چگونه آنلاین سهام بخریم؟

در این مقاله به شما یاد خواهیم داد چگونه میتوانید به خرید و فروش سهام بر روی اینترنت بپردازید. به شما یاد خواهیم داد در کجا میتوانید با کارمزدی کم، در سهام سرمایه گذاری کنید و بعد از آن، تمام آن چیزی که نیاز دارید پیش از خرید سهام بدانید را به شما خواهیم گفت.

چگونه میتوانید به معامله فعال سهام CFD بپردازید؟

آیا میخواهید با CFD به معامله فعال سهام بپردازید؟ با معامله فعال، شما میتوانید به تغییرات بازار و اقتصاد، واکنش مناسب نشان دهید. یکی از کارگزاری هایی که میتوانید در آن به معاملات فعال بپردازید، Freedom24 است. Freedom24 کمیسیونی از معاملات شما دریافت نمیکند و شما میتوانید تمام قابلیت های این کارگزاری را با حساب کاربری آزمایشی و 100،000 دلار پول مجازی امتحان کنید. از مزایای معامله با Freedom24 این است که شما میتوانید از افت قیمت هم سود کسب کنید. با استفاده از لینک زیر، همین حالا یک حساب کاربری رایگان در Freedom24 ایجاد کنید:

٪82 از حساب‌های CFD سود خود را از دست می‌دهند.٪82 از حساب‌های CFD سود خود را از دست می‌دهند.

چگونه میتوانید آنلاین سهام خریداری کنید؟

سال ها پیش، خرید و فروش سهام، کاری طاقت فرسا بود. برای خرید و فروش سهام، باید به بانک مراجعه میکردید و معمولا بانک از شما کارمزد  زیادی دریافت میکرد. خوشبختانه، شرایط تغییر کرده است!

این روز ها، با استفاده از یک کارگزاری آنلاین، میتوانید به سرمایه گذاری در تمام سهم های شناخته شده بازار بپردازید. با استفاده از یک کارگزاری آنلاین، تنها در چند دقیقه، خرید و فروش سهام خود را انجام میدهید. بهترین کارگزاری برای خرید و فروش سهام، Freedom24 است. با Freedom24 میتوانید به خرید و فروش سهام بدون کمیسیون بپردازید. با ینک زیر، میتوانید همین حالا یک حساب کاربری باز کنید:

سرمایه شما در معرض خطر قرار دارد. هزینه‌های دیگر نیز اعمال می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر، به Freedom24.com/trading/fees مراجعه کنید.سرمایه شما در معرض خطر قرار دارد. هزینه‌های دیگر نیز اعمال می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر، به Freedom24.com/trading/fees مراجعه کنید.

راهنمای خرید سهام: تمام چیزهایی که باید بدانید؟

در این راهنمای جامع، تمام آن چیزی که نیاز دارید پیش از معامله سهام بدانید را به شما خواهیم گفت. چه میخواهید بدانید؟

خرید سهام: یاد بگیرید چگونه در پنج قدم سهام بخرید؟

قبل از خرید سهام، مراحلی را باید طی کنید. در ادامه، نگاهی خواهیم کرد به مراحلی که پیش از خرید سهام باید طی کنید.

قدم اول: یک حساب کاربری در کارگزاری باز کنید

برای خرید سهام، اول به یک حساب کاربری در یک کارگزاری آنلاین احتیاج دارید. کارگزاری، نهادی است که خرید و فروش سهام را برای افراد حقیقی ممکن میکند. هنگام انتخاب کارگزاری، باید به این نکات توجه کنید:

  • قیمت کارمزد سهام ها (خارجی) چقدر است؟
  • کارگزاری چقدر از مشتریان خود پشتیبانی میکند؟
  • چه سهام هایی را میتوانید با این کارگزاری معامله کنید؟
  • چه قابلیت های جانبی را کارگزاری در اختیار شما میگذارد؟

میخواهید بدانید در کدام کارگزاری ها میتوانید به معامله سهام بپردازید؟ در صفحه مقایسه کارگزاری ها، میتوانید لیستی از بهترین کارگزاری ها را مشاهده کنید:

قدم دوم: تصمیم بگیرید چه سهامی را میخواهید خریداری کنید؟

بعد از افتتاح حساب کارگزاری، میتوانید شروع کنید. اول باید ببینید چه سهامی را میخواهید خریداری کنید. میتوانید شرکتی را که میخواهید بخشی از آن را داشته باشید، جست و جو کنید. بهتر است با چند شرکت که آن ها را می شناسید شروع کنید.

بعد باید کمی عمیق تر شوید. سهامی را فقط به این دلیل که از شرکت آن خوشتان می آید خریداری نکنید. به گزارش های مالی شرکت توجه کنید و ببینید در دوره های اخیر، شرکت چه عملکردی داشته است؟ همچنین، برنامه های آینده شرکت را نیز بررسی کنید و ببینید که آیا شرکت رشد خود را در آینده حفظ خواهد کرد یا خیر.

قدم سوم: مشخص کنید چند سهم میخواهید بخرید؟

باید مشخص کنید که چند سهم میخواهید بخرید. در ابتدا بهتر است، مقادیر کوچک سرمایه گذاری کنید. زمان بگذارید تا عملکرد بازار سرمایه را یاد بگیرید. فقط زمانی که ساز و کار بازار را یاد گرفتید به سرمایه گذاری های بزرگتر بپردازید.

حتی میتوانید به خرید و فروش سهم بدون هیچ ریسکی با یک حساب کاربری رایگان بپردازید.

قدم چهارم: نوع سفارش خود را تعیین کنید:

هنگامی که میخواهید سهام بخرید، نوع سفارش خود را باید مشخص کنید. هنگام خرید سهام، ابتدا دو قیمت خرید و فروش (Ask and Bid) را میبینید. قیمت فروش قیمتی است که فروشندگان، میخواهند سهم خود را به آن قیمت بفروشند. قیمت خرید، قیمتی است که خریداران به آن قیمت میخواهند سهم را بخرند. همیشه اختلاف قیمتی بین این دو وجود دارد. به این اختلاف قیمت “Spread” نیز میگویند.

هنگام خرید سهام، میتوانید از چند سفارش مختلف استفاده کنید:

سفارش بازار (Market order)

سفارش بازار، سفارشی است که سهام را مستقیما به قیمت بازار خریداری میکند. در این نوع سفارش، قیمت ممکن است کمی گران تر باشد. قیمت ها دائما در حال نوسان هستند. سفارش بازار، برای سهامدارانی مناسب است که میخواهند سهام خود را طولانی مدت نگه دارند. در سرمایه گذاری بلند مدت، چند سنت اهمیت چندانی ندارد.

باید در استفاده از سفارش بازار دقت کنید. هنگام ثبت سفارش بازار خارج از ساعات معامله، سرمایه گذاری شما ممکن است بسیار گران تمام شود. قیمت سهام خارج از ساعات معامله ممکن است به شدت بالا رود.

سفارش_بازار_Freedom24

ثبت سفارش بازار برای یک سهم در Freedom24

سفارش محدود (Limit order)

سفارش محدود فقط هنگامی اعمال میشود که به حد قیمتی خاصی رسیده باشید. این قابلیت برای معامله گران کوتاه مدت سودمند است. همچنین میتوانید از سفارش محدود در بازارهای کم نوسان تر استفاده کنید. در بازارهای کم فعالیت، قیمت ممکن است یک دفعه جهش کند.

با سفارش محدود، شما مطمئن نخواهید بود که سفارش کامل شما اعمال میشود. آیا از خرید سهمی مطمئن هستید؟ پس شاید بهتر باشد از سفارش بازار استفاده کنید. همچنین، انواع مختلفی از سفارش محدود وجود دارد. سفارش همه یا هیچ (All or none order) هنگامی قابل استفاده است که تمام سهم های سفارش شما در آن قیمت موجود باشند. سفارش سهام روز (A good for day order) هنگامی که سفارش شما تا پیش از پایان روز انجام نشود را حذف میکند.

قدم پنجم: دائما سبد سهام خود را بهینه سازی کنید

بعد از خرید سهام، کار شما به اتمام نمی رسد! دائما از خود بپرسید آیا سهام های سبد سهام شما با استراتژی های سرمایه گذاریتان همخوانی دارد یا خیر. با این کار، شما از ضرر های زیادی که سهام های زیان ده ممکن است به شما وارد کنند، در امان خواهید ماند.

سرمایه گذاری موفق: به چه نکاتی باید توجه کنید؟

خرید و فروش شانسی سهام، معمولا ایده خوبی نیست.هنگامی که میخواهید نتایج خوبی کسب کنید، باید فاکتور های متعددی را در نظر بگیرید. با در نظر گرفتن این نکات، میتوانید سرمایه گذاری سودمند تری داشته باشید.

سرمایه گذاری خود را پخش کنید

بسیار مهم است که سرمایه گذاری خود را به طور مناسبی پخش کنید. ممکن است بازار خاصی نسبت به دیگر بازار ها عملکرد خوبی نداشته باشد. ممکن است شرکتی ورشکست شود. با خرید سهام شرکت های مختلف، ریسک سرمایه گذاری خود را پایین خواهید آورد.

اما از طرف دیگر باید بدانید که پخش سرمایه خود بر روی چند سهم، شما را از ریزش اقتصاد در امان نخواهد داشت. هرچند، میتوانید برای این مورد هم راهکاری هوشمندانه داشته باشید. میتوانید مقدار ثابتی سهام را دوره ای خریداری کنید. پیش بینی افت و خیز بازار کار مشکلی است اما خرید سهام در زمان های متفاوت، شانس خرید سهام در اوج قیمت را کم خواهد کرد.

سود مرکب

شرکت ها به طور مرتب سود سهام پرداخت میکنند. سود سهام، تقسیم سود شرکت بین سهامداران است. البته امکان این را دارید که سود سهام خود را به حساب بانکی خود منتقل کنید، اما میتوانید با آن سرمایه گذاری مجدد نیز انجام دهید که این، تصمیم عاقلانه ای است.

این اصل “سود مرکب” است. هنگامی که سود سهام خود را دوباره سرمایه گذاری میکنید، دوباره بر این مبلغ هم سود دریافت میکنید. با این کار، افزایش سرمایه شما، تصاعدی خواهد بود. در تنها پنج سال، شما میتوانید 10 درصد سود اضافه دریافت کنید. پس عاقل باشید و سود سهام خود را دوباره سرمایه گذاری کنید.

حواستان به نسبت سود به ریسک باشد

سرمایه گذاران خوب، همیشه ریسک سرمایه گذاری خود را در نظر میگیرند. قانون اولیه این اصل ساده است، همیشه حواستان باشد که احتمال سود معاملاتتان بیشتر از احتمال ریسک آن باشد. بسیار مهم است که پیش از خرید یک سهم، برای آن برنامه ی خوبی داشته باشید. بدانید در چه قیمتی سود یا ضرر خواهید کرد.

فرض کنید سهامی را به قیمت 10 دلار خریداری میکنید. انتظار دارید قیمت آن به 15 دلار افزایش یابد. سود احتمالی شما 5 دلار به ازای هر سهم است. همچنین قیمت سهم ممکن است به 9 دلار کاهش پیدا کند، پس ضرر احتمالی شما 1 دلار بر روی هر سهم است. در اینصورت نسبت احتمال ضرر به سود شما 1 به 5 خواهد بود.

در این معامله، احتمال سود شما پنج برابر احتمال ضرر شماست. بهتر است همیشه معاملاتی انجام دهید که نسبت ریسک مناسبی داشته باشد.

احساسات خود را کنترل کنید

نکته آخر این است که هنگام خرید سهام، احساسات خود را کنترل کنید. در عمل، میبینیم که معامله گران زیادی سهام های زیان ده را به حال خود میگذارند و سهام های سود ده خود را میفروشند. به این خاطر که افراد ترس از دست دادن دارند.

مشخصا این استراتژی خوبی برای سرمایه گذاری نیست. میخواهید برخلاف این غریزه عمل کنید؟ پس از قبل خود را آماده کنید تا احساساتتان نتوانند تصمیم های سرمایه گذاری شما را تحت تاثیر قرار دهند.

احساسات_خرید_سهام

ریسک های خرید سهام چیست؟

هنگام خرید سهام یک شرکت، با ریسک های گوناگونی مواجه خواهید شد. در ادامه به اختصار، به این ریسک ها خواهیم پرداخت.

ریسک های مخصوص شرکت

یک شرکت میتواند به شدت عملکرد اقتصادی بدی داشته باشد. برای مثال، این اتفاق میتواند زمانی بیفتد که شرکت غرق در فساد میشود یا زمانی که شرکت، هشدار ریسک منتشر میکند. میتوانید از خودتان در برابر این اتفاقات، با خرید سهام شرکت های متفاوت محافظت کنید.

ریسک های مخصوص بخش های مختلف

بعضی اوقات بخش خاصی از بازار عملکرد خوبی ندارد. برای مثال، افت قیمت نفت، ممکن است بر عملکرد شرکت های نفتی تاثیر منفی بگذارد. میتوانید از این ریسک، با سرمایه گذاری در بخش های مختلف کم کنید.

ریسک های بازار

بعضی اوقات، کل اقتصاد سقوط میکند. برای مثال، این اتفاق در دوران بحران سال 2008 افتاد. هیچگاه تمام سرمایه خود را یکباره وارد بورس نکنید تا از خرید سهام در اوج قیمت خودداری کنید. همچنین مهم است که فقط با پولی سرمایه گذاری کنید که به آن نیاز فوری ندارید. این کار، به شما امکان صبر کردن برای جبران خسارت مالی شما را میدهد.

ریسک ارزها

هنگامی که سهام شرکتی خارجی را خریداری میکنید، باید حواستان به ریسک تبدیل ارز نیز باشد. هنگام خرید سهم یک شرکت خارجی، ریسک این وجود دارد که ارز مورد نظر کاهش ارزش داشته باشد و قیمتش کم شود و از سرمایه شما کاسته شود. برای جلوگیری از این اتفاق، میتوانید از ابزارهای مالی استفاده کنید.

ریسک_های_خرید_سهام

چگونه میتوانید سهام بخرید؟ دو روش متفاوت

دو استراتژی متفاوت برای خرید سهام وجود دارد که میتوانید از آن ها استفاده کنید. در ادامه هر دوی آن ها را بررسی میکنیم.

خرید سهام: بلند مدت

بسیاری از افراد، سهام خریداری میکنند و آن را برای مدتی طولانی نگه میدارند. شما میتوانید این کار را با یک حساب در یک کارگزاری سنتی انجام دهید. هنگامی که برای بلند مدت سهام خریداری میکنید، بسیار مهم است که درباره شرکت به خوبی تحقیق کنید. حتما تحقیق کنید که آیا شرکت رشد خود را در آینده حفظ خواهد کرد یا خیر.

معامله سهام: کوتاه مدت

شما میتوانید همچنین به معامله فعال سهام بپردازید. با معامله کوتاه مدت سهام، میتوانید بر افت و خیز قیمت ها سرمایه گذاری کنید. برای این کار، بهتر است از ابزارهای مالی مثل CFD استفاده کنید. با CFD، شما میتوانید به تغییرات سریع قیمت، واکنش مناسب نشان دهید.

  • میتوانید با حداقل مبلغ 100 دلار، به معامله CFD بپردازید.
  • میتوانید از اعتبارات استفاده کنید تا با مبلغ کمتر، مقادیر بیشتری سرمایه گذاری کنید.
  • میتوانید با پیش فروش (Going Short)، بر روی افت قیمت سرمایه گذاری کنید.
  • با استفاده از امکان ثبت سفارش، میتوانید معاملات خود را اتوماتیک انجام دهید.

نکاتی که پیش از خرید سهام باید بدانید

قبل از خرید سهام، باید بدانید که سهام چگونه کار میکند. در این بخش، به سوالات متداول شما درباره سهام پاسخ میدهیم.

سهام چیست؟

سهام، نوعی سند مالکیت است. اگر سهام شرکتی را دارید، شما بخشی از مالکان شرکت هستید. به همین دلیل بخشی از سود شرکت، به عنوان سود سهام به شما پرداخت خواهد شد. بیشتر افراد اما، سهام را خریداری میکنند تا از افزایش قیمت آن سود ببرند که این روش به سرمایه گذاری در بازار شهرت دارد. درباره سهام بیشتر بخوانید.

سود سهام چیست؟

هنگام خرید سهام، باید به سود سهام آن نیز توجه کنید. هنگامی که شرکتی سود میکند، ممکن است تصمیم بگیرد این سود را با سهامداران خود تقسیم کند که به این سود، سود سهام گفته میشود. هنگام خرید سهم، به سود سهام آن نیز توجه کنید. بخشی از نتایج سرمایه گذاری شما از سود سهام بدست می آید. بیشتر درباره سود سهام بخوانید.

چگونه زمان خرید یک سهام را مشخص کنیم؟

هنگامی که میخواهید در معامله CFD موفق  باشید، مهم است که زمانبندی معاملات خود را در نظر بگیرید. دو روش برای زمانبندی خرید و فروش سهام وجود دارد:

دوست دارید بیشتر درباره معاملات بورس بدانید؟ مقاله “معامله برای مبتدیان ما را بخوانید:

مثال: خرید سهام اپل

با دو مثال، به شما نشان خواهیم داد خرید سهام چگونه کار میکند.

مثال: خرید مستقیم سهام

وقتی سهامی را مستقیم از کارگزاری خریداری میکنید، این سهام، متعلق به شما خواهد بود. برای مثال، میتوانید با مبلغ 200 دلار، سهام اپل خریداری کنید. وقتی در طول پنج سال، این مبلغ به 250 دلار افزایش پیدا کند، شما سهام خود را دوباره میفروشید. در اینصورت، در مجموع، 25 درصد سود کلی یا 5 درصد سود سالانه داشته اید.

مثال: معامله سهام کوتاه مدت

همچنین میتوانید با معامله فعال سهام، حتی در افت قیمت نیز سرمایه گذاری کنید. با امکان پیش فروش (Short)، در صورت کاهش قیمت نیز شما سود خواهید کرد. هنگامی که قیمت 300 دلار است شما تصمیم به پیش فروش میگیرید. سه روز بعد، قیمت سهام به 250 دلار کاهش میابد. در این صورت، سود شما 50 دلار بوده است.

با استفاده از اعتبار، نیازی نیست که کل 300 دلار سرمایه اولیه را داشته باشید. میتوانید این معامله را با داشتن تنها 30 دلار انجام دهید. سود شما به 50 درصد صعود خواهد کرد اگر از اعتباری با نسبت 1 به 10 استفاده کنید. پس، با معامله فعال، هم احتمال سود و هم احتمال ضرر شما بیشتر خواهد شد.

معامله سهام با استفاده از CFD

میتوانید با استفاده از CFD به معامله سهام بپردازید. با کارگزاری هایی که امکان معامله CFD را به شما میدهند، تنها کارمزد کمی بسته به میزان معامله خود پرداخت خواهید کرد. کارمزد ها از چند سنت شروع میشوند و این به آن معناست که حتی با سرمایه ای کم هم میتوانید به معامله بپردازید.

معامله CFD سهام، مزایای دیگری نیز دارد.شما میتوانید از اعتبار برای چند برابر کردن سود یا زیان خود استفاده کنید. اما دقت کنید که اعتبار، زیان شما را نیز چند برابر میکند. CFD در واقع قراردادی برای اختلاف قیمت است که در آن شما یک دارایی را معامله میکنید و سود شما از اختلاف قیمت خرید و قیمت فروش بدست می آید.

ابتدا با یک نسخه آزمایشی تمرین کنید!

آیا برای شروع معامله سهام، بی طاقت شده اید؟ قابل درک است! اما بهتر است آرام شروع کنید. میتوانید در بسیاری از کارگزاری ها، حساب کاربری رایگان و آزمایشی افتتاح کنید. با حساب کاربری آزمایشی، میتوانید بدون ریسک و ضرر، به تجربه معامله بپردازید. با استفاده از لینک زیر، یک حساب کاربری آزمایشی در یک کارگزاری افتتاح کنید:

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *