چگونه می‌توان سهام شرکت‌های کره جنوبی را خریداری کرد؟

کره جنوبی کشوری است که به شدت به معاملات بین‌المللی و واردات وابسته است. هنگامی‌که تجارت بین‌الملل رونق دارد، اقتصاد کره جنوبی نیز، عملکرد خوبی دارد. در این مقاله خواهیم دید که چگونه می‌توان سهام شرکت‌های کره‌ای را خریداری کرد.

از کدام کارگزاری می‌توان سهام شرکت‌های کره جنوبی را خریداری کرد؟

شما می توانید مستقیماً با خرید سهام یا با سرمایه گذاری در ETF در کره جنوبی سرمایه گذاری کنید. در زیر مروری بر کارگزارانی است که می توانید سهام کره ای را بخرید و بفروشید:

کارگزارانمزایاثبت نام

سرمایه_گذاری_کره_جنوبی

مراقب نرخ تبدیل ارز باشید

هنگامی‌که قصد سرمایه‌گذاری در کره جنوبی را دارید، باید حواستان به نرخ مبادله ارز نیز باشد. اگر ارزی که با آن سرمایه‌گذاری می‌کنید، ارزشش را از دست بدهد، ممکن است سرمایه‌گذاری شما نیز کم‌ارزش شود. شما می‌توانید این ریسک را با استفاده از اختیارات (Options) کاهش دهید.

در چه صندوق‌های مالی کره‌ای می‌توانید سرمایه‌گذاری کنید؟

اگر دوست دارید در یک سرمایه‌گذاری، هم‌زمان در شرکت‌های متعددی در کره جنوبی سرمایه‌گذاری کنید، صندوق‌های مالی یا ETF می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. ETF یک ابزار سرمایه‌گذاری است که به شما امکان سرمایه‌گذاری هم‌زمان در چندین سهام را می‌دهد. شما می‌توانید در یکی از ETF های شاخصی زیر سرمایه‌گذاری کنید:

  • FTSE Korea 30/18: این شاخص، بزرگ‌ترین شرکت‌های کره جنوبی را دنبال می‌کند و 30% کل این صندوق را بزرگ‌ترین شرکت کره‌ای و 18% آن را باقی شرکت‌ها تشکیل می‌دهند.
  • MSCI Korea: این شاخص، هم شرکت‌های بزرگ و هم شرکت‌های متوسط را دنبال می‌کند.
  • MSCI Korea 20/35: این شاخص نیز شرکت‌های بزرگ و متوسط کره‌ای را دنبال می‌کند. بزرگ‌ترین سهام 35% و باقی سهام‌ها 20% این صندوق را تشکیل می‌دهند.

سرمایه‌گذاری و احساسات

سرمایه‌گذاران آسیایی متفاوت با سرمایه‌گذاران غربی رفتار می‌کنند. این سرمایه‌گذاران، بیشتر به جریان نقدینگی اهمیت می‌دهند و چندان به تحلیل فاندامنتال شرکت نمی‌پردازند. مثالی از این قضیه را در عرضه اولیه Big Hits Entertainment مشاهده کردیم. این شرکت، بندهای پسرانه کره‌ای را مدیریت می‌کند. این شرکت با ارزش 80 میلیون، باارزش 4 میلیاردی در بازار بورس عرضه شد.

هرچند سرمایه‌گذاری در شرکتی مشابه با ریسک همراه است. تمرکز این شرکت‌ها معمولاً تنها بر روی یک چیز قرار دارد. همچنین، بسیاری از طرف‌داران این سهام‌ها را خریداری می‌کنند و به‌محض این‌که قیمت سهام شروع به افت کرد، سهام خود را می‌فروشند. در نتیجه هنگام سرمایه‌گذاری در شرکت‌های کره‌ای، مراقب باشید.

به طور خلاصه: اولین سرمایه‌گذاری در کره جنوبی

قبل از این‌که به سرمایه‌گذاری بپردازید، باید یک حساب کاربری در یک کارگزاری آنلاین افتتاح کنید. حتماً یک کارگزاری قابل‌اعتماد با کارمزدی کم انتخاب کنید.

پس از این‌که در یک کارگزاری حساب کاربری افتتاح کردید، باید چندین شرکت کره‌ای را بررسی و آنالیز کنید. ازآنجایی‌که بسیاری از تحلیلگران ممکن است کمتر به بازار کره جنوبی بپردازند، پیدا کردن اطلاعات درباره شرکت‌های کره‌ای ممکن است دشوار باشد.

به‌محض این‌که سهام مورد نظر خود را پیدا کردید، می‌توانید اقدام به ثبت سفارش کنید. میزانی که می‌خواهید سهام خریداری کنید را مشخص کنید اگر دوست دارید از سفارش محدود (Limit Order) استفاده کنید تا سهام در قیمت مورد نظر شما خریداری شود. پس از ثبت سفارش، سهام به طور خودکار برای شما خریداری می‌شود.

نکته: برای مشاهده ساعات فعالیت بازار بورس کره جنوبی، اینجا را کلیک کنید

چگونه سهام سامسونگ را در سال 2024 بخریم؟ – در سهام Samsung سرمایه گذاری کنید
چگونه می‌توان سهام خودروسازی هوندا (Honda) را خریداری کرد؟
چگونه می‌توان سهام کیا موتورز (Kia Motors) را خریداری کرد؟