چگونه میتوانم با سرمایه ای کم، سرمایه گذاری کنم؟

هنگامی که میخواهید اقدام به سرمایه گذاری کنید، ممکن است که نتوانید سرمایه ی زیادی را فراهم کنید. برای سرمایه گذاران مبتدی که نیاز به کسب تجربه دارند، سرمایه گذاری با سرمایه ی کم، بسیار مناسب است. اما چگونه میتوان سرمایه گذاری موفقی با سرمایه کم داشت؟ در این مقاله، هشت روش امتحان شده را به شما یاد خواهیم داد تا بهترین نتایج را در معاملاتتان کسب کنید.

چگونه میتوان با سرمایه اندک سرمایه گذاری کرد؟

سرمایه گذاری با مبلغی کم کاملا امکان پذیر است. شما میتوانید در یک کارگزاری اقدام به سرمایه گذاری کنید:

  • به شما یک حساب کاربری آزمایشی داده میشود تا بدون ریسک معاملات را امتحان کنید.
  • میتوانید به معامله سهام، بورس کالا و ارز بپردازید!
  • هیچوقت بیش از سرمایه اولیه ضرر نخواهید کرد!

آیا میخواهید که بدون ریسک معامله کردن را امتحان کنید؟ در کارگزاری Plus500، میتوانید با 40،000 دلار مجازی، معامله کردن را امتحان کنید. از لینک زیر، همین حالا یک حساب کاربری آزمایشی افتتاح کنید:

٪82 از حساب‌های CFD سود خود را از دست می‌دهند.٪82 از حساب‌های CFD سود خود را از دست می‌دهند.

سرمایه_گذاری_با_سرمایه_کم

با سرمایه ای کم، در چه چیزی میتوان سرمایه گذاری کرد؟

چندین راه برای سرمایه گذاری با مبلغ کم وجود دارد. در ادامه، هشت روش سرمایه گذاری را بررسی میکنیم:

  • خرید سهام: ببینید که چگونه میتوان با مبلغی کم سهام خریداری کرد.
  • ETF: با سرمایه گذاری در صندوق های مالی، به سرمایه گذاری خود تنوع ببخشید.
  • CFD: با استفاده از اعتبار، میتوانید چند برابر سرمایه خود، سرمایه گذاری کنید.
  • اختیارات: تخفیف روی قیمت سهام با خرید اختیارات (Options)
  • سپرده: میتوانید از سرمایه خود، سودی ثابت دریافت کنید.
  • قرض دادن سرمایه: میتوانید سرمایه خود را قرض داده و سودی ثابت دریافت کنید!
  • معامله: با خرید و فروش، سود کسب کنید.
  • املاک: حتی با سرمایه کم نیز، میتوانید در بازار املاک سرمایه گذاری کنید.

روش اول: خرید سهام با سرمایه کم

میتوانید با سرمایه خود سهام بخرید. هنگامی که سرمایه کمی دارید، احتمال موفقیت سرمایه گذاری شما کم میشود. به این دلیل که معمولا کارمزد زیادی بر روی سرمایه گذاری خود میپردازید. اکثر کارگزاری ها، یک حداقل کارمزد معاملاتی دارند. هنگامی که با 100 دلار سرمایه گذاری میکنید، در هر معامله چند درصد کارمزد میپردازید. برای این که سود کنید، سهام شما باید چند درصد اضافه افزایش قیمت داشته باشد تا کارمزد شما جبران شود.

بعضی کارگزاری ها کمیسیون ثابتی ندارند. در این صورت، کارمزد معاملات شما نسبی محاسبه میشود. پس حتی با سرمایه گذاری مبالغ کم هم، امکان کسب سود ممکن است. یکی از کارگزاری های خوبی که برای خرید سهام کمیسیون دریافت نمیکند، Freedom24 است. در این کارگزاری نیز، میتوانید با یک حساب کاربری آزمایشی، تمام قابلیت های آن را امتحان کنید. از لینک زیر، یک حساب کاربری در Freedom24 افتتاح کنید:

سرمایه شما در معرض خطر قرار دارد. هزینه‌های دیگر نیز اعمال می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر، به Freedom24.com/trading/fees مراجعه کنید.سرمایه شما در معرض خطر قرار دارد. هزینه‌های دیگر نیز اعمال می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر، به Freedom24.com/trading/fees مراجعه کنید.

سرمایه_گذاری_مبلغ_کم_Freedom24

روش دوم: سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری

حتی اگر کارمزد کمی بپردازید، سرمایه گذاری در سهام ریسک بسیاری دارد. دلیل این ریسک این است که شما امکان تنوع بخشی کمتری به سرمایه خود دارید. هنگامی که سرمایه خود را در چند سهام مختلف سرمایه گذاری میکنید، تنوع سبد سهام شما بالا میرود و در نتیجه ریسک سرمایه گذاری شما کاهش می یابد. ضرر در یکی از سهام های خریداری شده، توسط سود سهام های دیگر جبران میشود.

یکی از راه های خوب تنوع بخشی به سرمایه خصوصا با مبالغ کمتر، سرمایه گذاری در صندوق های مالی یا ETF است. ETF یا صندوق مالی قابل معامله، نهادی مالی است که سرمایه مشتریان خود را در سهام های مختلف سرمایه گذاری میکند. در نتیجه شما با سرمایه ای کم، میتوانید در سهام های مختلف سرمایه گذاری کنید.

همچنین، شما میتوانید این صندوق ها را خرید و فروش کنید. بعضی از صندوق ها، تمرکز خود را در بخش خاصی قرار میدهند. اگر اعتقاد خاصی با بازار آسیا دارید، میتوانید صندوقی را خریداری کنید که تخصصش در سهام های آسیایی است. در Freedom24، میتوانید انواع ETF ها را بدون کمیسیون خرید و فروش کنید. دوست دارید بیشتر درباره Freedom24 بدانید؟ در لینک زیر، اطلاعات بیشتری خواهید یافت:

سرمایه شما در معرض خطر قرار دارد. هزینه‌های دیگر نیز اعمال می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر، به Freedom24.com/trading/fees مراجعه کنید.سرمایه شما در معرض خطر قرار دارد. هزینه‌های دیگر نیز اعمال می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر، به Freedom24.com/trading/fees مراجعه کنید.

روش سوم: معامله CFD

اگر میخواهید با سرمایه ای کم معامله کنید، CFD گزینه خوبی برای شماست. CFD تقریبا هر چیزی را میتوانید معامله کنید. برای مثال، CFD سهام یا بورس کالا بسیار پرطرفدار است.

هنگامی که CFD معامله میکنید، میتوانید از اهرم مالی (Leverage) استفاده کنید تا سرمایه خود را افزایش دهید. با استفاده از اعتبار، میتوانید با سرمایه ای کمتر، بیشتر سرمایه گذاری کنید. به طور خلاصه، هر چه نسبت اعتبار بیشتر باشد، سود احتمالی شما نیز بیشتر خواهد شد. در کارگزاری های امروزی، حتی میتوانید تا اعتباری به نسبت 1 به 30 هم استفاده کنید. در نتیجه، سرمایه کم شما چند برابر میشود. حتی با سرمایه ای 100 دلاری، میتوانید تا 3.000 دلار سرمایه گذاری کنید!

هنگامی که با اعتبار در CFD سرمایه گذاری میکنید، درصد سود شما نسبت به دیگر سرمایه گذاری ها، بسیار بالاتر خواهد بود. دلیل این قضیه این است که هر 1 دلار شما با استفاده از اعتبار چند برابر میشود.

برای مثال: اگر شما از اعتباری به نسبت 1 به 10 استفاده کنید، سود شما 10 برابر خواهد شد. اگر از اعتباری به نسبت 1 به 30 استفاده کنید، سود احتمالی شما 30 برابر خواهد شد. اعتبار، سود احتمالی سرمایه های کوچک را چند برابر میکند.

اما باید به یاد داشت که اعتبار معاملات شما را چند برابر میکند. یعنی در صورت ضرر، ضرر شما هم چند برابر خواهد شد. اگر موجودی حساب شما کافی نباشد، شما تمام سرمایه خود را از دست میدهید. سرمایه کم شما تبدیل به هیچ میشود.

نکته: برای اطلاعات بیشتر، مقاله “دوره آموزشی سرمایه گذاری در CFD” را مطالعه کنید.

روش چهارم: اختیارات (Options)

برای سرمایه گذاری با سرمایه کم، میتوانید از اختیارات (Options) نیز استفاده کنید. با اختیارات، شما امکان (نه الزام) این را میخرید  که بتوانید سهامی را در قیمتی مشخص خرید و فروش کنید. قیمت اختیار یک سهم، از قیمت خود سهم کمتر است.

برای مثال، میتوانید اختیاری 2 دلاری را برای خرید یک سهام به قیمت 10 دلار خریداری کنید. هنگامی که قیمت سهام افزایش یابد شما سود خواهید کرد. اگر قیمت سهام به 15 دلار افزایش پیدا کند، شما میتوانید با اختیار 2 دلاری خود سهام را خریداری کرده و 3 دلار سود کنید.

اختیارات سرمایه گذاری پیچیده ای هستند. هنگامی که ساز و کار اختیارات را متوجه شدید، میتوانید سود خوبی از آن بدست آورید. اما در عین حال، ریسک از دست دادن کل سرمایه شما نیز وجود دارد. به همین دلیل قبل از سرمایه گذاری در اختیارات (Options) باید مطالعه کافی را انجام دهید. در دوره آموزشی ما درباره اختیارات، تمام چیزی که قبل از سرمایه گذاری در این بخش را نیاز دارید، به شما خواهیم گفت:

روش پنجم: حساب های سپرده یا پس انداز

بعضی افراد به دنبال راهی مطمئن با سودی کم برای پس انداز هستند. در این صورت، حساب سپرده میتواند گزینه خوبی برای این افراد باشد. اما در عمل، این روش سرمایه گذاری کمی نا امید کننده است.

این روزها، نرخ سود این حساب ها بسیار کم است. در نتیجه، سود دریافتی شما نیز بسیار اندک خواهد بود. در عین حال، تورم باعث میشود که پول شما روز به روز ارزش خودش را از دست بدهد. در نتیجه، من شخصا این روش سرمایه گذاری را به شما پیشنهاد نمیکنم.

اما، مهم است که مبلغی از سرمایه خود را در یک حساب پس انداز قرار دهید. باید همیشه پولی را برای روز مبادا در حساب خود داشته باشید. اگر یک دفعه مجبور شوید وام بگیرید، ضرر بیشتری خواهید کرد، چرا که سود وام بسیار بالا خواهد بود. پس با پولی سرمایه گذاری کنید که بتوانید برای چند مدت از آن چشم پوشی کنید.

معامله_با_پول_کم

روش ششم: قرض دادن پول

شما همچنین میتوانید پول خود را قرض دهید. بهترین روش برای این کار، خرید اوراق قرضه است. اوراق قرضه در واقع وامی به شرکت ها یا دولت است. با این کار، شما به صورت دوره ای سود ثابتی را دریافت میکنید.

اوراق قرضه (Bonds) روش سرمایه گذاری نسبتا امنی هستند. خصوصا اگر بازه زمانی کمی داشته باشید، سرمایه گذاری در اوراق قرضه بسیار جذاب است. اما در عوض، انتظار سود بسیار زیاد را نداشته باشید. در دراز مدت، سود اوراق قرضه زیاد نیست. خصوصا در مقایسه با سهام.

دوست دارید بیشتر درباره اوراق قرضه بدانید؟ راهنمای جامع ما را درباره اوراق قرضه مطالعه کنید:

روش هفتم: خرید و فروش

اگر زمان زیادی دارید، میتوانید با خرید و فروش محصولات مختلف سود خوبی بدست آورید. میتوانید نگاهی به تخفیف های eBay بیندازید و اجناس تخفیف خورده را بفروشید. این کار، بسیار زمان بر است و باید حوصله آن را داشته باشید. اما میتوانید سود خوبی را از این کار کسب کنید.

برای مثال، به محصولاتی که توسط افراد مبتدی عرضه شده اند نگاهی کنید و محصولاتی که با عکس های بی کیفیت و نامطلوب عرضه شده اند چندان خوب فروش نخواهند رفت. اما شاید محصول با کیفیتی باشد. پس یک دوربین خوب تهیه کنید و برای محصولات خود تبلیغ کنید.

خرید_فروش_eBay

بر روی eBay میتوانید به خرید و فروش بپردازید.

روش هشتم: سرمایه گذاری در املاک

سرمایه گذاری در املاک نیز میتواند بسیار جذاب باشد. هر چند، بسیاری از افراد فکر میکنند که نمیشود با سرمایه ای کم، به سرمایه گذاری در املاک پرداخت. البته نمیشود که با 500 یا 1000 دلار یک خانه خریداری کرد. اما راه های جالبی برای سرمایه گذاری در املاک با سرمایه کم وجود دارد.

شما میتوانید با سرمایه گذاری در یک صندوق، در املاک سرمایه گذاری کنید. صندوق های زیادی وجود دارند که مثلا در بخش آپارتمان یا دفاتر تجاری فعالیت میکنند. هنگامی که سهمی از این صندوق ها را خریداری کنید، در بخشی از سود این صندوق ها سهیم خواهید بود.

اما همیشه هنگام سرمایه گذاری در این صندوق ها، کارمزد مدیریتی پرداخت میکنید. در نتیجه، اگر خودتان بتوانید مستقیما در املاک سرمایه گذاری کنید، سود بیشتری خواهید برد. البته برای این کار، به سرمایه خیلی بیشتری نیاز دارید.

اهداف خود را مشخص کنید

اگر میخواهید با سرمایه کم، سرمایه گذاری کنید، باید آمادگی لازم برای این کار را کسب کنید. هنگامی که درباره سرمایه کم حرف میزنیم، منظورمان صد یا چند صد دلار است، نه هزاران دلار.

قبل از این که با سرمایه ای کم سرمایه گذاری کنید، باید اهداف خود را به روشنی مشخص کنید. بازار بورس نوسان زیادی دارد، پس باید مشخص کنید که چگونه میخواهید به این نوسانات پاسخ دهید.

برای مثال، با سرمایه کم میتوانید به معامله روزانه سهام بپردازید. با معامله روزانه، شما میتوانید هم از کاهش و هم از افزایش قیمت ها سود کسب کنید. برای این منظور، میتوانید از مشتقات مالی استفاده کنید. هنگامی که سرمایه کمی دارید، CFD میتواند گزینه خوبی برای شروع باشد.

نکته: مقاله “راهنمای معامله گری روز” ما را هم بخوانید تا همه چیز درباره معاملات روزانه را فرا بگیرید!

حداقل سرمایه ای که میتوانید سرمایه گذاری کنید چقدر است؟

اکثر کارگزاری ها، حداقل سرمایه 100 دلاری دارند. یعنی شما باید حداقل 100 دلار برای سرمایه گذاری داشته باشید. هنگامی که از اعتباری به نسبت 1 به 30 استفاده میکنید، سرمایه ای 3000 دلاری برای معامله در اختیار خواهید داشت. به همین دلیل، به عنوان معامله گری با سرمایه کم، میتوانید معاملات بزرگتری را انجام دهید.

به طور خلاصه، به عنوان یک سرمایه گذار مبتدی، سرمایه گذاری با مبلغی کم کاملا امکان پذیر است. معامله با سرمایه کم، تجربه خوبی برای شما فراهم میکند. میخواهید بدانید که با سرمایه کم، در کدام کارگزاری ها میتوانید سرمایه گذاری کنید؟ ما لیستی از کارگزاری ها را برای شما فراهم کردیم که در آن ها میتوانید به معامله سهام و … بپردازید:

ریسک های جانبی

سرمایه گذاری با مبالغ کم، ریسک های جانبی نیز به همراه دارد. با سرمایه های بیشتر، شما جای خطای بیشتری دارید. پیشنهاد میکنیم که تنها بخشی از سرمایه خود را در یک معامله قرار دهید. البته اگر سرمایه شما زیادی کوچک باشد نمیتوانید این کار را کنید. در این صورت، ریسک ضرر ده ها درصدی را باید تحمل کنید.

در نتیجه، شما جای خطای بسیار کمتری دارید. پس سرمایه گذاری با سرمایه کم، برای افراد ترسو نیست. اگر میخواهید با سرمایه کم سرمایه گذاری کنید، باید آمادگی این را داشته باشید که کل پول خود را از دست بدهید.

از آن جایی که جای خطای شما بسیار کمتر است، پیشنهاد میکنیم که با یک حساب کاربری آزمایشی اقدام به تمرین معامله و سرمایه گذاری کنید. با این کار، متوجه میشوید که آیا سرمایه گذاری مناسب شما هست یا خیر. از لینک زیر، میتوانید حساب های کاربری آزمایشی را با هم مقایسه کنید:

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *