نقد و بررسی Plus500: آیا کارگزاری خوبی است؟

یکی از محبوبترین کارگزاری های آنلاین است. نرم افزار کاربر پسند و قابلیت های بیشمارش، از دلایل محبوبیت روزافزون Plus500 هستند. در این نقد و بررسی، به این میپردازیم که آیا معامله با Plus500 عاقلانه است یا نه. این نقد و بررسی را بخوانید تا ببینید که آیا Plus500 میتواند شریک راه تجاری شما باشد یا خیر.

نتیجه گیری کلی نقد و بررسی

در کل، به طرز خوشایند و مثبتی از عملکرد Plus500 در این نقد شگفت زده شدیم. به لطف ظاهر کاربرپسند و امکانات بسیار زیاد برای معاملات CFD، کاربران و سرمایه گذاران، تمام آن چیزی که برای شروع معاملات نیاز دارند را در این کارگزاری خواهند یافت. کارمزد آنها منصفانه است و امکانات معاملاتی آنها بسیار گسترده است. اما انتظار پشتیبانی گسترده یا مطالب آموزشی را نداشته باشید. اگر صرفا دنبال یک کارگزاری برای انجام معاملات فعال خود میگردید، Plus500 باید گزینه ی اول شما باشد.

٪82 از حساب‌های CFD سود خود را از دست می‌دهند.٪82 از حساب‌های CFD سود خود را از دست می‌دهند.

به صورت مختصر: مزایا

  • عرضه ی گسترده سهام های CFD
  • نرم افزار کاربر پسند و سریع
  • نسخه رایگان همراه با 40،000  دلار برای کاربران جدی
  • یک کارگزاری قابل اعتماد و تحت نظارت

به صورت مختصر: معایب

  • پشتیبانی تلفنی وجود ندارد.
  • مطالب یا پشتیبانی آموزشی برای کاربران وجود ندارد.
  • برای سرمایه گذاری بلند مدت مناسب نیست.

نکته: دوست دارید که بیشتر درباره معامله با Plus500 بدانید؟ راهنمای رایگان Plus500 ما را بخوانید.

بررسی Plus500

دوست دارید سریع تر به سرفصل های این مقاله دسترسی داشته باشید؟

از لیست زیر برای مشاهده سرفصل ها استفاده کنید.

Plus500 چه نوع کارگزاری است؟

Plus500 به اصطلاح یک کارگزاری CFD است. برخلاف خرید مستقیم سهام در یک کارگزاری معمول، یک کارگزاری CFD، خدماتی را برای معاملات فعال و معامله سهام CFD ارائه میدهد. هنگامی که شما به معامله CFD می‌پردازید، بر روی افزایش یا کاهش قیمت آن سهم سرمایه‌گذاری میکنید. هنگام معامله سهم، نوسان سهم، سود یا زیان شما را مشخص خواهد کرد.

Plus500 اجازه سرمایه گذاری هم بر کاهش و هم بر افزایش قیمت را میدهد و به همین خاطر است که این کارگزاری مکانی مناسب برای سرمایه گذاری در هر شرایط و تغییر بازار است. دوست دارید بیشتر درباره ی معاملات CFD بدانید؟ این مقاله را بخوانید.

بررسی نرم افزاری

نرم افزار یک کارگزاری بخش بسیار مهمی برای کاربران است. بازار سرمایه به محیطی با پاسخگویی سریع، امکان ثبت سفارش سریع و امکانات زیاد دارد. در این بخش، نرم افزار Plus500 را بررسی میکنیم تا ببینیم آیا از کیفیت لازم برای معامله برخوردار است یا خیر. در این قسمت نگاهی میکنیم به باز کردن حساب، کیفیت نرم افزار، استفاده از دستورات ثبت سفارش، ابزارهای تحلیل، حساب آزمایشی و اپلیکیشن موبایل.

باز کردن حساب

باز کردن حساب کاربری در Plus500  است. در وب سایت میتوانید این کار را انجام دهید. نرم افزار Plus500 یک نرم افزار تحت وب است که میتوانید با مرورگر خود از آن استفاده کنید. همچنین، این وبسایت برای استفاده در موبایل شما هم بهینه سازی شده است. میخواهید یک حساب کاربری در Plus500 ایجاد کنید؟ اینجا را کلیک کنید.

82٪ از حساب های CFD خرده فروشی ضرر می کنند

ثبت_نام_ Plus500

باز کردن حساب در Plus500 مثل آب خوردن است.

مزیت بسیار خوب Plus500 این است که در حساب آزمایشی به شما 40،000 یورو وجه مجازی اختصاص میدهد. این نسخه به شما اجازه میدهد تمام امکانات و قابلیت های Plus500 را بررسی و امتحان کنید. نرم افزار Plus500 به شدت کاربر پسند و راحت است که این مزیت به افرادی با دانش کم کامپیوتری یا بدون مهارت دیجیتال امکان خرید و فروش سهم را میدهد.

تجربه ی معاملاتی ما با وبسایت Plus500

از آنجایی که میخواستیم یک نقد و بررسی دقیق و منصفانه بنویسیم، خودمان تمام امکانات و قابلیت ها و ابزارهای معاملاتی Plus500 را امتحان کردیم. بزرگترین مزیت Plus500 ظاهر کاربردی  و کاربرپسند آن است. نداشتن دانش کامپیوتری، مانعی برای معامله کردن نیست و هرکاربری با هر سطحی از دانش یا توانایی به سرعت میتواند شروع به معامله کند.

به دنبال بخش یا قسمت خاصی هستید؟ در اینصورت از قسمت Search یا List Functionality استفاده کنید. پیدا کردن بخش مورد نظر در وبسایت بسیار کارامدی است. هنگامی که حس کردید برای شروع یک معامله آماده اید، میتوانید سهام CFD را بخرید (اگر حدس میزنید که قیمت ها بالا خواهند رفت) یا بفروشید ( اگر فکر میکنید قیمت ها افت خواهند کرد).

همواره در سمت چپ شما، قسمت منو سایت را مشاهده خواهید کرد. در منو، گزینه های زیر مشاهده میشوند:

  • Menu: یک نمای کلی از تمام گزینه ها را مشاهده خواهید کرد.
  • Trade: گزینه ای است که هر وقت بخواهید معامله جدیدی انجام دهید آن را انتخاب میکنید.
  • Open positions: نمایی از همه ی معاملات فعال کنونی شما
  • Orders: نمایی از تمام سفارشات فعال شما در Plus500
  • Closed positions: نمایی از معاملات به اتمام رسیده شما
  • Real money: گزینه ای برای تغییر حساب آزمایشی با پول مجازی به حالت معامله با پول حقیقی

در بالای صفحه، همیشه وضعیت مالی حساب شما نمایش داده میشود. همچنین نشان داده میشود که چقدر سرمایه هنوز در حساب شما هست. همچنین به شما نشان داده میشود که آیا میتوانید سفارش دیگری ثبت کنید یا خیر. حواستان به موجودی حسابتان باشد. اگر موجودی حساب شما منفی شود، ممکن است سرمایه ی خود را از دست بدهید.

بررسی_نرم_افزار_ Plus500

در نرم افزار Plus500 میتوانید از مبلغ مجازی به پول واقعی تغییر حالت دهید. مبالغ فرضی هستند.

استفاده از ثبت سفارش

قابلیت دیگری که در نرم افزار Plus500 وجود دارد، امکان ثبت سفارش است. با ثبت سفارش، سهام در تعدادی که مشخص میکنید و در قیمتی که مشخص میکنید برای شما به صورت اتوماتیک توسط سیستم خریداری میشود. حواستان باشد که از قابلیت حد ضرر یا Stop loss نیز استفاده کنید. استفاده از حد ضرر اجباری نیست اما بسیار آن را پیشنهاد میکنیم. با استفاده از حد ضرر، کارگزاری به صورت خودکار، در صورت افت قیمت سهام به میزانی مشخص، آن را برای شما خواهد فروخت.

ثبت_سفارش_ Plus500

 ثبت سفارش و خرید در  Plus500 مثل آب خوردن است. 

برای خرید سهم در منو قسمت Open positions را انتخاب کنید. در این قسمت همچنین، سود و ضرر لحظه ای شما نیز نمایش داده میشود.

ابزار تحلیل و آنالیز Plus500

در نرم افزار Plus500 شما میتوانید از ابزارها و گزینه های مختلفی برای تحلیل و آنالیز استفاده کنید. این ابزارها میتوانند به شما در تصمیم گیری بهتر کمک کنند. هرچند در تجربه ی ما، این ابزارها و قابلیت ها بسیار ابتدایی بودند. معمولا نرم افزارهای پیشرفته تر، تحلیل و آنالیز داده ی بسیار بهتری برای شما فراهم میکنند که به تصمیم گیری بهتر شما کمک خواهد کرد. آیا هدفتان این است که به یک معامله گر حرفه ای تبدیل شوید؟ در اینصورت، نرم افزاری مانند MetaTrader تحلیل داده بسیار بهتری برای شما انجام میدهد و کاربردی تر است.

در پلتفرم Plus500 نشانگر و معیار های تحلیلی مختلفی بر روی نمودارها مشاهده میکنید. نشانگرهای تکنیکال، به شما کمک میکنند تا سهم را در زمان مناسب بخرید و بفروشید.

نشانگرهای_تکنیکال_ Plus500

قابلیت بسیار خوب دیگر Plus500 این است که شما میتوانید خطوط تحلیلی خود را بر روی نمودار سهام ها رسم کنید. برای مثال، میتوانید خطوط افقی تکنیکال را رس کنید که مشخص میکند آیا قیمت سهام درحال افول است یا در حال نزول. البته رسم چند خط بر نمودار، بر کیفیت کلی نرم افزار چندان اضافه نمیکند و این مسئله به این خاطر است که ذخیره خطوط آنالیز تکنیکال بسیار دشوار میباشد.

و در آخر، هیجانات بازار و معامله گران را مشاهده خواهید کرد. این قابلیت به شما نشان میدهد که ببینید بقیه معامله گران در Plus500 به دنبال چه هستند و میتواند راهی باشد تا شما را برای سرمایه گذاری هدایت کند.

کیفیت نسخه ی آزمایشی

در این مقاله، بخش نسخه آزمایشی یا Demo قطعا نقطه قوت Plus500 محسوب میشود. ما بسیار از نسخه ی آزمایشی راضی بودیم. با این نسخه، شما میتوانید تمام قابلیت های Plus500 را با پول مجازی امتحان کنید. نتایج نسخه ی رایگان، کاملا با نسخه ی واقعی تطبیق پذیر است. به همین خاطر، نسخه ی دمو بهترین جا برای یاد گرفتن زیر و بم قابلیت ها، امکانات و ابزارهای Plus500 است. به محض اینکه کار با این قابلیت ها و ابزارها را یاد گرفتید، فقط با یک کلیک موس خود، اکانت آزمایشی خود را به اکانت حقیقی با پول واقعی تبدیل کنید.

سرمایه گذاری در Plus500 با موبایل

Plus500 یک اپ موبایل ساخته است که سرمایه گذاران در هرکجا و هر زمان میتوانند با آن سرمایه گذاری کنند. قطعا، اپ موبایل یک نسخه محدود تر نسبت به وبسایت است. برای مثال، نسخه ی موبایل، هیچ ابزار تحلیلی ندارد.

به همین خاطر، اپ Plus500 بیشتر برای مشاهده ی سرمایه گذاری هایتان مناسب است. به علاوه، یک نسخه ی موبایل به شما کمک میکند که در هر زمان، وضعیت بازار و پیشرفت سهم ها را زیر نظر بگیرید. هنگامی که تصمیم به معامله گرفتید، اپ موبایل، یک ابزار مناسب برای دسترسی به حساب شماست.

بررسی_اپلیکیشن_ Plus500

اپ موبایل، امتیاز خوبی میگیرد

گزینه ها و راهنمایی های معاملاتی

گزینه ها و شرایط معاملاتی Plus500، بخش مهمی از نقد و بررسی را تشکیل میدهد. نگاهی به گزینه های متعدد سرمایه گذاری می اندازیم. همچنین، نگاهی میکنیم به این موضوع که آیا راهنمایی کافی برای معامله گران وجود دارد یا خیر و در آخر به این موضوع خواهیم پرداخت که چگونه پول خود را وارد حساب کاربری Plus500 کنید و چگونه تقاضای وجه کنید و پول خود را از حساب کاربری Plus500 خارج کنید.

گزینه های معاملاتی در Plus500 کدامند؟

قطعا یکی از نقاط قوت Plus500، گزینه های معاملاتی آن است. این کارگزاری، گزینه های متعددی به کاربران خود پیشنهاد میدهد. مانند: سهام های CFD، بورس کالا، فارکس و رمزارز ها. شمار سهام های قابل معامله بسیار زیاد است. در Plus500، تمام سهام های مشهور بریتانیا، آمریکا و استرالیا به عنوان CFD قابل معامله هستند. به همین سادگی!

ولی شانسی شروع به معامله نکنید! به وضعیت سهم توجه کنید. وضعیت سهم های CFD با کلیک بر روی گزینه Information قابل مشاهده است. این گزینه، نمایی کلی از سهم را به شما معرفی میکند و تاریخ انقضا یا سر رسید سهم را هم به شما میگوید. وقتی یک سهم CFD منقضی میشود یا سر رسید آن به اتمام میرسد، سهم به صورت خودکار برای مدتی بسته میگردد. همچنین در Information، کارمزد لازم برای نگهداری سهم را نیز مشاهده خواهید کرد.

اطلاعات_معاملاتی_ Plus500

. مبالغ فرضی* همیشه پیش از خرید و فروش سهم، وضعیت آن را با دقت مشاهده کنید.

آموزش و راهنمایی

راهنمایی های Plus500، به نسبت محدود است. شما میتوانید از تقویم اقتصادی سایت استفاده کنید که به شما میگوید چه رویدادی ممکن است بر روی قیمت سهام تاثیر گذارد و همانطور که گفتیم، خودتان نیز میتوانید خطوط آنالیز تکنیکال را بر روی نمودار سهام رسم کنید و روند قیمت را مشاهده کنید. اما متاسفانه، این تمام چیزی است که Plus500 در این بخش به شما اختصاص میدهد. Plus500، هیچگونه مطلب آموزشی درباره معاملات بورس در اختیار شما نمیگذارد. قطعا، این یکی از نقاط ضعف Plus500 در این بررسی است.

راحتی انتقال پول در Plus500

قطعا، بخش مهمی از این بررسی، راحتی استفاده از وب سایت و کاربر پسند بودن است. قطعا بسیاری از شما خوشحال میشوید که بشنوید، انتقال پول به Plus500 مثل آب خوردن است. انتقال وجه، در یک چشم به هم زدن در نرم افزار Plus500 انجام میشود. اولین باری که حساب خود را با پول حقیقی شارژ میکنید، باید اطلاعاتی را برای احراز هویت در اختیار وبسایت قرار دهید. یکی از مواردی که باید به آن پاسخ دهید، مجموعه ای از سوالات است که مشخص میکند، آیا شما دانش کافی برای معامله در بورس را دارید یا خیر. همچنین، باید نسخه ای از کارت شناسایی خود را آپلود کنید.

چرا باید این مراحل را طی کنید؟ Plus500 موظف است از شما بخواهد تا این مراحل را طی کنید. این مراحل، برای آن است که از سرمایه گذاری افراد غیرقابل اعتماد جلوگیری شود. همچنین، هر موسسه ی مالی ملزم است که هویت شما را تایید کند. آیا کارگزاری شما این اطلاعات را از شما نمیخواهد؟ پس مراقب باشید! اگر اینچنین است، ممکن است خود آن کارگزاری نیز چندان معتبر نباشد.

بعد از تکمیل اطلاعات شخصی و احراز هویت، انتقال وجه به حسابتان آسان است. انتقال وجه میتواند با کارت اعتباری،iDeal  یا PayPal انجام گیرد. حداقل سرمایه گذاری در Plus500، مبلغ 100 دلار است. انتقال بانکی، راهی دیگر برای واریز وجه به حسابتان است. هرچند باید در نظر داشته باشید انتقال بانکی ممکن است چند روزی زمان ببرد. انتقال وجه به Plus500 بسیار راحت است و این کارگزاری در این بخش، نمره ی خوبی دریافت میکند.

انتقال_وجه_ Plus500

مبالغ فرضی * انتقال وجه به حسابتان، با تمام روش های پرداخت امکان پذیر است.

بیرون کشیدن پول از Plus500

هنگامی که با پولی که سرمایه گذاری کردید، سودی حاصل کردید، احتمالا خواهید خواست آن را از حسابتان بیرون بکشید. اما چگونه؟ در Plus500، درخواست دریافت وجه از مبلغ 100 دلار شروع میشود و با انتقال بانکی پرداخت خواهد شد. اما اگر بخواهید که با PayPal یا Skrill وجه خود را دریافت کنید، این مبلغ از 50 دلار آغاز خواهد شد. مبالغی که به نظر من عادلانه هستند. اگر موجودی حساب شما بسیار کم باشد، اما بخواهید آن را دریافت کنید، با یک روش جالب میتوانید این کار را بکنید. ابتدا، مبلغی را وارد حساب خود کنید، سپس آن مبلغ را با موجودی قبلی خود دریافت کنید.

درخواست_انتقال_وجه_ Plus500

دریافت وجه در Plus500 کاملا رایگان است. که نکته مثبتی در این بررسی بود. بعضی کارگزاری ها متاسفانه کارمزد زیادی برای بازگشت وجه دریافت میکنند. در ضمن، درخواست دریافت وجه، به سرعت انجام میشود. در تجربه ی شخصی ما، 3 روز طول کشید تا درخواست ما پردازش شود و یک روز بعد، پول در حساب ما بود. دریافت وجه از Plus500، از ساده ترین کارهای روی زمین است.

هزینه ی سرمایه گذاری در Plus500

نکته ی مثبت Plus500 این است که کمیسیون ثابتی برای معاملات وجود ندارد. در واقع هیچ محدودیت قیمتی برای معاملات کم وجود ندارد. اما درامد کارگزاری چه؟ خب، Plus500 از دو راه کسب درآمد میکند که در پایین ذکر میکنیم. هزینه های دیگری نیز وجود دارد، مانند: تامین مالی شبانه، هزینه عدم فعالیت، دستور توقف تضمین شده

در کل، کارمزد Plus500 عادلانه است. اما اگر قصد خرید سهام در طولانی مدت را دارید، DEGIRO گزینه بهتری است. یادتان باشد که Plus500 تنها مناسب معاملات فعال CFD است.

اختلاف قیمت یا Spread در Plus500

اولین راه کسب درآمد Plus500، اختلاف قیمت است. وقتی که میخواهید سهمی را خریداری (یا فروش) کنید، همیشه اختلاف قیمتی میان قیمت خواسته شده و قیمت توافق وجود دارد. این اختلاف قیمت، هزینه ای است که به Plus500 میپردازید.

اختلاف_قیمت_ Plus500

Spread یا اختلاف قیمت، مبنای دریافت کارمزد Plus500 است.

نگاهی به کارمزد هزینه های معاملات در Plus500 بیندازید؛ اختلاف قیمت یورو / دلار متغیر است و این به آن معناست که اختلاف قیمت و در نتیجه کارمزد قابل کاهش یا افزایش است. در زمان نگارش این مقاله، Spread یورو / دلار حدود 0.6 پیپ معادل 0.00006 سنت است. این کارمزد، بسیار بسیار کمتر از رقیب Plus500، یعنی Freedom24  است. در زمان نگارش این مقاله، برای معامله ای مشابه، کارمزد Freedom24  3 پیپ، معادل 0.0003 سنت است.

در سهام هلندی فیلیپس Philips، شما کارمزدی حدود 5 سنت خواهید پرداخت. در Freedom24، این مبلغ کمی کمتر حدود 4.7 سنت است. در این مورد میتوان گفت که اختلاف قیمت ناچیز است. مثال دیگر، سهام گوگل است. در Plus500 به ازای هر سهم، 1.25 دلار کارمزد میپردازید. اما در Freedom24 این کارمزد در حال حاضر بیش از 3 دلار است. به نظر میرسد در بیشتر موارد، Plus500 نسبت به رقبای خود کارمزد کمتری دریافت میکند.

بررسی_کارمزد_ Plus500

در بالا، کارمزد دریافتی Plus500 به ازای هر سهم گوگل را مشاهده میکنید. قیمت ها فرضی هستند.

در آخر نگاهی به سهام Germany 30 بیندازیم. در این مورد، Plus500 کارمزدی متغیر دریافت میکند که در زمان نگارش این مقاله، 3.24 یورو است. کارمزد Freedom24 در این مورد بسیار بالاتر و حدود 7 یورو است. از نظر دریافت کارمزد، به وضوح Plus500 نسبت به رقبای خود برتری دارد. کارمزد کمتر Plus500 میتواند در بلند مدت باعث سود بیشتر سرمایه ی شما بشود.

هزینه اعتبارات و نگهداری اعتبار

راه دومی که Plus500 سود کسب میکند، گرفتن کارمزد از اعتباراتی است که بیش از یک روز در اختیار کاربران قرار داده میشود. هنگامی که در حال معامله ی CFD هستید، کارگزاری مبلغی را به شما قرض میدهد. هنگامی که تصمیم میگیرید در آن روز سهام خود را نفروشید، اعتبار بیش از یک روز در اختیار شما قرار خواهد داشت. به این مبلغ اعتبار، کارمزدی تعلق میگیرد و این کارمزد باید روزانه پرداخت شود. اگر سهام خود را پیش از اتمام بازار در آخر روز بفروشید، به این معنی خواهد بود که دیگر نیازی نیست کارمزد مبلغ اعتباری را پرداخت کنید چرا که مبلغ کمتر از یک روز در اختیار شما بوده است.

بیایید باز این کارمزد را بین دو کارگزاری Plus500 و Freedom24 مقایسه کنیم. کارمزد اعتبارات یورو / دلار که بیش از یک روز در اختیار شما قرار میگیرد، 0.0087% است. در Freedom24 این کارمزد 0.009% میباشد.

سود_اعتبارات _ Plus500

کارمزد دریافت اعتبار در Plus500. مبالغ فرضی هستند.

در زمان نگارش این مقاله، کارمزد اختصاص اعتبار برای خرید سهام هلندی Philips، 0.0232% است. برای همین سهام در Freedom24 شما باید کارمزدی معادل %0.0165 بپردازید. همچنین، دریافت اعتبار برای سهام گوگل بیش از یک شبانه روز در Plus500 معادل 0.0288% و در Freedom24 معادل 0.0215% میباشد.

در کل برای کارمزد اعتباراتی که بیش از یک شبانه روز در اختیار کاربر هستند، ظاهرا در Freedom24 نسبت به Plus500 کمتر است. آیا دوست دارید سهام خریداری شده خود را بلند مدت نگه دارید؟ در اینصورت، کارگزاری Freedom24 برای شما مناسب تر خواهد بود. آیا قصد دارید که کوتاه مدت سرمایه گذاری کنید؟ در اینصورت به خاطر کارمزد پایین تر Plus500، این کارگزاری انتخاب بهتری برای شما خواهد بود.

در سرمایه گذاری کوتاه مدت، شما بر روی روند سهام ترید انجام میدهید. شما در موقعیت Short position معامله میکنید و از افت قیمت سهام استفاده خواهید برد. بعضی مواقع، شما در موقعیت Premium قرار میگیرید که در اینصورت، شما کارمزد اعتبار کمتری پرداخت خواهید کرد.

حداقل مبلغ برای سرمایه گذاری چقدر است؟

در Plus500، حداقل مبلغ سرمایه گذاری 100 دلار است. قطعا این به آن معنی نیست که همه ی گزینه های معاملاتی را میتوانید با 100 دلار معامله کنید. در سبد معامله در Plus500، حداقل مبلغ خود را دارد. در نرم افزار کارگزاری Plus500، به این حداقل مبلغ، Unity amount گفته میشود. برای مثال، بیتکوین (Bitcoin)  را در نظر بگیریم. در زمان نگارش مقاله Unity amount برای بیتکوین معادل 0.02 درصد قرارداد که برابر یک پنجاهم مبلغ بیتکوین است. در مثالی دیگر، سهام ING، Unity amount برای این سهم برابر با 50 سهم برای هر معامله است.

درحال حاضر، 50 سهم ING برابر با مبلغ 250 یورو میشود. هرچند شما میتوانید از اعتبار کارگزاری به نسبت یک به پنج استفاده کنید و با مبلغ 50 یورو،  سهام CFD 250 یورویی ING را خریداری کنید.

پشتیبانی، اعتبار و قابل اعتماد بودن

در آخرین بخش این نقد و بررسی، به بحث قابل اطمینان بودن کارگزاری میپردازیم. Plus500 یک کارگزاری قابل اعتماد است که سابقه ی فعالیت چندین ساله دارد. اول به این بحث میپردازیم که چرا نظرات منفی متعددی درباره ی این کارگزاری وجود دارد. سپس، به این میپردازیم که چطور و چه موقع از اعتبارات استفاده کنید. همچنین به بحث مجوزهای Plus500 هم خواهیم پرداخت. و در آخر به این بحث میپردازیم که آیا جای پول شما در Plus500 امن است یا خیر و همینطور به بخش خدمات مشتریان و پشتیبانی سایت نیز خواهیم پرداخت.

نظرات منفی

بسیاری از سرمایه گذارانی که از Plus500 استفاده کرده اند، نظراتی منفی درباره ی این کارگزاری منتشر کرده اند. دلیل عمده این نظرات آن است که آن ها نمیدانند که سرمایه گذاری CFD چگونه کار میکند. در زیر، یک مثال از این موضوع را ببینید که کاربری پول خود را در Plus500 از دست داده است:

نظرات_منفی_ Plus500

در سرمایه گذاری، ممکن است پول خود را از دست بدهید…هیچ حقه ای درکار نیست، هیچ دروغی گفته نمیشود و هیچ امید واهی وجود ندارد…فقط واقعیت محض است.افرادی که بدون هیچ تجربه ی قبلی شروع به سرمایه گذاری میکنند، به احتمال زیاد، عمده ی سرمایه ی خود را از دست میدهند. به همین خاطر، بسیار ضروری و مهم است که پیش از سرمایه گذاری، برای بدست آوردن درک بهتر معاملات CFD، با نسخه ی آزمایشی شروع به تمرین کنید. تمرین، کلید موفقیت است و به راحتی با نرم افزار Plus500 قابل انجام است.

زیر و بم گرفتن اعتبار

بسیاری از کاربران، نمیتوانند سود مناسبی بدست بیاورند، به این خاطر که به ساز و کار گرفتن اعتبار آشنا نیستند. اعتبارات به کمک سرمایه گذاری شما می آیند. یکی از مزایای استفاده از اعتبار، این است که شما میتوانید با مبلغی کم، چند برابر سرمایه ی خود سرمایه گذاری کنید. وقتی سرمایه ی شما 1000 دلار است و از اعتباری با نسبت یک به ده استفاده میکنید، میتوانید با 10.000 یورو به معامله سهام بپردازید. با این کار احتمال سود و زیان شما افزایش میابد:

  • اگر سرمایه ی شما 1 دلار باشد، در صورت افزایش قیمت 10 دلار سود خواهید کرد.
  • اگر سرمایه ی شما 1 دلار باشد، در صورت کاهش قیمت 10 دلار ضرر خواهید کرد.

در یک اعتبار با نسبت یک به ده، تنها با ده درصد افت قیمت شما تمام سرمایه ی خود را از دست خواهید داد.  اگر پول حساب شما تمام شود، شما با پدیده ای با نام Margin call یا درخواست اختلاف قیمت رو به رو خواهید شد. در این صورت، سهام شما به صورت خودکار فروخته خواهد شد. مشخصا، یک نتیجه ی بد، تقصیر کارگزاری نیست. خوشبختانه، میتوان تا حد زیادی از این اتفاق جلوگیری کرد. برای سرمایه گذاری بهتر، از این نکات بهره بگیرید:

مجوزهای Plus500

کارگزاری های معتبر، همیشه همه ی مجوزهای لازم را دریافت میکنند. Plus500 هم مجوزهای خود را دارد. این جوازها، به آن معناست که کارگزاری، همه ی قوانین و مقررات لازم را رعایت میکند.

Plus500UK تحت نظر FCA یا British Financial Conduct Authority است. این نهاد، یکی از سختگیرترین نهادهای نظارتی است. وظیفه ی اصلی FCA این است که از مشتریان در برابر کارگزاری های غیرقابل اعتماد حفاظت کند. Plus500 یک شرکت بین المللی است. به همین خاطر، نهادهای گوناگونی بر روی آن نظارت میکنند تا همه ی قوانین بین المللی را رعایت کند. لیست نهادهای ناظری که بر کارگزاری Plus500 نظارت میکنند را در زیر مشاهده میکنید:

  • Plus500CY Ltd authorized & regulated by the CySEC (#250/14).
  • Plus500SG Pte Ltd, license by MAS (#CMS100648-1) and IE Singapore (#PLUS/CBL/2018).
  • Plus500AU Pty Ltd (ACN 153301681), license by: ASIC in Australia, AFSL #417727, FMA in New Zealand, FSP #486026; authorized financial in South Africa, FSP #47546

Plus500 همچنین یک شرکت سهامی عام است. سهام این شرکت در بازار بورس لندن موجود است و این دلیلی دیگر است که این کارگزاری، معتبر است. دوست دارید بیشتر درباره ی معتبر بودن Plus500 مطالعه کنید؟ این مقاله را بخوانید!

آیا پول شما در Plus500 محفوظ است؟

امنیت و قابل اعتماد بودن دو شاخص دنیای سرمایه هستند. نقد و بررسی ما به وضوح نشان میدهد که Plus500 این دو ویژگی را دارد. اعتماد و امنیت، از دغدغه های Plus500 هستند چرا که این کارگزاری، با نهادهای نظر بسیاری کار میکند.

هنگامی که پولی را وارد حساب خود در Plus500 میکنید، این پول در حساب مجزایی نگهداری میشود. Plus500 هیچوقت با پول مشتریان خود سرمایه گذاری نمیکند و این یک دلیل دیگر برای امنیت این کارگزاری انلاین میباشید.

محافظت از پول مشتری - Plus500

خدمات مشتریان در Plus500

خدمات مشتریان در Plus500، تقریبا در جایگاهی میانه است. اگر مشکلی داشته باشید، همیشه حل خواهد شد…این قسمت خوب ماجراست. متاسفانه، Plus500 فقط پشتیبانی ایمیلی و چت مستقیم بر روی سایت دارد. پشتیبانی تلفنی موجود نیست و این کمی آزاردهنده است. وقتی صحبت از در دسترس بودن باشد، Plus500 جای پیشرفت زیادی دارد.

هرچند، سوالات ما همواره توسط پشتیبانی پاسخ داده شد. چت مستقیم، همیشه بسیار سریع پاسخگو بود. فقط چند ثانیه طول میکشد که کسی در آن طرف به شما جواب دهد. ارسال ایمیل، کمتر کارآمد است. بعضی اوقات چند روز طول میکشد تا جواب شما را بدهند. ناگفته پیداست که در این مورد، گر صبر کنی، ز غوره حلوا سازی!

بررسی_چت_مستقیم_ Plus500

امکان چت با پشتیبانی بسیار سریع است

جمع بندی نقد و بررسی Plus500

Plus500، یک کارگزاری خوب برای معاملات فعال CFD است. به خصوص، وقتی که بازار هیجانی باشد، Plus500 بهترین جا برای بدست آوردن نتایج خوب است. نقاط قوت این کارگزاری چیست؟

  • Plus500 ظاهری کاربرپسند دارد.
  • Plus500 به شدت تحت نظر FCA است.
  • پول مشتریان همیشه در حساب های مجزا نگهداری میشود.
  • معاملات در Plus500 بدون کمیسیون هستند.
  • بیش از 2000 سهم متفاوت قابل معامله است.
  • Plus500 از زمان آغاز به کار خود بیش از 24 میلیون مشتری ثبت شده دارد.

به خاطر همین دلایل است که ما در این نقد و بررسی، Plus500 را پیشنهاد میدهیم. میخواهید همه ی قابلیت های Plus500 را بدون هیچ ریسکی تجربه کنید؟ از لینک زیر استفاده کنید تا یک حساب رایگان آزمایشی بسازید:

٪82 از حساب‌های CFD سود خود را از دست می‌دهند.٪82 از حساب‌های CFD سود خود را از دست می‌دهند.

۸۶ درصد از حساب‌های سرمایه‌گذار خرد هنگام معامله CFD با این ارائه‌دهنده ضرر می‌کنند. باید در نظر داشته باشید که آیا می توانید ریسک بالای از دست دادن پول خود را بپذیرید یا خیر

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

2 دیدگاه


  • شيما

    سلاممن پاسپورتم از تاریخ گذشته چطور پول را از pluss 500 خارج كنم

    پاسخ

    • الکس

      باید توجه داشته باشید که سیاست‌ها و رویه‌های Plus500 ممکن است در طول زمان تغییر کنند و الزامات خاصی برای برداشت وجه ممکن است بر اساس مکان و وضعیت حساب شما متفاوت باشد.

      اگر معتقدید که Plus500 برای دومین بار از شما درخواست تأیید می‌کند یا اگر با هر مشکلی در مورد برداشت وجه خود مواجه می‌شوید، بهتر است با خدمات مشتری آن‌ها تماس بگیرید. آن‌ها می‌توانند به شما اطلاعات به‌روزترین را ارائه دهند و شما را در مراحل لازم برای تکمیل برداشت وجه راهنمایی کنند.

      علاوه بر این، اگر اشاره کردید که نیاز به یک پاسپورت به‌روزشده دارید، ضروری است که اطمینان حاصل کنید که اسناد شناسایی شما معتبر و به‌روز باشند تا با فرآیند تأیید آن‌ها همخوانی داشته باشید. همیشه دستورالعمل‌های ارائه شده توسط Plus500 را دنبال کنید و در صورت داشتن هرگونه سوال یا نگرانی در مورد برداشت خود با پشتیبانی مشتری‌آن‌ها تماس بگیرید.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *