چگونه میتوان سهام شرکت علمی گیلیاد (Gilead Sciences) را خریداری کرد؟

شرکت علمی گیلیاد (Gilead Sciences) در جهان به خاطر عرضه داروی رمدسیویر شناخته شده است. علاوه بر این دارو، شرکت گیلیاد در حال کار کردن بر روی دارو های بسیاری است. پس، سرمایه گذاری در این شرکت میتواند جذاب باشد. اما بهترین راه سرمایه گذاری در این شرکت چیست؟

چگونه سهام گیلیاد را خریداری کنیم؟

آیا می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان سهام گیلیاد را خریداری کرد؟ مرور زیر به شما نشان می‌دهد که از چه کارگزارانی می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در سهام گیلیاد استفاده کنید:

کارگزارانمزایاثبت نام

قیمت سهام گیلیاد چقدر است؟

آیا کنجکاو هستید که قیمت سهام گیلیاد چگونه است؟ در نمودار زیر، می‌توانید ببینید که سهم گیلیاد در دوره گذشته چگونه عمل کرده است. شما می‌توانید از دکمه‌ها برای باز کردن یک موقعیت معاملاتی در شرکت استفاده کنید.

جزئیات شرکت گیلیاد

در زیر می‌توانید جزئیات کلیدی شرکت گیلیاد را پیدا کنید.

تحلیل گیلیاد

قبل از تصمیم‌گیری برای خرید یا فروش سهام گیلیاد مهم است که ابتدا سهام را تجزیه و تحلیل کنید. مرور زیر به شما نشان می‌دهد که سهم گیلیاد در دوره گذشته چگونه توسعه یافته است.

قیمت‌های سهام گیلیاد در ۵ روز گذشته

در جدول زیر، می‌توانید قیمت‌های سهام گیلیاد را برای ۵ روز گذشته مشاهده کنید:

قیمت سهم گیلیاد در 2024 چه تغییری خواهد کرد؟

آیا کنجکاو هستید که تحلیلگران چه فکر می‌کنند گیلیاد در 2024 و سال‌های آینده چه کاری انجام خواهد داد؟ با استفاده از داده‌های Alpha Vantage، ما پیش‌بینی‌های تحلیلگران را ترکیب کرده‌ایم. به یاد داشته باشید که این عدد فقط یک پیش‌بینی در مورد حرکات قیمت سهام گیلیاد است و این پیش‌بینی لزوماً باید به حقیقت بپیوندد. همیشه تحقیقات خود را انجام دهید!

درباره شرکت علمی دارویی گیلیاد

هدف اصلی شرکت دارویی گیلیاد (Gilead Sciences) بهبود درمان و زندگی بیماران مزمن است. برای رسیدن به این هدف، این شرکت در حال اکتشاف، توسعه و تجاری سازی انواع درمان های نوین است. از جمله داروهای این شرکت، داروهای ویروس HIV، هپاتیت B، هپاتیت نوع C و آنفولانزا است. دفتر مرکزی این شرکت نیز در شهر فاستر سیتی ایالت کالیفرنیا در ایالات متحده آمریکا قرار دارد.

تاریخچه شرکت

دکتر مایکل ریوردن شرکت Oligo Gen را در ژوئن 1987 تاسیس کرد. تمرکز اصلی این شرکت بر توسعه داروهای آنتی وایرال بود. این هدف به این دلیل بود که موسس شرکت، دچار بیماری تب دنگه شده بود و میخواست درمانی برای آن پیدا کند. دکتر ریوردن از سال 1987 تا 1996 رئیس هیئت مدیره شرکت بود.

این شرکت برای توسعه درمان های نوین با سه مشاور کار میکرد: پیتر دروان از کال تک، داگ ملتون از دانشگاه هاروارد و فرد هاچینسن از مرکز سرطان The Harold Weintraub. نام این شرکت در سال 1988 به گیلیاد تغییر کرد.

عرضه عمومی سهام گیلیاد

این شرکت در سال 1998 در بازار بورس Nasdaq عرضه شد. این سهام در این بازار در لیست S&P 500 قرار دارد. در سه ماهه سوم 2020، این سهام عملکرد بسیار خوبی داشتو این عملکرد به دلیل انتشار داروی رمدسیویر است که برای درمان کرونا به کار میرود.

اما این به این معنا نیست که خرید سهام این شرکت عاقلانه است. خود شرکت گفته است که به دلیل عدم اطمینان درباره تحقیقات، قیمت سهام ممکن است نوسان زیادی داشته باشد. در نتیجه، هنگامی که قصد سرمایه گذاری در گیلیاد را دارید، همواره حواستان به تحقیقات و آزمایش های شرکت باشد.

داروی گیلیاد برای درمان ویروس کرونا

در آوریل سال 2020، گزارشی منتشر شد که مبتلایان به ویروس کرونا، با داروی رمدسیویر در یک بیمارستان آمریکایی درمان شده اند. در دانشگاه شیکاگو نیز، تحقیقی بر روی 113 بیمار کرونایی انجام شد که توانستند با داروی رمدسیویر بر ویروس کرونا غلبه کنند. تقریبا همه بیماران کرونایی، توانستند یک هفته ای به خانه بروند. بعد از انتشار این گزارش، قیمت سهام این شرکت 16 درصد افزایش یافت. البته خوش بینی تحلیلگران بسیار محتاطانه است. گیلیاد نیز اعلام کرده هنوز نمیتوان نتیجه قطعی از این تحقیق گرفت.

هنگام سرمایه گذاری در شرکتی مثل گیلیاد باید همواره به این مورد توجه کنید که زمانی که این شرکت دارویی جدید کشف میکند، قیمت سهام ممکن است افزایش زیادی داشته باشد. در این زمان، خرید موقتی سهام میتواند بسیار سودمند باشد. البته در ادامه ممکن است این دارو به بازار عرضه نشود و این تب جدید فروکش کند و قیمت سهام افت زیادی داشته باشد.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *