سرمایه گذاری در اختیار معامله (Options): راهنمای جامع

آیا میخواهید به سود بیشتری دست یابید و برای رسیدن به این هدف، میخواهید ریسک بزرگتری انجام دهید؟ اگر جوابتان مثبت است، سرمایه گذاری در اختیار معامله (Options) میتواند گزینه مناسبی برای شما باشد. میتوانید با چند صد یورو، شروع به معامله اختیار معامله (Options) کنید و سود خوبی کسب کنید. اما چگونه میتوان در اختیار معامله سرمایه گذاری کرد و چه مراحلی دارد؟ این راهنما، تمام چیزهایی که نیاز دارید درباره اختیار معامله (Options) بدانید را به شما خواهد گفت!

راهنمای سرمایه گذاری در اختیار معامله (Options)

اختیار معامله چیست؟

اختیار معامله، اعطای حق خرید یا فروش اوراق بهاداری در قیمت مشخص است. این اوراق بهادار، میتواند سهام یا اوراق قرضه صندوق های مالی باشد. برای بدست آوردن این حق، نیاز است مبلغی به طرف مقابل پرداخت شود. مرحله بعد، مبادله اختیار معامله است و کسب این اختیار برای اعمال این قرارداد. اختیار معامله این خصوصیات را دارد:

ارزش نهفته

ارزش نهفته، به آن دارایی گفته میشود که مورد معامله است. برای مثال، سهام شرکت Heineken. اختیار معامله همچنین میتواند با شاخص هایی مثل Dow Jones یا دلار آمریکا مربوط شود.

انواع اختیار (اختیار خرید Call یا اختیار فروش Put)

هنگام سرمایه گذاری در اختیار معامله (Options)، شما بین دو نوع خرید یا فروش حق انتخاب دارید. بسیار مهم است که این دو نوع را به خوبی بشناسید:

  • اختیار خرید: به شما حق خرید یک دارایی در قیمت مشخصی را میدهد.
  • اختیار فروش: به شما حق فروش یک دارایی را در قیمت مشخصی را میدهد.

اختیار خرید، به شما امکان سرمایه گذاری بر روی افزایش قیمت، و اختیار فروش، به شما امکان سرمایه گذاری بر روی کاهش قیمت را میدهد.

میزان قرارداد

یک قرارداد اختیار معامله (Options)، همیشه برابر 100 سهم است. آیا مورد معامله شما 2 دلار است؟ پس کل میزان قرارداد شما برابر 200 دلار خواهد بود.

قیمت اعمال قرارداد

قیمت اعمال قرارداد، مبلغی است که ارزش نهفته، به آن قیمت معامله میشود. برای مثال، هنگامی که یک اختیار معامله، قیمت اعمال 20 یورویی دارد، سهام میتواند در این قیمت خریده (Call Option) یا فروخته (Put Option) شود.

با در نظر گرفتن اختیار خرید، اختیارهایی که قیمت پایین تری دارند، گران تر معامله میشوند. منطقی است، چون شما سهامی را با قیمت تضمینی پایین تر خریداری میکنید و به همین دلیل، احتمال بی ارزش شدن اختیار معامله (Options)، کمتر خواهد بود.

با در نظر گرفتن اختیار فروش، این قضیه برعکس میشود. اختیارهایی با قیمت اعمالی بالاتر، گران تر خواهند بود چون احتمال فروش آن سهم، با قیمت تضمینی بالاتری ممکن خواهد بود.

تاریخ انقضا یا سر رسید

تاریخ انقضا، تاریخی است که مدت اعتبار اختیار معامله (Options) را بیان میکند. بعضی اختیار معامله ها ممکن است یک هفته تاریخ داشته باشند و بعضی دیگر ممکن است تا سال ها زمان داشته باشند. اختیار معامله (Options) هایی که تاریخ انقضای بلند مدت تری دارند، قیمت بالاتری نیز دارند چون در طول زمان، امکان سودده بودن آن ها بیشتر است. سه اصطلاح زیر بیان میکنند که آیا اختیار معامله در حال حاضر سودده است یا خیر:

  • در سود یا با قیمت (In the money): در این لحظه، اختیار معامله سود ده است.
  • بی تفاوت یا به قیمت (At the money): در این لحظه، اختیار معامله سر به سر است.
  • در زیان یا بی قیمت (Out of money): در این لحظه، اختیار معامله زیان ده است.

منطقا، اختیارهای سود ده قیمت بالاتری نسبت به اختیارهای زیان ده دارند. اختیار خریدی با قیمت اعمالی 20 دلاری با قیمت معامله 25 دلاری، بسیار ارزشمند است. اختیار فروشی با قیمت اعمالی 20 دلاری و قیمت معامله 25 دلاری، چیزی است که به آن زیان ده میگوییم و ارزش ذاتی ندارد.

اختیار_معامله_های_سودده_و_زیان_ده

نمایی از اختیارهای خرید زیان ده و سود ده 5 دلاری

چگونه میتوان در اختیار معامله (Options) سرمایه گذاری کرد؟

در زمان های گذشته، شما باید به محل کارگزاری میرفتید و قیمت اختیار معامله خود را داد می زدید تا بتوانید اقدام به معامله کنید. خوشبختانه این اتفاقات، مربوط به گذشته است. اختیار خرید و فروش، اکنون در دسترس همه است. هنگامی که میخواهید در اختیار معامله (Options) سرمایه گذاری کنید، نیاز به یک حساب کاربری در یک کارگزاری دارید. کارگزاری، نهادی است که از طرف شما، اقدام به خرید و فروش اوراق بهادار میکند. آیا میخواهید بدانید کدام کارگزاری مناسب معاملات اختیار معامله (Options) است؟ ما بهترین کارگزاری ها را برای شما لیست کرده ایم. از لینک زیر، میتوانید مقایسه کارگزاری های مختلف را بخوانید:

چه عناصری قیمت اختیار معامله (Options) را مشخص میکنند؟

قیمت اختیار معامله، وابسته به دو عنصر ارزش ذاتی و ارزش پیشبینی شده آن است.

ارزش ذاتی

ارزش ذاتی، قیمتی است که اختیار معامله در آن انجام میشود. برای مثال، اختیار خریدی با قیمت اعمالی 10 یورو  داریم و قیمت معامله آن 5 یورو است. در آن لحظه، ارزش ذاتی این اختیار معامله 5 یورو است. هنگامی که قیمت معامله برابر با قیمت اعمال شده باشد، ارزش ذاتی اختیار صفر خواهد بود. ارزش ذاتی اختیار معامله های زیان ده هم صفر است. به همین دلیل قابل معامله نیستند.

  • آیا اختیار معامله سود ده است؟ پس دارای ارزش ذاتی است.
  • آیا اختیار معامله زیان ده است؟ پس ارزش ذاتی آن صفر است.

ارزش پیش بینی شده

ارزش پیشبینی شده را انتظارات بازار مشخص میکند. اختیار های زیان ده یا سر به سر میتوانند دارای ارزش باشند چون ممکن است در آینده شرایط بازار عوض شود و این اختیارات سود ده شوند. قیمت پیشبینی شده بالاتر خواهد بود اگر:

  • تاریخ سر رسید در طولانی مدت در آینده باشد.
  • ارزش نهفته نوسان داشته باشد.

وقتی اختیار معامله (Options) تاریخ انقضای نزدیک تری داشته باشد، احتمال این که ارزشمندتر شود بالاتر میرود. همچنین قیمت یک دارایی پر نوسان، قیمت معامله اختیار را بالا میبرد و باعث میشود قیمت اعمالی نیز جذاب تر میشود. خرید یک اختیار سود ده الزاما انتخاب جالبی نیست: هر چه باشد، شما برای این معامله مبلغ بالاتری نیز پرداخت خواهید کرد.

چه عناصر بر قیمت اختیار معامله (Options) تاثیر میگذارند؟

معمولا، ارزش نهفته سرمایه مورد معامله و نوسان آن بیشترین تاثیر را بر اختیار معامله (Options) میگذارند.

ارزش نهفته سرمایه مورد معامله

ارزش نهفته سرمایه مورد معامله به شدت ارزش اختیار معامله (Options) را دستخوش تغییر میکند. ارزش یک اختیار خرید:

  • افزایش میابد اگر ارزش نهفته دارایی افزایش یابد.
  • کاهش میابد اگر ارزش نهفته دارایی کاهش یابد.

اما برای اختیار فروش قضیه برعکس است. ارزش اختیار فروش:

  • افزایش میابد اگر ارزش نهفته دارایی کاهش یابد.
  • کاهش میابد اگر ارزش نهفته دارایی افزایش یابد.

نوسان ارزش نهفته دارایی مورد معامله

نوسان دارایی مورد معامله نیز، تاثیر زیادی بر اختیار معامله (Options) دارد. به طور کلی:

  • آیا دارایی مورد معامله نوسان زیادی دارد؟ پس قیمت اختیار افزایش میابد.
  • آیا دارایی مورد معامله ثبات قیمتی دارد؟ پس قیمت اختیار کاهش میابد.

نوسان قیمت، احتمال اینکه اختیار در طول زمان سود ده شود را بسیار بیشتر میکند. به همین دلیل، این نوع اختیارات ارزش بیشتری دارند. اگر میخواهید به معامله اختیار معامله (Options) بپردازید، باید نوسانات دارایی و نوسانات بازار را در نظر بگیرید. فراز و فرود های اقتصادی ممکن است بازار را دستخوش تغییر کند و باعث تغییر ارزش اختیارات شود.

مطالعه اختیار معامله (Options)

اختیارات کاملا مکتوب نیستند، همچنین نگارش جمله نیز در کارگزاری میتواند فاجعه باشد. اما چگونه میتوانید اختیار معامله (Options) را قبل از خرید بخوانید؟ اختیارات اینگونه نوشته میشوند:

نام اختیار C/P تاریخ قیمت اعمالی قیمت خرید

در نتیجه اختیار باید شبیه مثال زیر نوشته شود:

Philips C 8/6 €10 €1

این یک اختیار خرید سهام Philips است با قیمت اعمالی 10 یورو و تاریخ انقضای 6/8. اختیار این مثال، میتواند در قیمت 1 یورو خریداری شود. چون واحد معامله اختیار، 100 سهم است، شما برای اختیار سهام فیلیپس باید مبلغ 100 یورو را پرداخت کنید.

اختیارات_مثال

مثالی از اختیار معامله

انتخاب یک اختیار معامله (Options) و فروش آن

قبل از خرید یک اختیار معامله (Options) باید تصمیم بگیرید چه اختیاری را میخواهید خریداری کنید. اگر میخواهید سود و بازده بالایی داشته باشید، نگذارید ترس بر تصمیم شما تاثیر بگذارد. قدم اول میتواند این باشد که انتخاب کنید چه دارایی را میخواهید با اختیار معامله کنید. این میتواند برای مثال سهام Heineken باشد. در ادامه باید به این نکات توجه کنید:

  • آیا انتظار افت قیمت را دارید یا افزایش قیمت؟
  • فکر میکنید که قیمت پر نوسان خواهد بود یا کم نوسان؟
  • فکر میکنید در صورت وجود نوسان، این نوسان کوتاه مدت خواهد بود یا بلند مدت؟

وقتی فکر میکنید قیمت در حال افزایش است باید یک اختیار خرید را بخرید. اما اگر فکر میکنید قیمت سهام کاهش خواهد یافت، خرید یک اختیار فروش میتواند انتخاب درستی باشد. اختیار خرید، هنگام افزایش قیمت و اختیار فروش، هنگام افت قیمت خریداری میشوند.

آیا فکر میکنید قیمت ها ثابت خواهند بود؟ پس یک اختیار سود ده را خریداری کنید. آیا احتمال یک نوسان قیمت شدید را میدهید؟ پس یک اختیار زیان ده را خریداری کنید. حواستان باشد، اگر ریسک اختیار کم شود، قیمت آن بالا خواهد رفت. پس در صورت نوسان قیمت، حتما یک اختیار زیان ده بخرید. با این کار، سود و بازده شما بسیار بالا خواهد رفت.

سپس، باید ببینید این افزایش یا کاهش قیمت، تدریجی خواهد بود یا ناگهانی. اگر فکر میکنید تغییر قیمتی ناگهانی در راه است، بهتر است اختیار کوتاه مدتی خریداری کنید. آیا فکر میکنید تغییر قیمت، طول خواهد کشید؟ در اینصورت بهتر است اختیار بلند مدتی خریداری کنید.

خرید اختیار مثل آب خوردن است. فقط باید اختیاری با قیمت مناسب و تاریخ انقضای مناسب پیدا کنید. سپس، تعداد اختیار خرید و فروش را باید تعیین کنید. یادتان باشد هر قرارداد اختیار، شامل 100 سهم میباشد. اختیاری را انتخاب کنید که فکر میکنید بیشترین سود را برای شما به ارمغان می آورد و با پیشبینی های شما منطبق است.

نوشتن اختیار معامله (Options)

همچنین میتوانید سودی مضاعف با نوشتن اختیار بدست آورید. وقتی شما اختیاری را می نویسید، طرف مقابل فردی هستید که اختیار را میخرد. وقتی اختیاری را مینویسید، الزام دارید که مورد معامله را به خریدار تحویل دهید. وقتی طرف مقابل، اقدام به اعمال اختیار میکند، شما باید دارایی یا سهام مورد نظر را تحویل دهید، مانند سهام Heineken یا Apple.

وقتی شما اختیاری را مینویسید، مهم نیست چقدر ضرر میکنید. باید حتما مورد معامله را تحویل دهید. به همین خاطر، نوشتن اختیار، کار پر ریسکی است. اما در قبال این ریسک، شما پول خوبی هم بدست خواهید آورد.

شما دو گزینه برای نوشتن اختیار دارید:

  • اگر انتظار کاهش قیمت دارید، یک اختیار خرید بنویسید.
  • اگر انتظار افزایش قیمت را دارید، یک اختیار فروش بنویسید.

نوشتن یک اختیار خرید

هنگامی که اختیار خریدی را مینویسید، شما قول میدهید تا دارایی خاصی را در زمانی مقرر به کسی تحویل دهید. بار دیگر سهام را مثال میزنیم. در این قرارداد، واضح است که کاهش قیمت،به ضرر شما خواهد بود چرا که شما قول خرید سهامی را در قیمت مشخصی داده اید و برای خرید آن سهام، سرمایه شما از دست خواهد رفت.

از طرف دیگر، اگر قیمت افزایش یابد، با اختیار فروش، سود خوبی کسب میکنید. شما از اختلاف قیمت سود میکنید و اعمال اختیار برای شما زیان ده نخواهد بود.

از نوشتن قرارداد اختیار چقدر سود میکنید؟

شما از نوشتن قرارداد اختیار سود کسب میکنید چون اختلاف قیمت خرید و فروش، نصیب شما میشود. سود دریافتی شما بیشتر خواهد شد، هروقت که ریسک اختیار بالاتر برود. سود شما بیشتر میشود اگر:

  • طول مدت اختیار طولانی تر باشد.
  • قیمت اعمال، نزدیک به قیمت کنونی باشد.

نیازمندی های نوشتن قرارداد اختیار

هدف اصلی کارگزاری، کاهش ریسک نوشتن قرارداد اختیار تا جای ممکن است. از شما برای اطمینان از انجام اختیار، وثیقه دریافت میشود.

نوشتن اختیار تامین شده (Covered writing)

هنگامی که یک اختیار تامین شده را می نویسید، هنگامی که اختیار خرید اعمال میشود، شما دارایی مورد معامله را در تصاحب خود دارید. در اینصورت شما احتمالا سود خوبی کسب خواهید کرد. اما اگر اوضاع بر طبق پیشبینی های شما پیش نرود، شما با ریسک فروش داراییتان در قیمتی پایین تر از حد انتظار، روبرو خواهید شد. اختیار های خرید، میتوانند با اختیار های ارزان تر تامین شوند.

نوشتن اختیار تامین نشده (Uncovered writing)

شما در این اختیار، میتوانید مبلغی را به عنوان وثیقه تامین دارایی قرار دهید. هنگامی که معامله انجام شد، مبلغ وثیقه به شما باز میگردد. هرچه ریسک اختیار بالاتر باشد، کارگزاری وثیقه بیشتری از شما خواهد خواست. آیا امکان تامین وثیقه درخواستی کارگزاری را ندارید؟ در اینصورت، کارگزاری میتواند دارایی شما را بفروشد و ممکن است شما تمام سرمایه خود را از دست بدهید.

خلاصه خرید و نوشتن اختیار معامله (Options)

قبل از این که ادامه دهیم، نگاهی گذرا داشته باشیم به تفاوت خرید و نوشتن اختیار معامله:

  • اختیار خرید، به شما حق خرید میدهد. شما مبلغی را پرداخت خواهید کرد.
  • اختیار فروش، به شما حق فروش میدهد. شما مبلغی را پرداخت خواهید کرد.
  • نوشتن اختیار خرید، شما را ملزم به فروش میکند. شما مبلغی را دریافت میکنید.
  • نوشتن اختیار فروش، شما را ملزم به خرید میکند. شما مبلغی را دریافت میکنید.

فروش اختیار پیش از تاریخ انقضا

بسیاری از سرمایه گذاران، پیش از تاریخ انقضا اختیار خود را میفروشند. همچنین یک اختیار فروش نوشته شده نیز، میتواند پیش از تاریخ انقضا بسته شود. در اینصورت، شما مبلغی به ارزش روز اختیار را در حساب خود دریافت خواهید کرد. همانند بازار بورس، قیمت های اختیار هم دائما در حال تغییر است. با خرید یا فروش اختیار در زمان مناسب، میتوان سود خوبی کسب کرد.

اعمال اختیار معامله (Options)

شما همچنین میتوانید اختیار خود را اعمال کنید. اگر اختیار خرید دارید، سهام مورد معامله را در قیمتی مناسب دریافت خواهید کرد. اما همیشه، این بهترین کار ممکن نیست. بسیاری از کارگزاری ها، برای اعمال اختیار، کارمزد بالایی دریافت میکنند. همچنین خود فروش سهام نیز با پرداخت کارمزد همراه است.

اعمال اختیار، میتواند گزینه مناسبی باشد، اگر قصد داشته باشید که در هر صورت، سهام مورد معامله را خریداری کنید. همچنین، اگر سهام مورد نظر، سود سهام منظمی پرداخت کند نیز، به نفع شما خواهد بود. چرا که سود سهام، به صاحبان اختیار پرداخت نمیشود. اما سهامداران، سود سهام دریافت میکنند. آیا اخیرا یک اختیار نوشته اید؟ در این صورت، ممکن است مجبور به اعمال اختیار در تاریخ سر رسید آن شوید. این الزامات ممکن است: فروش سهام در اختیار خرید نوشته شده باشد یا خرید سهام در اختیار فروش نوشته شده باشد.

استراتژی های اختیار: استفاده هوشمندانه از اختیار

مشخصا، اختیارات، نقش مهمی در معاملات ایفا میکنند. با استفاده هوشمندانه از اختیارات، میتوانید سود بیشتری از معاملات خود کسب کنید.

سود بیشتر سرمایه گذاری با استفاده از اعتبارات

اصطلاحا اختیارات، محصول اعتبار هستند. شما یک اختیار را با مبلغی کمتر خریداری میکنید و عموما این امکان کسب سود به مراتب بیشتری را به شما خواهد داد. شما میتوانید 1000 یوروی خود را مستقیما سهام بخرید یا اینکه با 1000 یوروی خود، یک اختیار خرید خریداری کنید. هر چند میزان سرمایه گذاری در هر دو مورد یکی است، اما سود احتمالی شما در اختیار خرید به مراتب بیشتر است. اما اگر همه چیز خوب پیش نرود، ممکن است همه سرمایه خود را از دست بدهید.

آیا میخواهید بیشترین سود ممکن را کسب کنید؟ در اینصورت، باید یک اختیار زیان ده خریداری کنید. اما در عین حال، ممکن است کل سرمایه خود را نیز از دست بدهید.

انتظار برای کاهش قیمت

اختیار فروش این امکان را به شما میدهد تا در کاهش قیمت سرمایه گذاری کنید و از آن سود کسب کنید. وقتی انتظار کاهش قیمت جدی را دارید، خرید یک اختیار فروش میتواند بسیار جذاب باشد. هر چه باشد، با کاهش قیمت در اختیار فروش، شما سود زیادی کسب میکنید. خرید اختیار فروش سهمی مانند AEX بسیار به صرفه تر از آن است که سهام را بفروشید و دوباره بخرید. چون در هر صورت، هر تراکنش، کارمزدی دارد که میتواند هزینه بر باشد.

از اختیار فروش، برای تضمین معامله استفاده نکنید، چرا که این کار میتواند بسیار هزینه بر باشد. شما مبلغی را برای تصاحب این اوراق میپردازید و سرمایه گذاران نیز برای این ریسک، سود دریافت میکنند. پس، از اختیار فروش فقط در مواقعی استفاده کنید که میدانید قیمت افت خواهد کرد و ریسکی منطقی انجام دهید.

دریافت پول بیشتر هنگام فروش سهام

میتوانید در نوشتن اختیار خرید خود ذکر کنید که برای فروش سهم، پول بیشتری میخواهید دریافت کنید. اگر قیمت سهمی 10 دلار است و شما میخواهید زمانی که سهم به 12 دلار رسید آن را بفروشید، میتوانید این مورد را در نوشتن اختیار خرید ذکر کنید. شما در هر حال سود این معامله را دریافت خواهید کرد. هنگامی که سهام به 12 دلار برسد، شما اقدام به فروش خواهید کرد و سودتان را دریافت میکنید. اما با نوشتن این اختیار، سودی اضافه دریافت میکنید و سرمایه گذاری بهتری انجام میدهید!

آیا قیمت سهام به رشد خود ادامه میدهد؟ مهم نیست! شما باز هم سهم را در 12 دلار میفروشید و سود خود را دریافت میکنید. فقط هنگامی که قیمت افت کند شما در دردسر می افتید. در این صورت شما ضرر خواهید کرد. آیا انتظار افت قیمت دارید؟ پس اختیار خرید ننویسید و سهام خود را بفروشید.

خرید سهام ارزانتر با اختیار فروش

از اختیار فروش میتوان برای کاهش قیمت خرید سهام استفاده کرد. آیا فکر میکنید سهامی در حال حاضر قیمتش زیادی گران است؟ و آیا میخواهید آن سهام را وقتی که مثلا قیمتش 2 دلار افت کرد بخرید؟ میتوانید برای قیمت پایین تر، یک اختیار فروش بنویسید و در قیمتی که مدنظر دارید، سهام را بخرید.

اما اگر کاهش قیمت ادامه دار باشد، شما ضرر خواهید کرد. اما اگر سهام را در قیمت لحظه میخریدید، بیشتر ضرر میکردید. آیا قیمت ها افزایش میابند؟ باز هم ضرر نکردید. شما سود خود را دریافت کرده و در قیمت قبل سهامی نخریدید.

نوسان قیمت را شکار کنید

اتفاقات خاصی میتوانند بازار بورس را دچار نوسان کنند. برای مثال، بگذارید به نتایج رفراندوم برگزیت نگاهی بیندازیم.همیشه پیشبینی تاثیر بر بازار کار آسانی نیست. اگر میدانید بازار نوسان میکند اما نمیدانید این نوسان افت قیمت است یا افزایش، میتوانید هم اختیار فروش بخرید هم اختیار خرید.

در این صورت، از هر نوسان دارایی مورد معامله نفع خواهید برد. یعنی چه قیمت سهام مدنظر افزایش یابد چه کاهش، شما با خرید اختیار، سود خواهید کرد.

سود بردن از بازار باثبات

همچنین، شما میتوانید از ثبات بازار نیز سود ببرید. آیا فکر میکنید تغییر خاصی در قیمت ها اتفاق نخواهد افتاد؟ در اینصورت میتوانید اقدام به نوشتن اختیار خرید و فروشی کنید که حتی از نوسانات کوچک قیمتی نیز سود ببرید. هر دوی این اختیارات، سود قیمتی برای شما فراهم میکنند. البته اگر قیمت ها نوسان شدیدی داشته باشند، ممکن است ضرر زیادی را تحمل کنید.

ریسک های سرمایه گذاری در اختیار معامله

سرمایه گذاری همیشه با ریسک همراه است. اختیار معامله هم استثنا نیست.قبل از سرمایه گذاری در اختیار، ضروری است که زیر و بم این سرمایه گذاری را بشناسید. بعد از خواندن این مقاله، دید خوبی نسبت به مفهوم اختیار معامله خواهید داشت. اما مهم است که عجولانه اقدام به سرمایه گذاری نکنید. چون در هر حال، امکان از دست دادن کل سرمایه شما در این معاملات وجود دارد.

روش بهتر این است که اول قابلیت ها و روش های مختلف سرمایه گذاری را امتحان کنید. برای مثال میتوانید اقدام به معامله اختیار فرضی کنید و ببینید چگونه پیش میرود. در قدم بعدی، ببینید این سرمایه گذاری خیالی چگونه پیش رفته است و استراتژی خود را بهبود دهید. میخواهید بدانید کدام کارگزاری حساب کاربری آزمایشی ارائه میکند؟ لینک زیر را مطالعه کنید:

هزینه سرمایه گذاری در اختیار معامله چقدر است؟

معمولا کارمزد دریافتی برای معاملات اختیار، ثابت است و مهم نیست ارزش معامله چقدر است. به همین دلیل، قبل از هر معامله بررسی کنید که آیا بعد از پرداخت کارمزد نیز، معامله سود ده است یا خیر. همچنین، یک کارگزاری کم کارمزد انتخاب کنید تا سود خود را صرف پرداخت کارمزد نکنید. در مقاله مقایسه کارگزاری ها، میتوانید به مقایسه کارمزد های دریافتی کارگزاری بپردازید و ببینید ارزان ترین گزینه موجود کدام است.

برای سرمایه گذاری در اختیار آماده اید؟

با خواندن این مقاله، تمام اطلاعاتی را که نیاز دارید پیش از معامله اختیار بدانید، را فرا گرفته اید! همچنان سوالی دارید؟

در قسمت پایین، برای ما کامنت بگذارید. سعی میکنیم در کمترین زمان ممکن به شما پاسخ دهیم. موفق باشید!

خلاصه دوره سرمایه گذاری در اختیار معامله (Options)

استراتژی و اختیار معامله

از اختیار فروش، برای کسب سود از افت قیمت استفاده کنید – سود قطعی در اصلاح قیمت

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *