چگونه میتوانید سهام مک دونالد (McDonald’s) را خریداری کنید؟

بسیاری از افراد، از فست فودهای مک دونالد (McDonald’s) تنفر دارند، اما هنوز هم این برند به شدت موفق است. به همین دلیل، سرمایه گذاری در این فست فود زنجیره ای میتواند نتایج خوبی را داشته باشد. اما چگونه میتوان سهام مک دونالد را خریداری کرد و قیمت کنونی این سهام در حال حاضر چقدر است؟ در این مقاله، به تمام مواردی که پیش از سرمایه گذاری نیاز دارید بدانید را به شما خواهیم گفت.

چگونه سهام مک دونالد را خریداری کنیم؟

آیا می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان سهام مک دونالد را خریداری کرد؟ مرور زیر به شما نشان می‌دهد که از چه کارگزارانی می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در سهام مک دونالد استفاده کنید:

کارگزارانمزایاثبت نام

قیمت سهام مک دونالد چقدر است؟

آیا کنجکاو هستید که قیمت سهام مک دونالد چگونه است؟ در نمودار زیر، می‌توانید ببینید که سهم مک دونالد در دوره گذشته چگونه عمل کرده است. شما می‌توانید از دکمه‌ها برای باز کردن یک موقعیت معاملاتی در شرکت استفاده کنید.

جزئیات شرکت مک دونالد

در زیر می‌توانید جزئیات کلیدی شرکت مک دونالد را پیدا کنید.

تحلیل مک دونالد

قبل از تصمیم‌گیری برای خرید یا فروش سهام مک دونالد مهم است که ابتدا سهام را تجزیه و تحلیل کنید. مرور زیر به شما نشان می‌دهد که سهم مک دونالد در دوره گذشته چگونه توسعه یافته است.

قیمت‌های سهام مک دونالد در ۵ روز گذشته

در جدول زیر، می‌توانید قیمت‌های سهام مک دونالد را برای ۵ روز گذشته مشاهده کنید:

قیمت سهم مک دونالد در 2024 چه تغییری خواهد کرد؟

آیا کنجکاو هستید که تحلیلگران چه فکر می‌کنند مک دونالد در 2024 و سال‌های آینده چه کاری انجام خواهد داد؟ با استفاده از داده‌های Alpha Vantage، ما پیش‌بینی‌های تحلیلگران را ترکیب کرده‌ایم. به یاد داشته باشید که این عدد فقط یک پیش‌بینی در مورد حرکات قیمت سهام مک دونالد است و این پیش‌بینی لزوماً باید به حقیقت بپیوندد. همیشه تحقیقات خود را انجام دهید!

آیا سرمایه گذاری در مک دونالد عاقلانه است؟

مک دونالد ایده فوق العاده ای دارد. بسیاری فکر میکنند که درآمد این برند تنها از طریق فروش همبرگر تامین میشود. اما در واقع، بخش زیادی از درآمد این شرکت از طریق اجاره املاک تامین میشود. ارزش املاک تقریبا همواره ثابت است و نسبت به تورم بالا میرود. در نتیجه، در آینده نیز، مک دونالد به رشد خود ادامه خواهد داد.

البته این برند باید عملکرد کنونی خود را حفظ کند. مک دونالد میتواند این کار را با ارائه محصولات جدید و متنوع برای سلیقه مشتریان گوناگون انجام دهد. برای مثال، اخیرا مک دونالد منوی صبحانه خود را معرفی کرده است که امکان فروش در صبح را نیز فراهم میکند. همچنین این برند چندین وعده غذایی و گیاهی نیز معرفی کرده است که بتواند مشتریان خاصی را به خود جذب کند.

همچنین قبل از سرمایه گذاری، باید مک دونالد را با بقیه فست فود های زنجیره ای مقایسه کرد. برای مثال، کینگ برگر و KFC رقبای شناخته شده مک دونالد هستند. ببیید آیا سرمایه گذاری در مک دونالد (McDonald’s)، به اندازه رقبایش جذابیت دارد یا خیر.

خرید_سهام_مک_دونالد

چگونه میتوان سهام مک دونالد را در چهار مرحله خریداری کرد؟

سرمایه گذاری در مک دونالد (McDonald’s) آسان است! تنها با طی کردن این چهار مرحله، میتوانید در کمتر از یک ساعت چند سهم مک دونالد را خریداری کنید.

مرحله اول: قبل از خرید سهام، باید یک حساب کاربری در یک کارگزاری باز کنید. کارگزاری نهادی است که امکان خرید و فروش سهام را به شما میدهد. در اینجا، میتوانید کارگزاری های مختلف را با هم مقایسه کنید.

مرحله دوم: بعد از این که یک حساب کاربری درست کردید و مقداری پول نیز به حساب خود واریز کردید، در نرم افزار کارگزاری، سهام مورد نظر را پیدا کنید. بعد باید ببینید میخواهید چند سهم خریداری کنید.

مرحله سوم: میتوانید سهام را در قیمت کنونی آن با ثبت سفارش بازار (Market Order) خریداری کنید و یا این که سهام را در قیمت دلخواه با ثبت سفارش محدود (Limit Order) خریداری کنید.

مرحله چهارم: دائما سرمایه گذاری خود را چک کنید تا ببینید سود دهی آن چگونه است. در عین حال، رقبای مک دونالد را نیز زیر نظر داشته باشید. ببینید آیا زمان فروش سهام مک دونالد فرا رسیده یا خیر.

درباره شرکت مک دونالد

شرکت آمریکایی مک دونالد (McDonald’s) در سال 1940 تاسیس شد. در آن زمان، این شرکت رستوران Richard and Maurice McDonald نام داشت و در شهر سن برناردینو کالیفرنیا قرار داشت. این رستوران برای بهره وری بیشتر، به یک برگر فروشی تبدیل شد. در ادامه نیز، به دلیل موفقیت شرکت، شعبه های زیادی تاسیس شد و رشد سریع آن آغاز شد.

لوگوی دو کمان طلایی مک دونالد در سال 1953 معرفی شد. ری کروک نیز، در سال 1953 مسئول شعب مک دونالد شد و تصمیم گرفت این همبرگر فروشی را از این دو برادر بخرد. دفتر مرکزی مک دونالد در اوک بروک در ایالت ایلینوی آمریکا قرار داشت. در سال 2018، دفتر مرکزی این شرکت به شیکاگو نقل مکان کرد.

آیا دوست دارید درباره تاریخچه مک دونالد (McDonald’s) بیشتر بدانید؟ پس پیشنهاد میکنیم فیلم ‘The Founder’ را مشاهده کنید. این فیلم داستان ری کروک و دو برادر موسس مک دونالد را به خوبی به تصویر کشیده است.

بزرگترین رستوران زنجیره ای در دنیا

مک دونالد شرکت بزرگی است. گردش مالی این برند، بیشترین در بین همه رستوران هاست. در سال 2018، این شرکت بالغ بر 37،855 شعبه در 100 کشور در سراسر دنیا داشت. این برند روزانه 69 میلیون مشتری دارد.

مشتریان تنها همبرگر، چیزبرگر و سیب زمینی سرخ کرده خریداری نمیکنند. مشتریان اکنون میتوانند صبحانه، انواع مرغ، میلک شیک، لقمه، دسر و انواع نوشیدنی را نیز تهیه کنند. برای سالم تر کردن منوی خود، این شرکت انواع آبمیوه طبیعی، ماهی، سالاد و میوه را به منوی خود اضافه کرده است.

با این محصولات جدید، این شرکت امید دارد مشتریان جدیدی بتواند جذب کند. آیا فکر میکنید این استراتژی جواب خواهد داد؟ پس خرید سهام مک دونالد میتواند جذاب باشد.

درآمد مک دونالد

این شرکت دو منبع درآمد مختلف دارد. واضح است که اولین منبع درآمد این برند، فروش رستوران هاست. درآمد دیگر نیز، اجاره، حق عضویت و کارمزد دریافتی از شعب مختلف است. به دلیل وجود شعب مختلف، مک دونالد یکی از بزرگترین شرکت های خصوصی دنیاست.

مدل کسب و کار مک دونالد

زمین همه رستوران های مک دونالد، متعلق به خود شرکت است. قیمت این زمین ها بین 6 تا 8 میلیارد دلار تخمین زده میشود. همانگونه که پیشتر ذکر شد، بخش زیادی از درآمد شرکت، از اجاره همین املاک تامین میشود. از سال 2010 تا 2015، اجاره دریافتی شرکت، بیش از 50 درصد افزایش یافته است. در واقع، مک دونالد (McDonald’s) یکی از بزرگترین شرکت ها در زمینه املاک است. درآمد اصلی این شرکت از فروش ساندویچ نیست، از املاک است.

در بریتانیا و ایرلند، این شرکت عملکرد متفاوتی دارد. در این دو کشور، تنها 30 درصد رستوران ها شعبه خود مک دونالد هستند. اکثر شعب، متعلق به خود شرکت هستند.

کار کردن در مک دونالد

در ایالات متحده، مسئولان شرکت و مدیر شعبات، در دانشگاه Hamburger تحصیل میکنند. این دانشگاه در دفتر مرکزی شرکت در شیکاگو قرار دارد. مک دونالد به سلامت کارمندان خود اهمیت زیادی میدهد. مثلا، کارمندان میتوانند آهنگ های مورد علاقه خود را در سر کار زمزمه کنند تا از استرس کار خود کم کنند. یا مثلا با شرکت کردن در مراسم کلیسا، فشار خود خود را پایین می آورند. یا مثلا دو تعطیلات در طول سال برای کاهش مشکلات قلبی وجود دارد.

هر چند، سوال اینجاست که آیا رفتن به تعطیلات از این افراد در برابر غذای ناسالم هم جلوگیری میکند یا خیر. مک دونالد (McDonald’s) همواره تصویری منفی به دلیل فروش غذای ناسالم از خود به جای میگذارد و همیشه به خاطر رواج چاقی در آمریکا سرزنش میشود.

این شرکت چگونه با تصور ناسالم بودن غذاهایش مقابله میکند؟

مستند Super Size Me نشان میدهد که خوردن غذاهایی مانند همبرگرهای بزرگ، چیزبرگر و سیب زمینی سرخ کرده چقدر میتواند ناسالم باشد. اما مک دونالد (McDonald’s) نیز در واکنش به این مستند اقداماتی را انجام داد. برای مثال، سالاد نیز به منوی این رستوران اضافه شد. در آینده، حتی وعده هایی که از کلم تشکیل شدند نیز، به منوی رستوران اضافه خواهد شد.

آیا فکر میکنید اضافه شدن غذاهای سالم میتواند تاثیری مثبت بر کسب و کار مک دونالد داشته باشند؟ پس شاید بهتر باشد اقدام به خرید سهام مک دونالد (McDonald’s) کنید.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *