دلار رسید. اما ویروس کرونا باعث افت دوباره قیمت شد. هرچند، برای معامله گران فعال، هنوز هم راه های متعددی برای کسب سود از نوسانات قیمت بیتکوین وجود دارد.

ارز های دیجیتال دیگر

بیتکوین، معروف ترین ارز دیجیتال است. اما در همین لحظه، صدها ارز دیجیتال دیگر برای معامله وجود دارد. هر کدام از این ارزهای دیجیتال، خصوصیات مخصوص به خود را دارند که باعث جذابیت هر یک میشود. احتمال زیادی وجود دارد که در آینده، یکی از این ارزهای دیجیتال، جایگزین بیتکوین شوند.

هرچند، این روز ها، بیتکوین، بازار را تصاحب کرده است. ارتباطی مستقیم بین قیمت بیتکوین و دیگر ارزهای دیجیتال مثل اتریوم (Ethereum) و نئو (NEO) وجود دارد. حتی در بعضی پلتفرم ها، برای خرید ارزهای دیجیتال، ابتدا باید بیتکوین خریداری کنید و بعد آن را تبدیل کنید. در مقاله “سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال” میتوانید اطلاعات تمام ارزهای دیجیتال رایج در دنیا را مشاهده کنید.

معامله_ارزهای_دیجیتال

ریسک های موجود در معاملات بیتکوین (Bitcoin)

از آنجایی که بیتکوین توسط هیچ بانکی پشتیبانی نمیشود، سخت است که قانون خاصی را درباره بیتکوین وضع کرد. همچنین، از آنجایی که منبع بیتکوین نامشخص است، بازی های کثیفی ممکن است توسط کارگزاری ها رخ دهد که قابل پیگیری نیز نیست. و از آنجایی که بیتکوین قابل ردیابی نیست، پولشویی بسیار زیادی توسط بیتکوین انجام میگردد. به همین خاطر، اگر مراقب نباشید، سرمایه گذاری در بیتکوین میتواند بسیار خطرناک باشد!

هنگامی که در بیتکوین سرمایه گذاری میکنید، باید به خاطر داشته باشید که بیتکوین، هیچ ارزش ذاتی ندارد. برای مثال، هنگامی که سهام شرکتی را خریداری میکنید، شما مالک بخشی از آن شرکت خواهید شد. بیتکوین اما توسط کسی ارائه نمیشود و هیچ دارایی فیزیکی پشت آن نیست. همین موارد باعث عدم اطمینان از آینده بیتکوین میشوند.

در آخر باید به یاد داشته باشید، ارزهای دیجیتال، بسیار پیچیده هستند. اما به لطف ظاهر ساده کارگزاری ها، میتوان ارزهای دیجیتال مثل بیتکوین را در یک چشم به هم زدن خریداری کرد. همچنین باید در نظر داشته باشید که ساز و کار بیتکوین بسیار پیچیده است. باید تحقیق جامعی انجام دهید تا ببینید آیا بیتکوین ارزش سرمایه گذاری را دارد یا خیر.

به طور خلاصه، بیتکوین سرمایه گذاری جذاب و پر نوسانی است. بازی با این ابزارهای مالی میتواند جالب باشد اما پیشنهاد نمیکنیم که همه ی سرمایه خود را در این بازار سرمایه گذاری کنید.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *