خرید چین لینک: چگونه می‌توان در ارز دیجیتال Chainlink سرمایه‌گذاری کرد؟

بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر، رشد زیادی را تجربه می‌کند. دلیل این رشد، سرازیر شدن سرمایه‌گذاران جدید به این بازار است که می‌خواهند از سرمایه‌گذاری خود، سود خوبی کسب کنند. حساب‌های سپرده بانکی سود چندانی به شما نمی‌دهند. یکی از پروژه‌هایی که اخیراً رشد زیادی داشته است، ارز دیجیتال چین لینک (Chainlink) است. اگر در فکر سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال چین لینک هستید اما نمی‌دانید این ارز دیجیتال دقیقاً چیست، مشکلی نیست. در این مقاله، تمام مواردی را که پیش از سرمایه‌گذاری در چین لینک نیاز دارید بدانید را به شما خواهیم گفت.

چگونه می‌توان ارز دیجیتال چین لینک را خریداری کرد؟

ارز دیجیتال Chainlink قصد دارد قراردادهای هوشمند را قابل‌استفاده‌تر و در دسترس تر کند. این پروژه قصد دارد با استفاده از راهکارهای غیرمتمرکز به این هدف دست پیدا کند. در نتیجه، کاربران مطمئن خواهند بود که محصول قرارداد به‌خوبی تولید خواهد شد. این قابلیت احتمال خروج از قرارداد را کاهش خواهد داد و باعث می‌شود در عمل، کارایی بیشتری داشته باشند. به همین دلیل، سرمایه‌گذاری در چین لینک می‌تواند سودآور باشد.

آیا دوست دارید ارز دیجیتال چین لینک را خریداری کنید؟ می توانید در صرافی های آنلاین ارز دیجیتال روی Chainlink سرمایه گذاری کنید. صرافی کریپتو جایی است که امکان معامله فعال در روند قیمت یک کریپتو را فراهم می کند. در زیر می توانید بلافاصله ببینید که با کدام پلتفرم‌ها می توانید بهترین سرمایه گذاری در Chainlink را داشته باشید:

کارگزارانمزایاثبت نام
بهترین کارگزار برای خرید ارزهای دیجیتال مانند “Chainlink”.
در اولین خرید خود تا سقف 1000 یورو “Chainlink” هیچ هزینه تراکنشی پرداخت نمی کنید.
گسترده ترین طیف ارزهای دیجیتال + ارزان!
82 درصد از حساب‌های سرمایه‌گذار خرد هنگام معامله CFD با این ارائه‌دهنده ضرر می‌کنند.

چین لینک چیست؟ – اهداف پروژه

در ابتدا، نگاهی به پروژه Chainlink خواهیم داشت. پروژه چین لینک به دلیل حل مشکل Oracle شناخته شده است. مشکل Oracle از وجود مشکلاتی در قراردادهای هوشمند نشئت‌گرفته بود. این قراردادهای هوشمند، تغییرناپذیر بودند و می‌توانند به طور مستقل بر روی سیستم کار کنند. در نتیجه، این قراردادها برای انجام تراکنش‌هایی که نیاز به خودکارسازی داشتند و همواره باید درست انجام می‌شدند، ایده‌آل بودند.

این قراردادهای هوشمند، اطلاعات خود را از “Oracles” استخراج می‌کنند که تنها باعث به‌وجودآمدن مشکل شده است. هوشمندی این قراردادهای هوشمند، تنها به‌اندازه اطلاعاتی است که از Oracle دریافت می‌کنند. اگر قرارداد هوشمندی را با کدهای اشتباه پر کنید، ممکن است تراکنش اشتباهی انجام شود. این اشتباه، به‌اشتباه Oracle تبدیل شده است.

این مشکل زمانی رفع شد که چین لینک متوجه شد چگونه می‌توان بدون بروز مشکل، اطلاعات قراردادهای هوشمند را از Oracle دریافت کرد. چین لینک توانست با ساخت بلاک‌چینی غیرمتمرکز که به‌عنوان پلی بین اوراکل و قراردادها عمل می‌کند، این مشکل را رفع کند. این سیستم بر مبنای نودهای مستقلی تشکیل شده است که خودشان به‌عنوان قراردادهای هوشمند مستقل فعالیت می‌کنند و اطلاعات را جمع‌آوری می‌کنند. اکنون به‌جای دریافت اطلاعات کورکورانه و اشتباه، قراردادهای هوشمند به منبعی از اطلاعات درست دسترسی دارند. در نتیجه، قراردادهای هوشمند دیگر امکان خطا نخواهند داشت.

چین لینک چگونه کار می‌کند؟

اکنون که کمی بیشتر درباره عملکرد Chainlink می‌دانیم، بهتر است نگاهی به سازوکار این ارز دیجیتال داشته باشیم. این سازوکار از زمانی شروع می‌شود که قرارداد هوشمند نیاز به اطلاعات پیدا می‌کند. قرارداد هوشمند درخواستی برای دریافت اطلاعات ارسال می‌کند. پروتکل چین لینک این درخواست را به‌عنوان یک رویداد ثبت می‌کند و در مقابل، قرارداد هوشمند دیگری می‌سازد. این قرارداد هوشمند نیز، بر بستر بلاک‌چین ساخته می‌شود تا از تمامی اطلاعات محافظت کند. سپس Chainlink SLA Contract سه زیر – قرارداد به نام‌های Chainlink Reputation، Chainlink Order-Matching و Chainlink Aggregating می‌سازد. در ادامه، این قراردادها را لیست کرده‌ایم:

  • قرارداد Chainlink Reputation: این قرارداد، پیشینه عرضه‌کننده اوراکل را بررسی می‌کند تا عملکرد آن در گذشته و اصالت آن را تأیید کند. سپس، این قرارداد نودهای غیرقابل‌اعتماد را بررسی کرده و حذف می‌کند. پس در واقع، این سازوکار از ورود اطلاعات اشتباه به قرارداد جلوگیری می‌کند.
  • قرارداد Chainlink orderMatching: این قرارداد، درخواست ارسالی را به نودهای چین لینک ارسال کرده و پاسخ درخواست را دریافت می‌کند. سپس شماره و نوع نود درخواستی را می‌پذیرد تا درخواست انجام شود. این سازوکار، اجرای قرارداد را ممکن می‌سازد. برای انجام تراکنش در این پلتفرم، داشتن نود صحیح الزامی است.
  • قرارداد Chainlink Aggregating: این قرارداد، تمام اطلاعات انتخاب شده را از اوراکل دریافت می‌کند و درستی آن ها را تأیید می‌کند تا نتیجه مطلوب را به دست آورد. این مرحله، مرحله تأییدیه نهایی است. همکاری این قراردادها، باعث می‌شود تمام تراکنش‌ها به‌درستی انجام شوند. این ویژگی باعث شده است تا ارز دیجیتال چین لینک بسیار مطلوب باشد.

توکن مخصوص چین لینک

Chainlink پروژه مخصوصی است. اما اهداف ذکر شده، تنها اهداف این پروژه نیست. چین لینک، توکن و ارز مخصوص به خود را دارد. این ارز، $LINK نام دارد. این ارز دیجیتال در بستر شبکه اتریوم ساخته شده است، در نتیجه شباهت‌هایی به توکن ERC-20 دارد، همان توکنی‌هایی که در پلتفرم NEO نیز موجود هستند.

توکن $LINK در جلساتی که درباره تغییرات شبکه برگزار می‌شود، استفاده می‌شود. اگر قصد دارید در Chainlink سرمایه‌گذاری کنید، می‌توانید این ارز دیجیتال را خریداری کنید، همان گونه که برای سرمایه‌گذاری در اتریوم، اتر خریداری می‌کنید.

Chainlink

سرمایه‌گذاری در چین لینک از طریق صرافی

خب فرض کنیم که شما تصمیم گرفته‌اید در ارز دیجیتال چین لینک سرمایه‌گذاری کنید. از کجا باید این ارز را خریداری کنید؟ هنگامی که صحبت از سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال می‌شود، همیشه بحث به صرافی ختم خواهد شد. صرافی محلی است که می‌توانید ارزهای مختلف را خریداری کنید. هر چه باشد، شما احتمالاً قصد دارید سرمایه‌گذاری امن و مسئولانه‌ای داشته باشید.

اگر از صرافی‌هایی مانند Bitvavo استفاده کنید، می‌توانید ارز موردنظر خود را به طور امن خریداری کنید. پس از خرید ارز نیز، می‌توانید ارز را در صرافی نگهداری کنید یا آن را به کیف پول دیجیتال خود منتقل کنید.

جمع‌بندی – آیا باید در ارز دیجیتال چین لینک سرمایه‌گذاری کرد؟

اگر پای صحبت جامعه فعال در ارز دیجیتال Chainlink بنشینید، به شما می‌گویند که چین لینک بزرگ‌ترین پروژه در آینده ارزهای دیجیتال است. این بدین معناست که شاید سرمایه‌گذاری در این ارز دیجیتال ایده بدی نباشد. درعین‌حال، افرادی نیز هستند که باور دارند این پروژه به اهداف خود نخواهد رسید و شکست خواهد خورد. آیا باید در ارز دیجیتال چین لینک سرمایه‌گذاری کرد یا خیر؟ این یک تصمیم شخصی است. پاسخ این سؤال بستگی به دیدگاه شما نسبت به این تیم و این پروژه دارد. ما تنها می‌توانیم به شما اطلاعات مناسب و راه را نشان دهیم.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *