تجارت به عنوان دانشجو

زندگی دانشجویی پر خرج است. باور کنید، میدانم. من در حال حاضر دانشجوی مدیریت اقتصاد هستم و با ساخت وبسایت دارم کار میکنم. ممکن است کار عاقلانه ای باشد که بخشی از درآمد و پول خود را به عنوان دانشجو سرمایه گذاری کنید. اما از چه راهی به عنوان دانشجو میتوانید اقدام به سرمایه گذاری کنید و به چه نکاتی باید توجه کنید؟ در این مقاله، تمام نکاتی که به عنوان دانشجو نیاز دارید بدانید تا در سهام سرمایه گذاری کنید را به شما خواهیم گفت!

چگونه میتوانید به عنوان دانشجو سرمایه گذاری کنید؟

در واقع، دو راه به عنوان دانشجو پیش روی شماست که میتوانید به سرمایه گذاری بپردازید. خوشحال خواهیم شد که به شما یاد بدهیم چگونه شروعی موفق در سرمایه گذاری خود داشته باشید.

معاملات فعال سهام

آیا به بازار های مالی علاقمند هستید؟ آیا ترجیح میدهید سرمایه گذاری فعالی با معامله سهام داشته باشید؟ در این صورت، سرمایه گذاری فعال، گزینه مناسبی برای شماست. معاملات فعال این امکان را به شما میدهد که بر افت و خیز قیمت ها سرمایه گذاری کنید. پس فارغ از شرایط بازار، همواره میتوانید سود کسب کنید. البته این معاملات ریسک زیادی به همراه دارند، پس مراقب باشید!

یک کارگزاری عالی برای معامله فعال برای دانشجویان، eToro است. eToro این قابلیت را به شما میدهد تا تمامی امکانات وبسایت این کارگزاری را بدون ریسک از دست دادن سرمایه با یک حساب کاربری رایگان و آزمایشی امتحان کنید. از لینک زیر، همین حالا یک حساب کاربری آزمایشی افتتاح کنید.

سرمایه شما در معرض خطر قرار دارد. هزینه‌های دیگر نیز اعمال می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر، به Freedom24.com/trading/fees مراجعه کنید.سرمایه شما در معرض خطر قرار دارد. هزینه‌های دیگر نیز اعمال می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر، به Freedom24.com/trading/fees مراجعه کنید.

خرید سهام یا صندوق های مالی

آیا ترجیح میدهید بلند مدت سرمایه گذاری کنید؟ در این صورت بهتر است با یک کارگزاری سهام بخرید یا در صندوق های مالی سرمایه گذاری کنید. اگر دانشجو هستید، سریع و آسان یک حساب کاربری در یک کارگزاری افتتاح کنید. این روزها حتی با مبلغ 100 دلاری/یورویی/پوندی میتوانید اقدام به خرید سهام کنید. بعضی از کارگزاری ها به شما این اجازه را میدهند که بدون پرداخت کارمزد سرمایه گذاری کنید. آیا دوست دارید بدانید بهترین کارگزاری برای سرمایه گذاری یک دانشجو کدام است؟ نگاهی به مقایسه کارگزاری ها بیندازید:

راهنمای سرمایه گذاری و معامله برای دانشجویان

چرا سرمایه گذاری برای دانشجویان حرکتی هوشمندانه است؟

بسیاری از دانشجویان فکر میکنند که سرمایه گذاری ارزش صرف پول و وقت را ندارد. شما درآمد کمی دارید و پول کمی برای سرمایه گذاری برایتان باقی می ماند. اما مهم نیست. اگر هدفتان داشتن سرمایه ای یک میلیون یورویی تا سن 62 سالگی است، با در نظر گرفتن سود تقریبی 8 درصدی، باید از جوانی مقداری ثابت را سرمایه گذاری کنید.

این در واقع همان اثر سود مرکب است. شما بر روی سود خود نیز سود دریافت میکنید. به همین دلیل دارایی شما تصاعدی بالا خواهد رفت. اثر مرکب در طول زمان اثبات شده است و میتوانید با سرمایه گذاری ماهانه بخشی از پول خود، اثر آن را ببینید. بگذارید با یک مقایسه اثر سود مرکب را به شما نشان دهیم.

  • در سن 22 سالگی، 310.45 دلار را ماهانه سرمایه گذاری کنید.
  • در سن 32 سالگی، 790.95 دلار را ماهانه سرمایه گذاری کنید.
  • در سن 42 سالگی، 1754.47 دلار را ماهانه سرمایه گذاری کنید.

این مقایسه به شما نشان میدهد حتی پس انداز دانشجویی میتواند شانسی طلایی باشد. اما چگونه میتوانید شروع به سرمایه گذاری کنید وقتی هنوز دانشجو هستید؟

سرمایه_گذاری_برای_دانشجویان

چگونه میتوان به عنوان دانشجو سرمایه گذاری کرد؟

برای بعضی از دانشجویان، سرمایه گذاری جنگلی از استراتژی ها و قوانین پیچیده است. اما بخش عمده ای از دانشجویان، حداقل یکبار به سرمایه گذاری فکر میکنند. اما قبل از سرمایه گذاری به عنوان دانشجو باید به چه نکاتی توجه کنید؟

ببینید چقدر از پولتان را میخواهید سرمایه گذاری کنید

همه چیز با مشخص کردن مبلغ سرمایه گذاری شما آغاز میشود. به عنوان دانشجو، احتمالا نمیخواهید با مبلغ زیادی شروع کنید. خوشبختانه، امکان سرمایه گذاری با حداقل مبلغ 100 دلار وجود دارد. همچنین، میتوانید از تکنیک سرمایه گذاری دوره ای استفاده کنید. به این صورت که هر ماه مبلغ ثابتی از پول خود را به سرمایه گذاری اختصاص دهید. اینگونه علاوه بر سرمایه گذاری، در طول زمان پس اندازی نیز برای خود جمع میکنید.

در چه چیزی میخواهید سرمایه گذاری کنید؟

در قدم بعد باید ببینید در چه چیزی میخواهید سرمایه گذاری کنید. ترجیح میدهید در اوراق قرضه، سهام یا صندوق های مالی سرمایه گذاری کنید؟ آیا فردی ریسک پذیر هستید و ابزارهای مالی چالش برانگیز را مناسب خود میدانید؟ مهم نیست کدام را انتخاب میکنید، مهم این است که درک درستی از چیزی که میخواهید در آن سرمایه گذاری کنید داشته باشید.

حواستان به همه چیز باشد

تنبل نشوید! در بعضی از راه های سرمایه گذاری، ممکن است فکر کنید دیگر لازم نیست کاری انجام دهید. منطقا این بهترین استراتژی نیست. متوجه هستم که زندگی دانشجویی زندگی شلوغی است و ممکن است وقت کم داشته باشید اما در آخر هر ماه کمی وقت بگذارید و ببینید که آیا از سرمایه گذاری خود راضی هستید یا خیر. راضی نیستید؟ پس باید دارایی خود را بفروشید.

برنامه داشته باشید

متاسفانه، بسیاری از دانشجویان قبل از اینکه شروع به معامله کنند دست از کار میکشند. کسب سود تنها هدف معامله سهام نیست. هر سرمایه گذاری ریسک خاص خود را دارد و احتمال این وجود دارد که کل سرمایه خود را از دست بدهید. همچنین بعضی اوقات، بدست آوردن پول ممکن است کافی نباشد.

روش بهتر و موثرتر این است که هدف و برنامه مشخصی داشته باشید. برای مثال، آیا هدفتان از سرمایه گذاری خرید خانه دلخواهتان است؟ آیا قصد دارید کسب و کار خود را داشته باشید؟ آیا به سفری رویایی می اندیشید؟ به آینده خود فکر کنید و هدفی مشخص در نظر بگیرید. داشتن هدف، به شما یادآوری میکند که قصدتان از سرمایه گذاری چیست.

بعد، مطمئن شوید اهدافتان عاقلانه هستند. به این معنا که باید مشخص، قابل اندازه گیری، در دسترس، واقع گرایانه و مدت دار باشند. هر چه برنامه بهتری داشته باشید، احتمال رسیدن شما به به آن هدف بیشتر میشود.

به عنوان دانشجو به چه نکاتی باید توجه کنید؟

شما به عنوان دانشجو، مزیتی بزرگ نسبت به افراد مسن تر که اقدام به سرمایه گذاری میکنند دارید. همین که در حال مطالعه این مقاله هستید نشان میدهد که از بسیاری از افراد دیگر، باهوش تر عمل میکنید. اما هنگام سرمایه گذاری، به عنوان دانشجو باید به چه نکاتی توجه کنید؟

سعی نکنید باهوش ترین فرد موجود باشید

شما سودی خوب و معقول با یک حساب کاربری آزمایشی در کارگزاری بدست آوردید. ممکن است فکر کنید که شما وارن بافت بعدی خواهید بود. خوب است که اعتماد به نفستان بالا رفته است اما برای سرمایه گذاری، این اعتماد به نفس مناسب نیست. به همین خاطر، فکر نکنید که باهوش ترین سرمایه گذار بازار هستید و حتما از ترند های بازار پیروی کنید. از اشتباهات خود درس بگیرید و بازخورد دریافت کنید. این تنها راه پیشرفت در سرمایه گذاری و تنها راه تبدیل شدن به یک سرمایه گذار موفق است.

فقط با پولی سرمایه گذاری کنید که به آن احتیاجی ندارید

این نکته نه فقط برای دانشجویان، بلکه برای همه سرمایه گذاران صادق است. تنها با پولی سرمایه گذاری کنید که توان از دست دادن آن را داشته باشید! اگر ذهنتان روز و شب پیش پول سرمایه گذاری شده است، قطعا تصمیمی اشتباه گرفتید. زندگی دانشجویی شما باید همچنان زیبا بماند. به همین خاطر، مرزبندی مالی خود را مشخص کنید.

به آرامی شروع به سرمایه گذاری و تمرین کنید

هیچکس بدون اینکه شنا بلد باشد، در قسمت عمیق استخر شیرجه نمیزند. این کار فرقی با سرمایه گذاری ندارد. به آرامی به دنیای سرمایه گذاری پا بگذارید و با یک حساب کاربری آزمایشی، شروع به تمرین کنید. فقط زمانی که زیر و بم دنیای سرمایه گذاری را فرا گرفتید، میتوانید اقدام به سرمایه گذاری واقعی کنید.

سرمایه گذاری به عنوان دانشجو با مبلغی کم

به عنوان یک سرمایه گذار مبتدی، به لطف وجود اعتبارات یا Leverage، میتوانید با مبلغی کم نیز سود خوبی بدست آورید. با کارگزاری های امروزی، میتوانید با مبلغی کم، معاملات بزرگی انجام دهید. برای مثال، با اعتباری به نسبت یک به بیست، میتوانید با مبلغ 100 دلار، معاملاتی به بزرگی 2000 دلار انجام دهید.

نکته جالب اعتبارات یا Leverage این است که امکان از دست دادن پول بیش از موجودی حساب شما وجود ندارد. به محض اینکه پول کافی در حساب خود نداشته باشید، معاملاتتان به صورت اتوماتیک توسط کارگزاری بسته خواهد شد! این قابلیت، به دانشجویان امکان سرمایه گذاری بدون ریسکی زیاد را میدهد.

پیشنهاد میکنیم که به آرامی معاملاتتان را آغاز کنید. وقتی از اعتبارات استفاده میکنید، میتوانید در مدتی کوتاه، سود قابل توجهی کسب کنید، اما ریسک ضرر نیز به همین اندازه زیاد است. برای مثال، اگر بازار 1 دلار تغییر کند و شما اعتباری با نسبت یک به ده داشته باشید، شما ممکن است در یک لحظه 10 دلار سود یا ضرر کنید.

سرمایه_گذاری_با مبلغی_کم_دانشجویان

چگونه میتوانم شروع به معامله کنم

من یا کارگزاری eToro معاملات خودم را شروع کردم. این کارگزاری، یکی از ساده ترین ظاهرهای کاربری را دارد و به شما یک حساب کاربری آزمایشی با مبلغ 100.000 دلار مجازی اختصاص میدهد. با این پول، شما میتوانید بلافاصله، اقدام به خرید و فروش سهام CFD کنید و ببینید چقدر میتوانید سود کسب کنید. با یک حساب کاربری آزمایشی، شما چیزی برای از دست دادن ندارید!

بعد از معامله با حساب کاربری آزمایشی، من مبلغ 100 دلار را وارد حساب کاربری خود کردم. این سرمایه گذاری موفقیت آمیز بود، بلافاصله توانستم سودی 100 دلاری کسب کنم. اما هنوز فکر میکنم این اتفاق، صرفا شانس بود. اما با تمرین، قطعا میتوانید سود خوبی با معامله سهام یا بورس کالا بدست آورید، اما هیچگاه فراموش نکنید که ممکن است همه سرمایه خود را نیز از دست بدهید.

یک حساب کاربری آزمایشی، میتواند موقعیت خوبی برای یادگیری باشد تا یاد بگیرید چگونه میتوانید معاملات سودمندی انجام دهید. یاد خواهید گرفت که چگونه باید سرمایه گذاری کرد، و بعد از آن، میتوانید با مبلغی کم، سود خوبی بدست آورید.

فقط خوش بگذرانید

خوشبختانه، معامله زمان زیادی از شما نمیگیرد. کلی وقت زیاد خواهید آورد تا از زندگی دانشجوییتان لذت ببرید و خوش بگذرانید. به لطف وجود امکان ثبت سفارش، میتوانید داراییتان را به صورت خودکار در قیمتی مشخص بخرید یا بفروشید. با این کار، دیگر نیازی نیست که دائم پشت کامپیوتر بنشینید و میتوانید دستور سفارش روزانه خود را ثبت کنید.

حتی از این هم بهتر! میتوانید زمانی را کنار بگذارید تا حد سود یا حد ضرر خود را تعیین کنید. با این کار، نیازی نیست دائما تغییرات قیمت را در روز چک کنید.

با در نظر گرفتن همه جوانب، معامله راهی جذاب برای دانشجویان است تا کمی پول اضافه در بیاورند.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *