چگونه میتوان سهام H&M را خریداری کرد؟

یکی از مشهورترین برند های فشن و مد و پوشاک در دنیاست که محصولاتی نسبتا مقرون به صرفه ای عرضه میکند. این شرکت جاه طلبی زیادی دارد و همچنان نیز به رشد خود ادامه میدهد. به همین دلیل، سرمایه گذاری در سهام این شرکت میتواند سودمند باشد. اما چگونه میتوان سهام H&M را خریداری کرد؟ در این مقاله، تمام چیزی را که برای خرید سهام H&M نیاز دارید بدانید را خواهید خواند. همچنین، نگاهی نیز به قیمت کنونی سهام H&M خواهیم داشت.

چگونه سهام H&M را خریداری کنیم؟

سرمایه گذاری در H&M میتواند جذاب باشد. این برند در حال بازگشایی شعباتی در قاره های مختلف است و در نتیجه، میتواند از مناطق مختلف سود بدست آورد. همچنین، H&M اخیرا در فروش آنلاین سرمایه گذاری کرده است که حرکت هوشمندانه ای محسوب میشود. هر روزه، مشتریان بیشتری ترجیح میدهند در خانه بنشینند و آنلاین خریدهای خود را انجام دهند.

آیا می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان سهام H&M را خریداری کرد؟ مرور زیر به شما نشان می‌دهد که از چه کارگزارانی می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در سهام H&M استفاده کنید:

کارگزارانمزایاثبت نام

درباره شرکت H&M

H&M که مخفف Hennis & Maurits است، دومین فروشگاه پوشاک زنجیره ای بزرگ دنیاست. H&M در 57 کشور مشغول فعالیت است و نزدیک به 5،100 شعبه و 20 دفتر دارد. دفتر مرکزی این شرکت سوئدی، در استکهلم قرار دارد.

تاسیس H&M

موسس شرکت H&M شخصی به نام Erling Person است. او در سال 1947 اولین فروشگاه را در Västerås  تاسیس کرد. این شهر در نزدیکی استکهلم قرار دارد. در زمان تاسیس اولین فروشگاه، این فروشگاه Hennes نام داشت که به معنای پوشاک زنانه در زبان سوئدی است. در ابتدا، این فروشگاه فقط پوشاک زنانه عرضه میکرد.

این فروشگاه، چیزی را به اروپا عرضه کرد که در آمریکا بسیار موفق بود. این فروشگاه ها، پوشاک زیادی را به قیمت های  بسیار مناسب عرضه میکردند. این مدل تجاری آمریکایی، توانست در اروپا نیز موفق شود.

خرید_سهام_H&M

عرضه پوشاک مردانه

در ابتدا، H&M تنها پوشاک زنانه عرضه میکرد. در سال 1968، Mauritz Wittfors این سری فروشگاه های زنجیره ای را خریداری کرد. Person از این فرصت، برای ورود به بازار پوشاک مردانه استفاده کرد و بخش مردانه را به H&M اضافه کرد. بعد از آن، نام شرکت به Hennis & Maurtiz تغییر پیدا کرد.

یک کسب و کار موفق

در دهه 80 و 90 میلادی، این شرکت توانسته بود شعبات موفقی را در چند شرکت اروپایی تاسیس کند. در سال 2000، رویای دیرینه شرکت نیز تحقق یافت: در نیویورک، اولین شعبه H&M افتتاح شد.

از آن به بعد، شعبات زیادی از H&M در سراسر جهان افتتاح شد. مثلا، H&M توانسته شعباتی در آسیا، خاورمیانه و آمریکای جنوبی افتتاح کند.

راز موفقیت

راز موفقیت این برند پوشاک جهانی چیست؟ قطعا تنها عامل موفقیت H&M، قیمت ارزان و کیفیت محصولات نیست. راز موفقیت این برند، توانایی پاسخ سریع به تحولات بازار و جامعه هدف است.

H&M نه تنها دو کالکشن سالانه ارائه میکند، بلکه به صورت جزئی و مداوم، محصولاتی را در کل سال ارائه میکند. به همین دلیل، میتوانند به مدهای جدید بازار به سرعت پاسخ دهند و سود دهی این شرکت نیز افزایش می یابد.

H&M و خیریه

2002: از سال 2002 به بعد، ده درصد سود لوازم شنای H&M، به خیریه WaterAid اهدا میشود. این سازمان، تجهیزات آب شرب به کشورهای تانزانیا، بنگلادش و ماداگاسکار میرساند. در سال 2008، H&M به این سازمان 243،000 یورو کمک کرد.

2008: در این سال، H&M کمپین “فشن علیه ایدز” را راه اندازی کرد. این کمپین، با کمک سازمان “طراحان لباس علیه ایدز” شکل گرفت. هدف این کارزار، افزایش آگاهی درباره ایدز و رابطه جنسی ایمن بود. H&M خط تولیدی جدید برای این کمپین در نظر گرفت و 25 درصد از سود این خط تولید به جلوگیری از ویروس HIV و آگاهی بخشی اختصاص می یافت.

2013: در این سال، H&M مبلغ 58.5 میلیون یورو را به تاسیس خیریه H&M Conscious Foundation اختصاص داد. هدف این خیریه، ساخت دنیایی بهتر ذکر شده است. این خیریه اعلام کرده که در برنامه اجرایی Millennium Goal سازمان ملل مشارکت خواهد داشت.

علی رغم قول H&M، هزینه زندگی خیاط های شرکت تامین نمیشود

H&M در سال 2013 اعلام کرد که هزینه زندگی 850،000 کارگر این شرکت که در بخش های دوخت و تامین پارچه مشغول هستند را تامین خواهد کرد. به گفته شرکت، این هدف قرار بود تا پایان 2018 تامین شود. در سال 2018، یک نهاد نظارت بر کارگران اعلام کرد که تحقیقاتی در ترکیه و بلغارستان انجام داده است.

در این تحقیقات مشخص شد که H&M به این قول خود عمل نکرده و حتی حداقل دستمزد نیز به کارگران پرداخت نمیشود. بر اساس این گزارش، بسیاری از کارگران زیر خط فقر زندگی میکنند. همچنین، کارگران ساعت های زیادی مشغول به کار هستند. مثلا در بلغارستان و ترکیه، بین 9 تا 29 درصد حداقل حقوق کارگر اروپایی را دریافت میکنند.

این نوع اخبار، فشاری مضاعف بر روی قیمت سهام شرکت خواهد گذاشت. اکثر سرمایه گذاران هنگامی که رفتارهای نامطلوب شرکت ها را با کارگران مشاهده میکنند، از خرید سهام این شرکت ها امتناع میکنند.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *