آموزش جامع Freedom24: چگونه می‌توان در Freedom24 سرمایه‌گذاری کرد؟

آیا دوست دارید بدانید چگونه می‌توان سرمایه‌گذاری در Freedom24 داشت؟ در این مقاله آموزشی، خواهید دید چگونه می‌توان تنها در 30 دقیقه، سرمایه‌گذاری  را در کارگزاری Freedom24 انجام داد. خواهیم دید نرم‌افزار Freedom24 چگونه کار می‌کند و تصمیمات هوشمند تجاری را نیز، بررسی خواهیم کرد.

فهرست مطالب باز

مباحث آموزشی این مقاله

با کلیک بر روی لینک‌های زیر، می‌توانید به بخش‌های مختلف این مقاله دسترسی پیدا کنید:

چگونه می‌توان یک حساب کاربری در Freedom24 افتتاح کرد؟

در این بخش، به کارکرد نرم‌افزار Freedom24 می‌پردازیم. Freedom24 یکی از بزرگ‌ترین کارگزاری‌ها در هلند است. یکی از علل محبوبیت Freedom24، امکان خرید سهام بدون پرداخت کمیسیون است. در نتیجه، می‌توان بدون پرداخت کارمزد بسیار، با سرمایه‌ای کم نیز، سرمایه‌گذاری موفقی داشت. به‌علاوه، می‌توانید با یک حساب کاربری آزمایشی و رایگان، تمام قابلیت‌های این کارگزاری را امتحان کنید. اما بزرگ‌ترین مزایای سرمایه‌گذاری در Freedom24 چیست؟

  • شما می‌توانید با استفاده از یک حساب کاربری آزمایشی، به‌رایگان معاملات را تمرین کنید.
  • می‌توانید بدون پرداخت کمیسیون، سهام خریداری کنید.
  • می‌توانید در کمتر از 3 دقیقه، یک حساب کاربری آزمایشی و رایگان افتتاح کنید.

آیا دوست دارید همین حالا یک حساب کاربری آزمایشی و رایگان در Freedom24 افتتاح کنید؟ بر روی لینک زیر کلیک کنید تا فرایند ثبت‌نام شما آغاز شود:

سرمایه شما در معرض خطر قرار دارد. هزینه‌های دیگر نیز اعمال می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر، به Freedom24.com/trading/fees مراجعه کنید.سرمایه شما در معرض خطر قرار دارد. هزینه‌های دیگر نیز اعمال می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر، به Freedom24.com/trading/fees مراجعه کنید.

برای افتتاح حساب کاربری آزمایشی، تنها کافی است کمی اطلاعات شخصی خود را مثل نام، آدرس ایمیل، رمز عبور و شماره‌تلفن خود وارد کنید. حتی می‌توانید مستقیماً با حساب فیسبوک یا گوگل خود نیز وارد شوید.

افتتاح_حساب_Freedom24

آیا دوست دارید بیشتر درباره Freedom24 بدانید؟ در  مقاله نقد و بررسی جامع این کارگزاری، می‌توانید تمام اطلاعات مورد نیاز درباره این کارگزاری را مطالعه کنید!

بخش اول: نرم‌افزار Freedom24

در این بخش از مقاله، به فرایند معامله در نرم‌افزار Freedom24 می‌پردازیم. خواهیم دید چگونه می‌توان تنها در چند دقیقه، سهام خریداری کرد. آیا به دنبال نکته خاصی درباره این نرم‌افزار هستید؟ با استفاده از لینک‌های زیر، می توانید بخش مورد نظر خود را پیدا کنید:

چگونه می‌توان در Freedom24 سهامی را خریداری کرد؟

بعد از افتتاح حساب کاربری، می‌توانید از مرورگر خود، وارد نرم‌افزار Freedom24 شوید. هنگامی که میخواهید سهام خاصی را خریداری کنید، دکمه Trade Markets را فشار دهید. زیر بخش Trade Markets، می‌توانید سهام های قابل معامله را مشاهده کنید. با کلیک بر روی گزینه Industry، می‌توانید صنایع مختلفی را که امکان سرمایه‌گذاری در آن ها را دارید، مشاهده کنید. همچنین، با کلیک بر روی گزینه Exchange، می‌توانید بازارهای بورس مختلف را مشاهده کنید.

فیلترهای_سهام

آیا به دنبال سهام خاصی هستید؟ پس می‌توانید از قابلیت جستجوی Freedom24 استفاده کنید. در این راهنما، ما سهام شرکت Microsoft را خریداری خواهیم کرد. هنگامی که سهامی را در قسمت جستجو وارد میکنید، به سرعت صفحه ای را مشاهده میکنید که در آن، می‌توانید به معامله سهام بپردازید. برای شروع معامله، گزینه Trade را فشار دهید.

فرایند_خرید_سهام_در_Freedom24

بعد از فشردن این دکمه، صفحه مخصوص خرید و فروش سهام برای شما باز میشود. در این مرحله، بر روی دکمه خرید یا Buy کلیک کنید و میزان استفاده از اهرم مالی (leverage) را بر روی 1X قرار دهید. با قرار دادن میزان اهرم مالی بر روی 1، شما فقط با سرمایه خود سهام را خریداری خواهید کرد. همچنین شما باید میزان خرید سهام را نیز مشخص کنید. با فشردن گزینه Open Trade، شما مستقیماً در حساب کاربری خود، اقدام به خرید سهام خواهید کرد.

ثبت_سفارش_خرید_سهام_در_Freedom24

نکته: مدیریت سود و زیان

در نرم‌افزار Freedom24، می‌توانید به راحتی و به صورت خودکار، سود و زیان سرمایه‌گذاری خود را مدیریت کنید. در بعضی موارد، بهتر است حد سود و حد ضرر خود را مشخص کنید تا به محض رسیدن به آن میزان، سهام شما فروخته شود.

سود_زیان_Freedom24

البته باید به یاد داشته باشید که میزان سود و زیانی که مشخص میکنید، قطعی نیست. هنگامی که نوسان بازار زیاد باشد، ممکن است کارگزاری نتواند دقیقا در میزان حد سود و حد ضرر شما، سهام را به فروش برساند.

شما همچنین می‌توانید از حد ضرر متحرک (trailing Stop Loss) استفاده کنید. این قابلیتف نوع خاصی از حد ضرر است که همسو با قیمت، بالا میرود. در نتیجه، این نوع حد ضرر مانع از فروش زود سهام شما در زمان افزایش قیمت سهام خواهد شد و احتمال سود شما را بیشتر خواهد کرد. در عین حال، با استفاده از حد ضرر متحرک، از ضرر معاملات خود در آینده جلوگیری خواهید کرد. این قابلیت، به راحتی در نرم‌افزار Freedom24 قابل استفاده است.

حد_ضرر_متحرک_Freedom24

آیا خرید سهام در این کارگزاری واقعا رایگان است؟

خرید سهام در Freedom24 100 درصد بدون کمیسیون و رایگان است. این مورد باعث میشود سرمایه‌گذاری در Freedom24 بسیار جذاب تر باشد. Freedom24 با ارائه این قابلیت، امیدوار است کاربران بیشتری را به سمت بخش معامله CFD کارگزاری جذب کند. با معامله CFD، کاربران با استفاده از اهرم مالی (Leverage) اقدام به معامله سهام می‌کنند. استفاده از اهرم مالی به معنای کارمزد تامین مالی کارگزاری و سود بیشتر برای Freedom24 است. در بخش بعدی مقاله، به چگونگی انجام معاملات فعال CFD خواهیم پرداخت.

معامله فعال با استفاده از CFD

با معامله فعال سهام در Freedom24، می‌توانید ریسک بیشتری در معاملات خود انجام دهید. این کار، با استفاده از CFD قابل انجام است. CFD نوعی از مشتقات مالی است که امکان استفاده از اهرم مالی (Leverage) را نیز ممکن می‌کند.

استفاده از اهرم مالی در Freedom24

هنگامی که میخواهید معامله خود را شروع کنید، می‌توانید انتخاب کنید که از اهرم مالی (Leverage) استفاده کنید. هنگامی که از اهرم مالی استفاده میکنید، تنها کافی است بخشی از سرمایه موردنیاز معامله را داشته باشید. مابقی سرمایه توسط کارگزاری تامین خواهد شد. شما می‌توانید از اهرم مالی یک تا ده برابر در Freedom24 استفاده کنید.

معامله_با_اهرم_مالی_Freedom24

استفاده از اهرم مالی (Leverage) به این معناست که سود یا زیان شما چند برابر خواهد شد. هنگامی که سهامی را بدون استفاده از اهرم مالی خریداری میکنید، نوسان قیمت تاثیر کمتری در سرمایه‌گذاری شما خواهد داشت:

  • 10 درصد افزایش قیمت، باعث سود 10 درصدی شما خواهد شد.
  • 10 درصد کاهش قیمت، باعث ضرر 10 درصدی شما خواهد شد.

هنگامی که از اهرم مالی 10 برابری (10X) استفاده میکنید، هم سود و هم زیان شما 10 برابر خواهد شد. در نتیجه، نتایج زیر ممکن است حاصل شود:

  • 10 درصد افزایش قیمت، به معنای 100 درصد سود شما خواهد بود.
  • 10 درصد کاهش قیمت، به معنای 100 درصد زیان شما خواهد بود.

استفاده از اهرم مالی، باعث چند برابر شدن سود احتمالی شما در زمانی کوتاه خواهد شد. در عین حال، اهرم مالی ریسک معاملات شما را نیز افزایش خواهد داد. البته باید به یاد داشته باشید استفاده از اهرم مالی رایگان و بدون کارمزد نیست.

کارمزد استفاده از اهرم مالی در Freedom24

هنگامی که از اهرم مالی (Leverage) استفاده میکنید، در واقع سرمایه‌ای را از کارگزاری قرض میگیرید. اگر معامله شما بیش از یک روز طول بکشد، باید کارمزد تامین اعتبار را پرداخت کنید. کارمزد روزانه اهرم مالی زیاد نیست و می‌توانید مبلغ آن را زیر گزینه Open Trade مشاهده کنید. در زیر، می‌توانید هزینه کارمزد روزانه استفاده از اهرم مالی برای معامله فارکس یورو/دلار به ارزش 300،000 دلار مشاهده کنید:

کارمزد_اهرم_مالی

حتما کارمزد استفاده از اهرم مالی را در هزینه های سرمایه‌گذاری خود لحاظ کنید. اگر قصد انجام سرمایه‌گذاری دراز مدت را دارید، بهتر است بدون استفاده از اهرم مالی این کار را انجام دهید تا از پرداخت کارمزد زیاد جلوگیری کنید و تا هر زمان که دوست داشته باشید بتوانید سرمایه‌گذاری خود را نگه دارید.

چگونه می‌توان از کاهش قیمت سهام سود کسب کرد؟

در Freedom24 این امکان فراهم شده است که حتی از کاهش قیمت سهام نیز سود کسب کنید. اگر میخواهید از افت قیمت سود کسب کنید، باید در صفحه ثبت سفارش، گزینه فروش (Sell) را انتخاب کنید:

پیش_فروش_Freedom24

هنگامی که اقدام به فروش میکنید (یا در واقع به پیش فروش سهام میپردازید)، از کاهش قیمت سود کسب خواهید کرد. البته باید توجه داشته باشید که این امکان، تنها در معاملات CFD قابل انجام است. اگر نمیخواهید کارمزد استفاده از تامین اعتبار را پرداخت کنید، نمیتوانید به پیش فروش سهام بپردازید.

چگونه می‌توان در Freedom24 ثبت سفارش انجام داد؟

شما می‌توانید در Freedom24 سفارش معامله خود را ثبت کنید. با این کار، زمانی که سهام به قیمت خاصی که شما مشخص میکنید، برسد، کارگزاری آن را برای شما خریداری می‌کند. کافی است هنگام خرید سهام، به جای گزینه Trade، گزینه Order را انتخاب کنید. در ادامه، قیمتی که میخواهید سهام در آن قیمت برای شما خریداری شود را مشخص خواهید کرد.

ثبت_سفارش_Freedom24

چگونه می‌توان به حساب کاربری Freedom24، پول واریز کرد؟

شما می‌توانید هر زمانی که دوست دارید، به حساب کاربری خود پول واریز کنید. حداقل مبلغ برای شروع معامله، 200 دلار است. برای این کار، کافی است حساب کاربری آزمایشی خود را به حساب کاربری حقیقی تبدیل کنید. بعد از این که حساب کاربری خود را تبدیل کردید، می‌توانید گزینه Deposit Money را انتخاب کنید:

واریز_وجه

قبل از واریز وجه، باید هویت خود را تایید کنید. اتحادیه اروپا، قوانینی را برای مبارزه با پولشویی وضع کرده است. بعد از تایید هویت، می‌توانید به راحتی با استفاده از یک کارت اعتباری، حساب خود را شارژ کنید.

مدیریت سرمایه‌گذاری ها

در زیر صفحه، می‌توانید وضع کنونی سرمایه‌گذاری ها و مانده حساب خود را مشاهده کنید.

مدیریت_مالی_Freedom24

  • Available Credit: مانده حساب شما برای انجام معاملات است.
  • Total Allocated: کل سرمایه استفاده شده در سرمایه‌گذاری های شما را نشان میدهد.
  • Proft: سود معاملات جاری شما است.
  • Equity: کل ارزش حساب کاربری شما را نشان میدهد.

شما می‌توانید سرمایه‌گذاری های کنونی خود را در قسمت Open Position مشاهده کنید و ببینید عملکرد هر کدام از معاملات و سرمایه‌گذاری های شما چگونه است. همچنین، می‌توانید میزان حد سود و حد ضرر هر معامله را نیز مشخص کنید.

سرمایه_گذاری_های_کنونی_Freedom24

هنگامی که با استفاده از اهرم مالی سرمایه‌گذاری انجام میدهید، باید همواره حداقل موجودی حساب خود را حفظ کنید. هنگامی که سرمایه کافی برای باز نگهداشتن معامله در حساب شما موجود نباشد، ممکن است کل سرمایه خود را از دست بدهید.

سرمایه‌گذاری هوشمند در Freedom24

بسیاری از کاربران تازه وارد، به یک دفعه کل سرمایه خود را از دست میدهند، چرا که بدون برنامه و بی پروا به معامله می پردازند. پیشنهاد میکنیم در ابتدا با یک حساب کاربری آزمایشی معاملات را تمرین کنید. هنگامی که کار با نرم‌افزار Freedom24 را یاد گرفتید، می‌توانید کمی پول به حساب کاربری خود واریز کنید. در ابتدا با مبلغی کم شروع کنید تا تجربه کافی را بدست بیاورید و ببینید سود و زیان معاملات چگونه کار می‌کنند.

تنها زمانی که تجربه کافی را بدست آوردید از اهرم مالی استفاده کنید. در استفاده از اهرم مالی (Leverage) زیاده روی نکنید. خصوصا اگر سرمایه‌گذاری پر نوسانی انجام میدهید، ممکن است کل سرمایه خود را به باد دهید.

نکته مهم دیگر این است که تنها معاملاتی را انجام دهید که نسبت ریسک به سود مناسبی داشته باشد. اگر سود احتمالی 10 درصد است و ریسک معامله را 5 درصد تخمین میزنید، این معامله نسبت ریسک به سود خوبی دارد. برای گرفتن نتایج خوب، حتما باید این قاعده را رعایت کنید.

هنگامی که با استفاده از CFD به سرمایه‌گذاری میپردازید، همیشه از حد ضرر (Stop Loss) استفاده کنید. در این نوع معاملات، به دلیل استفاده از اهرم مالی، همواره احتمال از دست رفتن کل سرمایه شما وجود دارد. پیشنهاد میکنیم همواره سرمایه‌گذاری های خود را مدام بررسی کنید تا از اشتباهات خود درس بگیرید و بتوانید استراتژی تجاری خود را بهبود بخشید.

آیا به دنبال راهی کم دردسرتر برای معاملات خود میگردید؟ پس شبکه اجتماعی Freedom24 میتواند گزینه خوبی باشد! در بخش بعدی مقاله، به این خواهیم پرداخت که چگونه می‌توان با استفاده از شبکه اجتماعی Freedom24، معاملات خود را خودکار کنید.

بخش دوم: شبکه اجتماعی

Freedom24 این امکان را به شما میدهد تا با استفاده از شبکه اجتماعی این کارگزاری، معاملات خود را خودکار و اتوماتیک کنید. این قابلیت به شما امکان استفاده از تجارب و دانش کاربران دیگر را میدهد. در این بخش از مقاله، نگاهی به ویژگی ها و کارکرد این شبکه اجتماعی خواهیم داشت.

گفتگو درباره سهام

در نرم‌افزار Freedom24، می‌توانید بخش خبری این پلتفرم را مشاهده کنید. این بخش خبری، قسمتی از شبکه اجتماعی Freedom24 است. در این قسمت، کاربران میتوانند نظرات و تحلیل های خود را منتشر کنند. اگر درباره یک سرمایه‌گذاری شک و تردید دارید، می‌توانید با کاربران دیگر، این موضوع را به بحث بگذارید. این قابلیت، بسیار جذاب است اما باید محتاط باشید.

بسیاری از کاربران در Freedom24، مبتدی هستند و فاکتورهای ریسک متعدد قیمت سهام را در نظر نمیگیرند. به همین دلیل، باید فاکتورهای متعددی را هنگام سرمایه‌گذاری در نظر بگیرید.

مباحثه_سهام_Freedom24

کپی کردن معاملات

یکی دیگر از امکانات جالب Freedom24 برای کاربران مبتدی، قابلیت کپی کردن معاملات است. در شبکه اجتماعی Freedom24، کاربران میتوانند معاملات خود را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارند. سرمایه گذاران بسیار موفق که معاملات خود را به اشتراک میگذارند، برای این کار، کمیسیونی نیز دریافت می‌کنند.

به همین دلیل، همه کاربران تشویق میشوند تا نتایح خوبی کسب کنند.

کپی_کردن_معاملات

نتایج موفقیت آمیز گذشته، تضمین موفقیت سرمایه‌گذاری های آینده نیست.

شما می‌توانید اطلاعات کاربرانی را که میخواهید دنبال کنید، مشاهده کنید تا ببینید آیا دنبال‌کردن این کاربر هوشمندانه است یا خیر.

در هر صورت، بهتر است این اطلاعات را برسی کنید:

  • Statistics: در این بخش می‌توانید اطلاعات معاملات کاربر را مشاهده کنید.
  • Portfolio: در این بخش، می‌توانید دارایی هایی که کاربر به معامله آن ها میپردازد را مشاهده کنید.
  • Chart: در این بخش، نمودار عملکرد تجاری کاربر در دوره های مختلف قابل مشاهده است.
  • Feed: پست های ارسالی کاربر را در این بخش می‌توانید مشاهده کنید.

هیچوقت به صورت شانسی معاملات کاربران را کپی نکنید. بهتر است از معاملات کاربران با سابقه برای کپی کردن استفاده کنید. احتمال ضرر کاربران با سابقه، کمتر است. در هر صورت، به طور مداوم سرمایه‌گذاری های خود را بررسی کنید.

چگونه یک معامله گر خوب برای دنبال‌ کردن پیدا کنیم؟

درست مثل انتخاب کارگزاری، انتخاب معامله گر خوب نیز یک هنر است. در این بخش از مقاله، به ویژگی های یک معامله گر خوب که بتوان آن را دنبال کرد، می‌پردازیم.

هیچگاه به طور کورکورانه، یک معامله گر محبوب را دنبال نکنید. بعضی اوقات، یک کاربر شانسی مشهور شده است. یک کاربر پرطرفدار الزاما بهترین نتایج را دریافت نمیکند. به همین دلیل، حتما بررسی کنید تا ببینید هر کاربر چقدر سوددهی داشته است.

همچنین، ببینید نتایج بدست آمده چقدر تداوم داشته است. اگر کاربری یک ماه سودی بسیار زیاد و ماه دیگر ضرری بسیار زیاد در کارنامه خود داشته است، نتایج پایداری بدست نیاورده است.

به‌علاوه ببینید که آیا کاربر اصلا ضرری داشته است یا خیر. باز نگهداشتن معاملات گاهی میتواند باعث سود مضاعف شود. اما گاهی نیز، ممکن است باعث شود کل سرمایه از دست برود. پس بهتر است معامله گری را انتخاب کنید که بتواند ضرر را بپذیرد.

نکته دیگر میزان فعالیت کاربر است. ببینید آیا کاربر به سوالات پرسیده شده جواب میدهد یا خیر. من شخصا کسی را که جواب سوالات دیگر کاربران را نمیدهد، دنبال نمیکنم. اگر کاربری به سوالات ساده پاسخ ندهد، احتمالا چندان برای دنبال‌کردن قابل اعتماد نیست.

در آخر، باید از خود بپرسید که کاربری که قصد دنبال‌کردن او را دارید، مناسب و همسو با استراتژی تجاری شما هست یا خیر. در چه چیزی میخواهید سرمایه‌گذاری کنید؟ چقدر ریسک خواهید کرد؟ اگر حس میکنید این معامله گر مناسب شماست، می‌توانید شروع به دنبال‌کردن او کنید. بهتر است در ابتدا با سرمایه کمی شروع کنید. اگر نتایج مثبت بود، می‌توانید کم کم میزان سرمایه خود را افزایش دهید.

میزان_ریسک_Freedom24

نهایت ریسکی که در معاملات شما چقدر است؟ نتایج گذشته، تضمین موفقیت آینده نیست.

بخش سوم: معاملات بازار بورس

آیا دوست دارید سرمایه‌گذاری خود را در Freedom24 آغاز کنید؟ پس باید سازوکار بازار بورس را درک کنید. در این بخش از مقاله، یاد خواهید گرفت چگونه می‌توان قیمت سهام را پیشبینی کرد.

چه چیزی قیمت سهام را مشخص می‌کند؟

قبل از سرمایه‌گذاری در سهام در Freedom24، باید درک کنید که قیمت سهام توسط افرادی مثل من و شما تعیین میشود. بازار بورس مثل دو کفه ترازوست. قیمت سهام در واقع قیمتی است که فروشندگان و خریداران سهام توافق کرده اند.

هنگامی که تعداد خریداران افزایش یابد، قیمت نیز افزایش می یابد. هنگامی که تعداد افرادی که خریدار سهام هستند کاهش یابد، قیمت نیز افت خواهد کرد. هنگامی که قصد سرمایه‌گذاری در سهام را دارید، باید ببینید یک سرمایه گذار عادی چه رفتاری را خواهد داشت. در این بخش از مقاله، پیش بینی قیمت سهام را یاد خواهید گرفت.

اوضاع کلی بازار

اولین فاکتوری که در قیمت سهام دخیل است، شرایط کلی بازار است. هنگامی که اوضاع اقتصادی کشوری خوب نباشد، قیمت کلی سهام شرکت ها افت می‌کند. اگر شرایط اقتصاد خوب باشد و سهامداران نیز امیدوار باشد، قیمت ها افزایشی خواهند بود.

مثال این قضیه، بحران کرونا در سال 2020 و بحران اعتبار مالی در 2008 است. این اتفاقات، تاثیر زیادی بر روی اقتصاد دارند. بسیاری از سرمایه گذاران در چنین شرایطی وحشت می‌کنند. در چنین شرایطی، سهامداران همه سهام خود را زیر قیمت میفروشند و در نتیجه، قیمت سهام کاهش شدیدی پیدا می‌کند.

بحران_کرونا_کاهش_قیمت

برای مثال، در نمودار بالا کاهش قیمت شدید شاخص Dow Jones را پس از بحران کرونا مشاهده میکنیم و میبینیم این بحران چه تاثیری بر روی اقتصاد داشته است. بعد از چنین سقوطی، معمولا روند بازار دوباره به شرایط عادی باز میگردد. به عنوان یک سرمایه گذار هوشمند، می‌توانید از این شرایط، سودی مضاعف کسب کنید. می‌توانید اقدام به پیش فروش سهام کنید تا از کاهش قیمت سود کسب کنید و در عین حال، سهام را در قیمتی پایین تر با دیدی بلند مدت خریداری کنید.

تحلیل جامع سهام

تاثیر اوضاع بازار بر همه سهام ها یکسان نیست. به همین خاطر، همواره باید هر سهام را به صورت جداگانه تحلیل کرد و شرکت پشت سهام را بررسی کرد. برای مثال، در زمان بحران کرونا، بعضی شرکت ها بیش از بقیه از این بحران متاثر شدند.

مثلا، شرکت هایی که در زمینه توریسم کار می کردند، بیشترین ضربه را خوردند. هواپیماها زمین گیر شدند و برنامه های پروازی بسیار تحت تاثیر قرار گرفته بودند. نمودار قیمت شرکت هوایی Air France KLM را در زیر مشاهده میکنید:

مثال_سهام_Freedom24

در عین حال، بعضی شرکت ها از بحران کرونا سود بسیاری کسب کردند. مثلا سهام نتفلیکس (Netflix) اوضاع بسیار خوبی دارد. در زمانی که مردم در قرنطینه در خانه به سر میبرند، اکثر افراد به دنبال سرگرمی های آنلاین هستند. در نمودار زیر، مشاهده میکنید که سهام نتفلیکس در زمان کرونا، عملکرد بسیار خوبی داشته است:

نتفلیکس_آموزش_Freedom24

به عنوان سرمایه گذار، همواره باید به اعصاب خود مسلط باشید. از تصمیم های احساسی دوری کنید و تنها بر مبنای تحلیل و آنالیز خرید و فروش انجام دهید. در کل، بهتر است تا جای ممکن همواره با جریان بازار همراه شوید. در بخش بعدی این مقاله، به شما یاد خواهیم داد چگونه به هر وضع از بازار پاسخ مناسب دهید.

بخش چهارم: اوضاع بازار

قبل از انجام سرمایه‌گذاری، همواره باید شرایط بازار را در نظر بگیرید. شرایط بازار از چند زاویه قابل بررسی است. اگر یک معامله گر فعال هستید، می‌توانید دوره های کوتاه تری را نسبت به سرمایه گذاران بلند مدت بررسی کنید.

چه روندهایی در بازار وجود دارد؟

هنگامی که قصد سرمایه‌گذاری در بازار دارید، ممکن است با سه نوع روند یا ترند بازار برخورد کنید. اولین ترند بازار، ترند افزایشی یا Uptrend است. در ترند افزایشی، قیمت ها عموما افزایش می یابند.

مثال_ترندافزایشی

البته همواره قیمت ها افزایشی نخواهند بود. بعضی اوقات، روند کلی بازار رو به کاهش است. به این نوع روند، ترند کاهشی یا Downtrend گفته میشود.

مثال_ترندکاهشی

گاهی اوقات نیز، قیمت ها عموما ثابت هستند یا به طور متناوب بالا و پایین میشوند. به این وضع، رکود یا Consoliodation گفته میشود. در مثال زیر مشاهده میکنید که در زمان رکود، قیمت ها بین دو محور، بالا و پایین میشوند.

رکود_بازار

زمان بندی معاملات

زمان بندی معاملات از اهمیت ویژه ای برخوردار است. حتی در زمانی که بازار ترند افزایشی دارد، همه سهام ها افزایش قیمت نخواهند داشت. هر رشدی در بازار با یک اصلاح همراه است و در همان اصلاح یا کاهش  قیمت، موقعیت های خرید خوبی به وجود می آید.

رشد_و_اصلاح

البته باید حواستان باشد، چرا که ترند ممکن است معکوس شود. رشد بازار همیشگی نیست و بعد از هر زمان خوب، روزهای سقوط بازار نیز فرا میرسند. با استفاده از حد ضرر (Stop Loss) از گیر کردن در معاملات ضررده جلوگیری کنید.

به دنبال نشانه های تایید باشید

برای دریافت نتیجه بهتر، به دنبال نشانه هایی باشید که تصمیم شما را توجیه کند. دو فاکتور برای پیدا کردن زمان مناسب معاملات وجود دارد.

محور های افقی

محور افقی، محوری است که قیمت دائما به آن برخورد می‌کند. هنگامی که قیمت به محور افقی برخورد می‌کند، دوباره بدون شکستن محور، در جهت معکوس حرکت می‌کند و باز هم محور افقی را تقویت می‌کند. هنگامی که شروع به معامله میکنید، بهتر است محورهای افقی را در نظر بگیرید. آیا دوست دارید بیشتر درباره محورهای افقی بدانید؟ این مقاله را مطالعه کنید تا اطلاعات بیشتری در این باره بخوانید.

محورهای_افقی_Freedom24

نمودار شمعی

نمودار شمعی (Candlesticks) به شما کمک می‌کند که تصمیمات تجاری بهتری بگیرید. نمودار شمعی، اطلاعات زیادی درباره جدال خریداران و فروشندگان در بازار در اختیار شما قرار میدهد. هنگامی که معامله با نمودار شمعی را یاد گرفتید، می‌توانید نتایج بهتری از سرمایه‌گذاری های خود بگیرید. دوست دارید بیشتر درباره نمودار شمعی بدانید؟ پس راهنمای معامله با نمودار شمعی را مطالعه کنید تا بیشتر درباره معامله با استفاده از این نوع نمودار یاد بگیرید!

نمودار_شمعی

آنالیز تکنیکال

ما نمیخواهیم به جزئیات آنالیز تکنیکال در این مقاله که هدف آن آموزش کار با Freedom24 است، وارد شویم. آیا برای معاملات در بازارهای مختلف جدی و مصمم هستید؟ پس پیشنهاد میکنیم حتما این روش تحلیل پیشرفته را یاد بگیرید و آن را در معاملات خود در Freedom24 استفاده کنید. از لینک زیر، می‌توانید بیشتر درباره آنالیز تکنیکال مطالعه کنید:

ترند بازار را دنبال کنید

مهمترین نکته آموزشی این مقاله این است که همواره بهتر است از ترند کنونی بازار پیروی کنید. به قول معروف، ترند بازار، بهترین دوست هر سرمایه گذار است. سرمایه گذارانی که ترند بازار را دنبال می‌کنند و سعی می‌کنند پاسخ مناسبی به آن بدهند، نتایج بهتری کسب می‌کنند.

روش های تحلیلی مثل آنالیز تکنیکال، برای سرمایه گذاران کوتاه مدت مناسب است. اگر قصد سرمایه‌گذاری بلند مدت را دارید، باید بیشتر به تحلیل و بررسی شرکت صاحب سهام بپردازید. زمان بندی در سرمایه‌گذاری های بلند مدت از اهمیت کمتری برخوردار است.

در آخرین بخش مقاله آموزشی Freedom24، چند نکته کاربردی برای داشتن سرمایه‌گذاری بهتر را به شما خواهیم گفت.

بخش پنجم: نکات سرمایه‌گذاری

خرید سهام به تنهایی کار سختی نیست. کافی است چند دکمه را فشار دهید و بعد، صاحب سهام مایکروسافت (Microsoft) یا شل (Shell) خواهید شد. همه افراد قادر به خرید سهام هستند. اما همه سرمایه گذاران نتایج یکسانی در معاملات خود در Freedom24 بدست نمی آورند. با رعایت کردن این نکات، شانس موفقیت سرمایه‌گذاری های خود را افزایش خواهید داد.

برنامه ریزی کنید

همیشه طبق یک برنامه مشخص سرمایه‌گذاری کنید. خرید و فروش بدون برنامه سهام، چندان استراتژی مناسبی نیست. اگر قصد انجام چنین کاری را دارید، بهتر است به یک کازینو بروید. هنگامی که در یک کازینو قمار میکنید، حداقل به شما نوشیدنی یا ساندویچی مجانی خواهند داد.

هر برنامه، هدف خاصی دارد. پول درآوردن برنامه خوبی محسوب نمیشود. ببینید در معاملات خود در Freedom24، میخواهید دقیقا چه نتیجه ای کسب کنید. ببینید چقدر قصد سرمایه‌گذاری دارید و هدف شما برای سود چقدر است. با این اطلاعات، می‌توانید برنامه تجاری مناسبی را برای خود، تعریف کنید.

در هر صورت، برنامه شما باید قوانین واضح و مشخصی داشته باشد. شرایط هر سرمایه‌گذاری را جداگانه بررسی کنید. برای هر سهام خریده شده، نقطه فروش را مشخص کنید. هدف شما چند درصد سود است؟ چه زمانی ریسک سرمایه‌گذاری زیادی بالا خواهد رفت؟ با وضع این قوانین برای خود، از تصمیم های عجولانه و احساسی جلوگیری خواهید کرد.

نکته بعد، ارزیابی دقیق برنامه تجاری است. درست مانند یک حسابدار، به طور دوره ای سرمایه‌گذاری های خود را بررسی کنید. سود و زیان خود را محاسبه کنید و از اشتباهات خود درس بگیرید. تنها با نقد و بررسی عملکرد خود می‌توانید نتایج آینده را بهبود بخشید.

احساسات خود را کنترل کنید

نکته مهم دیگر که درباره معاملات خود در Freedom24 باید بدانید این است که باید تا جای ممکن عواطف و احساسات خود را کنترل کنید. بسیاری از سرمایه گذاران به دلیل تصمیمات احساسی، سرمایه زیادی را از دست میدهند.

بسیاری اوقات گفته میشود که ترس، دشمن سرمایه‌گذاری است. هنگامی که شروع به سرمایه‌گذاری میکنید، باید بتوانید احساس ترس خود را مدیریت کنید. سرمایه گذارانی که نمیتوانند بر احساسات خود فائق بیایند، معامله را یا بسیار زود یا بسیار دیر می بندند و در هر دو صورت ضرر بسیاری خواهند کرد.

البته، سرمایه‌گذاری بدون هیچ احساسی امکان پذیر نیست. ذهن انسان همواره سرشار از احساسات است و ضرر همیشه حس بدی را القا می‌کند. هنگامی که قصد دارید سود بدست آورید، باید بتوانید احساسات خود را کنترل کنید. آیا دوست دارید بیشتر درباره تاثیر احساسات بر روی سرمایه‌گذاری مطالعه کنید؟ پس این مقاله را بخوانید تا بیشتر درباره احساسات در سرمایه‌گذاری بدانید!

ترس_سرمایه_گذاری

ضرر را نیز بپذیرید

اشتباه رایج دیگر سرمایه گذاران این است که توانایی پذیرش ضرر را ندارند. هنگامی که به دنبال سودی 100 درصدی هستید، باید ضرر زیادی را متقبل شوید. معاملات ضرر ده در کوتاه مدت ممکن است نتایج بدی نداشته باشند. چرا که احتمالا کمی بعد به معاملات سودمندی تبدیل خواهند شد.

اما اگر ناگهان یک معامله به شدت سقوط کرد، با این استراتژی، ضرر شما افزایش خواهد یافت. به همین دلیل، همواره به حد ضرر خود پایبند باشید. سرمایه گذاران مبتدی سعی می‌کنند تا جای ممکن از ضرر دوری کنند اما سرمایه گذاران حرفه ای، ضرر خود را محاسبه کرده و آن را میپذیرند. شما دوست دارید در کدام دسته قرار گیرید؟

تمرین بیشتر

بعد از مطالعه این راهنمای جامع، تمام چیزی را که نیاز دارید درباره شروع سرمایه‌گذاری بدانید را یاد گرفته اید. اکنون میدانید که چگونه می‌توان با استفاده از WebTrader به طور آنلاین سهام خریداری کرد و میدانید چگونه می‌توانید سرمایه‌گذاری موفقی داشته باشید. اما باید حقیقت را به شما بگویم. بعد از خواندن این مقاله، شما یک معامله گر حرفه ای نخواهید بود. شما باید تمرین زیادی انجام دهید و همواره به یادگیری ادامه دهید.

به همین، پیشنهاد من به شما تمرین کردن است. حتی اگر هزاران یا ده ها هزار دلار سرمایه‌گذاری کردید نیز، باز هم به یادگیری ادامه دهید. سرمایه گذاران موفق، همواره در حال کنجکاوی هستند.

هنوز یک حساب کاربری آزمایشی برای تمرین افتتاح نکرده اید؟ از لینک زیر، همین حالا یک حساب کاربری آزمایشی و رایگان در Freedom24 افتتاح کنید:

سرمایه شما در معرض خطر قرار دارد. هزینه‌های دیگر نیز اعمال می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر، به Freedom24.com/trading/fees مراجعه کنید.سرمایه شما در معرض خطر قرار دارد. هزینه‌های دیگر نیز اعمال می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر، به Freedom24.com/trading/fees مراجعه کنید.

71 درصد سرمایه گذاران خرد، هنگام سرمایه‌گذاری با CFD ضرر می‌کنند. حتما ببینید که آیا توان قبول این ریسک و ضرر را دارید یا خیر.

هشدار ریسک Freedom24

Freedom24 یک کارگزاری است که امکان سرمایه‌گذاری در دارایی های مختلفی را مثل سهام و ارز دیجیتال با استفاده از CFD، برای شما فراهم می‌کند.

CFD روشی پیچیده برای سرمایه‌گذاری است و ریسک بالایی به همراه دارد و اهرم مالی ممکن است ضرر شما را چند برابر کند. 71 درصد از سرمایه گذاران در Freedom24، هنگام معاملات CFD ضرر می‌کنند. ببینید آیا این روش سرمایه‌گذاری مناسب شما است یا خیر. از سازوکار CFD مطلع شوید و ببینید آیا می‌توانید ریسک از دست دادن پول را بپذیرید یا خیر.

نتایج گذشته، تضمین کننده موفقیت آینده شما نیست.

ارزهای دیجیتال نوسان بسیاری دارند و در زمان کوتاهی ممکن است سقوط قیمت داشته باشند و مناسب همه سرمایه گذاران نیستند. بجز معامله با CFD، معاملات ارز دیجیتال تحت نظارت هیچ سازمان و نهادی در اتحادیه اروپا نیست.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *