چگونه میتوان سهام شرکت اینتل (Intel Corporation) را خریداری کرد؟

شرکت اینتل (Intel Corporation) یک شرکت بزرگ آمریکایی است که در حوزه تکنولوژی فعالیت میکند. دفتر مرکزی این شرکت در شهر Santa Clara در کالیفرنیا قرار دارد. پردازنده های نیمه هادی (Semiconductor) این شرکت، پرفروش ترین در جهان است. همچنین، این شرکت سازنده میکرو پردازنده های x86 است که در بسیاری از کامپیوترها استفاده میشود. به همین دلیل، سرمایه گذاری در شرکت اینتل میتواند سودمند باشد. اما چگونه میتوان سهام Intel را خریداری کرد؟ و هنگام خرید این سهام به چه نکاتی باید توجه کرد؟

چگونه سهام اینتل را خریداری کنیم؟

آیا می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان سهام اینتل را خریداری کرد؟ مرور زیر به شما نشان می‌دهد که از چه کارگزارانی می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در سهام اینتل استفاده کنید:

کارگزارانمزایاثبت نام

قیمت سهام اینتل چقدر است؟

آیا کنجکاو هستید که قیمت سهام اینتل چگونه است؟ در نمودار زیر، می‌توانید ببینید که سهم اینتل در دوره گذشته چگونه عمل کرده است. شما می‌توانید از دکمه‌ها برای باز کردن یک موقعیت معاملاتی در شرکت استفاده کنید.

جزئیات شرکت اینتل

در زیر می‌توانید جزئیات کلیدی شرکت اینتل را پیدا کنید.

تحلیل اینتل

قبل از تصمیم‌گیری برای خرید یا فروش سهام اینتل مهم است که ابتدا سهام را تجزیه و تحلیل کنید. مرور زیر به شما نشان می‌دهد که سهم اینتل در دوره گذشته چگونه توسعه یافته است.

قیمت‌های سهام اینتل در ۵ روز گذشته

در جدول زیر، می‌توانید قیمت‌های سهام اینتل را برای ۵ روز گذشته مشاهده کنید:

قیمت سهم اینتل در 2024 چه تغییری خواهد کرد؟

آیا کنجکاو هستید که تحلیلگران چه فکر می‌کنند اینتل در 2024 و سال‌های آینده چه کاری انجام خواهد داد؟ با استفاده از داده‌های Alpha Vantage، ما پیش‌بینی‌های تحلیلگران را ترکیب کرده‌ایم. به یاد داشته باشید که این عدد فقط یک پیش‌بینی در مورد حرکات قیمت سهام اینتل است و این پیش‌بینی لزوماً باید به حقیقت بپیوندد. همیشه تحقیقات خود را انجام دهید!

قیمت کنونی سهام اینتل چقدر است؟

آیا دوست دارید بدانید قیمت کنونی سهام اینتل چقدر است؟ پس نگاهی به نمودار زیر بیندازید تا از تحولات اخیر این سهام مطلع شوید. همچنین، با استفاده از دکمه های موجود، میتوانید سهام CFD اینتل را خرید و فروش کنید.

چه چیزی میخواهید درباره سهام اینتل بدانید؟

  • مزایا: چرا سرمایه گذاری در اینتل میتواند سومند باشد؟
  • ریسک ها: هنگام سرمایه گذاری در اینتل به چه نکاتی باید توجه کرد؟
  • مراحل: خرید سهام اینتل در سه قدم
  • درباره شرکت: پیشینه شرکت اینتل

چه دلایلی برای خرید سهام شرکت اینتل وجود دارد؟

دلایل زیادی وجود دارد برای اینکه سهام شرکت Intel را خریداری کنید. یکی از این دلایل این است که اینتل، رهبری بازار پردازنده ها را در دست دارد. اینتل با معرفی تکنولوژی های جدید، توانسته مشتریان ثابتی برای خود به وجود آورد. بازار تولید پردازنده ها بسیار رقابتی است، اما در سال های اخیر، شرکت Intel توانسته است جایگاه خود را حفظ کند.

سیاست سود سهام این شرکت نیز، یکی دیگر از دلایل خرید سهام میتواند باشد. این شرکت چند درصد سود خود را تحت عنوان سود سهام بین سهامداران تقسیم میکند. در نتیجه، سرمایه گذاری بلند مدت در اینتل برای کسانی که میخواهند درآمد ثابتی داشته باشند، میتواند سودمند باشد.

همچنین، اینتل توان مدیریت بحران را نیز دارد. اینتل میداند که نمیتواند جایگاه خود را از دست دهد. این شرکت با سرمایه گذاری در بخش های تازه، سعی میکند رهبری خود در بازار را حفظ کند.

خرید_سهام_اینتل

ریسک های سرمایه گذاری در اینتل چیست؟

البته سرمایه گذاری در شرکت Intel بدون ریسک هم نیست. اولین مشکل، مشکلات اقتصادی است. هنگامی که اینتل سرمایه کافی برای سرمایه گذاری در تکنولوژی های جدید را نداشته باشد، فروش این شرکت کاهش می یابد. عملکرد شرکت نیز تحت تاثیر قرار میگیرد و قیمت سهام نیز افت میکند.

همچنین، این شرکت در بازاری به شدت رقابتی در حال فعالیت است. AMD رقیبی سخت برای اینتل محسوب میشود و NVidia و Qualcomm نیز محصولات جدید و تازه ای معرفی میکنند. این رقابت ممکن است باعث شود اینتل سهم بازار خود را از دست بدهد. برای مثال، هنگامی که اپل اعلام کرد در حال ساخت پردازنده خود است، اینتل یکی از مشتریان خوب خود را از دست داد. قبل از سرمایه گذاری در Intel، نگاهی به سهم بازار این شرکت داشته باشید.

محصولات این شرکت نیز مشکلاتی داشته اند. مثلا در سال 2018، دو ضعف امنیتی تحت نام Meltdown در محصولات اینتل مشخص شد. این ضعف امنیتی باعث میشد که بدافزارها بتوانند به سیستم عامل کامپیوتر دسترسی داشته باشند. به عنوان یک معامله گر فعال، میتوانید از انتشار اخبار بد سود کسب کنید. با پیش فروش سهام، از افت قیمت سود بدست خواهید آورد.

سرمایه گذاری در شرکت اینتل در سه قدم

قبل از سرمایه گذاری در سهام Intel، باید چند مرحله را طی کنید. در این قسمت از مقاله، به مراحل خرید سهام اینتل خواهیم پرداخت.

قدم اول: انتخاب کارگزاری مطمئن

برای خرید سهام، باید یک کارگزاری انتخاب کنید. باید یک کارگزاری مطمئن و کم کارمزد انتخاب کنید. ما خوشحال میشویم در این انتخاب کنار شما باشیم. در مقاله زیر، میتوانید بهترین کارگزاری ها را با هم مقایسه کنید تا بهترین گزینه برای خرید اینتل را پیدا کنید:

قدم دوم: انتخاب استراتژی

بعد از باز کردن یک حساب کاربری در یک کارگزاری، باید یک استراتژی تجاری مشخص داشته باشید. اول باید شرایط بازار و رقابت شرکت ها را مورد بررسی قرار دهید. ببینید برنامه آینده شرکت Intel چیست و ببینید که آیا اکنون زمان خوبی برای خرید این سهم است یا خیر. اگر جوابتان به این سوال مثبت بود، باید ببینید این سهام را در چه قیمتی میخواهید خریداری کنید. به علاوه، با استفاده از حد ضرر (Stop Loss) میتوانید ضرر سرمایه گذاری خود را محدود کنید.

قدم سوم: ثبت سفارش

هنگامی که تصمیم خود را برای خرید سهام اینتل گرفتید، باید اقدام به ثبت سفارش کنید. میتوانید با ثبت سفارش بازار، مستقیما سهام را خریداری کنید. با سفارش محدود نیز، میتوانید قیمتی که میخواهید در آن سهام برای شما خریده شود را مشخص کنید. همچنین، باید ببینید چند سهم از Intel را میخواهید خریداری کنید.

بعد از ثبت سفارش، باید دائما سرمایه گذاری های خود را بررسی کنید. ببینید هنوز سهام هایی که انتخاب کردید، سود ده هستند و با سبد سرمایه گذاری شما سازگار هستند یا خیر. امیدواریم سرمایه گذاری موفقی در اینتل داشته باشید!

تاسیس شرکت

شرکت اینتل در سال 1968 تاسیس شد. موسس این شرکت Robert Noyce  و Gordon Moore دو نفر از پیشگامان صنعت پردازنده ها بودند. نفر سوم نیز، Andrew Groove بود که متوجه پتانسیل شرکت شد و به عنوان کارمند در شرکت مشغول به فعالیت شد. او 11 سال با سمت مدیر اجرایی در شرکت کار کرد و بعد از آن به هیئت مدیره منتقل شد.

چه شد که موسسان این شرکت نام Intel را برای این شرکت انتخاب کردند؟ نام شرکت از ترکیب دو کلمه Integrated و Electronics پدید آمده است. نام اینتل از ادغام این دو کلمه بدست آمده است.همچنین، انتخاب Intel به عنوان نام شرکت، دلیل دیگری نیز دارد. Intel اول عبارت Intelligence Information است.

سرمایه_گذاری_در_شرکت

فعالیت های شرکت اینتل

شرکت اینتل، کار خود را با ساخت حافظه برای کامپیوتر آغاز کرد. اینتل اولی سازنده مموری های SRAM و DRAM بود. بعدتر، اینتل اقدام به ساخت پردازنده کرد. اینتل پردازنده 8066/8088 را ارائه کرد که شرکت IBM از این پردازنده، در اولین کامپیوتر شخصی خود در سال 1981 استفاده کرد.

در دهه 90 میلادی، اینتل سرمایه زیادی را در ساخت میکروپردازنده ها سرمایه گذاری کرد. این نوع پردازنده، باعث رشد سریع صنعت کامپیوتر شد. اینتل، اولین و بزرگترین سازنده پردازنده های کامپیوتر در دهه 90 میلادی بود.

امروزه، شرکت Intel، پردازنده اکثر شرکت های مطرح مثل اپل، دل، اچ پی و لنوو را تامین میکند. اینتل همچنین، رابط شبکه، مدار مجتمع، مادربرد، پردازنده متصل و کارت گرافیک نیز تولید میکند.

خرید شرکت McAfee

اینتل در سال 2010 اقدام به خرید شرکت امنیتی مک آفی کرد. در نتیجه، امنیت مک آفی به پردازنده های اینتل اضافه شد. این خریداری، به اینتل کمک کرد که بتواند پردازنده گوشی هوشمند و تبلت تولید کند. البته هیئت مدیره شرطی برای خریداری مک آفی گذاشت، بخش سخت افزاری مک آفی باید در اختیار فروشندگان تجهیزات امنیتی باقی میماند. اینتل 7.68 میلیارد دلار برای خریداری این شرکت پرداخت کرد. بعد از خریداری مک آفی، اینتل تقریبا 60،000 کارمند داشت. 12،000 نفر از کارمندان این شرکت، مهندس نرم افزار هستند.

مک آفی تنها شرکتی نبود که اینتل خریداری کرد. از سال 2009 تا 2019، اینتل 27 شرکت دیگر را نیز تصاحب کرد. هنگامی که قصد سرمایه گذاری در اینتل را دارید، باید به شرکت های زیرمجموعه اینتل نیز، توجه داشته باشید. آیا فکر میکنید خرید شرکت های جدید عملکرد Intel را بهبود میبخشد؟ پس شاید بهتر باشد در اینتل سرمایه گذاری کنید.

مشکل امنیتی پردازنده های اینتل

در سال 2019، محققان هلندی یک خطای بزرگ تحقیقاتی کشف کردند. یک حفره امنیتی از سال 2008 میلیون ها کامپیوتر را تحت خطر قرار داده بود و باعث میشد بدافزارها و ویروس ها بتوانند به پسورد ها و اطلاعات لپ تاپ ها و کامپیوترهایی که از پردازنده اینتل استفاده میکردند، دسترسی پیدا کنند.

به عنوان یک معامله گر فعال، بهتر است حواستان به همچین مواقعی باشد. انتشار اخبار بد، قیمت سهام را به شدت کاهش میدهد. میتوانید از این کاهش قیمت، با پیش فروش کردن سهام، نهایت استفاده را ببرید.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *