چگونه میتوان سهام وال مارت (Walmart) را خریداری کرد؟

وال مارت (Walmart) یکی از شرکت هایی است که هم مردم آمریکا و هم مردم سایر کشورها آن را به خوبی میشناسند. سرمایه گذاری در این شرکت میتواند نتایج مثبتی در پی داشته باشد. این شرکت بسیار با ثبات است و خود را در دهه های پیش اثبات کرده است. آیا دوست دارید سهام وال مارت را خریداری کنید؟ در این مقاله، سهام این شرکت را بررسی خواهیم کرد و خواهیم دید چگونه میشود بهترین نتایج را از سرمایه گذاری در Walmart بدست آورد.

کارگزارانمزایاثبت نام

قیمت سهام Walmart چقدر است؟

آیا در مورد قیمت سهام والمارت کنجکاو هستید؟ قیمت سهام والمارت را می توانید در نمودار در این مقاله دنبال کنید. می توانید مستقیماً با دکمه ها موقعیت معاملاتی بگیرید.

اطلاعات شرکت درباره Walmart

در زیر جزئیات کلیدی شرکت Walmart آمده است.

تجزیه و تحلیل سهام Walmart

قبل از تصمیم گیری برای خرید یا فروش سهام والمارت، مهم است که سهام را به طور کامل تجزیه و تحلیل کنید. در نمای کلی زیر، نحوه عملکرد والمارت را در دوره گذشته مشاهده می کنید.

قیمت سهام Walmart در 5 روز گذشته

در جدول زیر قیمت سهام والمارت در 5 روز گذشته را مشاهده می کنید:

قیمت سهام Walmart در 2024 چه خواهد کرد؟

آیا کنجکاو هستید که تحلیلگران فکر می کنند والمارت در 2024 و سال های آینده چه خواهد کرد؟ ما پیش‌بینی‌های تحلیلگران را با استفاده از داده‌های Alpha Vantage ترکیب کرده‌ایم. به یاد داشته باشید که این رقم فقط پیش بینی قیمت سهام والمارت است و لزومی ندارد که این پیش بینی محقق شود.

آیا سرمایه گذاری در وال مارت هوشمندانه است؟

قبل از سرمایه گذاری در Walmart، باید نقاط قوت و ضعف این سهام را بررسی کنید. باید توجه داشته باشید که این سهام، در بازاری بسیار رقابتی فعالیت میکند. سوپرمارکت های زنجیره ای دیگر، در حال تلاش برای کسب سهم بیشتری از بازار هستند و وال مارت مجبور است در این شرایط، مشتریان خود را راضی نگه دارد. البته، فروشگاه های فیزیکی، بزرگترین تهدید برای وال مارت نیستند.

هر روزه افراد بیشتری متوجه مزایای فروشگاه های آنلاین میشوند. به همین دلیل، غول فروش آنلاین یا همان Amazon بزرگترین رقیب وال مارت محسوب میشود. هرچند، اخیرا وال مارت نیز، محصولات خود را آنلاین ارائه کرده است. در نتیجه، ممکن است بتواند بخشی از مشتریان آمازون را به سمت خود جذب کند. به عنوان یک سرمایه گذار، بهتر است که گوشه چشمی به رقابت Walmart و دیگر رقبا داشته باشید.

البته هنوز بسیاری از افراد سعی میکنند تا مواردی مثل سبزیجات، گوشت یا پنیر را مستقیما و حضوری از فروشگاه تهیه کنند. در نتیجه، فروشگاه های بزرگی مثل وال مارت میتواند توجیه داشته باشد. همچنین، در بحران کرونا، افراد مجبور بودند تا به فروشگاه بزرگی بروند تا همه محصولات مورد نیاز خود را در یک فروشگاه تهیه کنند. این ها همه میتوانند دلایل خرید سهام Walmart باشند.

سهام Walmart برای سرمایه گذاری که دید بلند مدت دارد و میخواهد ریسک زیادی نیز انجام ندهد، میتواند مناسب باشد. به عنوان یک معامله گر فعال نیز، میتوانید از نوسانات قیمت سهام، سود کسب کنید.

خرید_سهام_وال_مارت

سرمایه گذاری در وال مارت: نکات مهم

قبل از سرمایه گذاری در وال مارت، باید چند مرحله را طی کنید. در ابتدا باید کارگزاری های مختلف را با هم مقایسه کنید. خصوصا اگر تازه کار هستید، باید یک کارگزاری کم کارمزد را انتخاب کنید تا بتوانید با سرمایه گذاری های کوچک نیز، سود خوبی کسب کنید.

بعد از باز کردن یک حساب کاربری در یک کارگزاری، باید مبلغی را در حساب خود قرار دهید. در بیشتر کشورها، قبل از انجام معامله باید هویت خود را تایید کنید تا کارگزاری بتواند از پولشویی و فساد مالی جلوگیری کند.

در نرم افزار یا وب سایت کارگزاری، باید سهام وال مارت را پیدا کنید. نماد این سهام، WMT است. با مشاهده ترند قیمتی، میتوانید تصمیم بگیرید ببینید خرید این سهام در این لحظه تصمیم درستی است یا خیر. اگر میخواهید مستقیما سهام را خریداری کنید، میتوانید از سفارش بازار (Market Order) استفاده کنید. بعضی اوقات بهتر است کمی صبر کنید تا قیمت کمی جذاب تر شود. گزینه دیگر شما، سفارش محدود (Limit Order) است.

همچنین باید مشخص کنید که چه تعداد سهام وال مارت میخواهید خریداری کنید. باید ببینید چه نسبتی از سرمایه خود را میخواهید در Walmart قرار دهید. هیچگاه تمام سرمایه خود را در یک سهم سرمایه گذاری نکنید. با پخش کردن سرمایه گذاری خود، ریسک ضرر را کاهش و احتمال کسب نتایج مثبت و پایدار را افزایش خواهید داد.

بعد از خرید سهام، دائما سرمایه گذاری خود را بررسی کنید. ببینید که هنوز هم این سهام با استراتژی مالی شما همخوانی دارد یا خیر. اگر دیدید که سهام سود ده نیست یا با استراتژی شما همخوانی ندارد، میتوانید با فروش سهم، به سرمایه گذاری خود پایان دهید.

درباره وال مارت

سوپرمارکت آمریکایی و زنجیره ای وال مارت در سال 1962 توسط Sam Walton تاسیس شد. سهام این شرکت نیز اولی بار در سال 1972 در بازار بورس نیویورک عرضه شد. وال مارت بزرگترین استخدام کننده خصوصی نیروی کار در سال 2010 شد. همچنین، این شرکت بزرگترین خرده فروشی در جهان است. دفتر مرکزی این شرکت در شهر Bentonville در ایالت Arkansas واقع شده است.

فعالیت های وال مارت

وال مارت یک سوپرمارکت زنجیره ای با بیش از 11،700 شعبه در 28 کشور مختلف جهان است. نام Walmart برای این فروشگاه در آمریکا و پورتوریکو استفاده میشود و فروشگاه ها در کشورهای دیگر نام های متفاوتی دارند. در مکزیک، نام این سوپرمارکت Waldex و در بریتانیا Asda و در ژاپن Seiyu و در هند Best Price نام دارد.

فروشگاه های Walmart در کشورهای کانادا، آرژانتین و چین نیز وجود دارند. به لطف خرید Massmart، این شرکت اکنون در آفریقا نیز فعال است. جالب است بدانید که همه سرمایه گذاری های این شرکت نیز موفقیت آمیز نبوده است. برای مثال، وال مارت نتوانست که در آلمان و کره جنوبی چندان موفق ظاهر شود و فروشگاه های خود را در این کشور ها واگذار کرد. البته، Walmart تنها محصولات خود را در فروشگاه فیزیکی نمیفروشد. وال مارت تحت 65 عنوان مختلف، محصولات خود را در بسیاری از کشورها آنلاین نیز عرضه میکند. آیا فکر میکنید این توسعه کسب و کار به نفع پیشرفت وال مارت خواهد بود؟ پس شاید بهتر باشد سهام این شرکت را خریداری کنید.

تاریخچه شرکت

Sam Walton یک تاجر اهل آرکانزاس بود. در سال 1940، او برای کار به J. C. Penny Shop رفت. در سال 1945، به او فروشگاهی در Newport در ایالت آرکانزاس پیشنهاد شد و این فروشگاه بسیار موفقیت آمیز بود.

بعد از مشکلاتی که برای Sam Walton برای اجاره پیش آمد، او شعبه ای از Frank Franklin را در Bentonville افتتاح کرد. در سال 1962، او اولین شعبه وال مارت را در شهر Rogers در ایالت آرکانزاس افتتاح کرد. ساختمان این فروشگاه در خیابان 719 Walnut Ave قرار دارد و اکنون به عنوان یک مغازه عتیقه فروشی و کاردستی فعالیت میکند.

بعد از تاسیس این فروشگاه، شرکت به سرعت رشد کرد. پنج سال بعد از تاسیس شرکت، وال مارت 24 شعبه در ایالت آرکانزاس داشت. این فروشگاه ها گردش مالی 12.6 میلیون دلاری داشتند. اولین Walmart خارج از ایالت، در شهر Sikeston در 1968 افتتاح شد.

شرکتی با رشدی سریع

این شرکت به رشد خود ادامه داد: در سال 1970، وال مارت 38 شعبه و 1500 کارمند داشت و گردش مالی این شرکت به 44.2 میلیون دلار رسیده بود و در همان سال، مرکز پخش کالای خود را در شهر Bentonville افتتاح کرد. همچنین، سهام خود را نیز در همین سال عرضه کرد.

در ادامه، والمارت در ایالت های دیگری شروع به فعالیت کرد. در سال 1971، شرکت در استان های آرکانزاس، کانزاس، لوییزیانا، میسوری و اوکلاهاما فعالیت میکرد. تنسی در سال 1973، و میسیسیپی و کنتاکی در سال 1974 به این لیست اضافه شدند. در سال 1975، اولین فروشگاه وال مارت در ایالت تگزاس در شهر Mount Pleasant افتتاح شد. در همین سال نیز، وال مارت 125 فروشگاه دیگر نیز افتتاح کرد و 7500 کارمند دیگر نیز جذب کرد. فروش کل شرکت در این سال نیز، 340.3 میلیون دلار بود.

Walmart به رشد خود در دهه 80 نیز ادامه داد. در 1987 و در بیست و پنجمین سالگرد تاسیس شرکت، شمار شعبات وال مارت به 1198 رسیده بود. در همین زمان کارمندان وال مارت نیز به بیش از 200،000 نفر رسیده بودند. گردش مالی این شرکت نیز، 15.9 میلیارد دلار رسیده بود. در سال 1975، همه شعبات با ارتباط ماهواره ای به هم متصل بودند.

و وال مارت باز هم به رشد خود ادامه داد و گردش مالی این شرکت در سال 2005 به بیش از 312.4 میلیارد دلار رسید و تعداد شعبات نیز مرز 3،800 را در آمریکا رد کرد و به بیش از 2،800 مورد در خارج از آمریکا رسید. این کمپانی توانست 1.6 میلیون نفر را استخدام کند. آیا فکر میکنید این رشد در آینده نیز ادامه خواهد یافت؟ پس شاید سرمایه گذاری در Walmart بتواند نتایج خوبی در پی داشته باشد.

فروش سهام به Flipkart

Walmart از سال 2007 در هند فعال بود، این شرکت 21 فروشگاه بزرگ در هند داشت. در سال 2018، وال مارت تصمیم گرفت 77 درصد از سهام خود را به شرکت هندی Flipkart بفروشد. این باعث شد یک همکاری بین Walmart و Flipkart شکل گیرد و وال مارت بتواند در بازار فروش آنلاین هند نیز فعال تر باشد. Flipkart نیز مثل وال مارت، فروشنده کالاهای مصرفی مثل پوشاک، شوینده و گوشی هوشمند از طریق اینترنت است.

این سرمایه گذاری ها در اقتصادهای در حال رشد، میتواند به نفع وال مارت باشد. کشوری مثل هند که جمعیتی عظیم دارد و در حال ثروتمند شدن است. قشر متوسط این کشور در حال رشد است و تعداد مشتریان کسب و کارها نیز رو به افزایش است. به عنوان یک سرمایه گذار، میتوانید با خرید سهام وال مارت از این سرمایه گذاری سود ببرید.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *