سرمایه گذاری با مبلغی کم

از آن جایی که نرخ سود بانکی همواره پایین است، شما با ذخیره کردن پول، ضرر خواهید کرد. همانگونه که قیمت ها افزایش میابد (تورم)، با همان مقدار ثابت پول، میتوانید کمتر و کمتر خرید کنید. اما میتوانید بهتر عمل کنید! میدانستید که این روزها میتوانید حتی با سرمایه ای کم، سرمایه گذاری کنید: مهم نیست که 50 دلار، 100 دلار یا 1000 دلار داشته باشید… سرمایه گذاری همواره امکان پذیر است!

آیا سرمایه گذاری با مبلغی کم، ارزشش را دارد؟

بسیاری از افراد تصمیم میگیرند که با سرمایه ای کم، سرمایه گذاری نکنند، چرا که فکر میکنند ارزشش را ندارد. این طرز تفکر کاملا اشتباه است! اگر زمان مناسبی برای سرمایه گذاری وجود داشته باشد، آن امروز است. حتی با پولی کم، میتوانید در آینده ی بلند مدت، سرمایه خود را افزایش دهید. به این کار، اثر گلوله برفی (سود مرکب) گفته میشود.

هنگامی که برف میبارد، یک دانه برف اثر کمی دارد. اما هنگامی که دانه های برف کنار هم می آیند، یک گلوله برفی را تشکیل میدهند و به محض این که این گلوله برفی حرکت کند، بهمن شکل میگیرد! سرمایه گذاری نیز همین طور است. قطعا 10 یا 50 دلار تاثیر چندانی ندارند. اما با سرمایه گذاری دائم همین سرمایه های کوچک، سرمایه شما به طور تصاعدی افزایش میابد.

به علاوه شما از سود سودتان هم منفعت کسب میکنید. هنگامی که سود سرمایه گذاری های خود را دوباره سرمایه گذاری میکنید، از سود بدست آمده هم سود کسب میکنید و سرمایه شما سریعتر رشد میکند. تنها سود دریافتی شما سود سرمایه شما نخواهد بود. شما از سود سرمایه خود نیز سود کسب میکنید. در دراز مدت سرمایه شما رشد زیادی خواهد کرد! بگذارید ببینیم یک سرمایه کوچک در مدت 30 سال با سودی 7 درصد، چقدر میتواند رشد کند:

  • 10 دلار در ماه، میشود 11،761 دلار
  • 25 دلار در ماه، میشود 29،402 دلار
  • 50 دلار در ماه، میشود 58،747 دلار
  • 75 دلار در ماه، میشود 87،293 دلار

چگونه میتوانید با مبلغی کم سرمایه گذاری کنید؟

با همه این بحث ها، میتوان متوجه شد که سرمایه گذاری با مبلغی کم، قطعا ارزشش را دارد! اما بهترین راه سرمایه گذاری با این مبلغ چیست؟ این روزها، گزینه های مختلفی وجود دارد. در این بخش از مقاله، بهترین راه ها را بررسی میکنیم:

سرمایه گذاری فعال در بازار

هنگامی که کمی پول اضافه دارید، میتوانید با استفاده از CFD به معامله فعال در بازار بپردازید. با استفاده از یک کارگزاری مدرن، میتوانید هم در کاهش و هم در افزایش قیمت ها سرمایه گذاری کنید. با این کار، در هر شرایطی از بازار، نتیجه مثبت یا منفی کسب میکنید.

در این روش سرمایه گذاری، میتوانید از اهرم مالی یا Leverage نیز استفاده کنید. با این کار، با مبلغی کمتر، میتوانید معاملات بزرگتری انجام دهید. در نتیجه میتوانید حتی با سرمایه ای کم، سود خوبی (یا ضرر) کسب کنید. اما ریسک معاملاتی که از اهرم مالی استفاده میکنند نیز، بالاتر است.

دوست دارید این روش معامله را امتحان کنید؟ پس بهتر است که با یک حساب کاربری آزمایشی در Plus500 شروع کنید. از لینک زیر، میتوانید سرمایه گذاری خود را با مبلغی کم شروع کنید:

٪82 از حساب‌های CFD سود خود را از دست می‌دهند.٪82 از حساب‌های CFD سود خود را از دست می‌دهند.

معامله_با_سرمایه_کم_Plus500

مبالغ فرضی*

یک صندوق شاخصی (Index Fund) را دنبال کنید

اگر میخواهید حتی با سرمایه ای کم، سرمایه گذاری متنوعی داشته باشید، میتوانید یک صندوق شاخصی یا ETF را انتخاب کنید. صندوق های شاخصی، سبدی از سهام های مختلف بازار را در بر میگیرند. برای مثال، بعضی صندوق ها، سهام های Dow Jones را در بر میگیرند و بعضی دیگر، سهام های مربوط به تکنولوژی را دنبال میکنند.

بهتر است به دنبال صندوق هایی باشید که کارمزد ماهانه کمی دریافت میکنند تا بتوانید سود بیشتری از سرمایه کم خود بدست آورید. قبل از سرمایه گذاری در هر صندوق، به خوبی تحقیق کنید. در کل، صندوق هایی که تنوع زیادی در دارایی خود دارند، معمولا با ثبات ترین نتایج را نیز دارند.

یکی از کارگزاری هایی که امکان سرمایه گذاری در صندوق ها را به شما میدهد، Freedom24 است. Freedom24 کمیسیونی برای خرید و فروش صندوق دریافت نمیکند. از لینک زیر، میتوانید یک حساب کاربری آزمایشی و رایگان در Freedom24 افتتاح کنید.

سرمایه شما در معرض خطر قرار دارد. هزینه‌های دیگر نیز اعمال می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر، به Freedom24.com/trading/fees مراجعه کنید.سرمایه شما در معرض خطر قرار دارد. هزینه‌های دیگر نیز اعمال می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر، به Freedom24.com/trading/fees مراجعه کنید.

سهام خود را خریداری کنید

شما همچنین میتوانید ماهانه با پس انداز خود، سهام خریداری کنید. البته با سرمایه کم، سخت است که سرمایه گذاری متنوعی انجام دهید. کارمزد خرید سهام نیز میتواند بسیار زیاد باشد. اگر بودجه ماهانه شما 50 دلار باشد، ممکن است بتوانید فقط یک یا دو سهم خریداری کنید.

یکی از کارگزاری های مناسب برای خرید سهام Freedom24 است. در Freedom24 شما برای خرید سهام کمیسیونی پرداخت نمیکنید. در نتیجه، شما حتی با خرید یک سهم هم میتوانید سود کسب کنید. از لینک زیر، همین حالا یک حساب کاربری رایگان در Freedom24 افتتاح کنید:

سرمایه شما در معرض خطر قرار دارد. هزینه‌های دیگر نیز اعمال می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر، به Freedom24.com/trading/fees مراجعه کنید.سرمایه شما در معرض خطر قرار دارد. هزینه‌های دیگر نیز اعمال می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر، به Freedom24.com/trading/fees مراجعه کنید.

پول خرد خود را سرمایه گذاری کنید

این روزها، اپلیکیشن هایی وجود دارد که به شما این امکان را میدهند که پول خرد خود را نیز سرمایه گذاری کنید. این اپلیکیشن ها تمام مخارج شما را گرد میکنند. مثلا هنگامی که برای ناهار، 12.5 دلار خرید میکنید، نیم دلار باقی مانده را به طور خودکار در یک صندوق مالی سرمایه گذاری میکنند. البته باید بررسی کنید که اپلیکیشنی که انتخاب میکنید، سرمایه گذاری های مطمئن و معقولی را انتخاب میکند یا خیر.

یکی از راه های خوب سرمایه گذاری کردن پول خرد های جیب شما، Peaks است. با Peaks میتوانید همین حالا، شروع به سرمایه گذاری پول خرد های جیب خود کنید. از لینک زیر، میتوانید وب سایت Peaks را مشاهده کنید:

سیگنال دهنده ها را دنبال کنید

شما همچنین میتوانید که سیگنال دهنده ها را دنبال کنید. سیگنال دهنده، فرد یا رباتی است که راه های سرمایه گذاری را پیشنهاد میدهد. فقط شما یک سیگنال دهنده را دنبال میکنید، همان معاملاتی را انجام میدهید که آن ها انجام میدهند. همانند یک صندوق مالی، میتوانید سرمایه خود را در اختیار یک سیگنال دهنده قرار دهید.

البته، حتما باید هر سیگنال دهنده را پیش از دنبال کردن، مورد آزمایش قرار دهید تا ببینید عملکرد خوبی دارد یا خیر. ببینید چه مدت است که سیگنال دهنده فعالیت میکند و ریسک های سرمایه گذاری را چگونه مدیریت میکند. یکی از کارگزاری هایی که معامله به همراه سیگنال دهنده ها را برای شما ممکن میکند، Freedom24 است. در Freedom24، هر کس میتواند به دیگران سیگنال معامله بدهد. از لینک زیر، همین حالا یک حساب کاربری رایگان در این کارگزاری افتتاح کنید:

سرمایه شما در معرض خطر قرار دارد. هزینه‌های دیگر نیز اعمال می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر، به Freedom24.com/trading/fees مراجعه کنید.سرمایه شما در معرض خطر قرار دارد. هزینه‌های دیگر نیز اعمال می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر، به Freedom24.com/trading/fees مراجعه کنید.

دنبال_کردن_سرمایه_کم

قرض دادن پول

نهادهایی وجود دارد که شما میتوانید به دیگران پول قرض بدهید. به این نهادها، Online Peer to Peer یا P2P گفته میشود. در این پلتفرم ها میتوانید از 25 دلار به بالا قرض بگیرید. البته این ریسک نیز وجود دارد که اگر طرفی که له آن پول قرض میدهید ورشکست شود، شما پول خود را از دست بدهید. ریسک قرض دادن پول زیاد است و شاید بهتر باشد اگر سرمایه کم، تنها دارایی شما است، از آن صرف نظر کنید.

پرداخت بدهی ها

نمیتوان این بخش را تمام کرد بدون آن که بگوییم اول بدهی هایتان را پرداخت کنید. مثال های زیادی وجود دارد از افرادی که شروع به سرمایه گذاری با مبلغی کم میکنند در عین حالی که بدهی کارت اعتباری خود را پرداخت نکرده اند. معمولا سود این نوع بدهی ها زیاد است.

هنگامی که سالانه 15 درصد سود یک وام را میدهید، همیشه باید اولویت شما پرداخت این بدهی باشد. در نتیجه، شما با نپرداختن سود بانکی، 15 درصد سود خواهید کرد. در هر صورت، هیچوقت برای سرمایه گذاری پول قرض نگیرید. همیشه در هر سرمایه گذاری، این احتمال وجود دارد که بخش بزرگی از سرمایه شما از بین برود و اگر این سرمایه را قرض گرفته باشید، ممکن است که پرداخت آن برای شما بسیار سخت باشد. انگار دو بار ضرر خواهید کرد!

هنگام سرمایه گذاری با مبالغ کم، به چه نکاتی باید توجه کرد؟

بزرگترین دشمن سود افرادی که با سرمایه کم، سرمایه گذاری میکنند، هزینه کارمزد است. توصیه میکنیم که در بانک یا کارگزاری با کارمزدی بالا سرمایه گذاری نکنید. اگر کارمزد بالایی را در هر تراکنش خود پرداخت کنید، تقریبا محال است بتوانید سودی کسب کنید. پس، کارگزاری ارزان قیمتی پیدا کنید.

همچنین باید در نظر داشته باشید که با سرمایه محدود، قدرت تنوع بخشی شما به سرمایه گذاری هایتان، کم خواهد شد. شما باید بتوانید با خلاقیت خود، سرمایه گذاری خود را تنوع ببخشید تا ریسک معاملات را پایین بیاورید. البته، با استفاده از بعضی از گزینه هایی که در این مقاله ذکر شد، میتوانید تنوع لازم را در سرمایه گذاری ها ایجاد کنید. مثلا، صندوق های مالی در این منظور به شما کمک میکنند.

چگونه میتوان بهترین نتایج را کسب کرد؟

بسیار مهم است که نگاهی واقع گرایانه به سود سرمایه گذاری خود داشته باشید. متخصصان معمولا سودی 6 تا 8 درصدی را منطقی میدانند. ممکن است این سود زیاد به نظر نرسد، اما در دراز مدت، میتواند سرمایه بزرگی را برای شما بسازد. چرا که شما میتوانید سود خود را نیز دوباره سرمایه گذاری کنید. هنگامی که انتظارات غیر واقعی از سرمایه گذاری های خود دارید، معمولا ریسک زیادی انجام میدهید و در نتیجه، سرمایه خود را از دست میدهید.

بهتر است به صورت دوره ای سرمایه گذاری کنید. با این کار، احتمال خرید در سقف قیمتی و ضرر هنگفت را کم خواهید کرد. با سرمایه گذاری دوره ای مبلغی محدود، شما هم در قیمت مناسب و هم قیمت غیر مناسب سرمایه گذاری خواهید کرد و در نتیجه مجموع معاملات شما، سودی ثابت و منطقی خواهد داشت.

همچنین بهتر است زیاد چشم به معاملات خود ندوزید. تحقیقات نشان میدهند که افرادی که زیاد به سبد سهام خود سر میزنند، نتایج ضعیف تری کسب میکنند. احتمالا، به این دلیل که ترس بر آن ها غلبه میکند و معاملات خود را زودتر به پایان میرسانند. بازار سهام، بالا و پایین دارد اما در دراز مدت، جهت بازار رو به بالا است. به همین دلیل، بستن معاملات زودتر از حد معمولا اصلا به صلاح نیست.

سرمایه_گذاری_با_مبلغ_کم

سرمایه گذاری خودکار

شما میتوانید سرمایه گذاری با مبلغ کم خود را خودکار انجام دهید. برای مثال، میتوانید هر ماه در تاریخی مشخص، مبلغی مشخص را سرمایه گذاری کنید. با این کار، زمان چندانی را برای معاملات مصرف نخواهید کرد و نتایج خوبی نیز کسب میکنید.

نکته مهم معاملات: استراتژی

بسیار مهم است که برای سرمایه گذاری های خود، استراتژی داشته باشید. سرمایه گذاران مبتدی، معمولا شکست میخورند چرا که برنامه مشخصی ندارند و یا این که از برنامه خود پیروی نمیکنند. پس پیش از هر معامله تصمیم بگیرید که چرا و چگونه قرار است این معامله را انجام دهید. با امتحان کردن استراتژی خود با مبلغی کم، میتوانید ببینید که آیا این استراتژی برای سرمایه های بیشتر نیز کار میکند یا خیر. با داشتن یک استراتژی خوب، میتوانید به درآمدی ثابت از سرمایه گذاری دست پیدا کنید.

هنگامی که میخواهید یک استراتژی برای خود پیدا کنید، میتوانید یا روی اخبار روز تمرکز کنید، یا روی تحلیل نمودار. برای مثال، هشدار عملکرد یک شرکت ممکن است به این معنا باشد که شرکت عملکرد خوبی ندارد. تقاضا برای سهام شرکت کاهش میابد که باعث میشود قیمت به شدت افت کند. اگر اینگونه باشد، شما میتوانید سهام شرکت را پیش فروش (Short Selling) کنید تا از افت قیمت سهام سود ببرید.

هر روزه، افراد بیشتری به تحلیل نمودار قیمتی روی می آورند. در هر نمودار، میتوانید ببینید که یک سری الگو، هر روزه تکرار میشوند. با مطالعه دقیق این نمودار ها، میتوانید سفارش خرید یا فروش بگذارید و از نوسان قیمت سود کسب کنید. هنگامی که در هر معامله، احتمال سود بیشتر از احتمال ضرر باشد و ریسک معامله کنترل شده باشد، به طور کلی معاملات سودمندی خواهید داشت.

چه زمانی از سرمایه گذاری با سرمایه کم، به سمت سرمایه گذاری به سرمایه زیاد خواهید رفت؟

با سرمایه گذاری با بودجه کم، متوجه میشوید که سرمایه گذاری با پول واقعی چگونه است. اساس سرمایه گذاری با هر مبلغ، یکسان است اما یادتان باشد که حس متفاوتی دارد. به همین دلیل بهتر است همیشه از سرمایه کمی شروع به سرمایه گذاری کنید. هنگامی که کاملا احساس راحتی داشتید، میتوانید به آرامی مبلغ سرمایه گذاری شده را افزایش دهید.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *