در کدام کارگزاری ها می توانید با کارمزد کم سرمایه گذاری کنید؟

آیا میخواهید با کارمزدی کم سرمایه گذاری کنید؟ در این مقاله، کارگزاری های کم کارمزد را بررسی میکنیم. با این مقایسه، میتوانید در هزینه های سالانه خود صرفه جویی کنید.

کم کارمزد ترین کارگزاری برای معاملات فعال کدام است؟

آیا شما بیشتر معاملات فعال انجام میدهید؟ آیا میخواهید بتوانید در آن واحد چند معامله را با هم انجام دهید و حتی در صورت نزول قیمت نیز سود کنید؟ آیا میخواهید از اعتبار یا Leverage استفاده کنید؟ پس یک کارگزاری معمول بهترین یا ارزانترین گزینه شما نیست. هنگام معاملات فعال، یک کارگزاری CFD بهترین گزینه برای شماست.

با کلیک بر روی دکمه زیر، ببینید کدام کارگزاری‌ها به شما امکان معامله آزمایشی با یک حساب کاربری رایگان را میدهند:

در کدام کارگزاری میتوانید با کارمزد کم، سهام بخرید؟

هزینه ها و کارمزد، میتوانند به شدت سود شما را پایین بیاورند! هنگامی که سهمی را میخرید، کمیسیونی در هر تراکنش به کارگزاری پرداخت میکنید. هزینه پرداخت کمیسیون در مجموع، بسیار از کارمزد معامله بیشتر است. شما کل مبلغ سرمایه تان را نمیتوانید سهام بخرید و باید بخشی را به عنوان کارمزد پرداخت کنید که در درازمدت، بسیار از سود شما کم خواهد کرد.

خوشبختانه، کارگزاری هایی وجود دارند که میتوان بدون پرداخت کمیسیون، به خرید سهام پرداخت. بدین ترتیب، میتوان حتی با سرمایه کم هم سرمایه گذاری کرد و سود بدست آورد. یکی از کارگزاری هایی که برای خرید سهم کمیسیون دریافت نمیکند، Freedom24 است. با استفاده از لینک زیر، همین حالا یک حساب کاربری رایگان در Freedom24 ایجاد کنید:

سرمایه شما در معرض خطر قرار دارد. هزینه‌های دیگر نیز اعمال می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر، به Freedom24.com/trading/fees مراجعه کنید.سرمایه شما در معرض خطر قرار دارد. هزینه‌های دیگر نیز اعمال می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر، به Freedom24.com/trading/fees مراجعه کنید.

چرا باید هزینه ها و کارمزدهای کارگزاری ها را باهم مقایسه کنید؟

بسیار حائز اهمیت است که کارمزد کارگزاری ها را باهم مقایسه کنید. اختلاف قیمتی نیم درصدی می تواند در دراز مدت اختلاف فاحشی ایجاد کند. بگذارید با مثالی برایتان شرح دهیم تا اختلاف 7.5 درصد و 8 درصد را در دراز مدت مشاهده کنید. با داشتن سرمایه ای 100،000 دلاری:

با سود 8 درصد، نتایج به صورت زیر است:

  • بعد از 10 سال، سرمایه شما برابر خواهد بود با 21،589
  • بعد از 30 سال، سرمایه شما برابر خواهد بود با 100،626
  • بعد از 50 سال، سرمایه شما برابر خواهد بود با 469،016

با سود 7.5 درصد، نتایج به صورت زیر است:

  • بعد از 10 سال، سرمایه شما برابر خواهد بود با 20،610
  • بعد از 30 سال، سرمایه شما برابر خواهد بود با 87،459
  • بعد از 50 سال، سرمایه شما برابر خواهد بود با 371،897

نیم درصد اختلاف کارمزد، به نظر بسیار کم می آید اما در عمل میتواند هزاران یا حتی ده ها هزار دلار تفاوت ایجاد کند.

سرمایه_گذاری_ارزان

تیشه به ریشه خود نزنید!

بسیاری از سرمایه گذاران، سرمایه گذاری در بانک را مناسب میدانند. این تقریبا هیچوقت ایده خوبی نیست. نرخ کارمزد ها در بانک ها به مراتب بیشتر از کارگزاری هاست. بانک ها میدانند اکثر مردم زحمت تحقیق به خود نمیدهند. بانک ها اسم خوبی دارند و به همین دلیل مشتری جذب میکنند.

در بانک، اغلب شما کارمزد بالایی بر معاملات خود میپردازید. بسیاری از بانک ها حتی هزینه ی ثابت سالانه ای برای باز نگه داشتن حساب شما دارند که در اینصورت، حتی اگر معامله ای هم نکنید، کارمزد بانک را پرداخت میکنید. پس زمانی را برای تحقیق بگذارید تا یک کارگزاری با نرخ پایین پیدا کنید. این کار در درازمدت، سود بالایی به شما میرساند.

سرمایه گذاری های سودمند را انتخاب کنید

هنگامی که از دو نانوایی مختلف، نان میخرید، قیمت نان ها ممکن است متفاوت باشد. برای کارگزاری ها هم همین مسئله صادق است. ممکن است فکر کنید، نان در هر حال نان است و چه فرقی میکند. که فکر درستی است و درباره کارگزاری ها نیز این فکر درست است. چه سهام خود را از Freedom24 بخرید چه از کارگزاری دیگری، آن سهام تفاوت چندانی نمیکند. اما سرمایه گذاری با ابزارهای مالی ممکن است متفاوت باشد. بعضی از آنها ممکن است به مراتب از بقیه گران تر باشند. بخاطر همین، قبل از سرمایه گذاری همیشه تحقیق کنید که آیا این هزینه ها به صرفه است یا خیر. هنگامی که به منابع مالی نگاه میکنید، متوجه میشوید که کارمزد این منابع برای معاملات فعال بسیار بیشتر از معاملات غیر فعال است. هرچند معاملات فعال، الزاما پرسود تر نیستند. به همین خاطر، همیشه تحقیق کنید که آیا کارمزد یا هزینه بالاتر خدمات مالی، به صرفه است یا خیر.

کم کارمزد ترین کارگزاری کدام است؟

ما چند کارگزاری را تست کردیم و برای این تست، 30 سهم Philips خریداری کردیم. در زمان نگارش این مقاله، هر سهم Philips 40 دلار است. ارزش کل معامله، مبلغ 1200 یورو خواهد شد. در هر کارگزاری، مبلغ کارمزد این معامله را مقایسه کردیم تا ببینیم کدام کارگزاری، کارمزد کمتری دریافت میکند. نتایج به شرح زیر است و قیمت کارمزد ها را در تاریخ 28 می 2020 مشاهده میکنید. برای مشاهده کارمزد کنونی کارگزاری ها، به وبسایت آن ها مراجعه کنید.

  • Freedom24: کمیسیون صفر درصدی. کارمزدی برای معامله خود پرداخت نکردیم.
  • Degiro: 1.75 + 0.014 درصد. در مجموع 2.30 درصد برای این معامله کارمزد پرداخت کردیم.
  • Lynx: 0.09، حداقل 6 و جمع کل 6.
  • Saxo Bank: 0.1 درصد. حداقل 12 و جمع کل 12.

در این مقایسه، مشخص است که Freedom24 ارزانترین کارگزاری برای سرمایه گذاری و معامله است. به راحتی صدها دلار در سال میتوانید ذخیره کنید. دوست دارید Freedom24 را با یک حساب کاربری آزمایشی و رایگان امتحان کنید؟ با لینک زیر، همین حالا یک حساب کاربری افتتاح کنید:

سرمایه شما در معرض خطر قرار دارد. هزینه‌های دیگر نیز اعمال می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر، به Freedom24.com/trading/fees مراجعه کنید.سرمایه شما در معرض خطر قرار دارد. هزینه‌های دیگر نیز اعمال می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر، به Freedom24.com/trading/fees مراجعه کنید.

مقایسه هزینه ها

قبل از اینکه در یک کارگزاری حساب کاربری باز کنید، ابتدا باید هزینه های آن ها را باهم مقایسه کنید. کارگزاری های مختلف، نرخ های مختلفی دارند.

کمیسیون

بیشتر کارگزاری ها کمیسیونی از هر تراکنش دریافت میکنند. اما کارگزاری هایی هستند که به شما امکان میدهند با کارمزدی کم یا حتی بدون کارمزد، به خرید سهم بپردازید. یک کارگزاری با کارمزد پایین انتخاب کنید. خصوصا وقتی با سرمایه ای کم میخواهید سرمایه گذاری کنید.

اختلاف قیمت یا Spread

علاوه بر کمیسیون، در برخی کارگزاری ها شما بخشی از اختلاف قیمت خرید و فروش یا Spread را نیز، به آن کارگزاری پرداخت میکنید. بسیار مهم است که یک کارگزاری با نرخ های منطقی انتخاب کنید. این کار، سود معاملات شما را افزایش میدهد.

کارمزد فعال سازی

بعضی کارگزاری ها مبلغی را برای امکان معامله یک سهم خاص دریافت میکنند. به همین خاطر ممکن است بهتر باشد که با کارگزاری هایی مثل Freedom24 یا Plus500 معامله کنید که همچین هزینه ای دریافت نمی کنند.

هزینه های دیگر

همیشه صفحه کارمزدهای کارگزاری ها را با دقت مطالعه کنید. کارگزاری ها معمولا به طرز موذیانه ای، هزینه های اضافی دریافت میکنند. برای مثال، در بعضی کارگزاری ها ممکن است هزینه یا کارمزدی برای دریافت پول از حسابتان دریافت شود.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *