معامله روزانه: از معامله سهام درآمد کسب کنید

معامله روزانه یکی از جالبترین راه های پول در آوردن از اینترنت است. با معامله روزانه، میتوانید در کسری از ثانیه سهام خرید و فروش کنید. اگر تصمیمات درستی بگیرید، پول خوبی بدست می آورید. اما معامله روزانه سهام چگونه کار میکند؟ و چگونه میتوانید مطمئن شوید که نتایج خوبی کسب خواهید کرد؟ در این مقاله، تمام اطلاعاتی که برای شروع معامله نیاز دارید را خواهید یافت.

معامله روزانه: آیا میدانستید؟

  • هر روز هفته، هر 24 ساعت میتوانید به معامله بپردازید: ساعات کاری را خودتان مشخص میکنید.
  • خرید و فروش سهام در چند دقیقه امکان پذیر است.
  • حتی وقتی قیمت یک سهم، افت میکند نیز، میتوانید سود کسب کنید.
  • میتوانید معامله روزانه را با یک حساب آزمایشی، بدون ریسک امتحان کنید.

دوست دارید معاملات خود را آغاز کنید؟ پس بهتر است اول با یک حساب کاربری آزمایشی، معاملات را امتحان کنید. از لینک زیر ببینید کدام کارگزاری ها امکان افتتاح حساب کاربری آزمایشی را به شما میدهند:

چگونه میتوان با معامله سهام کسب درآمد کرد؟

چندین راه برای کسب درآمد از معامله سهام وجود دارد. میتوانید به معامله فعال سهام بپردازید. یا میتوانید از سهام، برای داشتن درآمد بلند مدت استفاده کنید.

کار کردن به عنوان یک معامله گر روزانه

به عنوان یک معامله گر روزانه، شما به خرید و فروش سهام میپردازید و هم از افزایش و هم از کاهش قیمت ها سود می برید. این روز ها، میتوانید در اکثر کارگزاری های مدرن، به پیش فروش سهام بپردازید، که به شما این امکان را میدهد که از افت قیمت ها نیز سود ببرید. پیش فروش (Short Selling) امکانات تازه ای در معاملات به شما میدهد که در معاملات سنتی، امکان آن نبود.

با پیش فروش، می توانید در هر شرایطی از بازار سود کسب کنید. قیمت یک سهم، ممکن است در روز هم بالا برود و هم پایین بیاید و شما میتوانید در هر دو صورت سود کنید. در سرمایه گذاری های سنتی، تنها می توانستید از افزایش قیمت سود کسب کنید.

نکات_کسب_درآمد_سهام

گذران زندگی از راه سهام

میتوانید از طریق سهام، به درآمد ثابت نیز برسید. شرکت هایی که سود دهی بالایی دارند، به طور دوره ای، سود سهام به سهامداران پرداخت میکنند. سود سهام، بخشی از سود شرکت است که بین سهامداران توزیع میشود.

معامله گران باهوش، تنها به معامله سهام نمیپردازند. عاقلانه است که بخشی از سرمایه خود را به سهام های دراز مدت اختصاص دهید. با این استراتژی، هم ثروت خواهید داشت و هم درآمد. نکته مهم این است که همه سرمایه خود را در یک سرمایه گذاری قرار ندهید تا شانس موفقیت شما افزایش یابد.

قواعد کلی معامله چیست؟

در معامله روزانه، شما به معامله سهام با هدف کسب سود می پردازید. معمولا سهام را برای مدت کوتاهی نگه میدارید و سعی میکنید در همین مدت کوتاه سود کنید. این روش، دقیقا خلاف روشی است که تعدادی سهام خریداری میکنید و آن ها را برای دراز مدت نگه میدارید.

معمولا در معامله روزانه، سود بیشتری کسب میکنید، چرا که سرعت فروختن سهام بیشتر است. تغییرات قیمت سالانه سهام اندک است. اما در کوتاه مدت، شرایط فرق میکند! هر ساعت قیمت بالا و پایین میشود و شما به عنوان یک معامله گر، میتوانید از این نوسان سود ببرید.

چگونه میتوانید به عنوان یک معامله گر، مشغول به کار شوید؟

اگر میخواهید به عنوان یک معامله گر، به معامله سهام بپردازید، باید یک حساب کاربری در یک کارگزاری افتتاح کنید. در اکثر کارگزاری ها، هم میتوانید یک حساب آزمایشی بسازید و هم یک حساب واقعی. در یک حساب آزمایشی، با مبلغی مجازی که کارگزاری به شما اختصاص میدهد، میتوانید معاملات را امتحان کنید اما در حساب واقعی، شما با پول واقعی خودتان اقدام به معامله میکنید.

اینجا را کلیک کنید تا کارگزاری مختلف را با هم مقایسه کنید و یک حساب آزمایشی افتتاح کنید>>

Freedom24_مقایسه_کارگزاری_ها

با نرم افزار معامله کارگزاری، میتوانید به معامله سهام های مختلف بپردازید!

بهترین راه شروع کدام است؟

برای معامله سهام، تنها به حساب و کتاب نیاز ندارید، در واقع، حساب و کتاب بخش کوچکی از داستان است. مهمترین عنصر در استراتژی معاملات شما، آمادگی ذهنی شماست. هنگامی که توانستید یک سیستم معاملاتی رای خود بسازید که موفق بود، باید به آن سیستم ادامه دهید.

در واقع، سیستم معاملاتی شما مثل همسر شماست. در ناملایمات و سعادت باید با هم باشید. خصوصا در ناملایمات، اما یادتان باشد که معامله گر خوب، سهام های ضرر ده را خیلی زود رها میکند. همچنین، در مواقعی که سهام سود ده است نیز، ممکن است نظم و ترتیب خود را از دست بدهید و تصمیمات احساسی بگیرید و سهام را زیادی زود به فروش برسانید. با این کار، از تمام پتانسیل سهام استفاده نکرده اید. به همین خاطر، همیشه باید منطقی به معاملات خود نگاه کنید و پیش از انجام معامله، اهداف خود را مشخص کنید!

با داشتن قوانین خودتان و اعمال کردن این قوانین به معاملات، میتوانید معاملات منطقی تر و موفق تری داشته باشید.

نکات آخر درباره سهام

شما به عنوان معامله گر می خواهید همیشه نتایج خوبی بدست آورید. به همین دلیل، باید هوشمندانه معامله کنید. به عنوان یک نکته مهم، به شما میگوییم که همیشه از ترند (Trend) بازار پیروی کنید. هنگامی که چند ماه است که بازار صعودی است، کار پر ریسکی است که بر روی افت بازار سرمایه گذاری کنید.

نکته دوم این که به عنوان یک معامله گر، همیشه از حد ضرر (Stop Loss) استفاده کنید. با استفاده از این قابلیت، در صورت ضرر به میزان مشخص، سیستم کارگزاری سهام را برای شما خواهد فروخت. این قابلیت، از نابود شدن کل سرمایه شما بخاطر یک معامله بد جلوگیری میکند.

نکته سوم این است که فکر نکنید ثروتمند شده اید. سرمایه گذاری یک مهارت است که باید آن را یاد بگیرید و تنها راه یاد گرفتن آن این است که سرمایه گذاری را تمرین کنید. میتوانید برای تمرین، از حساب کاربری آزمایشی در یک کارگزاری استفاده کنید.

نکته چهارم این است که یادتان باشد، سود بالاتر به معنای ریسک بیشتر است. اگر به معامله میپردازید، همیشه این احتمال وجود دارد که سرمایه خود را از دست بدهید. پس، مناسب شخصیتتان سرمایه گذاری کنید. آیا اگر پول زیادی را در یک سهام از دست بدهید، شب خوابتان نمی برد؟ پس بهتر است به فکر کاری دیگر باشید.

در آخر، باید تفاوت میانگین سود و سود نهایی را بدانید. به طور میانگین، افرادی که سهام خریداری میکنند، سالانه حدود 8 درصد سود میکنند. اما این به آن معنی نیست که شما سالی 8 درصد سود میکنید. ممکن است یک سال 30 درصد سود کنید و سال دیگر 20 درصد ضرر کنید. به همین دلیل، در دراز مدت، معامله فعال بهتر است.

trading_stocks

از تجارب من یاد بگیرید

وقتی جوان بودم، فکر میکردم در آینده با معامله سهام، پولدار خواهم شد. یک حساب کاربری در Freedom24 افتتاح کردم و با چند صد دلار شروع به معامله کردم. استراتژی خاصی نداشتم: به چارت بازار، نگاهی می انداختم و شانسی معامله میکردم.

بعضی اوقات، معاملات خوب از آب در می آمد. یک بار که در مدرسه بودم، به موبایلم نگاه کردم و دیدم که با سهامی که تنها 100 دلار خریده بودم، 800 دلار سود کرده ام. برای این معامله از اعتبار استفاده کرده بودم. اما هفته های بعد، چند صد دلار از دست دادم.

به همین خاطر، مهم است که خود را ثروتمند در نظر نگیرید. قطعا میتوانید پول خوبی از معامله سهام بدست آورید، اما معاملات ریسک بالایی نیز دارند. پس، تنها با پولی سرمایه گذاری کنید که امکان از دست دادنش را دارید. با این کار، معاملات همیشه مثل بازی خواهد بود!

اشتباهاتی که باعث میشود از معامله سهام، سودی کسب نکنید

هیچکس بی اشکال نیست. اگر واقعا میخواهید از معامله سهام سود بدست آورید، باید از این اشتباهات رایج، پرهیز کنید.

صبر کردن برای امنیت

سرمایه گذاری در سهام هیچوقت امن نیست. اگر به دنبال موقعیت امنی باشید، موقعیت های خوب را از دست میدهید. خصوصا در زمان بحران، میتوانید پول خوبی از سرمایه گذاری بدست آورید. اما باید تصمیم های خوب و درستی بگیرید. ترس احساسی قوی است، اما ترس چه چیزی برای انسان به ارمغان آورده است؟ به جز ضرر، هیچ!

صبر کردن برای قیمت پایین تر

سرمایه گذار های خسیس، حتی وقتی قیمت یک سهام بسیار جذاب شود هم، اقدام به خرید سهام نمیکنند. حقیقت امر این است که هیچکس نمیتواند دقیقا پیش بینی کند که قیمت یک سهم چگونه تغییر میکند. آیا احتمال افزایش قیمتی میبینید؟ پس بهتر است که سهم را بخرید. هیچکس نمیداند که آیا قیمت سهام کاهش می یابد یا خیر.

معامله کردن سهام های “جالب”

مبتدی ها فقط در سهم های جالب سرمایه گذاری میکنند. خرید و فروش سهام هایی که شرکت و برند آن ها را دوست دارید، استراتژی خوبی محسوب نمیشود. باید ببینید که آیا شرکت پتانسیل رشد بیشتر در آینده را دارد یا خیر. اگر جواب این سوال مثبت است، آنگاه درباره خرید سهام شرکت فکر کنید.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *