خرید آرک: چگونه می‌توان در ارز دیجیتال Ark سرمایه‌گذاری کرد؟

در حال حاضر، هزاران ارز دیجیتال مختلف برای سرمایه‌گذاری وجود دارد. بیشتر افراد ارزهایی مثل ریپل یا بیت‌کوین را می‌شناسند، اما پروژه‌های بسیاری هستند که آینده روشنی دارند. یکی از این پروژه‌ها، آرک (Ark) است. آیا دوست دارید بدانید که چه انتظاراتی می‌توان از آرک داشت؟ آیا باید در این ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کرد؟ پس ادامه مقاله را مطالعه کنید. در ادامه، به جزئیات این ارز دیجیتال خواهیم پرداخت.

چگونه می‌توان ارز دیجیتال آرک را خریداری کرد؟

Ark یک پلتفرم بلاک‌چین است که به بلاک‌چین‌های دیگر این امکان را می‌دهد تا با استفاده از پروتکل SmartBridge به یکدیگر متصل شوند. این قابلیت به سیستم‌های مبتنی بر بیت‌کوین و اتریوم این امکان را می‌دهد تا به یکدیگر متصل شده و کار کنند. پلتفرم آرک ظاهر ساده‌ای دارد که میزان مقبولیت این ارز دیجیتال را در آینده افزایش خواهد داد. در نتیجه، خرید آرک می‌تواند جذاب باشد.

کارگزارانمزایاثبت نام
بهترین کارگزار برای خرید ارزهای دیجیتال مانند Ark.
در اولین خرید خود تا سقف 1000 یورو Ark هیچ هزینه تراکنشی پرداخت نمی کنید.
گسترده ترین طیف ارزهای دیجیتال + ارزان!
82 درصد از حساب‌های سرمایه‌گذار خرد هنگام معامله CFD با این ارائه‌دهنده ضرر می‌کنند.

آرک چیست – هدف پروژه

در ابتدا، خواهیم دید که پروژه آرک چه نوع پروژه‌ای است. یکی از اهداف اصلی پروژه Ark، آوردن تکنولوژی بلاک‌چین به عرصه عمومی است. این پروژه قصد دارد با ارائه خدماتی ساده برای کاربرانی که تخصص چندانی در زمینه ارزهای دیجیتال ندارند، تکنولوژی بلاک‌چین را به جامعه بیاورد. یکی از روش‌های آرک برای رسیدن به این هدف، ساخت اکوسیستمی است که به هر فرد حقیقی یا شرکتی این امکان را بدهد تا در عرض چند دقیقه، بلاک‌چین خود را بسازند. این پروژه تا جای ممکن تمام انواع شبکه‌های بلاک‌چین را بررسی کرده است تا امکان استفاده هر شرکتی از این پروژه را ممکن سازد.

سرمایه‌گذاری در آرک

اجزای اصلی اکوسیستم آرک

هدف اصلی آرک ساخت بلاک‌چینی است که کاملاً در دسترس دیگر شرکت‌ها باشد. البته اکنون این سؤال به وجود می‌آید که اکوسیستم آرک چگونه است. چندین قابلیت در اکوسیستم Ark قرار داده شده است تا این پروژه بتواند به اهداف خود دست یابد. در ادامه، این قابلیت‌ها را لیست کرده‌ایم:

  • Smart Bridge – هدف پل هوشمند یا Smart Bridge در اکوسیستم آرک، ساخت “پل‌هایی” برای اتصال بلاک‌چین‌های مختلف به یکدیگر است. در واقع، آرک نوعی واسطه برای بلاک‌چین‌های مختلف است. این قابلیت بدین معناست که ارتباط بین شبکه‌های بلاک‌چین مجزا دیگر ممکن خواهد شد. هرچند پروژه‌های دیگر نیز در حال کار بر روی قابلیت‌های مشابهی هستند، اما اکنون آرک تنها پروژه‌ای است که توانسته است این کار را ممکن کند.
  • زبان برنامه‌نویسی متفاوت – همان گونه که احتمالاً می‌دانید، در برنامه‌نویسی زبان‌های متعددی وجود دارد. تیم توسعه‌دهنده آرک سعی کرده است که تا جای ممکن، از هر زبان برنامه‌نویسی پشتیبانی کند. هدف از این کار، جذب حداکثری برنامه‌نویسان در این پروژه بوده است. در واقع، آرک اکنون از همه زبان‌های برنامه‌نویسی پشتیبانی می‌کند. تیم توسعه آرک وعده داده است که در آینده، پشتیبانی از زبان‌های کمتر شناخته شده نیز، به این سیستم اضافه خواهد شد.
  • ساخت بلاک‌چین قابل‌استفاده تنها با یک دکمه – شاید این واژه کمی سخت به نظر برسد، اما این‌گونه نیست. همان گونه که از نامش پیداست، این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد تا با فشردن تنها یک دکمه، بلاک‌چین خود را بسازید. این قابلیت به هرکسی این امکان را می‌دهد تا با استفاده از بلاک‌چین آرک، یک بلاک‌چین جدید بسازد. این ویژگی از بسیاری از جهات شبیه به پلتفرم اتریوم است، با این تفاوت که آرک هزینه‌ای برای ساخت بلاک‌چین دریافت نمی‌کند.

آرک روش متفاوتی را در پیش گرفته است و توسعه بلاک‌چین را ترویج می‌کند. این پروژه به هرکسی این امکان را می‌دهد تا به‌راحتی شبکه بلاک‌چین خود را فراتر از سرویس‌های بلاک‌چینی که آمازون وب‌سرویس یا مایکروسافت آزور ارائه می‌دهند، بسازد. این بدین معناست که شما می‌توانید بدون وابستگی به نهادی دیگر، شبکه بلاک‌چین خود را بسازید. اگر از سرویسی مثل آمازون وب‌سرویس استفاده کنید، هیچگاه مالک بلاک‌چین خود نخواهید بود. اما با آرک می‌توانید کنترل کاملی بر روی بلاک‌چینی که ایجاد کرده‌اید، داشته باشید.

تأسیس پروژه

پروژه Ark مدت‌زمان زیادی نیست که به وجود آمده است. در واقع، این پروژه در سال ۲۰۱۷ توسط ۲۷ نفر که در نقاط مختلف جهان قرار داشتند، به وجود آمد. این بدین معناست که هیچ‌کس در این تیم غیرمتمرکز، رئیس نیست. البته Thoorens معروف، مهم‌ترین شخصیت حاضر در این تیم است. او پیش از شروع فعالیتش در آرک، بر روی Lisk کار می‌کرد.

پروژه آرک از بسیاری جهات مشابه Bitshares، Lisk و Crypti است که پروژه‌هایی قدیمی‌تر با الگوریتم اجماعی Delegated Proof of Stake (dPoS) هستند. این الگوریتم، نوع دگرگون شده الگوریتم اجماعی Proof of Stake (PoS) است که وظیفه مهم تأیید بلاک‌های بلاک‌چین را بر عهده دارد. تنها نکته‌ای که لازم است بدانید این است که Delegated Proof of Stake بسیار سریع‌تر از الگوریتم استاندارد است.

سرمایه‌گذاری در آرک از طریق صرافی

اگر قصد سرمایه‌گذاری در Ark را دارید، باید در یک صرافی حساب کاربری باز کنید. صرافی یا صرافی‌های ارز دیجیتال محلی هستند که می‌توانید از آن ها ارز موردنظر خود را خریداری کنید. با انتخاب صرافی‌های خوب مثل Freedom24 یا Bitvavo به شما این امکان را می‌دهند تا سریع و آسان در ارز دیجیتال آرک سرمایه‌گذاری کنید. اگر مایل باشید می‌توانید ارز خریداری شده را به کیف پول خود منتقل کنید، البته اگر مایل باشید نیز، می‌توانید ارز خود را در صرافی نگهداری کنید.

جمع بندی – هر ارز دیجیتال آرک سرمایه‌گذاری کنیم یا خیر؟

همان گونه که در این مقاله خواندید، آرک یکی از پروژه‌هایی است که ممکن است در آینده رشد بسیار زیادی در بازار ارزهای دیجیتال داشته باشد. اگر این پروژه در مقیاس عظیم مورداستفاده قرار گیرد، احتمال دارد قیمت Ark سر به فلک بگذارد. اما سؤال اینجاست که آیا این پروژه می‌تواند به اهداف خود دست یابد یا خیر. پاسخ به این سؤال که آیا باید در آرک سرمایه‌گذاری کرد یا خیر، بستگی به قضاوت و دید شما نسبت به آینده پروژه آرک دارد.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *