چگونه میتوان سهام KFC را خریداری کرد؟

یکی از پرطرفدارترین برندهای فست فود است که بیش از 20،000 شعبه دارد. اما سرمایه گذاری مستقیم در KFC ممکن نیست: KFC بخشی از شرکت مادر Yum! Brands است که برندهای فست فود دیگری نیز مثل Pizza Hut و Taco Bell را نیز دارد. دوست دارید با خرید سهام Yum! Brands در KFC سرمایه گذاری کنید؟ در این مقاله، تمام چیزهایی که نیاز دارید بدانید تا در KFC سرمایه گذاری کنید را به شما خواهیم گفت. همچنین، آخرین قیمت این سهام را نیز مشاهده خواهید کرد.

چگونه سهام KFC را خریداری کنیم؟

همانطور که پیش تر نیز گفتیم، امکان سرمایه گذاری مستقیم در KFC وجود ندارد. اما میتوانید سهام Yum! Brands را خریداری کنید و مالک بخشی از شرکت های Pizza Hut و Taco Bell نیز شوید. در نتیجه، پیشنهاد میکنیم که قبل از خرید سهام، عملکرد همه این برندهای فست فود را بررسی کنید تا ببینید اوضاع مالی و کسب و کار این شرکت ها چگونه است.

سهام Yum! Brands میتواند عملکرد خوبی داشته باشد. ساز و کار این فست فود های زنجیره ای، همانند مک دونالد است. به همین دلیل، ریسک این سهام تقریبا کم است و در عوض، پتانسیل رشد آن بالاست. این شرکت از تمام شعبه هایی که از نام برند استفاده میکنند، حق اشتراک دریافت میکند . در نتیجه، درآمد ثابتی دارد.

کارگزارانمزایاثبت نام

قیمت سهام KFC چقدر است؟

آیا کنجکاو هستید که قیمت سهام KFC چگونه است؟ در نمودار زیر، می‌توانید ببینید که سهم KFC در دوره گذشته چگونه عمل کرده است. شما می‌توانید از دکمه‌ها برای باز کردن یک موقعیت معاملاتی در شرکت استفاده کنید.

جزئیات شرکت KFC

در زیر می‌توانید جزئیات کلیدی شرکت KFC را پیدا کنید.

تحلیل KFC

قبل از تصمیم‌گیری برای خرید یا فروش سهام KFC مهم است که ابتدا سهام را تجزیه و تحلیل کنید. مرور زیر به شما نشان می‌دهد که سهم KFC در دوره گذشته چگونه توسعه یافته است.

قیمت‌های سهام KFC در ۵ روز گذشته

در جدول زیر، می‌توانید قیمت‌های سهام KFC را برای ۵ روز گذشته مشاهده کنید:

قیمت سهم KFC در 2024 چه تغییری خواهد کرد؟

آیا کنجکاو هستید که تحلیلگران چه فکر می‌کنند KFC در 2024 و سال‌های آینده چه کاری انجام خواهد داد؟ با استفاده از داده‌های Alpha Vantage، ما پیش‌بینی‌های تحلیلگران را ترکیب کرده‌ایم. به یاد داشته باشید که این عدد فقط یک پیش‌بینی در مورد حرکات قیمت سهام KFC است و این پیش‌بینی لزوماً باید به حقیقت بپیوندد. همیشه تحقیقات خود را انجام دهید!

درباره شرکت KFC

فست فود زنجیره ای KFC (که نام آن مخفف Kentucky Fried Chicken است)، انواع مرغ سوخاری میفروشد. موسس این برند، Harland David Sanders است. او این فست فود زنجیره ای را در سال 1952 افتتاح کرد. در سال 1940، سندرز، به نوعی دستور غذا برای تهییه مرغ دست یافت. به لطف این دستور، مرغ در مدت زمان کمی طبخ میشد که این زمان کم، به رشد شرکت کمک میکند. این برند در بیش از 100 کشور شعبه دارد اما هنوز هم دفتر مرکزی آن در شهر Kentucky است.

خرید_سهام_KFC

محصولات KFC

تمام مرغ هایی که این فست فود ارائه میکند، طبق دستور تجاری مشخص این برند درست میشوند. در اکثر غذاهای منو، تکه های مرغ در روغن غوطه ور میشوند و تحت فشار زیاد سرخ میشوند. در نتیجه، بسیار سریع آماده میشوند. مهمترین محصول KFC، مرغ با پوسته ترد است. اما غذاهای دیگر نیز در منوی این رستوران وجود دارند، مثلا برگر مرغ، چیپس و انواع دسر.

رستوران های آشنا

KFC مثل اکثر برندهای دیگر، طراحی داخلی قابل شناختی دارد. در طراحی این رستوران ها، سفید و قرمز دو رنگ غالب هستند. مشتریان میتوانند سفارش خود را پشت یک پیشخوان ثبت کنند. معمولا سفارش ها در چند دقیقه آماده میشوند. در فضای غذاخوری رستوران نیز، فضا بسیار روشن است و کل سالن با تلویزیون هایی پوشیده شده اند. این تلویزیون ها دائما در حال نمایش کلیپ های تبلیغاتی، آهنگ و اطلاعاتی از برند KFC هستند.

انتقادات نهاد حمایت از حقوق حیوانات (PETA)

سازمان حمایت از حقوق حیوانات (PETA) ادعا کرده تامین کنندگانی که گوشت مرغ به KFC عرضه میکنند، رفتاری بسیار نامناسب با مرغ ها دارند. مرغ ها در فضایی کوچک نگهداری میشوند و بهداشت در این محیط رعایت نمیشود. همچنین، مرغ های در حال مرگ را با آنتی بیوتیک زنده نگه میدارند. همچنین، برخی مرغ ها زنده پخته میشوند.

این سازمان برای ادعای خود، ویدیوهایی را نیز منتشر کرده که مزارع مرغ را نشان میدهد. در ابتدا، KFC تمام این اتهامات را رد کرد. در سال 2003، KFC پیشنهادهای این نهاد حمایت از حقوق حیوانات را پذیرفت تا شرایط زندگی این مرغ ها بهتر شود. به گفته PETA، حتی با قبول این پیشنهادها هم، چیزی عوض نشده است.

هر چه میگذرد، مردم به اهمیت مسئولیت اجتماعی شرکت ها بیشتر واقف میشوند. KFC نیز استثنا نیست، به همین دلیل، هنگام سرمایه گذاری در این برند دقت کنید. اگر سهامداران تصمیم بگیرند به دلیل حمایت از حقوق حیوانات سهام خود را بفروشند، قطعا قیمت سهام سقوط خواهد کرد.

انتقادات دیگر سازمان ها

  • به گفته GreenPeace America، برند KFC برای توسعه رستوران های خود، بخشی از جنگل آمازون را تخریب کرده است.
  • به گفته Wakker Dier، KFC یکی از معدود رستوران هایی است که هنوز از مرغ های گوشتی استفاده میکند. این نهاد سعی میکند با شعار “ظرف های KFC را منفجر کنید!” این فست فود را از این کار باز دارد.

صدها نفر بعد از مراجعه به یکی از شعل KFC بیمار شدند

در فوریه 2019، صدها نفر در کشور مغولستان، بعد از مراجعه به یکی از شعبه های KFC بیمار شدند. از علائم این افراد، مشکلات معده و اسهال بود. بیش از 40 نفر نیز بستری شدند. بر اساس گفته های مقامات بهداشت، آب و نوشیدنی های عرضه شده در این شعبه، حاوی نوعی باکتری بود که این افراد را مسموم کرده بود. تحقیقات نشان داد که این شعبه مشکلات بهداشتی بسیاری دارد و از قوانین بهداشتی زیادی سرپیچی کرده است.

آزمایش ناگت مرغ گیاهی

در بیست و هفتم آگوست 2019، یکی از شعبه های KFC شروع به امتحان کردن نوعی ناگت مرغ گیاهی کرد. در این آزمایش، مشتریان همراه سفارش خود، یک وعده ناگت گیاهی رایگان نیز دریافت کردند. این آزمایش احتمالا در شعبه های دیگر و حتی در سطح کشور نیز تکرار شود.

آیا فکر میکنید تحولات اخیر باعث خواهد شد که KFC به سمت سبزتر شدن برود؟ در این صورت، خرید سهام KFC میتواند جذاب باشد.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *