سرمایه گذاری در رمزارزها یا ارزهای دیجیتال (cryptocurrencies)

بازار رمزارزها (cryptocurrencies) بسیار داغ است. البته این جای شگفتی ندارد، چرا که گاهی با سرمایه گذاری در رمزارزها میتوانید صدها یا هزاران درصد در مدتی کوتاه سود کنید. اما چگونه میتوانید شروع به معامله رمزارزها کنید؟ و کدام رمزارز، سرمایه گذاری مطمئنی است؟ در این مقاله تمام آنچه را که نیاز دارید پیش از سرمایه گذاری در رمزارزها  (cryptocurrencies) بدانید، به شما میگوییم.

چگونه میتوانید در رمزارزها سرمایه گذاری کنید؟

میتوانید به معامله ی فعال رمزارزها (cryptocurrencies) بپردازید. در اینصورت هم از نوسانات کوتاه مدت بازار رمزارزها بهره میبرید، هم میتوانید به سرمایه گذاری بلند مدت در این بازار بپردازید. همچنین میتوانید با خرید مستقیم رمزارزها، سرمایه گذاری بلند مدت انجام دهید.

معامله فعال رمزارزها (cryptocurrencies)

رمزارزهایی مانند بیتکوین و اتریوم بسیار پر نوسان هستند. این به آن معناست که قیمت آن ها در روز به دفعات افت و خیز دارد. شما میتوانید از این نوسانات به عنوان معامله‌گر سود کسب کنید. درواقع میتوانید هم از صعود قیمت و هم از نزول آن سود بدست آورید. برای این کار، شما نیاز به یک حساب کاربری در یک کارگزاری دارید که معامله و ترید ارزهای دیجیتال را پشتیبانی کند. اما به خاطر داشته باشید، ترید و معامله فعال ارزهای دیجیتال، ریسک زیادی به همراه دارد.

یکی از بهترین کارگزاری ها، Bitvavo است. در Bitvavo، شما میتوانید تمام CFD رمزارزها (cryptocurrencies) را بدون کمیسیون ثابت معامله کنید. به علاوه، این امکان وجود دارد که با یک حساب کاربری آزمایشی، تا زمانی که دوست دارید به تمرین معامله بپردازید. Bitvavo یک کارگزاری عالی برای معامله فعال CFD رمزارزهای پرطرفدار مثل بیتکوین یا اتریوم است.

  • با نسخه ی آزمایشی، بدون هیچ ریسکی میتوانید معامله را تمرین کنید.
  • بر روی معاملات خود کمیسیونی نپردازید.
  • از افت قیمت های بازار نیز سود بدست آورید.

آیا دوست دارید معاملات فعال را امتحان کنید؟ همین حالا با لینک زیر، یک حساب کاربری رایگان در Bitvavo افتتاح کنید:

تنها با یک کلیک، به معامله ارز دیجیتال بپردازید.

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

آیا اعتقاد خاصی به یکی از ارزهای دیجیتال دارید؟ پس میتوانید آن را خریداری کرده و بلند مدت نگهداری کنید. یک کارگزاری عالی برای سرمایه گذاری در رمزارزها Freedom24 است. در کارگزاری Freedom24 میتوانید تمام رمزارزهای شناخته شده را معامله کنید. اگر دوست دارید قابلیت های Freedom24 را ببینید، از لینک زیر یک حساب کاربری باز کنید:

سرمایه شما در معرض خطر قرار دارد. هزینه‌های دیگر نیز اعمال می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر، به Freedom24.com/trading/fees مراجعه کنید.

سرمایه_گذاری_در_ رمزارزها_Freedom24

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال با Freedom24

ارز دیجیتال چیست؟

قبل از اینکه بخواهید در رمزارزها سرمایه گذاری کنید، باید ابتدا با ماهیت آن ها آشنا شوید. رمزارز به معنای پول رمزگزاری شده است. میتوانید به آن به عنوان واحد پولی نگاه کنید که بدون مکانی متمرکز برای مدیریت است. به همین دلیل، رمزارزها (cryptocurrencies) معایب پول های رایج کنونی را ندارند. چون فقط بر روی اینترنت معامله میشوند. امکان دریافت رمزارز به عنوان سکه یا اسکناس وجود ندارد.

اما نکته منحصر به فرد ارزهای دیجیتال (cryptocurrencies)، کارکرد خاص آن هاست. برای مثال، بیتکوین، یک واحد پولی غیر متمرکز است. به این معنا که هیچ بانک یا ارگانی مسئولیت تراکنش های آن را به عهده ندارد. هنگامی که شما مبلغی را با رمزارز به کسی انتقال میدهید، هیچ مداخله ی بیرونی در این تراکنش وجود ندارد. چون هیچ طرف سومی در معاملات دخیل نیست، هزینه کارمزد معاملات پایین میاید و سرعت تراکنش ها نیز بالا میرود. یکی از مزیت های بزرگ رمزارزها (cryptocurrencies) همین است.

چند مورد از مزیت های ارز دیجیتال:

  • رمزارزها کاملا غیر متمرکز هستند.
  • تراکنش آن ها، سریعتر و ارزانتر است.
  • تراکنش ها معمولا غیرقابل ردیابی هستند.
  • رمزارزها، در حال تبدیل شدن به روشی جایگزین برای پرداخت هستند.

در کدام رمزارزها میتوانید سرمایه گذاری کنید؟

در وب سایت ما، میتوانید اطلاعات مربوط به رمزارزهای مطرح را پیدا کنید. در این مقاله، به اختصار خواهید خواند که هرکدام از ارزهای دیجیتال دقیقا چه هستند. اگر بر روی هر کدام کلیک کنید، اطلاعات بیشتری درباره آن ارزدیجیتال (cryptocurrencies) خواهید یافت. همچنین میتوانید قیمت کنونی آن را مشاهده کنید و با ارز مشخص شده اقدام به معامله کنید.

چرا باید در رمزارزها (cryptocurrencies) سرمایه گذاری کنید؟

بازار ارزهای دیجیتال (cryptocurrencies)، به خاطر ماهیت پرنوسان آن، بسیار سودده است. در پایین، نمودار رشد قیمت بیتکوین را از ابتدا مشاهده میکنید.

افزایش_قیمت_ رمزارزها_Plus500

همانگونه که مشاهده میکنید، در پس پیک قیمت ها، افت های زیادی نیز وجود دارد. در سال 2018، نوسان قیمتی 18،000 دلاری رقم خورد. در 2019 اما افتی تا حد 4،000 دلار را شاهد بودیم. اما در طی چند ماه، قیمت دوباره به حدود 10،000 دلار بازگشت و دوباره به 4،000 دلار سقوط کرد. همانگونه که گفته شد، این بازار، بسیار پرنوسان است.

این رشد قیمت، بسیاری از سهامداران را وحشت زده میکند. اما برای کسانی که بخواهند کمی ریسک را تجربه کنند، ارزهای دیجیتال میتواند سرمایه گذاری سودمندی باشد. هرچه باشد، اگر به معاملات ادامه دهید، سود معقولی را تصاحب خواهید کرد.

اما سرمایه گذاری در رمزارزها مناسب همه نیست. باید قادر باشید که ریسک این نوسانات بالا را بپذیرید و در این راه، باید آمادگی این را داشته باشید که ضررهای بزرگی را نیز ممکن است متحمل شوید. اگر این مسئله برایتان قابل قبول است، سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال ممکن است مناسب شما باشد!

سرمایه گذاری موفق در رمزارزها

آیا میخواهید سرمایه گذاری موفقی در ارزهای دیجیتال (cryptocurrencies) داشته باشید؟ با در نظر گرفتن این نکات، به نتایج بهتری دست پیدا کنید.

تحقیق کنید

بسیاری از افراد، وارد بازار ارزهای دیجیتال (cryptocurrencies) شده اند، بدون آن که دانش کافی را داشته باشند. بسیاری از این افراد سرمایه خود را از دست داده اند و نسبت به این بازار بدبین شده اند.

سعی کنید از ضررهای زیاد در معاملاتتان اجتناب کنید و از هوش خود بهره بگیرید. هنگامی که شروع به معامله در بورس میکنید، نمیتوانید سهام خود را شانسی انتخاب کنید. مطمئن شوید پیش از خرید هر سهم، به خوبی بر روی آن تحقیق کرده اید. این قضیه به خصوص برای وقتی مهم است که قصد سرمایه گذاری بلند مدت را دارید.

به هیجان بازار بپیوندید

ترند بازار، بهترین دوست شماست. بسیاری از افراد، کورکورانه همسو با جهت بازار میشوند و هنگامی که قیمت ها سر به فلک میکشد شروع به خرید میکنند. طبیعتا، کاری که بقیه میکنند، الزاما کاری نیست که شما باید بکنید. اما اگر هوشمندانه عمل کنید، میتوانید از هیجانی که برای یک رمزارز (cryptocurrencies) در بازار به وجود آمده، سود کنید. اگر میخواهید سرمایه گذاری موفقی در بازار ارزهای دیجیتال داشته باشید، باید زمان زیادی را صرف مطالعه بازار کنید و ببینید در بازار هرکدام از رمزارزها چگونه معامله میشوند. بسیاری از کسانی که در این بازار سرمایه گذاری میکنند، دانش کافی برای معامله را ندارند. بسیاری، احساسی تصمیم میگیرند و تحقیق و مطالعه، جایگاهی در تصمیماتشان ندارد.

این به آن معناست که قیمت رمزارزها، بسیار وابسته به اخبار و حواشی آن ها در رسانه ها است، خصوصا اخبار منفی. هنگامی که خبرهای منفی منتشر میشوند، شانس سرمایه گذاری برای معامله گران پدیدار میشود. معامله گران رمزارز (cryptocurrencies) موفق نیاز روانشناسی بازار را درک میکنند و به سودی پایدار از این بازار دست میابند.

سرمایه_گذاری_در_ رمزارز

پخش کردن سرمایه گذاری

هر سرمایه گذار موفقی میداند، که در صورت پخش کردن سرمایه خود بر معاملات مختلف، ریسک معاملاتش کاهش میابد. اما عجیب است که این اصل طلایی گاهی در معاملات رمزارزها فراموش میگردد. بعضی فقط سرمایه خود را در یک یا دو ارز دیجیتال میگذارند. اما پیشنهاد میشود که تمام ارزهای دیجیتال را به خوبی مطالعه کنید و سرمایه خود را تا جایی که ممکن است در چند ارز پخش کنید.

در صورت استفاده از این روش، ریسک ضرر خود را به شدت کاهش میدهید. همچنین، در صورت رشد ناگهانی یکی از رمزارزها، شانس سود خود را نیز افزایش خواهید داد. معمولا پرنوسان ترین رمزارزها، همان هایی هستند که بیشترین بازده را دارند.

دانستن اصل کمبود (Principle of scarcity)

قیمت یا ارزش یک رمزارز اطلاعات خاصی را به شما نمیدهد. چیزی که مهم است، جهت سرمایه گذاری بازار است. درواقع ارزش یک رمزارز، به سرمایه گذاری بازار مرتبط است. برای مثال، Ripple ارزی است که قیمتش حدود بیست سنت است. اما حجم معاملات بازار در این رمزارز چیزی بیش از هشت میلیارد دلار است که این رمزارز را به یکی از مهمترین ارزهای دیجیتال بازار تبدیل میکند.

بسیاری از رمزارزها (cryptocurrencies) عرضه ی محدودی دارند. برای مثال، گفته میشود بیتکوین بیش از 21 میلیون واحد نخواهد بود. اگر تقاضا بالا رود و بیتکوین جدیدی نیز عرضه نشود، احتمالا قیمت آن بالا خواهد رفت. پس در هنگام تحقیق بر روی رمزارزی که میخواهید معامله کنید، بحث تقاضا را هم درنظر داشته باشید. آنگاه، پیشبینی بهتری از قیمت رمزارزها خواهید داشت.

چقدر میتوانید از دست دهید؟

قبل از سرمایه گذاری در رمزارزها (cryptocurrencies)، به این نکته توجه داشته باشید که چقدر توان ضرر دادن دارید. ارزهای دیجیتال، نوسان های بزرگی دارند و شما باید بتوانید به اعصاب خود مسلط باشید. به همین دلیل باید بدانید چه مبلغی را میتوانید از دست بدهید. این تنها راهی است که خود را با یک ورشکستگی اقتصادی مواجه نکنید.

در کدام یک از ارزهای دیجیتال میتوانید سرمایه گذاری کنید؟

تمام اطلاعات مورد نیاز معامله را در trading.info میتوانید بیابید. در این مقاله، به صورت مختصر به توضیح چند مورد از رمزارزها خواهیم پرداخت. با کلیک بر روی هرکدام، میتوانید اطلاعات بیشتر این رمزارزها (cryptocurrencies) را مشاهده کنید. همچنین، میتوانید قیمت لحظه ای هرکدام از این ارزهای دیجیتال (cryptocurrencies) را مشاهده کرده و مستقیم به معامله آن ها بپردازید.

سرمایه گذاری در بیتکوین (Bitcoin)

لوگو_بیتکوین

بزرگترین و شناخته شده ترین ارز دیجیتال، بیتکوین (Bitcoin) است. بیتکوین تا کنون رکوردهای قیمتی زیادی ثبت کرده و همین حالا هم ارزشش به هزاران پوند رسیده است. همچنین بیتکوین روز به روز بیشتر به عنوان یک روش پرداخت متداول مورد توجه قرار میگیرد. این پیشرفت ها، باعث میشود که بیتکوین به عنوان سرمایه گذاری جذابیتش بالا برود.

اینجا را کلیک کنید تا بیشتر درباره بیتکوین بخوانید>>

سرمایه گذاری در اتریوم (Ethereum)

اتریوم

یکی دیگر از بزرگترین ارزهای دیجیتال اتریوم است. ویژگی اختصاصی اتریوم این است که میتواند برای

معاملات هوشمند مورد استفاده قرار گیرد و دقیقا همین قابلیت هاست که به اتریوم ظرفیت بالایی داده است. سرمایه گذاری در اتریوم میتواند بسیار جذاب باشد.

اینجا را کلیک کنید تا بیشتر درباره اتریوم بخوانید>>

سرمایه گذاری در لایت کوین (Litecoin)

لایت_کوین

رمزارزی دیگر، لایت کوین است. لایت کوین نیز رمزارزی بسیار پرنوسان است. به عنوان معامله گر، میتوانید با خرید یا فروش به موقع، بسیار از این نوسانات سود کسب کنید و همین جذابیت معامله لایت کوین است.

در پایین، مقاله ای نیز راجع به لایت کوین معرفی کردیم.

اینجا را کلیک کنید تا بیشتر درباره لایت کوین بخوانید>>

سرمایه گذاری در دش (Dash)

دش

دش، ارز دیجیتال دیگری است که کمی با بیتکوین متفاوت است. مزیت دشاین است که تراکنش های آن مستقیما تایید میشوند. به علاوه، معاملات دش محرمانه هستند که این، آن را برای پروژه هایی خاص، بسیار مناسب میکند. این قابلیت ها، مهمترین ویژگی های رمزارز دش هستند.

اینجا را کلیک کنید تا بیشتر درباره دش بخوانید>>

سرمایه گذاری در ریپل (Ripple)

ریپل

ریپل، ویژگی های متفاوتی نسبت به سایر رمزارزها دارد:این ارز دیجیتال، کاملا غیرمتمرکز نیست. نهادی وجود دارد که نظارت میکند چند ریپل در بازار منتشر میشود. هدف اصلی ریپل این است که تا جای ممکن، هزینه کارمزد انتقال پول را برای سایر کشورها پایین آورد و البته تقاضای زیادی برای این مسئله است و همین، ریپل را ارزی جذاب برای سرمایه گذاری قرار میدهد.

اینجا را کلیک کنید تا بیشتر درباره ریپل بخوانید>>

سرمایه گذاری در نئو (Neo)

نئو

نئو ممکن است نام فیلمی جذاب به نظر برسد. اما یک ارز دیجیتال است. هدف نئو همانند اتریوم، پرداخت قرارداد هایی است که بتوان با منطق کامپیوتری آن را تعریف کرد. اما برخلاف اتریوم، نئو بیشتر بازار آسیا را هدف قرار میدهد که ممکن است باعث رشد بیشتر این رمزارز شود. به همین دلیل سرمایه گذاری در نئو میتواند سودمند باشد.

اینجا را کلیک کنید تا بیشتر درباره نئو بخوانید>>

سرمایه گذاری در مونرو (Monero)

مونرو

مونرو ارزدیجیتال جدیدی است که امکان انجام معاملات صد در صد ناشناس را فراهم میکند. به این صورت که هیچ اطلاعاتی از پرداخت کننده و پرداخت شونده هنگام تراکنش ها ذخیره نمیشود. چه شما یک مجرم باشید، چه یک شهروند خوب، ناشناس بودن میتواند چیز خوبی باشد. به همین خاطر، سرمایه گذاری در مونرو میتواند برای شما جذاب باشد.

اینجا را کلیک کنید تا بیشتر درباره مونرو بخوانید>>

بیتکوین کش، شاخه ای از بیتکوین (Bitcoin Cash as fork)

بیتکوین_کش

بیتکوین کش، شاخه ای از بیتکوین است. شاخه، هنگامی رخ میدهد که یک ارز دیجیتال تقسیم شود. این اتفاق زمانی رخ میدهد که گروهی از افراد، نتوانند بر سر قضیه ای بنیادین در آن ارزدیجیتال توافق کنند. همین حالا هم بیتکوین کش محبوبیت بالایی کسب کرده و میتواند سرمایه گذاری ارزشمندی باشد.

اینجا را کلیک کنید تا بیشتر درباره بیتکوین کش بخوانید>>

بیتکوین گلد، انشعابی دیگر از بیتکوین (Bitcoin Gold as fork)

بیتکوین_گلد

بیتکوین گلد نیز، شاخه دیگری از بیتکوین است. هدف اصلی بیتکوین گلد این است که دوباره عملیات ماینینک بیتکوین را غیرمتمرکز کنند. نگهداری بیتکوین به شیوه کنونی، توان کامپیوتری زیادی میطلبد. بیتکوین گلد دوباره پردازش بیتکوین را منصفانه بین سیستم ها تقصیم میکند.

اینجا را کلیک کنید تا بیشتر درباره بیتکوین گلد بخوانید>>

هنگام سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال، مراقب باشید

وقتی تصمیم میگیرید در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنید، حتما باید حواستان جمع باشد. صرفا بر اساس تبلیغات شروع به خرید نکنید و هر ارزی را چون همه میخرند، شما نخرید. در درازمدت، بعضی از رمزارزها، زمین خواهند خورد و با زمین خوردنشان، سرمایه زیادی از بین خواهد رفت. تحقیق کافی بر روی ارزی که قصد خریدش را دارید انجام دهید و فقط با پولی که امکان از دست دادنش را دارید سرمایه گذاری کنید.

More Articles