خرید ارز دیجیتال تتر (USDT): چگونه می‌توان در ارز دیجیتال Tether سرمایه‌گذاری کرد؟

بازار ارزهای دیجیتال در طی سال‌های اخیر، رشد زیادی داشته است و ارزهای دیجیتال زیادی اخیراً به این بازار اضافه شده است. همچنین روزانه افراد زیادی جذب این بازار می‌شوند. یکی از ارزهای دیجیتالی که می‌توانید در آن سرمایه‌گذاری کنید، تتر (Tether) است.
تتر نقش ارزی باثبات را در بازار ارزهای دیجیتال ایفا می‌کند. افراد می‌توانند برای تبدیل پول حقیقی به ارز دیجیتال، از این رمزارز استفاده کنند. تتر اکنون یکی از باثبات‌ترین ارزهای دنیا محسوب می‌شود. دقیقاً به همین دلیل است که سرمایه‌گذاری در این ارز دیجیتال می‌تواند جذاب باشد.
ارز دیجیتال تتر، USDT نیز نام دارد. علی‌رغم نقش باثبات این ارز دیجیتال، شما می‌توانید تتر را از پلتفرم‌های آنلاین خریداری کنید. همچنین برای نگهداری این ارز، کیف‌های پول دیجیتال یا والت‌های متعددی وجود دارد. در این مقاله، به تمام اطلاعاتی که پیش از سرمایه‌گذاری در تتر نیاز دارید، خواهیم پرداخت.

چگونه می‌توان ارز دیجیتال تتر را خریداری کرد؟

ارز دیجیتال Tether امکان تبدیل پول حقیقی به ارز دیجیتال را فراهم کرده است. توکن تتر، USDT نیز نام دارد و ارزش آن با دلار آمریکا برابر است. در نتیجه، می‌توان از این ارز برای انجام تراکنش‌های مالی بدون مراجعه به بانک استفاده کرد. این ثبات، سرمایه‌گذاری در این ارز را در مقایسه با ارزهای دیجیتال دیگر جذاب می‌کند.
شما می‌توانید ارز دیجیتال تتر را با کارمزدی کم از بایننس خریداری کنید. نهایت میزان کارمزد دریافتی در بایننس، ۰.۱٪ است. با استفاده از دکمه زیر، یک حساب کاربری در بایننس افتتاح کنید:

کارگزارانمزایاثبت نام
بهترین کارگزار برای خرید ارزهای دیجیتال مانند “Tether”.
در اولین خرید خود تا سقف 1000 یورو “Tether” هیچ هزینه تراکنشی پرداخت نمی کنید.
گسترده ترین طیف ارزهای دیجیتال + ارزان!
82 درصد از حساب‌های سرمایه‌گذار خرد هنگام معامله CFD با این ارائه‌دهنده ضرر می‌کنند.

تتر چیست؟

ارز دیجیتال Tether یک ابزار مالی است که می‌توان از آن برای تبدیل پول حقیقی به ارز دیجیتال استفاده کرد. پول حقیقی که گاهی به آن پول اعتباری نیز گفته می‌شود، مفهومی بسیار پرطرف‌دار در بازار ارزهای دیجیتال است. به طور خلاصه، این پول عملکردی شبیه به پول حقیقی دارد و به‌عنوان واسطه‌ای بین ارز دیجیتال و پول رایج مثل دلار یا پوند استفاده می‌شود.

ازآنجایی‌که ارز دیجیتال تتر، واسطه‌ای میان پول حقیقی و ارز دیجیتال است، ارزش آن به طور غیرمستقیم وابسته به ارزش دلار است. ارزهای دیجیتالی که وابسته به ارزهای رایج هستند، “رمزارز باثبات” نیز نامیده می‌شوند. در نتیجه، می‌توان گفت ارز دیجیتال تتر نیز یک ارز دیجیتال باثبات است.

در واقع ارز دیجیتال تتر وعده می‌دهد که ارزش این ارز دیجیتال که USDT نیز نام دارد، همواره برابر با یک دلار خواهد بود. البته، این تنها وعده‌ی این ارز است. بلاک‌چین تتر عمومی است، اما بانک تتر عمومی نیست. هیچ‌کس خارج از تیم توسعه‌دهنده تتر نمی‌داند که تعداد تترهای موجود با نرخ دلار برابری می‌کنند یا خیر.

Tether

ارز دیجیتال تتر چه کاربردهایی دارد؟

همان گونه که پیش‌تر گفتیم، ارز دیجیتال تتر نوعی واسطه میان ارزهای دیجیتال و پول حقیقی است و نوعی رمزارز باثبات محسوب می‌شود. در تراکنش‌های تتر، هر یک ارز دیجیتال تتر برابر با یک دلار آمریکا است. تتر با این ویژگی از سایر ارزهای دیجیتال متمایز می‌شود. ازآنجایی‌که هر USDT برابر با یک دلار آمریکا است، این ارز دیجیتال نوسان زیادی ندارد.

یکی دیگر از مزایای تتر این است که می‌توان این ارز دیجیتال را همراه با سایر ارزهای دیجیتال در یک کیف پول دیجیتال یا والت نگهداری کرد. به همین دلیل، تریدرها یا سرمایه‌گذاران نگران نوسان قیمت این ارز نخواهند بود.

چگونه ممکن است که هر USDT همواره برابر با یک دلار باشد؟

حال ممکن است بپرسید که چگونه ممکن است که هر یک USDT همواره برابر با یک دلار آمریکا باشد. تتر برای ثابت نگه‌داشتن ارزش خود از پلتفرمی به نام Omni Layer استفاده می‌کند. این پلتفرم، تمام اطلاعات دریافت یا برداشت ارزهای حقیقی را دریافت می‌کند. به‌علاوه، این پلتفرم میزان USDT توزیع شده یا دریافت شده را نیز بررسی می‌کند. با این کار، تتر همواره برابری USDT و دلار آمریکا را حفظ می‌کند.

آیا تتر قابل‌اطمینان است؟

یکی از نکات حائز اهمیت دررابطه‌با ارزهای دیجیتال باثبات، کسب اعتماد سرمایه‌گذاران و تریدرها است. هر چه باشد، شما به‌عنوان تریدر باید این اعتماد را داشته باشید که این ارز، همواره ارزش کنونی خود را حفظ خواهد کرد. همان طور که پیش‌تر نیز گفتیم، تیم توسعه‌دهنده تتر چندان در زمینه میزان ارز تتر و پول حقیقی موجود در بانک تتر، شفافیت ندارد. آیا واقعا تتر منتشر شده به اندازه تعداد دلارهای موجود در بازار است؟

تنها نکته‌ای که این تیم درباره این ارز منتشر کرده است این است که تتر تنها متشکل از دلار آمریکا نیست. در نتیجه، ارز دیجیتال تتر از ارزهای دیگر نیز تشکیل شده است. ازآنجایی‌که تیم توسعه‌دهنده چندان درباره نقدینگی موجود تتر شفافیت ندارد، نمی‌توان با قطعیت گفت که آیا تتر موجودی کافی برای نگه‌داشتن ارزش خود را دارد یا خیر.

البته در حال حاضر، تتر یکی از پرکاربردترین ارزهای باثبات در دنیا است. این استفاده گسترده نشان می‌دهد که حداقل اعتماد کافی از سوی تریدرها نسبت به این ارز دیجیتال وجود دارد.

دورنمای آینده تتر

در حال حاضر، سرمایه‌گذاری در تتر به بیشتر سرمایه‌گذاران پیشنهاد می‌شود. اکنون خرید ارزهای دیجیتال باثبات مثل USDT می‌تواند گزینه مناسبی باشد. البته پس از رسوایی سال ۲۰۱۸، ارزش هر تتر دقیقاً برابر با یک دلار نیست. به همین دلیل، پیشنهاد می‌کنیم که USDT خریداری شده را فعلاً به دلار تبدیل نکنید.

اگر زمانی دوباره ارزش هر تتر با یک دلار برابری پیدا کرد، تبدیل دوباره تتر می‌تواند تصمیمی هوشمندانه باشد. اگر اکنون در ارز دیجیتال Tether سرمایه‌گذاری کنید، ممکن است در آینده سود خوبی کسب کنید. البته بازار ارزهای دیجیتال هنوز درحال‌توسعه است و ممکن است قیمت‌ها در آینده نوسان داشته باشند. در نتیجه، تضمینی برای آینده‌ای مثبت وجود ندارد.

چگونه می‌توان ارز دیجیتال تتر را خریداری کرد؟

علی‌رغم این که تتر یک ارز دیجیتال باثبات است و نقشی متفاوت از سایر ارزهای دیجیتال ایفا می‌کند، شما می‌توانید تتر را همانند تمام ارزهای دیجیتال خریداری کنید. کارگزاری‌هایی وجود دارند که به شما امکان خرید ارزهای دیجیتال مثل تتر را می‌دهند. شما می‌توانید به‌راحتی با پرداخت بانکی یا کارت اعتباری با پرداخت ارزهای رایج، ارزهای دیجیتال را خریداری کنید.

هنگامی که قصد خرید ارز دیجیتال تتر را دارید، بهتر است درباره کارگزاری‌های مختلف تحقیق انجام دهید تا ببینید این ارز دیجیتال را می‌فروشند یا خیر. بسیاری از کارگزاری‌های ارز دیجیتال، تتر نمی‌فروشند و البته کارمزد کارگزاری‌های مختلف نیز با یکدیگر تفاوت دارد. به همین دلیل، برای پیداکردن ارزان‌ترین راه خرید تتر، پیشنهاد می‌کنیم چندین کارگزاری را با یکدیگر مقایسه کنید و مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

ذخیره تتر در والت

هنگامی که قصد سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال تتر را دارید، باید ارز خریداری شده را در محلی امن ذخیره کنید. برای این منظور باید از کیف‌های پول مخصوص یا همان والت استفاده کنید. والت نوعی کیف آنلاین یا آفلاین است که امکان ذخیره ارزهای دیجیتال را به شما می‌دهد.

بسیاری از کارگزاری‌ها، خودشان برای ارزهای فروخته شده، کیف پول مخصوص دارند. به‌طورکلی، دو نوع والت وجود دارد که به شکل والت نرم‌افزاری یا دیجیتال یا والت‌های سخت‌افزاری هستند. هرکدام از این والت‌ها، معایب و مزایای خود را دارند، پس بهتر است پیش از انتخاب، این دو والت را با یکدیگر مقایسه کنید.

والت‌های دیجیتال

اگر می‌خواهید همواره به والت خود دسترسی داشته باشید، والت‌های دیجیتال می‌توانند گزینه مناسبی برای شما باشند. کیف‌های نرم‌افزاری که به والت آنلاین نیز شهرت دارند، ارز دیجیتال شما را در یک فضای ابری ذخیره می‌کنند. در نتیجه، شما هر زمان که به اینترنت دسترسی داشته باشید، به ارزهای دیجیتال خود دسترسی دارید. از معایب این والت‌ها این است که ارزهای دیجیتال شما بر روی اینترنت ذخیره می‌شود و در نتیجه، احتمال هک شدن دارایی شما وجود دارد.

والت‌های سخت‌افزاری

از سوی دیگر، می‌توانید ارز دیجیتال Tether را بر روی والت‌های سخت‌افزاری نیز نگهداری کنید. این والت‌ها به والت آفلاین نیز شهرت دارند. این والت‌ها نیازی به اینترنت ندارند و بر روی یک دستگاه فیزیکی ارز را ذخیره می‌کنند. از معایب این نوع والت‌ها این است که شما همواره امکان دسترسی به ارز خود از تمام دستگاه‌ها را ندارید. اما از مزایای این والت‌ها این است که ارزهای شما بر روی بستر اینترنت ذخیره نمی‌شوند و در نتیجه قابل هک نیز نخواهند بود.

سرمایه‌گذاری در تتر

آیا والت یا کیف پول شما اکنون پر از ارز دیجیتال تتر است؟ پس می‌توانید سرمایه‌گذاری خود را آغاز کنید. شما در زمانی مشخص اقدام به خریداری ارز دیجیتال تتر می‌کنید و ارز خریداری شده را به والت خود منتقل می‌کنید و ممکن است به طور مداوم قیمت آن را بررسی کنید. هنگامی که قیمت تتر به نقطه موردنظر شما رسید، می‌توانید ارز دیجیتال خریداری شده را بفروشید و سود خوبی به دست آورید.

استراتژی‌های سرمایه‌گذاری

هنگامی که قصد سرمایه‌گذاری دارید، پیشنهاد می‌کنیم که قیمت ارز دیجیتال موردنظر را بررسی کنید و از تحولات قیمتی مطلع بمانید. علاوه بر این، پیشنهاد می‌کنیم که درباره استراتژی سرمایه‌گذاری خود نیز تصمیم‌گیری کنید. هنگامی که قصد سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را دارید، می‌توانید از دو استراتژی مختلف بهره بگیرید.

در استراتژی بلندمدت، شما پس از خرید ارز دیجیتال، ارز خود را به طور بلندمدت نگهداری می‌کنید و تصمیم خرید یا فروش خود را بر مبنای قیمت بلندمدت اتخاذ می‌کنید. اگر از روش معامله کوتاه‌مدت استفاده می‌کنید، به طور لحظه‌ای و دقیق‌تر تحولات قیمت را دنبال می‌کنید و به طور فعال، به ترید یا معامله ارزهای دیجیتال در بازار می‌پردازید.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *