چگونه میتوان سهام ویزا (Visa) را خریداری کرد؟

احتمالا شناخته شده ترین روش پرداخت در جهان است. احتمالا شما هم یک کارت اعتباری با لوگوی ویزا دارید. جالب است بدانید که خود این شرکت، کارت اعتباری صادر نمیکند. به همین دلیل، هنگامی که مشتریان نمیتوانند قسط های خود را بپردازند، ویزا ضرر نمیکند. به همین دلیل، سرمایه گذاری در Visa در اکثر مواقع میتواند سودمند باشد. در این مقاله، خواهیم دید چگونه میتوان سهام ویزا را خریداری کرد. همچنین نگاهی به قیمت کنونی آن خواهیم انداخت.

چگونه سهام ویزا را خریداری کنیم؟

تقریبا همه افراد در آمریکا و اروپا، حداقل یک کارت اعتباری دارند. با گسترده تر شدن خرید آنلاین، کارت های اعتباری نیز، محبوبیت بیشتری پیدا کردند. همچنین، Visa اعلام کرد که به دلیل تخلف مالی شرکت، ضرر همه استفاده کنندگان از این کارت اعتباری را جبران کند. در نتیجه، کارت های اعتباری، در خرید آنلاین نیز بیشتر استفاده میشوند.

از آنجایی که پرداخت Visa در اکثر جاها قابل قبول است، میتوان گفت که سرمایه گذاری در این سهام نتایج مثبتی دارد. میتوانید در یک کارگزاری آنلاین، سهام ویزا را خریداری کنید. با این کار، بخشی از مالکیت شرکت را تصاحب میکنید و از رشد آینده شرکت نیز سود خواهید کرد.

آیا می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان سهام ویزا را خریداری کرد؟ مرور زیر به شما نشان می‌دهد که از چه کارگزارانی می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در سهام ویزا استفاده کنید:

کارگزارانمزایاثبت نام

قیمت سهام ویزا چقدر است؟

آیا کنجکاو هستید که قیمت سهام ویزا چگونه است؟ در نمودار زیر، می‌توانید ببینید که سهم ویزا در دوره گذشته چگونه عمل کرده است. شما می‌توانید از دکمه‌ها برای باز کردن یک موقعیت معاملاتی در شرکت استفاده کنید.

جزئیات شرکت ویزا

در زیر می‌توانید جزئیات کلیدی شرکت ویزا را پیدا کنید.

تحلیل ویزا

قبل از تصمیم‌گیری برای خرید یا فروش سهام ویزا مهم است که ابتدا سهام را تجزیه و تحلیل کنید. مرور زیر به شما نشان می‌دهد که سهم ویزا در دوره گذشته چگونه توسعه یافته است.

قیمت‌های سهام ویزا در ۵ روز گذشته

در جدول زیر، می‌توانید قیمت‌های سهام ویزا را برای ۵ روز گذشته مشاهده کنید:

قیمت سهم ویزا در 2024 چه تغییری خواهد کرد؟

آیا کنجکاو هستید که تحلیلگران چه فکر می‌کنند ویزا در 2024 و سال‌های آینده چه کاری انجام خواهد داد؟ با استفاده از داده‌های Alpha Vantage، ما پیش‌بینی‌های تحلیلگران را ترکیب کرده‌ایم. به یاد داشته باشید که این عدد فقط یک پیش‌بینی در مورد حرکات قیمت سهام ویزا است و این پیش‌بینی لزوماً باید به حقیقت بپیوندد. همیشه تحقیقات خود را انجام دهید!

آیا سرمایه گذاری در ویزا هوشمندانه است؟

بعضی از رقبای شرکت Visa نیز، کارت اعتباری صادر میکنند. مثلا میتوان از کارت های اعتباری American Express نام برد. اگر اوضاع اقتصادی مساعد باشد، صدور کارت اعتباری میتواند برای شرکت سودمند باشد. چرا که هر مبلغ که به مشتریان داده میشود، با سود به شرکت باز میگردد. اما هنگامی که اوضاع اقتصاد مساعد نباشد، صدور اعتبار میتواند زیان آور باشد. چرا که بسیاری از افراد نمیتوانند اعتبار گرفته شده را پرداخت کنند. ویزا خودش کارت اعتباری صادر نمیکند، به همین دلیل، در زمان های بحران اقتصادی، چندان نگران بازپس گرفتن سرمایه خود نیست.

اما Visa چگونه درآمد بدست می آورد؟ درآمد این شرکت از پردازش اطلاعات مشتریان و انجام تراکنش های مالی تامین میشود. همچنین، این شرکت خدمات اضافه ای نیز ارائه میکند که درآمد جداگانه ای برای شرکت فراهم میکند. این شرکت در بیش از 200 شرکت و منطقه فعالیت میکند، در نتیجه، ریسک شرکت بسیار پایین است. هنگامی که شرایط کسب و کار در آمریکا خوب نباشد، احتمالا بازار اروپا میتواند این زیان را جبران کند.

خرید_سهام_ویزا

یکی دیگر از موارد سود ده شرکت که اخیرا اضافه شده است، تجارت الکترونیک است. اکثر افراد برای پرداخت های اینترنتی از کارت اعتباری خود استفاده میکنند. البته، امکان پرداخت نقد نیز در یک فروشگاه آنلاین وجود ندارد. بحران جهانی کرونا نیز، باعث شد مردم بیشتر به پرداخت آنلاین روی بیاورند. همه این ها، میتواند دلیل خرید سهام Visa باشد.

این شرکت، به ارز های دیجیتال نیز، علاقه نشان میدهد. البته ویزا همکاری خود را با ارز دیجیتال فیسبوک قطع کرده است. اما در تلاش است که تکنولوژی بلاک چین خود را توسعه دهد. اگر ارز دیجیتال ویزا ارائه شود، هزینه تراکنش ها بسیار کم خواهد شد. اگر ویزا موفق شود ارز دیجیتال خوبی به بازار ارائه کند، این هم باز یکی دیگر از دلایل خرید سهام ویزا میتواند باشد.

دلیل آخری که برای خرید سهام ویزا وجود دارد این است که این شرکت به تکنولوژی های جدید علاقه مند است. مثلا، این شرکت در حال همکاری با فیسبوک است تا سیستم پرداخت جدیدی به واتس اپ در برزیل اضافه کند. تکنولوژی پرداخت درون پیام رسان همین حالا هم در اپلیکیشن هایی مثل WeChat موفق بوده است و میتواند سود زیادی در آینده برای Visa داشته باشد. هنگامی که قصد خرید سهام ویزا را دارید، باید پروژه های شرکت و برنامه های آینده آن را مورد بررسی قرار دهید.

ویزا چه کار میکند؟

شرکت ویزا (Visa) شرکتی است که در حوزه پرداخت فردی کار میکند. مشتریان، کسب و کار ها، فروشگاه ها، موسسات مالی و ادارات دولتی در یک شبکه پرداخت به هم متصل هستند. این شرکت با استفاده از انتقال اطلاعات در سراسر دنیا، یک سیستم پرداخت جهانی درست کرده است. این شرکت در سال 1958 تاسیس شده ایت و دفتر مرکزی آن در شهر Foster City در ایالت کالیفرنیا قرار دارد.

شرکتی دو بخشی

شرکت ویزا از دو بخش مجزا تشکیل شده است. نخست، بخش آمریکایی که سهام آن عرضه شده و قابل معامله است. بخش دوم، بخش اروپایی ویزا است که سهام آن هنوز عرضه نشده است. در گذشته، این بخش از ویزا، بخشی از European Banks بود اما امروزه به بخشی از شرکت Visa تبدیل شده است.

فعالیت های ویزا

شرکت آمریکایی ویزا (Visa) سیستم ها و محصولات پرداخت و تراکنش مالی به بانک ها و نهادهای مالی ارائه میکند. البته این شرکت به خدمات کارت اعتباری مشهور است. این شرکت کارت های معروف VISA card را عرضه میکند. ویزا از گذشته مشغول صادر کردن کارت اعتباری بوده است. کارت های اعتباری BankAmericard و French Carte Blue از کارت های ویزا محسوب میشوند.

ویزا کارت عابر بانک نیز صادر میکند. در آمریکا، این کارت ها به Visa Check Card معروف هستند. در بریتانیا و ایرلند نیز، Visa Debit Card و Visa Electron صادر میشوند. در باقی اروپا نیز، ویزا کارت های V PAY را صادر میکند.

پرداخت با کارت اعتباری ویزا

پرداخت با کارت اعتباری ویزا بسیار آسان است. میتوان با یک امضا یا وارد کردن رمز اقدام به پرداخت کرد. همچنین، این شرکت در حال توسعه پرداخت غیر تماسی است. این قابلیت نیز، خصوصا در زمان کرونا، بسیار پرطرفدار است.

عرضه عمومی سهام ویزا

در سال 2006، ویزا سه شرکت زیر مجموعه Visa Canada، Visa International و Visa U.S.A را با هم ادغام کرد. این شرکت یکپارچه، Visa Inc. نام گرفت و سهام آن نیز کمی بعد عرضه شد. در سال 2016، یکی دیگر از شرکت های صادر کننده کارت اعتباری به نام Mastercard، عرضه سهام بسیار موفقی داشت.

شرکت Visa در ماه مارس 2008، سهام خود را عرضه کرد. قیمت اولیه این سهام 44 دلار به ازای هر سهم بود. قیمت تخمین زده شده برای این سهام، 37 تا 42 دلار در نظر گرفته شده بود اما به دلیل تقاضای پیش بینی نشده، این قیمت به 44 دلار به ازای هر سهم رسید. ویزا توانست از طریق فروش سهام، 20 میلیارد دلار سرمایه جذب کند.

خرید شرکت Visa Europe

در سال 2015، ویزا گفت و گو هایی برای خرید شرکت Visa Europe شروع کرد. صاحبان Visa Europe که 3000 بانک و موسسه مالی دیگر نیز داشتند، به فروش این بخش علاقه نشان دادند. ویزا برای تصاحب این بخش، مبلغ 20 میلیارد دلار را پیشنهاد کرد. خرید بخش اروپایی ویزا در ماه ژوئن 2016 انجام شد. در نتیجه، کل تراکنش های ویزا، چه در آمریکا و چه در اروپا در شرکت اصلی ویزا انجام میشود.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *