چگونه میتوان سهام کمپانی سونی (Sony) را خریداری کرد؟

شرکت ژاپنی سونی (Sony) اکنون به یک شرکت جهانی تبدیل شده است. فعالیت اصلی این شرکت، تولید محصولات الکترونیکی است. سونی همچنین، بازی های کامپیوتری و کنسول بازی نیز تولید میکند. همچنین، بخش رسانه ای شرکت، بازیگری مهم در دنیای سرگرمی است. آیا در فکر سرمایه گذاری در شرکت سونی هستید؟ ببینید چگونه میتوان در شرکت سونی سرمایه گذاری کرد و همچنین، قیمت کنونی سهام آن را نیز مشاهده کنید.

چگونه سهام سونی را خریداری کنیم؟

سونی شرکتی بزرگ با قدمتی زیاد است. از سال 1946، این شرکت در حال تولید و فروش انواع محصولات الکترونیکی بوده است. اکنون، فعالیت شرکت در حوزه های مختلفی پخش شده است. مثلا علاوه بر محصولات الکترونیکی، این شرکت در حال فروش بیمه نیز هست. این تنوع باعث میشود که سرمایه گذاری در سونی با ریسک کمتری همراه باشد.

آیا می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان سهام سونی را خریداری کرد؟ مرور زیر به شما نشان می‌دهد که از چه کارگزارانی می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در سهام سونی استفاده کنید:

کارگزارانمزایاثبت نام

قیمت سهام سونی چقدر است؟

آیا کنجکاو هستید که قیمت سهام سونی چگونه است؟ در نمودار زیر، می‌توانید ببینید که سهم سونی در دوره گذشته چگونه عمل کرده است. شما می‌توانید از دکمه‌ها برای باز کردن یک موقعیت معاملاتی در شرکت استفاده کنید.

جزئیات شرکت سونی

در زیر می‌توانید جزئیات کلیدی شرکت سونی را پیدا کنید.

تحلیل سونی

قبل از تصمیم‌گیری برای خرید یا فروش سهام سونی مهم است که ابتدا سهام را تجزیه و تحلیل کنید. مرور زیر به شما نشان می‌دهد که سهم سونی در دوره گذشته چگونه توسعه یافته است.

قیمت‌های سهام سونی در ۵ روز گذشته

در جدول زیر، می‌توانید قیمت‌های سهام سونی را برای ۵ روز گذشته مشاهده کنید:

قیمت سهم سونی در 2024 چه تغییری خواهد کرد؟

آیا کنجکاو هستید که تحلیلگران چه فکر می‌کنند سونی در 2024 و سال‌های آینده چه کاری انجام خواهد داد؟ با استفاده از داده‌های Alpha Vantage، ما پیش‌بینی‌های تحلیلگران را ترکیب کرده‌ایم. به یاد داشته باشید که این عدد فقط یک پیش‌بینی در مورد حرکات قیمت سهام سونی است و این پیش‌بینی لزوماً باید به حقیقت بپیوندد. همیشه تحقیقات خود را انجام دهید!

آیا سرمایه گذاری در سهام سونی هوشمندانه است؟

قبل از خرید سهام سونی (Sony)، باید ببینید که آیا سرمایه گذاری در این سهام هوشمندانه است یا خیر. پیش از این به شما گفتیم که این شرکت تنوع خوبی به فعالیت های خود داده است. این شرکت وابستگی به تولید فیلم یا بازی ندارد. در نتیجه، شکست در یکی از این زمینه های فعالیت، میتواند با عملکرد خوب بخش های دیگر جبران شود.

یکی از محصولات موفق این شرکت، PlayStation Now است. در این سرویس، کاربران حق اشتراک ثابتی را ماهانه میپردازند و میتوانند بازی های بسیاری را رایگان بازی کنند. با استفاده از این سرویس، شرکت میتواند درآمد ثابتی را برای خود فراهم کند. همچنین، دستگاه PlayStation 5 نیز، توجه های بسیاری را به خود جلب کرده است.

اما هنگامی که قصد سرمایه گذاری در سونی را دارید، باید حواستان به رقبای این شرکت نیز باشد. ببینید جایگاه این شرکت در مقایسه با رقبا کجاست و عملکرد آن چگونه است.

خرید_سهام_سونی

تاریخچه شرکت سونی

در ماه می 1946،  Masaru Ibuka و Aiko Morita شرکت Tokyo Telecommunications Engineering را تاسیس کردند. نام این شرکت به زبان ژاپنی Tokyo Tsushin Kogyo (TTK) است. موسسان این شرکت هر دو از متخصصان اسلحه در جنگ جهانی دوم بودند و بعد از تاسیس این شرکت، تمرکز خود را بر روی تولید محصولات نوآورانه گذاشتند. در دهه 60 میلادی، این شرکت تمرکز خود را بر تولید تلویزیون گذاشت. این شرکت اولین تلویزیون قابل حمل را به بازار عرضه کرد. در سال 1968، اولین تلویزیون رنگی با تکنولوژی Trinitron را ارائه کرد.

از آنجایی که شرکت TTK میخواست تمرکز خود را بر بازارهای خارجی قرار دهد، نام این شرکت به Sony تغییر کرد. نام این کمپانی از ترکیب دو اسم ‘Sonus’ به معنای صدا در لاتین و ‘Sonny’ به معنای پسر در انگلیسی گرفته شده است. این شرکت با ارائه اولین CD به بازار در سال 1982 رشد زیادی کرد و بعد از آن نیز در سال 1994 دستگاه PlayStaion را ارائه کرد. همچنین، خرید دو شرکت CBS Records و Colombia Pictures نیز به رشد شرکت کمک کرد. CBS Records بعدا به Sony Music Entertainment تغییر نام پیدا کرد و نام شرکت فیلم سازی Colombia Pictures نیز به Sony Film Entertainment تبدیل شد.

سلطه بر صنعت فیلم سازی

سونی (Sony) در ابتدا به عنوان یک تولید کننده محصولات الکترونیکی شروع به فعالیت کرد اما حالا حوزه فعالیت شرکت بسیار فراتر رفته است. این روزها، سونی بیشتر به عنوان یک شرکت تولید رسانه دیده میشود و این به دلیل مالکیت شرکت های تولید فیلم، موسیقی و شبکه های تلویزیون است. علاوه بر دو شرکتی که پیشتر گفتیم، سونی شرکت های Metro-Goldwyn-Mayer، Screen Gems و MGM Studios را نیز خریداری کرده است.

به دلیل تصاحب این شرکت ها، سونی اکنون یکی از بزرگترین شرکت های فیلم سازی در دنیاست. این شرکت در حال تصاحب کل صنعت فیلم سازی است. آیا فکر میکنید سونی به رشد خود ادامه میدهد؟ پس شاید بهتر باشد که سهام این شرکت را خریداری کنید.

تصاحب صنعت موسیقی

سونی در صنعت موسیقی نیز بسیار فعال است و بخش بزرگی از بازار را در دست دارد. در سال 1988، سونی شرکت های Columbia Music/CBS Records را خریداری کرد. در سال 2004 همکاری مشترکی با BMG Music by Bertelsmann را آغاز کرد که بعدا این شرکت نیز با سونی ادغام شد و Sony BMG Music Entertainment پدید آمد. سونی و BMG هر کدام 50 درصد سهام این شرکت را دارا هستند. به دلیل تصاحب بخش عمده ای از بازار توسط این شرکت، بسیاری از شرکت های کوچکتر، مخالف این همکاری هستند.

قدرت سونی

این شرکت کاملا میداند که چگونه مشتریان خود را با طراحی های زیبا، تقریبا گران و تکنولوژی های پیشرفته سرگرم کند. در ژاپن، سال هاست که سونی رهبری کل بازار را در دست دارد. ژاپنی ها هیاهو و مدهای زودگذر را دوست دارند. با ارائه محصولات جدیدی مثل Walkman، سونی توانسته بخش بزرگی از بازار را در زمان کوتاهی در دست بگیرد.

قبل از سرمایه گذاری در سونی، به شما پیشنهاد میکنیم که عملکرد محصولات جدید سونی را بررسی کنید. آیا این محصولات نوآورانه تر از محصولات رقبا هستند؟ پس شاید سرمایه گذاری در شرکت سونی، نتایج خوبی داشته باشد.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *