چگونه میتوان سهام کوکاکولا (Coca-Cola) را خریداری کرد؟

کوکا کولا (Coca-Cola) احتمالا مشهورترین برند در دنیاست. بجز مردم کره شمالی و کوبا، احتمالا تمام افراد کره زمین، حداقل یک بار یک نوشابه کوکا کولا نوشیده اند. آیا دوست دارید در این برند جهانی سرمایه گذاری کنید؟ پس ببینید سهام این شرکت را از کدام کارگزاری ها میتوان خریداری کرد و قیمت کنونی این سهام را نیز مشاهده کنید.

چگونه سهام کوکا کولا را خریداری کنیم؟

آیا می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان سهام کوکا کولا را خریداری کرد؟ مرور زیر به شما نشان می‌دهد که از چه کارگزارانی می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در سهام کوکا کولا استفاده کنید:

کارگزارانمزایاثبت نام

قیمت سهام کوکا کولا چقدر است؟

آیا کنجکاو هستید که قیمت سهام کوکا کولا چگونه است؟ در نمودار زیر، می‌توانید ببینید که سهم کوکا کولا در دوره گذشته چگونه عمل کرده است. شما می‌توانید از دکمه‌ها برای باز کردن یک موقعیت معاملاتی در شرکت استفاده کنید.

جزئیات شرکت کوکا کولا

در زیر می‌توانید جزئیات کلیدی شرکت کوکا کولا را پیدا کنید.

تحلیل کوکا کولا

قبل از تصمیم‌گیری برای خرید یا فروش سهام کوکا کولا مهم است که ابتدا سهام را تجزیه و تحلیل کنید. مرور زیر به شما نشان می‌دهد که سهم کوکا کولا در دوره گذشته چگونه توسعه یافته است.

قیمت‌های سهام کوکا کولا در ۵ روز گذشته

در جدول زیر، می‌توانید قیمت‌های سهام کوکا کولا را برای ۵ روز گذشته مشاهده کنید:

قیمت سهم کوکا کولا در 2024 چه تغییری خواهد کرد؟

آیا کنجکاو هستید که تحلیلگران چه فکر می‌کنند کوکا کولا در 2024 و سال‌های آینده چه کاری انجام خواهد داد؟ با استفاده از داده‌های Alpha Vantage، ما پیش‌بینی‌های تحلیلگران را ترکیب کرده‌ایم. به یاد داشته باشید که این عدد فقط یک پیش‌بینی در مورد حرکات قیمت سهام کوکا کولا است و این پیش‌بینی لزوماً باید به حقیقت بپیوندد. همیشه تحقیقات خود را انجام دهید!

رقبای کوکاکولا چه شرکت هایی هستند؟

هر چند کوکاکولا بزرگترین تولید کننده نوشیدنی های غیر الکلی محسوب میشود، اما این شرکت رقبای بزرگی در سطح دنیا دارد. بزرگترین رقیب این شرکت، پپسی (Pepsi) است. البته، پپسی هنوز نتوانسته است کوکا کولا را شکست دهد، اما پپسی بازار نوشیدنی های بدون گاز را قبضه کرده است.

برند های کوچکتر نیز، سعی دارند با کوکاکولا رقابت کنند. مصرف نوشیدنی در اکثر خانواده ها محدود است، به همین دلیل، کوکاکولا برای موفقیت، باید بتواند اکثر بازار را در اختیار داشته باشد. رقبای کوچک کوکاکولا عبارتند از: Lipton، Red Bull و Oasis. هر چند، این شرکت ها حجم کوچکی از بازار را در اختیار دارند و خطر چندانی کوکاکولا را تهدید نمیکند.

اما در هر صورت، هنگامی که قصد سرمایه گذاری در سهام Coca-Cola را دارید، باید رقبای این شرکت را نیز بررسی کنید. ممکن است شرکتی بتواند سهم بازار کوکاکولا را تصاحب کند و در نتیجه، قیمت سهام این شرکت، سقوط کند.

سهام_کوکا_کولا

آیا سرمایه گذاری در سهام کوکاکولا عاقلانه است؟

سرمایه گذاری در سهام Coca-Cola قطعا می تواند سودمند باشد. این شرکت دارای برندی قدرتمند است و همین مورد، سرمایه گذاری در این شرکت را جذاب میکند. بعضی افراد به شوخی می گویند که فقط هنگامی که کوکا کولا نباشد، پپسی مینوشند. به لطف کمپین های تبلیغاتی موفق این شرکت، بسیاری از افراد، حس خوبی به این شرکت دارند. مثلا این شرکت اخیرا یک همکاری با والت دیزنی آغاز کرده است تا در پارک های تفریحی دیزنی، تنها نوشیدنی های کوکا کولا فروخته شود. به علاوه، کوکا کولا اسپانسر چندین تیم ورزشی شده است و در نتیجه، محبوبیت این برند در حال افزایش است.

سرمایه گذاری نسبتا امن

تنوع بخش هایی که کوکا کولا در آن ها فعال است، میتواند دلیل خوبی برای سرمایه گذاری در این شرکت باشد. کمپانی Coca-Cola شامل برند های متعددی مثل Fanta و Minute Maid است. در کل، کوکا کولا بیش از 500 برند مختلف را داراست و در نتیجه، میتواند مشتریان زیادی را در برگیرد. همچنین این شرکت در بیش از 200 کشور جهان فعال است. پس مشکلات و درگیری های منطقه ای، تاثیر چندانی بر روی عملکرد این شرکت ندارند.

به دلیل همین تنوع در فعالیت، احتمال ورشکستگی این شرکت بسیار کم است. در واقع، این شرکت برای ورشکستگی، بیش از حد بزرگ است. این مورد در عملکرد شرکت نیز مشهود است. در 20 سال گذشته، آمار و ارقام مالی Coca-Cola همواره مثبت بوده است. به همین دلیل، سرمایه گذاری در کوکا کولا ثبات زیادی خواهد داشت. این سهام، خصوصا برای سرمایه گذاران مبتدی مناسب است چرا که ریسک بسیار کمی متوجه سرمایه آن ها خواهد شد.

چرخه تولید قوی و شهرت برند

یکی از دلایل دیگری که خرید سهام Coca-Cola را پیشنهاد میکنیم، چرخه و شبکه تولید و توزیع قوی این شرکت است. کوکا کولا بیش از 150،000 کارمند دارد و این شرکت به اکثر نقاط دنیا، محصولات خود را ارائه میکند. این شبکه توزیع با تبلیغات هوشمند نیز، تقویت میشود.

کوکا کولا همچنین، در حال بهبود شهرت برند خود نیز هست. کوکا کولا در زمینه کمک به خیریه ها، بسیار فعال است. شرکت هایی که مسئولیت اجتماعی خود را جدی میگیرند، مشتریان بیشتری جذب میکنند و در نتیجه، سود دهی شرکت افزایش می یابد. Coca-Cola به آخرین تحولات بازار پاسخ داده است و در زمینه بازیافت بسته بندی خود، نهایت تلاش را انجام میدهد.

آخرین نکته مثبت سهام کوکا کولا، سود ثابت سهام این شرکت است. برای 58 سال، سود سهام این شرکت همواره افزایش داشته است. این مورد خصوصا برای سرمایه گذارانی که قصد داشتن درآمدی ثابت از سهام را دارند، مناسب است.

سرمایه_گذاری_کوکا_کولا

ریسک های سرمایه گذاری در کوکا کولا چیست؟

هر سرمایه گذاری با میزانی از ریسک همراه است و سرمایه گذاری در سهام Coca-Cola نیز مستثنا نیست. این شرکت ممکن است در مدت زمان کوتاهی، شهرت خوب خود را از دست بدهد. مثلا، اخیرا مشخص شده که نوشیدنی های گازدار و قند دار مثل کوکا کولا، با شیوع چاقی مفرط در دنیا رابطه ای مستقیم دارند. اگر افکار عمومی، به این نکته حساس شوند، مصرف نوشیدنی های این برند کاهش خواهد یافت. سوال اینجاست که آیا نوشیدنی های سالم تر، میتوانند جای نوشابه های رایج را بگیرند یا خیر.

ریسک دیگر سرمایه گذاری در کوکا کولا، رقبای این شرکت هستند. هنگامی که قصد سرمایه گذاری در کوکا کولا را دارید، باید حواستان به شرکت هایی مانند پپسی نیز باشد. اگر کوکا کولا، سهم بازار خود را از دست بدهد، عملکرد شرکت کاهش می یابد و قیمت سهام این شرکت نیز، افت میکند.

همچنین، اگر به دنبال سهمی هستید که در مدت زمانی کوتاه، رشد زیادی داشته باشد، سهام Coca-Cola برای شما مناسب نیست. کوکا کولا همین حالا هم شرکت بسیار بزرگی محسوب میشود و قادر نیست رشدی بسیار سریع داشته باشد. این شرکت، همین حالا هم در اکثر کشورهای دنیا فعال است. به همین دلیل، سهام این شرکت، از ثباتی نسبی برخوردار است.

چگونه میتوان سهام کوکا کولا را خریداری کرد؟

خوشحالیم که میتوانیم شما را در مسیر خرید سهام Coca-Cola همراهی کنیم. در این راهنمای کوتاه، مراحل خرید سهام Coca-Cola را با هم بررسی خواهیم کرد.

قبل از خرید سهام کوکا کولا، یک حساب کاربری در یک کارگزاری آنلاین افتتاح کنید. کارگزاری نهادی است که خرید و فروش سهام را برای شما ممکن میکند. بهتر است یک کارگزاری کم کارمزد انتخاب کنید تا از پرداخت کارمزد زیاد برای معاملات خود، جلوگیری کنید. دوست دارید بهترین کارگزاری را برای خرید سهام کوکا کولا انتخاب کنید؟ پس راهنمای “انتخاب کارگزاری” را مطالعه کنید تا بتوانید بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید:

بعد از افتتاح یک حساب کاربری در یک کارگزاری، میتوانید به راحتی سهام Coca-Cola را در کارگزاری مورد نظر جستجو کنید. کافی است عبارت ” Coca-Cola” را در نوار جستجوی کارگزاری وارد کنید تا سهام مورد نظر را پیدا کنید. در ادامه میتوانید دکمه Buy را کلیک کنید تا اقدام به خرید سهام کوکا کولا کنید.

در هر کارگزاری، دو راه متفاوت برای خرید سهام وجود دارد. سفارش بازار (Market Order) یا سفارش محدود (Limit Order). هنگامی که قصد خرید سهام برای سرمایه گذاری بلند مدت را دارید، بهتر است از سفارش بازار استفاده کنید. در سفارش بازار، سهام در قیمت کنونی آن، برای شما خریده میشود. آیا قصد معامله فعال را دارید و میخواهید سهام در قیمتی که شما تعیین میکنید، برای شما خریده شود؟ پس باید از سفارش محدود استفاده کنید.

بعد از خرید سهام، دائما باید سرمایه گذاری خود را بررسی کنید. ببینید هنوز هم سهام Coca-Cola با استراتژی سرمایه گذاری شما منطبق است یا خیر. اگر حس کردید که این سهام دیگر مناسب سبد سرمایه گذاری شما نیست، میتوانید به راحتی آن را بفروشید.

درباره شرکت کوکا کولا

تقریبا همه برند Coca-Cola را میشناسند. این نوشیدنی شیرین و گازدار، شهرتی جهانی دارد و تقریبا در هر نقطه از جهان یافت میشود. این نوشیدنی تنها در دو کشور یافت نمیشود: کوبا و کره شمالی.

در سال 1886، یک شیمی دان به نام John Pemberton اولین نوشیدنی گازدار کوکا کولا را در آتلانتا ساخت. در سال 1893، نام تجاری Coca-Cola ثبت شد. بسیاری از کوکا کولا به عنوان سمبل ایالات متحده یاد میکنند. این نوشیدنی، یادآور رویای آمریکایی و امپریالیسم آمریکا است.

 

کوکا کولا چه فعالیت هایی دارد؟

نام کامل این شرکت، Coca-Cola Company است. فعالیت های این شرکت محدود به تولید نوشابه های گازدار نمیشود. این شرکت انواع آبمیوه، آب معدنی و نوشیدنی های ورزشی نیز تولید میکند. اخیرا این شرکت حتی به تولید چای نیز روی آورده است.

مشتریان اصلی کوکا کولا کشورهای مکزیک، چین و برزیل هستند. پس هنگامی که قصد سرمایه گذاری در شرکت کوکا کولا را دارید، بهتر است اوضاع سیاسی و اقتصادی این کشورها را نیز بررسی کنید.

در سال 2018، کوکا کولا اعلام کرد که شرکت Costa Coffee را که در زمینه پخش و توزیع قهوه فعال است را به قیمت 3.9 میلیارد دلار خریداری کرده است. آیا فکر میکنید خرید این شرکت، باعث سودآوری بیشتر کوکا کولا خواهد شد؟ پس شاید بهتر باشد سهام این شرکت را خریداری کنید.

سرمایه گذاری وارن بافت

تقریبا همه وارن بافت را میشناسند. او موفق ترین و پولدارترین فرد در دنیا است. وارن بافت از سال 1987 در کوکا کولا سرمایه گذاری کرده است و هنوز هم به آینده این شرکت اطمینان دارد. هنگامی که قیمت سهام این شرکت افت میکند، او معمولا اقدام به خرید بیشتر سهام این شرکت میکند. او اکنون 10 درصد از سهام کوکا کولا را در دست دارد.

سلامت

گفته میشود که نوشابه های Coca-Cola چندان برای سلامت مفید نیستند. اگر نگرانی برای سلامتی، افکار عمومی جهان را حساس کند، ممکن است فروش کوکا کولا با بحران مواجه شود. مثلا من شخصا تصمیم گرفته ام که دیگر نوشابه های گازدار را به دلیل مواد افزودنی آن خریداری نکنم.

اما حتی اگر فروش نوشابه های کوکا کولا محدود شود، این شرکت محصولات سلامت تری را تولید میکند که میتوانند جایگزین این نوشیدنی های گازدار شوند. آیا فکر میکنید Coca-Cola بتواند به فروش نوشابه در آینده نیز امید داشته باشد؟ اگر جوابتان مثبت است، بهتر است اقدام به سرمایه گذاری در این شرکت کنید!

سازنده نام و لوگوی زیبای شرکت

حساب دار موسس شرکت، Frank M. Robertson نام کوکا کولا را پیشنهاد داد. او همچنین با نوشتن این نام با خطی زیبا در دفتر خود، لوگوی این شرکت را نیز طراحی کرد. لوگوی این شرکت در طی سال ها تغییر چندانی نکرده است و هنوز هم بر روی محصولات این شرکت قابل مشاهده است.

طراحی بطری های معروف کوکا کولا

کوکا کولا در سال 1915 در طی یک مسابقه اعلام کرد که به بهترین طراحی بطری برای نوشابه، جایزه ای در نظر گرفته است. بطری طراحی شده باید حتی با لمس کردن نیز قابل شناخت باشد. یک شرکت تولید کننده شیشه به نام The Root Glass در سال 1916 این مسابقه را برد. طرح پیشنهادی این شرکت، همام بطری معروف Coca-Cola است. این بطری مخصوص، با همه زوایا و انحنا، در جهان معروف شده است.

فرمول ساخت سری

فرمول ساخت سری کوکا کولا از هفت طعم دهنده مختلف تشکیل شده است. این ترکیبات، 7X نام دارند. موزه کوکا کولا در آتلانتا که The World of Coca-Cola نام دارد، فرمول سری و مخفیانه کوکا کولا نگهداری میشود. تنها چند نفر در دنیا از این فرمول آگاه هستند.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *