چگونه می‌توان سهام شرکت‌های آمریکایی را خریداری کرد؟

سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های آمریکایی، می‌تواند بسیار سودآور باشد. چراکه آمریکا شرکت‌های بزرگ و معروفی مثل Facebook، Apple، Alphabet (Google) و Microsoft را در خود جای داده است. در این مقاله، بهترین راه‌های خرید سهام‌های آمریکایی را بررسی خواهیم کرد!

چگونه می‌توان به تجارت فعال سهام‌های آمریکایی پرداخت؟

آیا دوست دارید به ترید و معامله فعال سهام‌های آمریکایی بپردازید؟ درک می‌کنیم! با معامله فعال سهام‌های آمریکایی، می‌توانید از کاهش یا افزایش قیمت این سهام‌ها، سود کسب کنید. برای این کار، باید یک حساب کاربری در یک کارگزاری که امکان معامله CFD را فراهم می‌کند، افتتاح کنید. CFD به شما امکان پیش‌فروش (Short) سهام را نیز می‌دهد. در نتیجه، می‌توانید از کاهش قیمت سهام نیز سود به دست آورید.

Plus500 یک کارگزاری حرفه‌ای و قابل‌اعتماد است که به شما امکان معامله CFD سهام‌های آمریکایی را می‌دهد. Plus500 علاوه برCFD سهام‌های آمریکایی، امکان معامله فعال سهام دیگر کشورها را نیز به کاربران خود ارائه می‌کند. آیا دوست دارید با یک حساب کاربری آزمایشی و رایگان، معامله CFD سهام‌های آمریکایی را امتحان کنید؟ از لینک زیر، همین حالا یک حساب آزمایشی در Plus500 افتتاح کنید:

از کدام کارگزاری می‌توان سهام‌های آمریکایی را خریداری کرد؟

بعضی افراد ترجیح می‌دهند سهام شرکت‌های آمریکایی را به طور فیزیکی خریداری کنند و در این شرکت‌ها، به طور بلندمدت سرمایه‌گذاری کنند. هنگامی‌که سهام یکی از شرکت‌های آمریکایی را خریداری می‌کنید، از افزایش قیمت سهام و پرداخت سود سهام، سود کسب خواهید کرد. اگر قصد سرمایه‌گذاری بلندمدت در شرکتی را دارید، باید تحقیقات بیشتری درباره شرکت انجام دهید.

آیا می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان سهام شرکت‌های آمریکایی را خریداری کرد؟ مرور زیر به شما نشان می‌دهد که از چه کارگزارانی می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های آمریکایی استفاده کنید:

کارگزارانمزایاثبت نام

سرمایه‌گذاری در صندوق‌های مالی

یک سبد سرمایه‌گذاری خوب، همواره از چندین سرمایه‌گذاری گوناگون تشکیل شده است. مثلاً، یک سبد سرمایه‌گذاری می‌تواند شامل سهام گوگل (Alphabet)، اوراق قرضه و یک صندوق سرمایه‌گذاری باشد. شما می‌توانید برای این‌که به سبد سرمایه‌گذاری خود تنوع ببخشید، در یک صندوق که شاخص بورس آمریکا را دنبال می‌کند، سرمایه‌گذاری کنید.

هر صندوق چندین سهام مختلف را در برمی‌گیرد. با سرمایه‌گذاری در شاخص بورس، شما ریسک سرمایه‌گذاری خود را در بین چندین سهام پخش خواهید کرد و در نتیجه، ریسک سرمایه‌گذاری شما کاهش خواهد یافت. یکی از بهترین شاخص‌های آمریکا، S&P 500 index است که 500 شرکت از بزرگ‌ترین شرکت‌های آمریکایی را دنبال می‌کند. یکی دیگر از شناخته‌شده‌ترین شاخص‌های بورس آمریکا، Dow Jones است. این شاخص نیز، 30 شرکت مختلف آمریکایی را دنبال می‌کند.

سرمایه_گذاری_در_آمریکا

خرید اولین سهام در سه قدم

با طی‌کردن این سه مرحله، می‌توانید اولین سهام آمریکایی خود را خریداری کنید. در ادامه، مراحلی را که باید طی کنید تا بتوانید در آمریکا سرمایه‌گذاری کنید را بررسی خواهیم کرد.

قدم اول: افتتاح حساب در کارگزاری

کارگزاری نهادی است که امکان خرید و فروش سهام را برای شما فراهم می‌کند. حتماً در انتخاب کارگزاری دقت کنید و یک کارگزاری خوب و قابل‌اعتماد را انتخاب کنید. کارمزد کارگزاری‌ها برابر نیست. بعضی از کارگزاری‌ها، کارمزد بالایی برای معاملات از شما دریافت می‌کنند. از لینک زیر، می‌توانید بهترین کارگزاری‌ها را با هم مقایسه کنید:

قدم دوم: انتخاب سهام

پس از افتتاح حساب، باید یک سهام آمریکایی را برای خرید انتخاب کنید. با استفاده از آنالیز تکنیکال و فاندامنتال، می‌توانید ببینید کدام سهم کمتر از ارزش واقعی قیمت‌گذاری شده است. همچنین عملکرد شرکت را نسبت به رقبای آن بررسی کنید. با رعایت این نکات، می‌توانید بهترین نتیجه را از سرمایه‌گذاری خود کسب کنید.

پس از این‌که تصمیم گرفتید سهامی را خریداری کنید، باید ببینید چه مقدار از آن سهام را می‌خواهید خریداری کنید. هیچگاه تمام سرمایه خود را در یک سرمایه‌گذاری قرار ندهید. ببینید کدام سهم با استراتژی شما همخوانی دارد و ببینید چه مقدار از سرمایه خود را می‌خواهید در آن سهم قرار دهید.

قدم سوم: ثبت سفارش

برای خرید سهام، باید در کارگزاری اقدام به ثبت سفارش کنید. برای ثبت سفارش، دو گزینه پیش رو دارید: سفارش محدود (Limit Order) یا سفارش بازار (Market Order). در سفارش بازار، سهام در قیمت کنونی آن برای شما خریداری می‌شود. اما در سفارش محدود، شما خودتان قیمتی که می‌خواهید سهام در آن قیمت برای شما خریداری شود را مشخص می‌کنید. سفارش بازار، برای سرمایه‌گذاری بلندمدت مناسب است اما سفارش محدود، مناسب معامله گران فعال است.

فرم W-8BEN

شما به‌عنوان سرمایه‌گذار خارجی، باید پیش از سرمایه‌گذاری در آمریکا، این فرم را پر کنید. خوشبختانه، پر کردن این فرم در کارگزاری‌های آنلاین بسیار راحت است و می‌توانید مستقیماً در پلتفرم کارگزاری، این فرم را پر کنید. در این فرم، شما اظهار می‌کنید که شهروند ایالات متحده نیستید و در نتیجه، نیازی نیست 30 درصد از سود سهام خود را به دولت پرداخت کنید. آیا شهروند ایالات متحده هستید؟ پس باید این مالیات را پرداخت کنید.

بزرگ‌ترین شرکت‌های آمریکایی کدام‌اند؟

ارزش یک شرکت معمولاً با مجموع ارزش سهام شرکت اندازه گیری می‌شود. در سال 2020، شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی، بازار بورس آمریکا را در دست گرفته‌اند:

محبوب‌ترین و بهترین سهام‌های آمریکایی کدام‌اند؟

پاسخ‌دادن به این سؤال که بهترین سهام چیست، کمی دشوار است. چرا که بهترین، خصوصیتی نسبی است. مثلاً، بهترین سهام برای یک شخص، ممکن است برای فردی دیگر ریسک زیادی به همراه داشته باشد. به همین دلیل، بهتر است ببینید کدام شرکت بیشتر مناسب شماست. در این بخش از مقاله، چند نمونه از محبوب‌ترین سهام‌های آمریکایی را بررسی خواهیم کرد:

Apple

کمپانی اپل (Apple)، از اقتصاد بیشتر کشورهای کوچک، ارزشمندتر است. در زمان ریاست استیو جابز، ارزش این شرکت به بیش از 2000 میلیارد دلار رسید. سرمایه‌گذاری در چنین شرکتی قطعاً می‌تواند جذاب باشد.

Microsoft

کمپانی مایکروسافت (Microsoft) یکی دیگر از شرکت‌های موفق حوزه IT در آمریکا است. تقریباً تمام افراد دنیا با نرم‌افزارهای مشهور این شرکت از جمله Microsoft Word، Internet Explorer و Windows آشنایی دارند.

Amazon

آمازون (Amazon) بیش از 50 درصد از تجارت الکترونیک ایالات متحده را در دست دارد و این شرکت هنوز هم در این کشور درحال‌رشد است. همچنین این کمپانی در زمینه‌های دیگر نیز درحال‌رشد است. اخیراً آمازون وارد حوزه پردازش ابری شده است.

Alphabet

کمپانی آلفابت (Alphabet) که بسیاری از افراد آن را با نام گوگل می‌شناسند، یکی دیگر از غول‌های تکنولوژی در آمریکاست. واژه "گوگل کردن" تبدیل به یک پدیده زبانی شده است و تقریباً همه افراد به طور روزانه اطلاعات خود را از طریق این موتور جستجو به دست می‌آورند. گوگل از راه تبلیغات درآمد خوبی کسب می‌کند.

General Electric

کمپانی جنرال الکتریک (General Electric) یک شرکت چندملیتی است که به معامله محصولات الکترونیکی در سراسر جهان می‌پردازد. به همین دلیل، سرمایه‌گذاری در جنرال الکتریک می‌تواند جذاب باشد.

Tesla

کمپانی تسلا (Tesla) اخیراً هیاهوی زیادی بر پا کرده است. خودروهای برقی ایلان ماسک، بسیار پرطرف‌دار شده‌اند و ظرفیت تولید تسلا نیز، در سال‌های اخیر افزایش‌یافته است. این موارد می‌تواند موقعیت خوبی برای سرمایه‌گذاری در تسلا فراهم کند.

Berkshire Hathaway

این سهام، یکی از سهام‌های مورد علاقه من است و دلیل آن نیز، وارن بافت (Warren Buffett) است. وارن بافت مردی جالب است که توانایی خوبی در انتخاب و خرید سهام دارد. سرمایه وارن بافت عملکرد بهتری نسبت به شاخص S&P 500 داشته است و به همین دلیل، می‌توان سرمایه‌گذاری در Bershire Hathaway را در نظر گرفت.

Facebook

کمپانی فیسبوک (Facebook) یک ماشین پول‌سازی واقعی است. فیسبوک اطلاعات زیادی درباره کاربران خود دارد و به همین دلیل، شرکت‌های تبلیغ دهنده پول زیادی برای تبلیغات فیسبوک می‌پردازند. به همین خاطر، خرید سهام فیسبوک می‌تواند سودآور باشد.

Walt Disney

کمپانی والت دیزنی (Walt Disney) سال‌هاست که به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین سازنده‌های فیلم و کارتون‌های کودکان و پارک‌های تفریحی شناخته می‌شود. اخیر این شرکت، اقدام به راه‌اندازی پخش آنلاین محصولات خودکرده است که ممکن است سودآوری بیشتری برای این شرکت بزرگ آمریکایی داشته باشد.

First Majestic Silver

کمپانی First Majestic Silver، یک شرکت استخراج نقره است که در مکزیک فعالیت دارد. اگر فکر می‌کنید قیمت نقره در آینده افزایش خواهد یافت، سرمایه‌گذاری در این شرکت می‌تواند ایده خوبی باشد.

خرید_سهام_های_آمریکایی

در کدام صندوق‌های شاخصی یا ETF در آمریکا می‌توانید سرمایه‌گذاری کنید؟

آیا دوست دارید سرمایه‌گذاری بزرگ‌تری در آمریکا انجام دهید؟ پس صندوق‌های شاخصی یا ETF می‌توانند گزینه خوبی باشند. با خرید این صندوق‌ها، می‌توانید مستقیماً در چند سهام به طور هم‌زمان سرمایه‌گذاری کنید. صندوق‌های زیر، بین سرمایه‌گذاران محبوب هستند:

  • Vanguaard S&P 500
  • istocks Core S&P 500
  • istocks NASDAQ 100
  • istocks S&P 500

به نرخ دلار نیز توجه کنید

هنگامی‌که قصد سرمایه‌گذاری در شرکت‌های آمریکایی را دارید، باید به نرخ دلار آمریکا نیز توجه کنید. اگر قیمت دلار بالا رود، هنگامی‌که شما سهام خود را می‌فروشید، پول بیشتری در ارز خود دریافت می‌کنید. اما اگر ارزش دلار کاهش یابد، پس از سرمایه‌گذاری ارز مبدأ کمتری دریافت خواهید کرد.

به همین خاطر، هنگامی‌که ارز مورد استفاده شما دلار آمریکا نیست، ارزش دلار می‌تواند نتیجه نهایی سرمایه‌گذاری شما را تحت تأثیر قرار دهد.

علاوه بر این، باید شرایط رقابتی بازار آمریکا را نیز در نظر بگیرید. اگر ارزش دلار زیادی بالا رود، رقابت برای شرکت‌های آمریکایی با شرکت‌های خارجی دیگر، دشوار خواهد شد. همان گونه که مشاهده می‌کنید، ارزش دلار می‌تواند تأثیرات بسیاری در سرمایه‌گذاری شما داشته باشد.

سرمایه‌گذاری در سهام‌های مجزا

اگر قصد سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های آمریکایی را دارید، دو گزینه پیش روی شماست. شما می‌توانید در چندین سهام سرمایه‌گذاری کنید و یا این‌که تمام سرمایه خود را در یک سهام قرار دهید.

مثلاً، آیا دوست دارید در رشد آینده فیسبوک سهیم باشید یا فکر می‌کنید ارزش سهام مایکروسافت در آینده به شدت بالا خواهد رفت؟ پس می‌توانید اقدام به خرید سهام فیسبوک یا مایکروسافت کنید.

اما باید به یاد داشته باشید که این استراتژی، ریسک زیادی به همراه دارد. اگر سهامی که خریداری می‌کنید، کاهش قیمت زیادی داشته باشد، شما در یک معامله، بخش زیادی از سرمایه خود را از دست خواهید داد. اما شما می‌توانید با سرمایه‌گذاری در چندین سهام آمریکایی به طور هم‌زمان، ریسک سرمایه‌گذاری خود را پایین آورید.

سرمایه‌گذاری در سهام‌های آمریکایی به‌عنوان یک فرد خارجی

شما مجبور نیستید برای خرید سهام شرکت‌های آمریکایی، به آمریکا سفر کنید. مهم نیست که می‌خواهید تنها یک سهم خریداری کنید یا در یک صندوق شاخصی سرمایه‌گذاری کنید. شما می‌توانید از هر کشوری، در آمریکا سرمایه‌گذاری کنید. کارگزاری‌های آنلاین متعددی وجود دارند که امکان سرمایه‌گذاری در آمریکا را برای شما فراهم کرده‌اند.

آیا دوست دارید کدام کارگزاری، امکان خرید سهام شرکت‌های آمریکایی را به شما می‌دهد؟ پس نگاهی به لیست بهترین کارگزاری‌ها داشته باشید:

نکته: ابتدا با یک حساب کاربری آزمایشی تمرین کنید

آیا اولین‌بار است که می‌خواهید اقدام به معامله CFD سهام‌های آمریکایی کنید؟ پس پیشنهاد می‌کنیم در ابتدا پول خود را وارد معامله نکنید. حساب کاربری آزمایشی مبلغی پول مجازی به شما می‌دهد تا معاملات را امتحان کنید. با استفاده از این حساب می‌توانید استراتژی‌های مختلف سرمایه‌گذاری را امتحان کنید و یاد بگیرید چگونه می‌توان به تحولات اقتصاد آمریکا پاسخ داد.

شما می‌توانید با افتتاح یک حساب کاربری آزمایشی و رایگان، معاملات را تمرین کنید. آیا حس می‌کنید به‌اندازه کافی تمرین کرده‌اید؟ پس می‌توانید حساب آزمایشی خود را به یک حساب حقیقی تبدیل کنید. در حساب حقیقی، شما با پول واقعی به معامله می‌پردازید. آیا دوست دارید بهترین پلتفرم برای افتتاح حساب آزمایشی را پیدا کنید؟ نگاهی به صفحه حساب آزمایشی داشته باشید تا بتوانید همین حالا شروع به معامله کنید:

حواستان به هزینه‌های کلی معاملات باشد

اگر قصد سرمایه‌گذاری در آمریکا به‌وسیله یک کارگزاری را دارید، باید به کل هزینه‌های سرمایه‌گذاری توجه داشته باشید. در تراکنش‌های کارگزاری‌ها، سه نوع کارمزد از شما گرفته می‌شود.

کارمزد اول، کمیسیون نام دارد. بعضی از کارگزاری‌ها یک مبلغ ثابت برای انجام هر معامله دریافت می‌کنند.

یکی دیگر از این کارمزدها، اسپرد (Spread) نام دارد. میزان این کارمزد، از اختلاف قیمت خرید و فروش به دست می‌آید. بعضی کارگزاری‌ها، کمیسیون دریافت نمی‌کنند اما مبلغ اسپرد بالایی می‌گیرند و در نتیجه سرمایه‌گذاری در این کارگزاری‌ها بازهم گران خواهد بود.

سومین کارمزد، کارمزد تبدیل ارز است. اگر سهام شرکت‌های آمریکایی را با ارزی غیر از دلار خریداری می‌کنید، باید هزینه تبدیل ارز به دلار را پرداخت کنید. بعضی کارگزاری‌ها، کارمزد بالایی برای تبدیل ارز دریافت می‌کنند.

سرمایه_گذاری_در_آمریکا

استفاده از اهرم مالی

شما می‌توانید در سرمایه‌گذاری خود در آمریکا، از اهرم مالی (Leverage) استفاده کنید. اهرم مالی به شما اجازه می‌دهد تا با سرمایه‌ای کمتر، سرمایه‌گذاری بزرگ‌تری انجام دهید. البته اهرم مالی ممکن است ضرر معاملات شما را نیز چند برابر کند و حتی ممکن است کل سرمایه خود را از دست بدهید. بگذارید با یک مثال بیشتر توضیح دهیم.

هنگامی‌که یک سهام را به قیمت 10 دلار خریداری می‌کنید و سهام 1 دلار افزایش قیمت می‌یابد، شما 1 دلار سود می‌کنید. حال اگر از اهرم مالی با نسبت یک به ده استفاده کنید، سود شما ده برابر یعنی 10 دلار خواهد شد. در عین حال، اگر در همین سرمایه‌گذاری، قیمت سهام 1 دلار کاهش پیدا کرده بود، شما 10 دلار یعنی به‌اندازه کل سرمایه‌گذاری خود ضرر می‌کردید. به همین خاطر، هنگام استفاده از اهرم مالی در سهام‌های آمریکایی، دقت لازم را به عمل آورید!

نکات پایانی برای خرید سهام شرکت‌های آمریکایی

هنگامی‌که قصد سرمایه‌گذاری در شرکت‌های آمریکایی را دارید، باید به شرایط کلی آمریکا توجه کنید. شرایط سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در آمریکا می‌تواند تأثیر زیادی بر روی سرمایه‌گذاری شما داشته باشد. مثلاً یک کاندیدای ریاست‌جمهوری ممکن است به افزایش قیمت یک سهام خاص کمک کند. اگر یکی از کاندیداها می‌خواهد مالیات را بیشتر کند و دیگری می‌خواهد اجازه آلایندگی بیشتر به کارخانه‌ها بدهد، کاندیدای دوم می‌تواند به افزایش قیمت سهام کمک کند.

شما باید در هر سرمایه‌گذاری، ریسک سرمایه‌گذاری را مدیریت کنید. پیشنهاد می‌کنیم به‌صورت پلکانی سرمایه خود را وارد سرمایه‌گذاری کنید. به‌صورت دوره‌ای بخشی از سرمایه خود را به خرید سهام اختصاص دهید تا از خرید در سقف قیمتی اجتناب کرده و ضرر زیادی متحمل نشوید. شما می‌توانید با سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف، ریسک سرمایه‌گذاری تک بخشی را کاهش دهید. مثلاً تمام سرمایه خود را در بخش هواپیمایی آمریکا قرار ندهید.

دائماً سرمایه‌گذاری خود را بررسی کنید تا ببینید سهام‌های خریداری شده هنوز هم سودآور هستند یا خیر. باتوجه‌به این نکات، می‌توانید بهترین نتایج را از سرمایه‌گذاری خود کسب کنید.

چگونه می‌توان سهام جانسون و جانسون (Johnson & Johnson) را خریداری کرد؟
چگونه می‌توان سهام دیسکاوری (Discovery) را خریداری کرد؟
چگونه می‌توان سهام جنرال موتورز (General Motors) را خریداری کرد؟
چگونه می‌توان سهام هربالایف (Herbalife) را خریداری کرد؟
چگونه میتوان سهام شرکت اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) را خریداری کرد؟
چگونه میتوان سهام فایزر (Pfizer) را خریداری کرد؟
چگونه میتوان سهام کوکاکولا (Coca-Cola) را خریداری کرد؟
چگونه میتوان در سهام انویدیا (NVIDIA) سرمایه گذاری کرد؟
چگونه میتوان سهام شرکت اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) را خریداری کرد؟
چگونه میتوان سهام AMD را خریداری کرد؟
چگونه می‌توان سهام جنرال الکتریک (General Electric) را خریداری کرد؟
چگونه میتوان سهام باکاردی (Bacardi) را خریداری کرد؟
چگونه می‌توان سهام اکسون موبیل (ExxonMobil) را خریداری کرد؟
چگونه می‌توان سهام شرکت دل (Dell) را خریداری کرد؟
چگونه می‌توان سهام فیلیپ موریس (Philip Morris) را خریداری کرد؟
چگونه می‌توان سهام شرکت هرتز (Hertz) را خریداری کرد؟
چگونه می‌توان سهام دومینوز پیتزا (Domino’s Pizza) را خریداری کرد؟
چگونه می توان سهام شرکت سیسکو (Cisco) را خریداری کرد؟
چگونه میتوان سهام رولز رویس (Rolls-Royce) را خریداری کرد؟
چگونه می‌توان سهام شرکت ادوبی (Adobe) را خریداری کرد؟
چگونه می‌توان سهام مسترکارت (MasterCard) را خریداری کرد؟
چگونه می‌توان سهام ورایزن (Verizon Communications) را خریداری کرد؟
چگونه می‌توان سهام نواواکس (Novavax) را خریداری کرد؟
چگونه می‌توان سهام ایرباس (Airbus) را خریداری کرد؟
چگونه می‌توان سهام تیندر (Tinder) را خریداری کرد؟
چگونه می‌توان سهام شرکت فدکس (FedEx) را خریداری کرد؟
چگونه می‌توان سهام ایرلاین دلتا (Delta) را خریداری کرد؟
خرید و فروش سهام بیاند میت (Beyond Meat)
چگونه می‌توان سهام شرکت کاترپیلار (Caterpillar) را خریداری کرد؟
چگونه می‌توان سهام هارلی دیویدسن (Harley-Davidson) را خریداری کرد؟
چگونه می‌توان سهام فوت لاکر (Foot Locker) را خریداری کرد؟
چگونه می توان سهام پِلِتون (Peleton) را خریداری کرد؟
چگونه می‌توان سهام شرکت نیکولا (Nikola Corporation) را خریداری کرد؟
چگونه می‌توان سهام شرکت کیلوگ (Kellogg) را خریداری کرد؟
چگونه می‌توان سهام سان پاور (SunPower) را خریداری کرد؟
چگونه می‌توان سهام برکشایر هاتاوی (Berkshire Hathaway) را خریداری کرد؟
چگونه می‌توان سهام شرکت چساپیک انرژی (Chesapeake Energy) را خریداری کرد؟
چگونه میتوان سهام وال مارت (Walmart) را خریداری کرد؟
چگونه سهام تسلا (Tesla) را در سال 2024 بخریم؟ – خرید سهام تسلا