چگونه میتوان در شرکت گوگل (Alphabet – Google) سرمایه گذاری کرد؟

شما احتمالا این وب سایت را از طریق گوگل پیدا کرده اید. گوگل کردن تبدیل به فعلی رایج شده است و حتی میتوانید آن را در فرهنگ لغات نیز پیدا کنید. محبوبیت روز افزون شرکت گوگل، باعث میشود که سرمایه گذاری در این شرکت بسیار جذاب باشد، اما چگونه میتوان این کار را انجام داد؟ در این مقاله این سوال را جواب خواهیم داد و نگاهی به قیمت کنونی سهام گوگل خواهیم کرد.

نکته: سهام گوگل (Google) اکنون آلفابت (Alphabet) نام دارد. در این مقاله از هر دو نام استفاده خواهیم کرد.

چگونه سهام گوگل را خریداری کنیم؟

آیا می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان سهام گوگل را خریداری کرد؟ مرور زیر به شما نشان می‌دهد که از چه کارگزارانی می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در سهام گوگل استفاده کنید:

کارگزارانمزایاثبت نام

قیمت سهام گوگل چقدر است؟

آیا کنجکاو هستید که قیمت سهام گوگل چگونه است؟ در نمودار زیر، می‌توانید ببینید که سهم گوگل در دوره گذشته چگونه عمل کرده است. شما می‌توانید از دکمه‌ها برای باز کردن یک موقعیت معاملاتی در شرکت استفاده کنید.

جزئیات شرکت گوگل

در زیر می‌توانید جزئیات کلیدی شرکت گوگل را پیدا کنید.

تحلیل گوگل

قبل از تصمیم‌گیری برای خرید یا فروش سهام گوگل مهم است که ابتدا سهام را تجزیه و تحلیل کنید. مرور زیر به شما نشان می‌دهد که سهم گوگل در دوره گذشته چگونه توسعه یافته است.

قیمت‌های سهام گوگل در ۵ روز گذشته

در جدول زیر، می‌توانید قیمت‌های سهام گوگل را برای ۵ روز گذشته مشاهده کنید:

قیمت سهم گوگل در 2024 چه تغییری خواهد کرد؟

آیا کنجکاو هستید که تحلیلگران چه فکر می‌کنند گوگل در 2024 و سال‌های آینده چه کاری انجام خواهد داد؟ با استفاده از داده‌های Alpha Vantage، ما پیش‌بینی‌های تحلیلگران را ترکیب کرده‌ایم. به یاد داشته باشید که این عدد فقط یک پیش‌بینی در مورد حرکات قیمت سهام گوگل است و این پیش‌بینی لزوماً باید به حقیقت بپیوندد. همیشه تحقیقات خود را انجام دهید!

چه چیزی میخواهید درباره سهام گوگل (آلفابت) بدانید؟

چرا در آلفابت (گوگل) سرمایه گذاری کنیم؟

اکثر افراد، موتور جستجوی گوگل را میشناسند، اما آیا میدانستید که گوگل بیش از یک موتور جستجو است؟ از زمان تاسیس گوگل در چهارم سپتامبر 1998 اتفاقات زیادی برای این شرکت رخ داده است. زیبایی این شرکت این است که زمانی در یک گاراژ کوچک شروع شد. حالا، گوگل به بخشی جدایی ناپذیر از اینترنت تبدیل شده است.

در بریتانیا، گوگل با اختلاف 90 درصد، نخستین موتور جستجو است. همین، میتواند دلیل خوبی باشد که در گوگل سرمایه گذاری کنید.

خرید_سهام_گوگل

تحلیل کوتاه سهام گوگل

بگذارید کمی سهام آلفابت را تحلیل کنیم. از سال 2015، گوگل بخشی از گروه آلفابت (Alphabet) بوده است. در این ساختار سازمانی، شرکت هایی مثل گوگل و Life Science آزادی عمل خود را دارند و عملکرد مستقل خود را حفظ میکنند.

گوگل در آینده میتواند سود خوبی را از طریق فروش گوشی های هوشمند و تبلت داشته باشد. هنوز هم این بازار میتواند سود خوبی برای شرکت داشته باشد. به علاوه، محبوبیت سیستم عامل اندروید در حال افزایش است. آلفابت و گوگل میتوانند از این بازار نوظهور سود خوبی کسب کنند.

خرید_سهام_گوگل

البته این غول جستجو، زیر فشار رقبا نیز هست. برای مثال، بسیاری از افراد به جای موتور جستجو، از اپلیکیشن های موجود استفاده میکنند. در حال حاضر، گوگل با اختلاف زیاد تقریبا در همه جای دنیا موتور جستجوی اول است. آیا فکر میکنید که گوگل جایگاه خود را حفظ خواهد کرد؟ پس شاید بهتر باشد که چند سهم آلفابت را خریداری کنید.

خطر دیگری که گوگل را تهدید میکند، تصویر این شرکت در اذهان عمومی است. برای مثال، چند پرونده در دادگاه علیه گوگل وجود دارد که ادعا میکنند گوگل رقبای خود را در نتایج جستجوها پایین تر نشان میدهند. کمیسیون اروپا نیز اخیرا گوگل را جریمه کرده و گوگل مجبور شده شیوه خود را عوض کند. این اتفاقات چندان برای عملکرد شرکت مطلوب نیست.

آیا میخواهید سهام گوگل یا آلفابت را خریداری کنید؟ آیا به آینده شرکت مطمئن هستید؟ اگر جواب شما مثبت است، پس حتما سهام گوگل را خریداری کنید.

رقبای گوگل چه شرکت هایی هستند؟

در بریتانیا، گوگل رهبری بازار را با تصاحب 85 درصد بدست آورده است. در جهان نیز همینطور است. اما هنوز رقابت وجود دارد. قبل از خرید سهام آلفابت، باید حواستان به کدام رقیب گوگل باشد؟

Bing

بینگ موتور جستجوی مایکروسافت (Microsoft) و دومین موتور جستجوی بزرگ دنیا است. بینگ، 2.32 درصد از بازار را در اختیار دارد و قطعا به بزرگی گوگل نیست. اما گوگل همواره باید چشمش به بینگ باشد.

Yahoo!

در گذشته، یاهو بسیار بزرگ تر بود. اما حالا یاهو تنها 1.6 درصد از بازار جستجو را در دست دارد. در بعضی کشورها، هنوز هم سهم یاهو بسیار زیاد است. در اندونزی، عراق و ایران، هنوز هم بسیاری از یاهو استفاده میکند.

Baidu

بایدو (Baidu) یک موتور جستجوی بزرگ در چین است. گوگل در چین فیلتر شده است. در نتیجه، این موتور جستجوی بومی بسیار پرطرفدار شده است. در چین، این موتور جستجو، 67 درصد از بازار را در اختیار دارد. چین به دلیل رشد زیاد اقتصادی و جمعیت زیاد، بازار جذابی برای موتورهای جستجو است.

Yandex

در روسیه نیز، گوگل موتور جستجوی پیشتاز است. اما موتور جستجوی بومی روسیه، Yandex با اختلاف کمی در جایگاه دوم قرار دارد. در این منطقه، گوگل باید تمام تلاش خود را برای حفظ جایگاه اول انجام دهد.

رقبای محلی

چندین موتور جستجوی بومی در کشورهای مختلف وجود دارد. گوگل باید این شرکت ها را تحلیل کند تا بتواند این رقبا را کنار بزند. برای مثال در کره جنوبی Naver، در اسلواکی SNZ و در جمهوری چک Seznam بسیار محبوب هستند.

تحلیل رقبا

در کل، میتوان مطمئن بود که گوگل در آینده دنیا را تصاحب خواهد کرد. اما این به آن معنا نیست که گوگل میتواند راحت بنشیند و کاری نکند. در بسیاری از مناطق، جایگاه گوگل مستحکم نیست. آیا فکر میکنید رشد گوگل ادامه خواهد یافت؟ اگر جواب شما مثبت است، پس بهتر است اقدام به خرید سهام گوگل کنید.

چرا باید سهام آلفابت را خریداری کنید؟

قبل از سرمایه گذاری در سهام گوگل یا آلفابت، باید قدرت و عملکرد شرکت را مورد بررسی قرار دهید. نکات مثبت این شرکت را مرور خواهیم کرد.

اطلاعات قدرتمند

گوگل (Google) دسترسی به اطلاعات زیادی دارد. این موتور جستجو، روزانه میلیاردها درخواست جستجو از سوی کاربران دریافت میکند. در نتیجه، گوگل میتواند با استفاده از الگوریتم های پیچیده، رفتار کاربران را در اینترنت پیش بینی کند و میتواند از این قابلیت استفاده های تبلیغاتی کند.

این اطلاعات باعث میشوند تبلیغات به امری پیچیده تبدیل شود و تبلیغ کنندگان، میتوانند گروه های هدف خود را راحت تر پیدا کنند. تبلیغات باعث میشود که سود دهی شرکت آلفابت افزایش یابد و در نتیجه قیمت سهام شرکت نیز بالا خواهد رفت.

محصولات مختلف

گوگل چیزی بیش از یک موتور جستجو است. گوگل بخشی از شرکت مادر آلفابت (Alphabet) است که محصولات متفاوتی ارائه میکنند. برای مثال، محصولات اندروید و Google Home را در نظر بگیرید. گوگل همچنین صاحب YouTube است و قصد دارد محصولات جدیدی نیز عرضه کند. شرکتی که منابع درآمدی مختلفی دارد، ریسک سرمایه گذاری کمتری دارد و سرمایه گذاری در این شرکت امن محسوب میشود.

این شرکت سودآور است

هر ساله، گوگل یا آلفابت عملکرد مالی خوبی را منتشر میکنند. این عملکرد خوب، تاثیر خود را در قیمت سهام نیز میگذارد. هنگامی که سهام گوگل عرضه شد، هر سهم گوگل تنها 54 دلار قیمت داشت. 14 سال پیش، قیمت این سهام به بیش از 1000 دلار رسید. به همین دلیل میتوان گفت که گوگل شرکت جذابی برای سرمایه گذاری است. آیا فکر میکنید گوگل میتواند قیمت سهام خود را حفظ کند؟ پس شاید بهتر باشد چند سهم گوگل را خریداری کنید و این سهام را به سبد سرمایه گذاری خود اضافه کنید.

تصاحب دنیا

گوگل در حال تصاحب دنیا است. در نتیجه، اعتبار برند این شرکت بسیار مهم میشود. همه گوگل را میشناسند و حتی کلمه گوگل در فرهنگ لغات نیز یافت میشود. از آنجایی که گوگل شرکت بزرگی است، در مواردی میتواند در هزینه های خود نیز صرفه جویی کند. برای مثال، دیتا سنترهای بزرگ، میتوانند به کاهش هزینه های این شرکت کمک کنند.

اندروید

یکی دیگر از دارایی های گوگل، سیستم عامل اندروید (Android) است. بر خلاف سیستم عامل شرکت اپل، اندروید بر روی تلفن های هوشمند ارزان قیمت نیز کار میکند. در نتیجه، مصرف کنندگان بیشتری دارد. در واقع، اقتصاد های در حال توسعه میتوانند منبع درآمد اصلی گوگل در سال های پیش رو باشند. گوگل، به این مد جدید بازار به خوبی پاسخ داده است و همین مورد میتواند در آینده تاثیر خوبی بر روی قیمت سهام این شرکت داشته باشد.

ریسک های سرمایه گذاری در گوگل

خرید سهام آلفابت یا گوگل، ریسک هایی را نیز همراه دارد. بگذارید به چند مورد از نقاط ضعف این شرکت بپردازیم.

ریسک انحصار تقریبی

گوگل بسیار قدرتمند است و گاهی تصور میشود که این شرکت کاملا بی رقیب است. به همین دلیل، کمیسیون اتحادیه اروپا، جریمه هایی میلیارد دلاری علیه گوگل وضع کرد. به همین دلیل، به عنوان سرمایه گذار، باید ببینید که آیا گوگل به قوانین و مقررات پایبند است یا خیر. این شرکت دائما زیر ذره بین است و جریمه های این چنینی، میتواند فشار زیادی بر روی قیمت سهام گوگل وارد کند.

اخلاقیات و حریم شخصی

گوگل یا آلفابت باید مراقب شهرت و اعتبار خود نیز باشند. کاملا مشخص نیست که گوگل با اطلاعات کاربران چه کاری انجام میدهد. گوگل قدرت بسیار زیادی برای نمایش یا عدم نمایش اطلاعاتی خاص به عموم مردم دارد. انتشار اخبار بد نیز، ممکن است سهام گوگل را تحت تاثیر قرار دهد. به همین دلیل، همواره اخبار مرتبط با گوگل را دنبال کنید.

وابستگی به اقتصاد

بیش از 90 درصد درآمد گوگل از طریق تبلیغات تامین میشود. این تبلیغات، توسط شرکت ها یا کاربران به گوگل داده میشود. هنگامی که اوضاع اقتصاد خوب نباشد، تبلیغات کاهش می یابد. در نتیجه، سود دهی گوگل نیز کم خواهد شد.

پس پیش از خرید سهام گوگل، باید نگاهی به اوضاع اقتصاد داشته باشید. آیا فکر میکنید ممکن است رشد اقتصاد در آینده کاهش داشته باشد؟ پس شاید بهتر است برای سرمایه گذاری در گوگل کمی صبر کنید.

شکست های گوگل

برنامه های گوگل همواره موفقیت آمیز نبوده است. برای مثال، شبکه اجتماعی آلفابت شکستی کامل بود. یکی دیگر از شکست های گوگل، عینک گوگل بود که در واقع هیچگاه عرضه نشد. گوگل همچنین سرمایه زیادی را در بخش تحقیق و توسعه تکنولوژی های جدید خرج میکند و معمولا از این تکنولوژی ها، درآمد نیز کسب میکنند. اما گوگل باید به میزان هزینه های این تکنولوژی ها، توجه بیشتری داشته باشد.

رقابت

ما پیش از این، رقبای گوگل را در این مقاله نام بردیم. اما باز هم باید تاکید کنیم که بسیار مهم است که حواستان به رقبای این شرکت باشد. یادمان باشد که فیسبوک (Facebook) در زمان کمی، توانست شبکه اجتماعی مای اسپیس (MySpace) را شکست دهد. چه کسی میگوید که اتفاقی مشابه برای گوگل نخواهد افتاد؟

تغییرات قیمت گوگل

در زیر، میتوانید تغییرات قیمت سهام گوگل را مشاهده کنید. همانطور که مشاهده میکنید، قیمت سهام گوگل دائما بالا و پایین میشوند. اخبار میتوانند تاثیر زیادی بر روی قیمت سهام گوگل داشته باشند. شما میتوانید از این تغییرات قیمت برای پیش بینی قیمت سهام گوگل استفاده کنید. هنگامی که به معامله فعال سهام گوگل میپردازید، میتوانید به تغییرات بازار، پاسخی مناسب دهید.

آلفابت_گوگل_قیمت_سهام

چگونه میتوانیم زمان مناسب برای خرید سهام را پیدا کنیم؟

حالا، سوالی که پیش می آید این است که چگونه میتوانیم زمان مناسبی برای خرید سهام گوگل پیدا کنیم، برای این کار، باید زمان بندی خوبی را برای معامله پیدا کنیم. قبل از این که سرمایه گذاری کنید، باید دلیل خوبی برای این کار داشته باشید. برای پیدا کردن دلیل خوب، میتوانید از آنالیز فاندامنتال  و تکنیکال استفاده کنید.

آنالیز فاندامنتال با تحلیل اعداد و ارقام و اخبار منتشر شده، به شما میگوید که احتمال افزایش قیمت شرکت وجود دارد یا خیر. برای مثال، ممکن است گزارش مالی شرکت بسیار امیدبخش باشد و یا این که یکی از شرکت هایی که گوگل خریداری کرده است، عملکردی فراتر از انتظار داشته باشد. میتوانید در این مقاله، بیشتر درباره آنالیز فاندامنتال مطالعه کنید.

یکی دیگر از روش های پرطرفدار سرمایه گذاری، آنالیز تکنیکال است. در این نوع تحلیل، شما به دنبال الگوهایی تکرار شونده در نمودار قیمت سهام گوگل خواهید گشت. مثلا، محدوده قیمتی که سهام بالا و پایین میرود. در مقاله آموزشی، میتوانید بیشتر درباره این روش سرمایه گذاری بخوانید>>

گوگل چگونه کسب درآمد میکند؟

قبل از سرمایه گذاری در گوگل، باید بدانید که این شرکت چگونه درآمد خود را بدست می آورد. هر چه باشد، این سود گوگل است که باعث افزایش قیمت سهام این شرکت خواهد شد. گوگل، طیف گسترده ای از خدمات اینترنتی، از جمله YouTube، Gmail و Google+ را داراست.

سرمایه_گذاری_در_آلفابت

با این همه، گوگل عمده درآمد خود را از طریق تبلیغات بدست می آورد. این تبلیغات در موتور جستجو و دیگر سایت ها نشان داده میشوند. لینک های اسپانسر شده، لینک هایی هستند که گوگل برای تبلیغ آن سایت ها، پول دریافت کرده است. هنگامی که بازدید کننده ای، بر روی آن کلیک میکند، گوگل مبلغی را از سوی تبلیغ دهندگان دریافت میکند.

نکته جالب این قضیه این است که گوگل این سرویس را Google AdWords مینامد (تبلیغات کلمه ای گوگل). در این سرویس، تبلیغ دهندگان برای تبلیغ کلمات خاصی به گوگل پول پرداخت میکنند. برای مثال، کلمات مالی ممکن است بیش از 10 دلار به ازای هر کلیک قیمت داشته باشند.

در عین حال، برای تکمیل سرویس تبلیغاتی گوگل، این شرکت سرویس Google AdSense را نیز راه اندازی کرده است. در این سرویس، صاحبان وب سایت میتوانند تبلیغات گوگل را در سایت خود نمایش دهند. گوگل نیز این وب سایت ها را ارزیابی میکند و کلمات آن ها را بررسی میکند و تبلیغات مرتبط با آن مطالب را در این وب سایت ها نمایش میدهد. هم صاحبان وب سایت و هم گوگل، از هزینه تبلیغات، نفع میبرند.

این تبلیغات، قیمت بالای سهام گوگل را تضمین میکند. با توجه به رشد سریع اینترنت، احتمال افزایش قیمت بیشتر سهام گوگل، دور از ذهن نیست.

Investing-in-Alphabet

سود حداکثری با سهام گوگل

طبیعتا شما میخواهید نهایت سود ممکن را از سرمایه گذاری در گوگل کسب کنید. این کار را میتوانید با سرمایه گذاری هوشمند انجام دهید. اول، باید بدانید که این سهام ممکن است نوسان زیادی داشته باشد. اخبار منفی مثل پرونده حریم شخصی میتواند باعث کاهش قیمت شود.

اما با ترفندی جالب، میتوانید حتی از کاهش قیمت گوگل نیز سود ببرید. این کار، با پیش فروش کردن (Short Position) ممکن است، یعنی با هر یک دلار کاهش قیمت، شما سود خواهید کرد.

همچنین میتوانید از قابلیت ثبت سفارش (Orders) نیز برای خرید سهام گوگل استفاده کنید. با این قابلیت، میتوانید قیمتی را که میخواهید CFD گوگل را معامله کنید مشخص کرده و معاملات خود را در کارگزاری Plus500 اتوماتیک کنید. همچنین میتوانید حد ضرر و حد سود خود را نیز در سرمایه گذاری گوگل مشخص کنید.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *