چگونه می‌توان سهام کیا موتورز (Kia Motors) را خریداری کرد؟

کمپانی کیا موتورز (Kia Motors Corporation) که به اختصار، کیا موتورز نامیده میشود، یک شرکت بین المللی کره‌ای است که به طراحی و تولید خودرو مشغول است. Kia Motors بعد از شرکت Hyundai، دومین خودروسازی کره محسوب میشود. کمپانی هیوندای در واقع شرکت مادر کیا موتورز است. این شرکت، مالک 33.8 درصد از سهام Kia Motors نیز هست.

دفتر مرکزی کیا موتورز، در شهر سئول در کره جنوبی قرار دارد.

چگونه سهام کیا موتورز را خریداری کنیم؟

آیا می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان سهام کیا موتورز را خریداری کرد؟ مرور زیر به شما نشان می‌دهد که از چه کارگزارانی می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در سهام کیا موتورز استفاده کنید:

کارگزارانمزایاثبت نام

قیمت سهام کیا موتورز چقدر است؟

آیا کنجکاو هستید که قیمت سهام کیا موتورز چگونه است؟ در نمودار زیر، می‌توانید ببینید که سهم کیا موتورز در دوره گذشته چگونه عمل کرده است. شما می‌توانید از دکمه‌ها برای باز کردن یک موقعیت معاملاتی در شرکت استفاده کنید.

جزئیات شرکت کیا موتورز

در زیر می‌توانید جزئیات کلیدی شرکت کیا موتورز را پیدا کنید.

قیمت‌های سهام کیا موتورز در ۵ روز گذشته

در جدول زیر، می‌توانید قیمت‌های سهام کیا موتورز را برای ۵ روز گذشته مشاهده کنید:

تاریخچه شرکت

این شرکت در سال 1944 با نام Kyunsung Precision Industries تأسیس شد. در آن زمان این شرکت، به تولید لوله‌های استیل و قطعات دوچرخه مشغول بود. در سال 1951، این شرکت اولین دوچرخه‌اش را با نام Samchully را به بازار عرضه کرد. در سال 1952 نیز، نام این شرکت به Kia Industries تغییر پیدا کرد.

از سال 1951، هوندا شروع به تولید موتورسیکلت‌های کوچک کرد. مزدا نیز تولید کامیون را از سال 1962 و تولید خودرو را از سال 1974 آغاز کرد. در سال 1973، Kia Industries یک خط تولید در Sahori راه‌اندازی کرد. این خط تولید، اولین کارخانه تولید خودروی یکپارچه بود.

دیکتاتور آن زمان کرده جنوبی، Chun-Doo-hwan، طی حکمی در سال 1981 اعلام کرد که صنایع کره جنوبی باید ادغام شوند. به همین دلیل، ساخت خودروی سواری کیا، متوقف شد. کیا مجبور شد تمرکز خود را بر روی ساخت کامیون‌های سبک بگذارد. اما در سال 1986، کیا دوباره تولید خودروی سواری را آغاز کرد. Kia بعضی از مدل‌های Mazda را بازتولید می‌کرد. یکی از این نمونه‌ها، خودروی پراید بود که بر اساس Mazda 121 تولید شده بود. این خودرو هم در کره جنوبی به فروش می‌رسید و هم به کشورهای دیگر صادر می‌شد.

خرید سهام کیا توسط شرکت هیوندای

در زمان بحران مالی آسیا در سال 1997، کمپانی Kia Motors اعلام ورشکستگی کرد. در سال 1998، توافقی بین هیوندای و کیا امضا شد. طی این قرارداد، هیوندای 51 درصد سهام شرکت کیا را خریداری کرد. در طی این واگذاری، شرکت Hyundai اکنون بیش از یک‌سوم Kia Motors را داراست. درعین‌حال، کمپانی کیا نیز اقدام به خرید سهام هیوندای کرده است و اکنون مالک 45.37 درصد شرکت هیوندای است.

غلبه کیا بر هیوندای

فروش خودروهای Kia Motors دائماً در حال افزایش است. کیا دیگر برادر کوچک‌تر هیوندای نیست. در چهارماهه نخست 2020، کیا توانسته است که 122,000 خودرو در اروپا به فروش برساند. در مدت مشابه، هیوندای حدود 117,000 خودرو به فروش رسانده است. در هلند، این آمار فروش بیشتر است. در چهارماهه نخست 2020، کیا دو و نیم برابر هیوندای خودرو به هلند صادر کرده است.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *