معامله قهوه: چگونه میتوان در قهوه (Coffee) سرمایه گذاری کرد؟

تعداد زیادی از مردم روزانه روز خود را با یک فنجان قهوه شروع میکنند. برای مثال، آیا میدانستید که قهوه بعد از نفت محبوب ترین ماده خام در معاملات جهان است؟ این نکته در کنار این حقیقت که عرضه قهوه نسبت به کیفیت آن بسیار نوسان دارد، قهوه را به یکی از جذاب ترین موارد برای سرمایه گذاری تبدیل میکند.

چگونه میتوان در قهوه Coffee سرمایه گذاری کرد؟

راه های مختلفی برای سرمایه گذاری در قهوه وجود دارد. مثلا میتوانید مستقیما به معامله قیمت این ماده خام بپردازید. همچنین، میتوانید سهام شرکت های فعال در قهوه را خریداری کنید. در آخر، صندوق های سرمایه گذاری وجود دارند که تخصصشان بورس کالا است.

معامله فعال قهوه

قطعا نمیشود چندین کیسه قهوه در خانه نگهداری کرد. همچنین، نمیتوان تمام قهوه های سوپرمارکت محل را نیز خرید.

خوشبختانه، راهکارهای عملی زیادی برای سرمایه گذاری در قهوه وجود دارد. معمولا معامله قهوه با مشتقات مالی (Derivatives) امکان پذیر است.

مشتقات مالی، قراردادی برای معامله دارایی خاصی است که شما نه آن دارایی بلکه قیمت آن را معامله میکنید. در نتیجه، نیاز نیست نگران باشید که چند کیلو قهوه را کجا در خانه خود جا دهید.

میتوانید این قراردادها یا اصطلاحا CFD ها را در کارگزاری های آنلاین معامله کنید. یکی از کارگزاری های آنلاینی که میتوانید در آن به معامله قهوه بپردازید، Plus500 است. در Plus500، میتوانید به معامله انواع مواد خام بپردازید. در Plus500، حتی میتوانید محصولات را پیش فروش \ خرید کنید. هنگامی که قهوه را پیش فروش (Short Selling) میکنید، از کاهش قیمت قهوه نیز سود کسب خواهید کرد. در این صورت، در هر شرایطی از بازار میتوانید معاملاتی سودمند داشته باشید. البته این نوع معامله، ریسک‌هایی نیز به همراه دارد.

با یک حساب کاربری آزمایشی، میتوانید معاملات قهوه را کاملا بدون ریسک امتحان کنید. از لینک زیر همین حالا یک حساب کاربری آزمایشی و رایگان افتتاح کنید:

٪82 از حساب‌های CFD سود خود را از دست می‌دهند.٪82 از حساب‌های CFD سود خود را از دست می‌دهند.

خرید سهام قهوه

همچنین این گزینه وجود دارد که سهام قهوه خریداری کنید. شرکت های زیادی در پروسه تولید و فروش قهوه فعالیت میکنند. هر چند همه این شرکت ها وابسته به قیمت قهوه نیستند. برای مثال شرکت Smuckers برای فروش مربا مشهور شده است اما صاحب برند Folger’s Coffee نیز هست. Nestle نیز شرکت دیگری است که در کار قهوه است، هر چند محصولات این شرکت نیز به قهوه خلاصه نمیشود.

قبل از این که اقدام به خرید قهوه کنید، باید کاملا بررسی کنید که حوزه فعالیت این شرکت ها چیست. ببینید که برنامه آینده این شرکت ها چیست و آیا عملکرد مالی خوبی دارند یا خیر. با سرمایه گذاری در شرکتی که محصولات متنوعی دارد، ریسک سرمایه گذاری خود را کاهش خواهید داد.

بعد از این که از سرمایه گذاری در قهوه (Coffee) مطمئن شدید، باید یک کارگزاری انتخاب کنید. بهتر است یک کارگزاری کم کارمزد انتخاب کنید. کارگزاری نهادی است که خرید سهام را برای شما ممکن میکند. پیشنهاد میکنیم که از یک کارگزاری مثل Freedom24 استفاده کنید. Freedom24 هیچ کمیسیونی برای خرید سهام از شما دریافت نمیکند، در نتیجه معاملات سودمندتری خواهید داشت. از لینک زیر میتوانید یک حساب کاربری در Freedom24 افتتاح کنید:

سرمایه شما در معرض خطر قرار دارد. هزینه‌های دیگر نیز اعمال می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر، به Freedom24.com/trading/fees مراجعه کنید.سرمایه شما در معرض خطر قرار دارد. هزینه‌های دیگر نیز اعمال می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر، به Freedom24.com/trading/fees مراجعه کنید.

سرمایه گذاری در صندوق های مالی یا ETF

شما همچنین میتوانید به وسیله صندوق های مالی یا ETF در قهوه سرمایه گذاری کنید. یکی از شناخته شده ترین صندوق ها در خصوص قهوه، Dow Jones-IBS Coffee ETN است. این صندوق معاملات آتی ماهانه (Futures) قهوه را دنبال میکند و قرارداد ها را ماهانه به روز رسانی میکند.

گزینه دیگر شما Pure Beta Coffee ETN است. این صندوق شفافیت کمتری دارد چرا که قرارداد ها به صورت دوره ای به روز رسانی نمیشوند. سیاست های مالی این صندوق، بر اساس نوسانات قهوه فیزیکی تغییر میکند.

سرمایه_گذاری_در_قهوه

معاملات آتی (Futures) قهوه

من شخصا معاملات آتی را به هیچ سرمایه گذاری مبتدی پیشنهاد نمیدهم. معاملات آتی، امکان خرید در قیمتی مشخص را تا پایان دوره قرارداد به شما میدهند. اگر شما نتوانید قرارداد را به فروش برسانید، مجبور به تحویل یک بار قهوه خواهید بود.

هر معامله آتی دارای 37،500 پوند (معادل 17 تن) قهوه است. در نتیجه برای سرمایه گذاری در معاملات آتی قهوه، به سرمایه زیادی نیاز دارید. به همین دلیل، معامله CFD برای سرمایه گذاران کمتر حرفه ای، مناسب تر است.

درباره سرمایه گذاری در قهوه، چه میخواهید بدانید؟

  • مزایای قهوه: مزایای سرمایه گذاری در قهوه چیست؟
  • قیمت قهوه: قیمت قهوه چگونه مشخص میشود؟
  • ریسک: هنگام معامله قهوه به چه نکاتی باید توجه کرد؟
  • سهام: کدام سهام قهوه را میتوان خریداری کرد؟
  • قیمت: قیمت کنونی قهوه چقدر است؟

چرا سرمایه گذاری در قهوه جذاب است؟

سرمایه گذاری در قهوه میتواند سودمند باشد. در ادامه، علل جذابیت سرمایه گذاری در قهوه را بررسی خواهیم کرد.

قهوه یک ماده روزمره است

بسیاری از افراد به قهوه به عنوان یک ماده روزمره نگاه میکنند. به همین دلیل، حتی در شرایط بد اقتصادی نیز، تقاضا برای قهوه بالاست. در بسیاری از نقاط جهان، قهوه بهترین نوشیدنی برای شروع روز است. در نتیجه قیمت قهوه هیچگاه صفر نخواهد شد. پس سرمایه گذاری دراز مدت در قهوه چندان پر ریسک نخواهد بود.

افزایش مصرف جهانی

هر روزه در جهان، تعداد افرادی که قادرند کالای لوکس خریداری کنند بیشتر میشوند. در اقتصادهای در حال توسعه مثل چین و هند نیز، افراد بیشتری روی به قهوه می آورند. در نتیجه، تقاضای جهانی برای قهوه زیاد است. اگر به ترند کنونی اقتصاد نگاه کنیم، میبینیم که این کشورها در حال رشد بیشتر هستند. به همین دلیل، نیاز جهانی برای قهوه نیز سالانه حدود دو درصد بیشتر خواهد شد.

نسبتا شفاف

از مزایای معامله کالا مثل قهوه، شفافیت است. از آن جایی که قهوه یک محصول فیزیکی است، میتوان به راحتی تاثیر عرضه و تقاضا را بر روی بازار مشاهده کرد. در نتیجه، میتوان علت نوسانات قیمت قهوه را فهمید و قیمت سهام های مرتبط را تحلیل کرد.

نوسان قیمت

قیمت قهوه میتواند نوسان زیادی داشته باشد. در سال 2011، قیمت آن به بیش از 280 دلار رسید و در سال 2020 به کمتر از 100 دلار کاهش پیدا کرد. معامله گران هوشمند، میدانند که چگونه میتوان از این نوسان قیمت سود کسب کرد. با خرید در زمان مناسب، سود زیادی را در معاملات خود خواهید داشت. همچنین، میتوانید به پیش فروش قهوه بپردازید. با پیش فروش کردن، حتی در زمان کاهش قیمت نیز سود کسب خواهید کرد.

حفاظت در برابر تورم

سرمایه گذاری در بورس کالا مانند قهوه میتواند از سرمایه شما در برابر تورم حفاظت کند. سرمایه در حساب پس انداز کم ارزش میشود. اما قیمت مواد خام همراه با تورم بالا میرود. به علاوه، با سرمایه گذاری در قهوه، میتوانید به سبد سرمایه گذاری خود تنوع ببخشید.

قیمت قهوه چگونه محاسبه میشود؟

قیمت قهوه، مثل هر کالای دیگر با تقابل عرضه و تقاضا مشخص میشود. هنگامی که به دلیل محصول دهی خوب زمین های زراعی قهوه بیشتری عرضه میشود، قیمت کاهش می یابد. در عین حال، اگر تقاضا برای قهوه زیاد شود، قیمت آن افزایش خواهد یافت.

نرخ مبادله پوند انگلیس و دلار نیز نقش مهمی در قیمت قهوه دارد. قهوه در بازار بورس نیویورک و لندن مبادله میشود. اگر با ارز دیگری اقدام به خرید قهوه کنید، کارمزد تبدیل ارز نیز به هزینه های معامله شما اضافه میشود.

در اکثر مواقع، شما در شناخته شده ترین و بزرگترین قهوه دنیا سرمایه گذاری میکنید: قهوه عربیکا. 70 درصد کل معاملات قهوه دنیا، قهوه عربیکاست. 30 درصد دیگر نیز، مربوط به دانه قهوه روبوستا است. تولید این نوع دانه ها ارزان تر است اما کیفیت آن ها نیز کمی کمتر است. نوع قهوه ای که معامله میکنید نیز میتواند در قیمت آن تاثیر داشته باشد.

هنگام سرمایه گذاری در قهوه، به چه نکاتی باید توجه کرد؟

قهوه اکثرا در مناطق تند و طوفانی پرورش می یابد. برای مثال، مزارع پرورش قهوه را میتوانید در آفریقا و آمریکای جنوبی مشاهده کنید. عدم ثبات سیاسی و عدم ثمردهی محصول، میتواند عرضه قهوه را تحت تاثیر قرار دهد. در نتیجه، قیمت قهوه میتواند افزایش ناگهانی داشته باشد.

پس هنگامی که به معامله قهوه میپردازید، باید حواستان به تحولات بین المللی نیز باشد. کمیاب شدن قهوه، قیمت آن را بسیار تحت تاثیر قرار میدهد.

تولید_قهوه_در_جهان

برای مثال، در سال 2009، یک نوع قارچ شروع به رشد بر روی برگ های قهوه کرد. در نتیجه، بسیاری از کشاورزان محصول خود را از دست دادند. در بعضی مناطق، برداشت محصول تا چهل درصد کاهش یافت.

تک محصولی و استفاده از مواد شیمیایی نیز میتواند خاک و در نتیجه تولید قهوه را به خطر بیاندازد. اگر کشاورزان فکری برای این خطرات احتمالی نکنند، قیمت قهوه افزایش زیادی خواهد داشت.

در کدام سهام های قهوه میتوانید سرمایه گذاری کنید؟

در این بخش از مقاله، نگاهی میکنیم به سهام های مرتبط با قهوه که میتوانید در آن ها سرمایه گذاری کنید. قبل از خرید هر سهم، خوب درباره شرکت مورد نظر تحقیق کنید.

خرید سهام Starbucks

تقریبا همه استارباکس را میشناسند که جای تعجب ندارد. استارباکس بزرگترین و مهمترین شرکت مرتبط با قهوه در جهان است. با بیش از 20،000 شعبه در جهان، نوشیدن قهوه در استارباکس تبدیل به یک تجربه جهانی شده است. نوشیدن قهوه اکنون بیش از هر زمان دیگری محبوبیت یافته است، خصوصا در میان جوان ها!

هر چند، به نظر میرسد که مد قهوه نیز در حال تمام شدن است. اکثر جوان ها این روزها میخواهند که هوشیارانه و مسئولانه قهوه بنوشند. آن ها به دنبال قهوه های محلی و ارگانیک هستند. در نتیجه، استارباکس در حال از دست دادن بازار خود به بازیگران محلی در بعضی مناطق است.

آیا فکر میکنید که استارباکس هنوز هم جای رشد دارد؟ با آمدن رقبای جدید به میدان مثل Luckin Coffee چینی، استارباکس جای اشتباه چندانی ندارد.

معامله_سهام_قهوه

Dunkin’ Donut

وقتی اسم دانکین دونات به گوشتان میخورد، یاد قهوه نخواهید افتاد. اما این برند، دومین شرکت مرتبط با قهوه در آمریکاست. بر خلاف استارباکس، دانکین دونات کاملا با شعب خود کار میکند در نتیجه هزینه اجرایی پایین تری دارد.

به علاوه، همانطور که قبل تر گفتیم، برند های کوچک تر مانند دانکین دونات، در حال کسب محبوبیت بیشتری در بین مردم هستند. با توجه به جایگاه مستحکم دو برند استارباکس و دانکین دونات، به نظر نمیرسد هیچکدام از آن ها در آینده نزدیک، مشکلی خاص داشته باشند.

Luckin Coffee

مدت ها پیش، لاکین کافی موقعیت سرمایه گذاری جذابی محسوب میشد. این شرکت توانست در مدت زمان کمی، بخش بزرگی از بازار را بدست آورد و شعب زیادی را افتتاح کرد. بعد از انتشار اخبار رسوایی فساد مالی شرکت اما، قیمت سهام شرکت افت شدیدی کرد. این به ما نشان میدهد که حتما باید عملکرد شرکتی که سهام آن را خریداری میکنیم، زیر نظر بگیریم. حتی زمانی که اوضاع و احوال بازار و قیمت قهوه خوب است، شرکتی مثل لاکین کافی، میتواند نتایج نامطلوبی داشته باشد.

آیا سرمایه گذاری در قهوه عاقلانه است؟

جواب این سوال، به شرایط بازار بستگی دارد. انتظار میرود که شرکت های بزرگ قهوه عملکرد خوبی داشته باشند. اما باید یادتان باشد که قیمت سهام را عرضه و تقاضا مشخص میکند. حتی اگر بازارهای دیگر صعودی باشند، باز هم ممکن است قیمت قهوه و در نتیجه سهام آن کاهش قیمت داشته باشد.

قیمت کنونی قهوه چقدر است؟

دوست دارید قیمت مواد خام مثل قهوه را بدانید؟ در زیر، میتوانید قیمت سهام CFD قهوه را مشاهده کنید. با استفاده از دکمه ها نیز، میتوانید همین الان اقدام به معامله کنید.

موفقیت در سرمایه گذاری قهوه

هنگامی که در قهوه سرمایه گذاری میکنیم، باید حواسمان به شرایط باشد. یکی از مزایای قهوه این است که افراد زیادی در زندگی خود به وجود قهوه عادت کرده اند و در نتیجه، تقاضا برای قهوه به صورت ناگهانی کم نخواهد شد. پس بیشتر مسئله عرضه قهوه بر روی قیمت تاثیر میگذارد. همچنین، قهوه یکی از موارد مصرفی روزمره است و حتی در هنگام بحران اقتصادی نیز همیشه در سبد خرید افراد باقی میماند. به همین دلیل، پیش بینی قیمت قهوه از موارد دیگر، مثل سهام شبکه های اجتماعی، راحت تر است.

اگر میخواهید نتایج خوبی با سرمایه گذاری در قهوه دریافت کنید، بهتر است اخبار مربوط به قهوه را دنبال کرده و سطح تولید آن را نیز پیگیری کنید. بیشتر قهوه دنیا از کلمبیا می آید، جایی که مدت هاست در حال مبارزه با آفت های برگ هستند.

همچین اتفاقاتی میتواند تاثیر زیادی بر روی عرضه قهوه داشته باشد و میتواند باعث افزایش یا کاهش شدید قیمت قهوه شود. اما جالب است بدانید اخیرا توانسته اند گونه ای از قهوه پرورش دهند که به آفت نیز مقاوم باشد.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *