خرید آیکون: چگونه می‌توان در ارز دیجیتال ICON سرمایه‌گذاری کرد؟

در پی رشد بازار ارزهای دیجیتال، بیت‌کوین در اکثر مواقع سرخط اخبار بوده است. اما ارزها و بلاک‌چین‌های زیادی در این بازار وجود دارند که می‌توانند جذاب باشند. برای مثال، ارز دیجیتال آیکون (ICON) یک بلاک‌چین نوآورانه است که اخیراً ظهور کرده است. آیکون (ICX) ارز دیجیتال مورداستفاده در پروژه آیکون است. این پروژه به دنبال یک سیستم بلاک‌چین غیرمتمرکز است که بتواند تراکنش‌ها را بدون واسطه انجام دهد. هرکسی می‌تواند بلاک‌چین خود را در این بستر بسازد و مستقیماً تراکنش انجام دهد. در نتیجه، یک اکوسیستم مالی جدید پدیدآمده است.

در این مقاله، نگاهی دقیق‌تر به آیکون، ICX و پروژه آیکون خواهیم داشت. به تحولات، کاربرد و مزایا و معایب این ارز دیجیتال خواهیم پرداخت و نگاهی به بهترین روش‌های خرید ارز دیجیتال ICON خواهیم داشت. در آخر، خواهیم دید که آیا باید در ارز دیجیتال آیکون (ICX) سرمایه‌گذاری کرد یا خیر.

چگونه می‌توان ارز دیجیتال ICON را خریداری کرد؟

ارز دیجیتال آیکون قصد دارد تمام بلاک‌چین‌ها را با یکدیگر متصل کند. با این کار، مثلاً سیستم بانکداری و درمان به یکدیگر متصل خواهند شد. این اطلاعات به طور خودکار بین نهادهای مختلف به اشتراک گذاشته خواهد شد و واسطه‌ای وجود نخواهد داشت و انتقال اطلاعات ۱۰۰٪ ایمن خواهد بود. این قابلیت نشان‌دهنده پتانسیل پروژه آیکون است و می‌تواند دلیلی برای خرید این ارز دیجیتال باشد.

آیا دوست دارید در ارز دیجیتال آیکون سرمایه‌گذاری کنید و این ارز را به سبد سرمایه‌گذاری خود اضافه کنید؟ می توانید در صرافی های آنلاین ارز دیجیتال روی ICON سرمایه گذاری کنید. صرافی کریپتو جایی است که امکان معامله فعال در روند قیمت یک کریپتو را فراهم می کند. در زیر می توانید بلافاصله ببینید که با کدام پلتفرم‌ها می توانید بهترین سرمایه گذاری در ICON را داشته باشید:

کارگزارانمزایاثبت نام
بهترین کارگزار برای خرید ارزهای دیجیتال مانند “ICON”.
در اولین خرید خود تا سقف 1000 یورو “ICON” هیچ هزینه تراکنشی پرداخت نمی کنید.
گسترده ترین طیف ارزهای دیجیتال + ارزان!
82 درصد از حساب‌های سرمایه‌گذار خرد هنگام معامله CFD با این ارائه‌دهنده ضرر می‌کنند.

آیکون چیست؟

آیکون (ICX) ارز دیجیتال و بخشی از پروژه ICON است. پروژه آیکون یک شبکه بلاک‌چین غیرمتمرکز است که می‌توان در بستر آن بلاک‌چین‌های مستقل ایجاد کرد. در این بلاک‌چین‌ها، تراکنش‌ها می‌توانند انجام شوند. در نتیجه، در این بستر می‌توان اطلاعات یا پول را بین گیرنده و فرستنده منتقل کرد. این انتقال بدون هیچ بانک یا نهاد دولتی بین شخص فرستنده و شخص دریافت کننده انجام می‌شود.

پروژه آیکون مزایای بسیار زیادی نسبت به سیستم کنونی بانکداری در اختیار ما قرار می‌دهد. برای مثال، هزینه تراکنش‌ها در این سیستم بسیار کمتر است. کارمزد دریافت شده نیز، تنها برای هزینه‌های نگهداری سیستم استفاده می‌شود. همچنین این سیستم غیرمتمرکز امکان مقیاس‌پذیر شدن بلاک‌چین را نیز فراهم می‌کند. در نتیجه، افراد بیشتری می‌توانند از این سیستم استفاده کنند و هزینه تراکنش‌ها نیز کاهش می‌یابد.

ICON

آیکون چگونه به وجود آمد؟

با ظهور سیستم‌های بلاک‌چین و افزایش ارزش بیت‌کوین، تقاضا برای تکنولوژی بلاک‌چین غیرمتمرکز افزایش یافت. این اشتیاق، برای به‌وجودآوردن سیستم‌هایی بود که به طور امن و ناشناس بتوانند در مقیاسی بزرگ‌تر داده منتقل کنند.

برای مثال، یک بیمارستان را در نظر بگیرید که می‌تواند یکی از کاربردهای آیکون باشد. بیمارستان می‌تواند سیستم بلاک‌چین خود را بسازد و اطلاعات را به پروژه آیکون منتقل کند. اطلاعات تمام بیماران به طور ایمن بر روی این بستر ذخیره خواهد شد. اگر یک فیزیوتراپیست نیاز داشته باشد تا اطلاعات بیمار را مشاهده کند، می‌تواند از طریق بلاک‌چین فیزیوتراپی بیمارستان (که آن هم بر روی پروژه آیکون ساخته شده است) به این اطلاعات دسترسی پیدا کند. این سیستم، کل پروسه درمان را سریع‌تر و آسان‌تر می‌کند. بیمارستان زمان کمتری را برای ارسال اطلاعات صرف خواهد کرد و فیزیوتراپ می‌تواند زودتر درمان را آغاز کند.

اهداف پروژه آیکون چیست؟

کارکردهای ICON بیشتر بر روی مبادله تراکنش یا اطلاعات در یک شبکه بلاک‌چین غیرمتمرکز تمرکز کرده است. این تراکنش‌ها با هرکسی که شبکه بلاک‌چین خود را در بستر آیکون ساخته است، می‌توانند مبادله شوند. مهم نیست که این تراکنش، ارسال پول است یا اطلاعات مثل عکس، ویدئو یا سند. این تراکنش اطلاعات یا پول بین دو فرد در شبکه انجام می‌شود. به همین دلیل، هیچ دولت یا بانک یا مؤسسه مالی تراکنش را تأیید یا رد نمی‌کند.

این قابلیت باعث افزایش امنیت و حفظ حریم خصوصی در تراکنش‌ها می‌شود. همچنین قابلیت ساخت بلاک‌چین‌های جدید در بستر آیکون نیز یکی دیگر از ویژگی‌های مهم پروژه آیکون است. با استفاده از این قابلیت، هر کس می‌تواند سیستمی مقیاس‌پذیر بسازد. به‌عبارت‌دیگر، هر سیستمی که در بستر این پروژه به وجود بیاید، می‌تواند با سیستم‌های دیگر ارتباط برقرار کند. این قابلیت، سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ICON را جذاب می‌کند.

مزایای ارز دیجیتال آیکون چیست؟

  • قابلیت اجرایی: پروژه آیکون هم‌اکنون در بسیاری از مؤسسات مثل بانک‌ها، بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها در سراسر دنیا در حال استفاده است. با اتصال به پروژه آیکون، این مؤسسات می‌توانند به‌راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و اطلاعات را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و بدون هیچ واسطه‌ای میان یکدیگر تراکنش داشته باشند.
  • مقیاس‌پذیری: با ایجاد بلاک‌چین در پروژه آیکون، افراد بیشتری می‌توانند از مزایای سیستم بلاک‌چین و قابلیت انتقال اطلاعات بهره ببرند. این تفاوتی اساسی با اکوسیستم بیت‌کوین است، چرا که بیت‌کوین مقیاس‌پذیر نیست.
  • امنیت: به دلیل سیستم بلاک‌چین غیرمتمرکز، اتفاق غیرمنتظره‌ای نمی‌تواند در تراکتش رخ دهد. اطلاعات هر تراکنش واضح و شفاف است و دریافت‌کننده و فرستنده هر دو می‌توانند جزئیات تراکنش را مشاهده کنند. در نتیجه، سیستم تمام اطلاعات تراکنش را ذخیره می‌کند.

معایب ارز دیجیتال آیکون چیست؟

  • حفاظتی از مصرف‌کننده وجود ندارد: مصرف‌کنندگان به طور معمول توسط مؤسسه مالی که تراکنش در آن انجام می‌شود حمایت می‌شوند. مثلاً شما یک تلویزیون را خریداری می‌کنید و با Visa یا MasterCard پرداخت را انجام می‌دهید. اگر مشکلی در دریافت کالا به وجود آمده باشد، شما می‌توانید به این مؤسسات مراجعه کنید. این محافظت باعث می‌شود تا مشتریان مورد حمله هکرها یا کلاهبرداری قرار نگیرند.
  • حریم شخصی: ازآنجایی‌که در این تراکنش‌ها واسطه‌ای وجود ندارد، حریم شخصی شما به‌خوبی محافظت می‌شود. اما این ویژگی، خلاف‌کاران را نیز به سمت این سیستم می‌کشاند. برای مثال، گفته می‌شود که ۴۴٪ از تراکنش‌های انجام شده توسط شبکه بلاک‌چین مرتبط با خلاف‌کاران است. این قضیه باعث بدنامی سیستم بلاک‌چین و تراکنش‌های غیرمتمرکز شده است. دولت یا نهادی بر روی این سیستم نظارت نمی‌کند.

خرید آیکون

خرید ICON آسان است و می‌توانید این ارز را از اکثر صرافی‌ها و کارگزاری‌های ارزهای دیجیتال خریداری کنید. در ژانویه ۲۰۲۱، سهام آیکون (یا همان ارز ICX) قیمتی در حدود ۰.۷۳ دلار داشت. در نتیجه ارزش بازار ICX ۴۳۱ میلیون دلار برآورد می‌شد که بسیار کمتر از زمان سقف قیمتی این ارز در ژانویه ۲۰۱۸ است که هر ICX ۹.۲۱ دلار معامله می‌شد. این ارز دیجیتال را می‌توان در کیف پول دیجیتال نگهداری کرد. هم کیف سخت‌افزاری و هم نرم‌افزاری مناسب هستند. کیف پول دیجیتال امن‌ترین راه نگهداری ارز دیجیتال است.

هنگام سرمایه‌گذاری در آیکون به چه نکاتی باید توجه کرد؟

هنگامی که قصد سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال آیکون را دارید، باید به نوسان قیمت توجه داشته باشید. به دلیل شهرت بازار ارزهای دیجیتال، شاهد هستیم که تریدرهای روزانه بیشتری به سمت این بازار جذب شده‌اند. تریدرهای روزانه از نوسان بالای بازار استفاده می‌کنند و حداکثر سود را کسب می‌کنند. این معامله‌گران علاقه‌ای به تکنولوژی مورداستفاده در آیکون ندارند. این قضیه در قیمت ارز ICX نیز مشهود است و می‌بینیم که قیمت این ارز دیجیتال نوسانات بسیاری دارد.

در ارز دیجیتال آیکون سرمایه‌گذاری کنیم یا خیر؟

پاسخ به این سؤال که آیا باید در این ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کرد یا خیر، بستگی به دید شما از آینده ICON و ارزش آینده آیکون دارد. آیا آیکون روشی جدید در آینده برای انجام تراکنش‌های مالی و انتقال اطلاعات خواهد بود؟ اگر چنین باشد، سرمایه‌گذاری در این ارز دیجیتال می‌تواند بسیار جذاب باشد. در سال‌های اخیر دیده‌ایم که این تکنولوژی می‌تواند در جامعه امروز نیز کاربرد داشته باشد. پیش‌ازاین که درگیر آیکون شوید، تحقیقات کاملی درباره آیکون و ICX انجام دهید. همان گونه که پیش‌تر گفتیم، بازار ارزهای دیجیتال نوسانات بسیاری دارد.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *