چگونه سهام فیات (Fiat) را خریداری کنیم؟

فیات (Fiat) یک برند خودروسازی ایتالیایی است که میتوان به صورت آنلاین سهام آن را خریداری کرد. اما در کدام کارگزاری میتوان سهام فیات را با کارمزد کم خریداری کرد؟ قیمت کنونی سهام Fiat چقدر است؟ در این مقاله، به همه این سوالات خواهیم پرداخت.

چگونه سهام فیات را خریداری کنیم؟

هنگامی که جیب افراد پر باشد، احتمال خرید خودروی جدید نیز افزایش می یابد. به همین دلیل، سهامی مثل Fiat نوسانات بسیاری دارد. به این معنا که تمایل مردم برای خرید خودرو، به دلایل اقتصادی ممکن است کم و زیاد شود. در شرایطی که اوضاع اقتصاد خوب است، نتایج و عملکرد شرکت نیز بهتر میشود. نتایج منفی نیز، مثل افت اعتبار یا بحران کرونا، میتوانند باعث کاهش قیمت سهام قیات شوند.

آیا می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان سهام فیات را خریداری کرد؟ مرور زیر به شما نشان می‌دهد که از چه کارگزارانی می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در سهام فیات استفاده کنید:

کارگزارانمزایاثبت نام

قیمت سهام فیات چقدر است؟

آیا کنجکاو هستید که قیمت سهام فیات چگونه است؟ در نمودار زیر، می‌توانید ببینید که سهم فیات در دوره گذشته چگونه عمل کرده است. شما می‌توانید از دکمه‌ها برای باز کردن یک موقعیت معاملاتی در شرکت استفاده کنید.

جزئیات شرکت فیات

در زیر می‌توانید جزئیات کلیدی شرکت فیات را پیدا کنید.

قیمت‌های سهام فیات در ۵ روز گذشته

در جدول زیر، می‌توانید قیمت‌های سهام فیات را برای ۵ روز گذشته مشاهده کنید:

درباره شرکت فیات

FIAT یکی از شناخته شده ترین برندهای خودروسازی ها در دنیاست. این چهار حرف، مخفف Fabbricia Italiana Autimobili Torino است. این شرکت در سال 1899 در شهر Turin ایتالیا تاسیس شد. دفتر مرکزی فیات هنوز هم در Turin قرار دارد.

سال های اولیه فیات

در سال 1899، Giovanni Agnelli تصمیم  گرفت یک کارخانه تولید خودرو به رهبری خودش تاسیس کند. در سال اول، FIAT 24 خودرو تولید کرد و جایگاه خود را در بازار باز کرد.

فیات چگونه توانست مشتریان را متقاعد کند که محصولات با کیفیتی تولید میکند؟ خودروهای FIAT در رالی های متعددی شرکت کردند. در سال 1908، فیات به آمریکا نقل مکان کرد. در نتیجه، فرصت رشد بیشتر شرکت فراهم شد.

buy_Fiat_shares

برند فیات و خودروسازی های دیگر

این خودروسازی، تنها برند فیات تولید نمیکند. در سال 1979، فیات برند های Fiat، Lancia، Abarth، Autobianchi و Ferrari را تولید میکرد. در سال 1984، فیات برند Alfa Romeo را نیز تصاحب کرد. در 1993 نیز، فیات Maserati را نیز خریداری کرد.

مدل موفق Fiat 500

قطعا یکی از مدل های موفق فیات، مدل FIAT 500 است. اولین مدل این خودرو در سال 2007 در تورین ایتالیا تولید شد. اما این خودرو، از 50 سال پیش در حال طراحی بود. این مدل 500 جدید، طراحی شبیه خودروهای کلاسیک فیات داشت.

این طراحی کلاسیک، مورد استقبال مشتریان قرار گرفت. کل خودروهای تولید شده از این مدل، در تنها دو هفته به فروش رسید. در سال 2008، Fiat 500 برنده جایزه خودروی سال شد. فیات توانست 2.1 میلیون از این خودرو را به فروش برساند.

آیا فکر میکنید که فیات باز هم میتواند یک مدل نوآورانه و جدید ارائه کند؟ پس شاید خرید سهام FIAT تصمیم درستی باشد.

تقسیم کمپانی فیات

در سال 2010، سهامداران شرکت تصمیم گرفتند که شرکت را به چند بخش تقسیم کنند و به همین دلیل، شرکت های مختلفی از دل فیات ساخته شد. بخش خودروسازی، به Fiat S.p.A انتقال یافت. همچنین، بخشی به نام Fiat Power Train تاسیس شد که به طراحی و تولید موتورهای صنعتی میپردازد. به علاوه، این شرکت گیربوکس و موتور خودروهای Fiat، Alfa Romeo و Lancia را تولید میکند.

ادغام فیات و کرایسلر

در سال 2014، دو شرکت Fiat و Chrysler ادغام شدند و شرکت Fiat Chrysler Automobiles N.V. به وجود آمد. این ادغام، شامل دو زیر مجموعه میشد:

  • شرکت FIAT سابق، که شرکت های Fiat، Alfa Romeo و Lancia را در بر میگرفت. همچنین موتور سازی VM Motori و تنظیم موتور Abarth نیز در این بخش قرار داشتند.
  • شرکت کرایسلر سابق که شامل برند های Chrysler، Jeep، Dodge و کامیون های Ram میشد. خودروهای خیابانی و مسابقه ای Movar نیز در این بخش قرار داشت.

دفتر مرکزی FCA در Lijnden در نزدیکی آمستردام قرار دارد.

عدم پرداخت سود سهام و تمام شدن پروسه ادغام دو شرکت

در ماه می 2020، دو شرکت فیات کرایسلر و پژو اعلام کردند که سود سهام سال 2019 را پرداخت نخواهند کرد. به گفته هردوی این شرکت ها، این تصمیم به دلیل بحران کرونا گرفته شده است. ظاهرا گفت و گوهایی برای ادغام فیات کرایسلر با شرکت پژو نیز در جریان است. احتمالا این ادغام در اوایل سال 2021 نهایی شود.

قبل از خرید سهام Fiat، ببینید ادغام این شرکت به رشد آینده آن کمکی خواهد کرد یا خیر. اگر فکر میکنید باعث رشد شرکت خواهد شد، میتوانید به سرمایه گذاری در این شرکت بپردازید.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *