خرید آگر – چگونه می‌توان در ارز دیجیتال Augur یا REP سرمایه‌گذاری کرد؟

ممکن است نام ارز دیجیتال آگر (Augur) یا REP را از همکاران، خانواده یا دوستانتان شنیده باشید. اما آگر دقیقاً چیست؟ بسیاری از افراد ممکن است نکات جالبی درباره این ارز به شما بگویند، اما این ارز دیجیتال چگونه کار می‌کند، چگونه می‌توان آن را خریداری کرد و آیا واقعاً می‌توان آن میزان که ادعا می‌شود از این ارز دیجیتال سود کسب کرد؟ در این مقاله، تمام اطلاعات موجود درباره ارز دیجیتال آگر یا REP را بررسی می‌کنیم. این ارز چه کاربردهایی دارد و چگونه می‌توان آن را خریداری کرد؟

بازارهای معاملاتی معمولاً برای تراز کردن میزان عرضه و تقاضا، به نهادهای واسطه احتیاج دارند. این نهادهای واسطه، به‌ازای عملکرد خود کارمزدی را به‌ازای هر تراکنش دریافت می‌کنند که ممکن است باعث هزینه‌های بالای معاملات شود. به دلیل این وجود این کارمزدها، تراکنش‌ها در مراجع مشخصی انجام می‌شوند و تنها نهادهای معدودی در این زمینه فعالیت دارند، در نتیجه، بسیاری از درخواست‌ها در معاملات در نظر گرفته نمی‌شود.

پلتفرم بلاک‌چین آگر به‌گونه‌ای طراحی شده است که بتواند این مشکل را حل کند. آگر با ایجاد پلتفرمی جهانی، باز و غیرمتمرکز برای پیش‌بینی بازار، به تمام کاربران این امکان را داده است تا هر رویدادی در بازار را پیش‌بینی کرده و سهم خود را به بازار عرضه کنند. کارمزدهای بالای تراکنش حذف شده است. تکنولوژی بلاک‌چین و “خرد جمعی” نیاز وجود نهادهای مرکزی را حذف کرده است.

کجا و چگونه می توان در Augurسرمایه گذاری کنید؟

می توانید در صرافی های آنلاین ارز دیجیتال روی Augur سرمایه گذاری کنید. صرافی کریپتو جایی است که امکان معامله فعال در روند قیمت یک کریپتو را فراهم می کند. در زیر می توانید بلافاصله ببینید که با کدام پلتفرم‌ها می توانید بهترین سرمایه گذاری در Augurرا داشته باشید:

کارگزارانمزایاثبت نام
بهترین کارگزار برای خرید ارزهای دیجیتال مانند “Augur”.
در اولین خرید خود تا سقف 1000 یورو “Augur” هیچ هزینه تراکنشی پرداخت نمی کنید.
گسترده ترین طیف ارزهای دیجیتال + ارزان!
82 درصد از حساب‌های سرمایه‌گذار خرد هنگام معامله CFD با این ارائه‌دهنده ضرر می‌کنند.

آگر چیست؟

در ابتدا باید این سؤال را مطرح کنیم که ارز دیجیتال آگر دقیقاً چیست؟ آگر به‌گونه‌ای طراحی شده است تا یک پلتفرم شرط‌بندی یا در واقع پیش‌بینی بازار را در اختیار کاربران قرار دهد. پلتفرم آگر با استفاده از خرد جمعی کاربران کار می‌کند و توانسته است همواره از پیش‌بینی‌های کارشناسان چه در تحولات بازار و چه در رویدادهای ورزشی پیشی بگیرد.

در این پلتفرم، برای شرط‌بندی نیاز به پرداخت توکن REP است. اگر پیش‌بینی کاربر درست باشد، این پلتفرم به کاربر توکن REP بیشتری پاداش می‌دهد، اما اگر پیش‌بینی غلط باشد، کاربر پاداشی دریافت نمی‌کند.

نتیجه نهایی این پلتفرم، سیستمی برای پیش‌بینی غیرمتمرکز است. در این سیستم سؤالی مطرح می‌شود، این سؤال از کل کاربران پرسیده می‌شود و سیستم با استفاده از خرد جمعی، پاسخی را ارائه می‌کند. این پاسخ معمولاً از نظر کارشناسان درست‌تر است. به طور خلاصه، آگر یک مرکز مبادله نظیر به نظیر غیرمتمرکز است که کاربران می‌توانند به طور سراسری و شفاف درباره هر موضوعی پیش‌بینی انجام دهند.

آگر در بستر پلتفرم اتریوم (ethereum) ساخته شده است و در نتیجه، پرداخت‌ها در این سیستم به طور خودکار انجام می‌شوند و توسط کنترل هیچ فرد یا نهادی از جمله خود Augur نیست. شما می‌توانید با استفاده از اپ آگر که از طریق وب‌سایت Auger.net قابل نصب است، پرداخت‌های خود را انجام دهید.

Augur

پیش‌بینی بازار چیست؟

آگر به کاربران این فرصت را می‌دهد تا با استفاده از نتیجه رویدادهای آینده، به خریدوفروش سهام بپردازند. قیمت این سهام‌ها باتوجه‌به احتمالات مختلف مشخص می‌شود. تحقیقات نشان داده است که پیش‌بینی‌های بازار می‌تواند دقیق‌تر از مؤسسات حرفه‌ای باشد.

پیش‌بینی‌های بازار پدیده جدیدی نیست و اولین پیش‌بینی بازار برای مقاصد سیاسی در سال ۱۵۰۳ رخ داد. در این روش، با استفاده از خرد جمعی نتایج حاصل می‌شود. رسوایی Cambridge Analytica نشان داد که پیش‌بینی‌های بازار می‌توانند به‌خوبی نتیجه دهند و می‌توانند نتیجه رویدادها را تغییر دهند.

حدس کلی با استفاده از حجم نمونه کافی، جواب‌هایی دقیق و قابل‌اتکا ارائه می‌کند که گاهی حتی از نظر یک کارشناس یا جمعی از کارشناسان نیز دقیق‌تر است.

آیا بازاری برای این قضیه وجود دارد؟

خرد جمعی می‌تواند نتایج دقیقی را ارائه دهد و می‌تواند باعث بهینه‌تر شدن بازارها باشد. شرکت‌های گوگل و فورد موتور دهه‌هاست که از پیش‌بینی بازار در درون شرکت خود استفاده می‌کنند.

هرچند که از این قابلیت برای اثربخشی عملیات‌های داخلی استفاده می‌شود، اما می‌توان از این قابلیت در بخش مالی نیز استفاده کرد. یکی از کاربردهای هیجان‌انگیز پیش‌بینی بازار، استفاده از آن در بخش بیمه کشورهای درحال‌توسعه است. در این کشورها، مردم گزینه دیگری به‌جز بیمه خودشان در برابر ریسک‌های سیاسی، اقتصادی و اقلیمی ندارند.

با پیش‌بینی بازار، مردم این کشورها خود را در برابر جنگ داخلی، خشکسالی، سیل و کاهش ارزش ارز با خرید قراردادهای پیش‌بینی بیمه کنند. این قراردادها در صورت روی دادن اتفاقات ناگوار، می‌توانند کمک‌کننده باشند.

تیم آگر و تاریخچه این ارز دیجیتال

پروژه Augur یکی از اولین پلتفرم‌های بازار بود که در اکتبر سال ۲۰۱۴ توسط تیمی ۱۳ نفره به رهبری پیتر جکسون و جوئی کروگ تأسیس شد. این دو پیش از آگر در پروژه Sidecoin با تکنولوژی بلاک‌چین آشنا شده بودند که انشعابی از ارز دیجیتال بیت‌کوین (Bitcoin) بود. علاوه بر تیم مجرب آگر، Vitalik Buterin مؤسس اتریوم نیز مشاور این پروژه است.

نسخه آلفای آگر در ماه ژوئن ۲۰۱۵ عرضه شد و در همان سال Coinbase آگر را یکی از جذاب‌ترین پروژه‌های سال نامید. نسخه بتای آگر نیز در ماه مارس ۲۰۱۶ عرضه شد.

بزرگ‌ترین رقیب پروژه آگر، ارز دیجیتال گنوسیس (GNO) است که آن هم در بستر اتریوم ساخته شده و عملکردی شبیه به پروژه آگر دارد. تفاوت اصلی این دو پروژه، استفاده از مدل‌های اقتصادی است. آگر بر اساس مدلی متشکل از کارمزدهای توده معاملات کار می‌کند، اما گنوسیس بر اساس سهام منتشر شده کارمزد دریافت می‌کند.

توکن REP در پی عرضه اولیه رمزارز آگر به وجود آمد که در طی این عرضه، ۸.۸ میلیون از ۱۱ میلیون توکن REP به سرمایه‌گذاران عرضه شد. ۲.۲ میلیون توکن دیگر میان مشاوران، تیم توسعه‌دهنده و همچنین بنیاد پیش‌بینی توزیع شد که وظیفه نگهداری و توسعه پلتفرم آگر را بر عهده دارند.

سرمایه جذب شده در زمان عرضه اولیه آگر برابر با ۱۹۰۵۲.۹۲ بیت‌کوین و ۱۱۷۶۸۱۶.۴۳ اتریوم بود که معادل ۵،۳۱۸،۳۳۱،۶۳ دلار بود. بر اساس آمار منتشر شده شرکت، اکثر این سرمایه در جهت توسعه بیشتر پلتفرم پس از عرضه آگر مصرف شده است.

ارز دیجیتال REP چه مشکلی را حل می‌کند و به چه چیزی نیاز دارد؟

از یک سو، ساخت چنین بازاری پیچیده و هزینه‌بر است و به همین دلیل است که معمولاً توسط شرکت‌های قمار ساخته می‌شوند. از سوی دیگر، به دلیل ذات مرکزگرای بازار قمار، امکان سوءاستفاده یا دست‌کاری نتایج رویدادها نیز وجود دارد. تاکنون، نتایج تنها توسط دفاتر مرکزی قمارخانه‌ها منتشر می‌شدند.

مشکل دیگر این است که واریز وجه نیز باید از طریق نهادهای مرکزی صورت بگیرد که بعداً نیز به این سرمایه دسترسی خواهند داشت. منطقاً این قضیه باعث ایجاد ریسک اضافه و عدم اعتماد می‌شود.

پلتفرم آگر وعده داده است تا راه‌حلی نوآورانه، غیرمتمرکز، جهانی و باز برای این مشکلات ارائه دهد. به‌علاوه، ساختار غیرمتمرکز بلاک‌چین پلتفرم آگر قصد دارد هزینه‌های واسطه را نیز حذف کند. تمام سود دریافتی به بازارسازان و همچنین “گزارشگران بازار” پرداخت می‌شود.

بااین‌همه، این قضیه باعث کاهش هزینه‌ها شده است و به تمام افراد امکان پیش‌بینی بازار را می‌دهد. ازآنجایی‌که در این پلتفرم تمام تراکنش‌ها نظیر به نظیر است و هیچ نهادی کنترلی بر روی سرمایه‌های مبادله شده ندارد، مشکل عدم اعتماد به نهاد ثالث نیز برطرف شده است.

یکی از پیامد‌های این قابلیت، این است که به دلیل پایین بودن هزینه‌های این شبکه، بازار می‌تواند تنها برای رویدادهایی با مشارکت چند نفر ایجاد شود که قبلاً، ایجاد چنین چیزی به‌صرفه نبود.

آگر به‌گونه‌ای طراحی شده است که بتواند برای اپلیکیشن‌هایی با استفاده گسترده کاربرد داشته باشد، بدون آن که با صراحت از گزینه‌ای طرف‌داری کند. همان گونه که بر روی وب‌سایت این پروژه نیز ذکر شده است، می‌توان از Augur برای پیش‌بینی رویدادهای سیاسی، ورزشی، اقتصادی، فرهنگی و بازار ارزهای دیجیتال استفاده کرد. جالب اینجاست که این پروژه در موارد بسیار دیگری نیز می‌تواند کاربرد داشته باشد.

پروسه ایجاد و استفاده از قابلیت پیش‌بینی بازار این‌گونه است:

  • در قدم اول، شما می‌توانید از پلتفرم آگر برای ایجاد یک رویداد استفاده کنید. ممکن است این رویداد اتفاق بیفتد یا نیفتد.
  • قدم بعد، خرید یا فروش سهم کاربرانی است که در پیش‌بینی رخ‌دادن رویداد شرکت می‌کنند.
  • پس از خرید، می‌توان سهام بیشتری خریداری کرد یا فروخت، تا زمانی که نتیجه هر سناریو واضح و شفاف به دست بیاید. اگر بر روی نتیجه درستی شرط‌بندی کرده باشید و یک یا چندین سهم مرتبط را خریداری کرده باشید، هنگامی که نتایج مشخص شد، سود دریافتی شما مستقیماً به والت اتریوم واریز خواهد شد.

استخراج ارز دیجیتال آگر یا REP چگونه است؟

استخراج یا ماینینگ مستقیم ارز دیجیتال REP ممکن نیست و شما به‌عنوان کاربر بیرونی این شبکه، نمی‌توانید با ماین کردن ارز دیجیتال REP به دست بیاورید.

ارز دیجیتال REP و آگر چه ارتباطی با یکدیگر دارند؟

شبکه بلاک‌چین آگر پلتفرمی است که به هر کاربر امکان ایجاد پیش‌بینی بازار برای هر رویداد ورزشی، سیاسی، فرهنگی و … را می‌دهد.

پلتفرم Augur بر روی سیستم‌های دسکتاپ قابل‌اجراست و به کاربران اجازه می‌دهد با طی‌کردن سه مرحله ساده، به پیش‌بینی بازار و اجرای آن بپردازند. ازآنجایی‌که برای به‌دست‌آوردن نتایج غیرمتمرکز هر رویداد، حضور خبرنگاران و بازار سازان الزامی است، این سیستم ارز دیجیتال Reputation یا به‌اختصار REP را به وجود آورده است.

ارز دیجیتال REP (یا Reputation) موتور محرک سیستم غیرمتمرکز اوراکل در پلتفرم آگر است. این ارز در واقع ابزاری برای معامله در درون پلتفرم آگر است. صاحبان REP می‌توانند از دارایی خود برای پیش‌بینی نتایج شرط‌بندی‌ها و رویدادهای فهرست شده در بازار استفاده کنند.

آگر تعداد ارز دیجیتال REP را به ۱۱ میلیون ارز محدود کرده است و همان‌طور که پیش‌تر نیز گفتیم، ۸۰٪ از این میزان در روز عرضه اولیه میان سرمایه‌گذاران تقسیم شد. در این سیستم به دارندگان ارز دیجیتال REP اصطلاحاً “ریپورتر” یا خبرنگار گفته می‌شود و این کاربران باید نتایج رویدادهای مختلف در پلتفرم آگر را پیش‌بینی کنند.

مزایای مالکیت ارز دیجیتال REP

کاربرانی که ارز دیجیتال Reputation یا REP را دارند، می‌توانند به‌عنوان گزارشگر در این پلتفرم، به گزارش رویدادهای مختلف بپردازند. هر چه ارز REP بیشتری داشته باشید و گزارش‌های درست‌تری ارسال کنید، سهم شما از کارمزدهای سیستم بیشتر خواهد بود.

چه کسانی از شبکه آگر استفاده می‌کنند؟

سه بازیگر اصلی در اکوسیستم شبکه بلاک‌چین Augur نقش‌آفرینی می‌کنند: بازارسازان، گزارشگران و تریدرها. البته باید توجه داشته باشید که تنها گزارشگران برای رسیدن به اهداف خود به ارز REP نیاز دارند و بازارسازان و تریدرها نیازی به داشتن این ارز ندارند.

بازارسازان افرادی هستند که با استفاده از پلتفرم آگر، پیش‌بینی‌های بازار را می‌سازند و در واقع زمینه انجام تراکنش‌های شبکه آگر را فراهم می‌کنند. این افراد بخشی از کارمزد تراکنش‌‌های سیستم را دریافت می‌کنند تا رخ‌دادن یا رخ ندادن هر رویداد را پیش‌بینی کنند و به همین خاطر از سیستم پاداش دریافت می‌کنند.

گزارشگران: هر زمان که بازاری بسته می‌شود، کسانی که REP دارند باید رویداد رخ‌داده در بازار را به طور دقیق گزارش کنند. همچنین برای صحت سنجی ادعا، باید میزان مشخصی REP نیز پرداخت کنند. اگر رویداد هنوز در بازار رخ نداده باشد، باید به‌عنوان “ناصحیح” یا “Invalid” علامت‌گذاری شوند چرا که امکان گزارش آن‌ها وجود ندارد. اگر کاربر مایل باشد، می‌تواند پس از سه روز گزارش را به چالش بکشد. اگر کسی گزارش را به چالش نکشد، بازار به دور بعد می‌رود.

آخرین گروه از کاربران، معامله‌گران یا تریدرها هستند که سهام پیش‌بینی‌های مختلف در بازار را خریداری می‌کنند که ممکن است آن‌ها را وارد بازار بکنند یا نکنند. جدا از فاکتور سرگرمی در چنین سرمایه‌گذاری‌هایی، اگر تریدرها بر روی نتایج درست شرط‌بندی کنند، می‌توانند سود خوبی به دست بیاورند.

تریدرها از راه‌های مختلفی در پروتکل پلتفرم بدون مجوز آگر، سود کسب می‌کنند. این افراد می‌توانند هرچقدر که بخواهند در یک رویداد سهام خریداری کنند. البته در مقایسه با دیگر بازارها، کارمزد کمتری پرداخت می‌کنند. به لطف بلاک‌چین، این بازار هفت روز هفته و ۲۴ ساعته فعالیت می‌کند، در نتیجه تریدرها هر زمان که بخواهند می‌توانند دارایی خود را نقد کنند، البته اگر مشتری مناسبی برای تبدیل کردن دارایی‌ها پیدا کنند.

والت REP چگونه کار می‌کند؟

ارز دیجیتال اصلی REP در بلاک‌چین Augur، ارزی بر مبنای اتریوم (ERC-20) است، به همین دلیل هر والتی که توان ذخیره کردن توکن‌های ERC-20 را داشته باشد، می‌تواند ارز دیجیتال REP را نیز ذخیره کند. هرچند که این شامل تمام والت‌های آنلاین و دسکتاپ نیز می‌شود، اما پیشنهاد می‌دهیم اگر قصد نگهداری بلندمدت این ارز دیجیتال را دارید، از والت‌های سخت‌افزاری (که به Cold Storage نیز مشهورند) استفاده کنید، چرا که این والت‌ها به اینترنت متصل نیستند و امنیت بیشتری دارند.

خرید مستقیم ارز دیجیتال آگر؟

بیشتر صرافی‌ها امکان فروش مستقیم ارز دیجیتال آگر را به کاربران نمی‌دهند. به همین دلیل، ابتدا باید بیت‌کوین یا اتریوم خریداری کرد و سپس آن را به ارز دیجیتال Augur تبدیل کرد. خوشبختانه شما می‌توانید در Bitvavo ارزهای بیت‌کوین و یا اتریوم را با iDEAL خریداری کنید و تنها ۰.۲۵٪ کارمزد بپردازید. سپس می‌توانید ارز دیجیتال خریداری شده را به ارز REP یا همان آگر تبدیل کنید.

سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال آگر – جمع‌بندی

امیدواریم تا الان تمام اطلاعاتی که درباره ارز دیجیتال Augur موردنیاز است را پیدا کرده باشید. اکنون می‌دانید این ارز دیجیتال چیست و توکن این پلتفرم چه کاربردهایی دارد و مؤسسین آگر چه کسانی هستند و پلتفرم آگر چگونه کار می‌کند. اگر هنوز سؤالی درباره آگر یا ارز REP دارید، می‌توانید در قسمت زیر برای ما کامنت بگذارید.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *