چگونه میتوان سهام اپل (Apple) را خریداری کرد؟

اپل (Apple) یکی از شناخته شده ترین شرکت های دنیاست. اپل یکی از معدود شرکت هایی است که ارزش آن به بیش از یک میلیارد دلار رسیده است. اگر فقط چند سهم اپل را هنگام راه اندازی شرکت خریده بودید، الان بسیار پولدار بودید. اما سرمایه گذاری در اپل امروز هم میتواند سودمند باشد. در این مقاله، تحلیل جامع ما را از سهام اپل (Apple) خواهید خواند. همچنین، قیمت کنونی این سهام را نیز مشاهده خواهید کرد.

چگونه سهام اپل را خریداری کنیم؟

آیا می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان سهام اپل را خریداری کرد؟ مرور زیر به شما نشان می‌دهد که از چه کارگزارانی می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در سهام اپل استفاده کنید:

کارگزارانمزایاثبت نام

قیمت سهام اپل چقدر است؟

آیا کنجکاو هستید که قیمت سهام اپل

چگونه است؟ در نمودار زیر، می‌توانید ببینید که سهم اپل در دوره گذشته چگونه عمل کرده است. شما می‌توانید از دکمه‌ها برای باز کردن یک موقعیت معاملاتی در شرکت استفاده کنید.

جزئیات شرکت اپل

در زیر می‌توانید جزئیات کلیدی شرکت اپل را پیدا کنید.

تحلیل اپل

قبل از تصمیم‌گیری برای خرید یا فروش سهام اپل مهم است که ابتدا سهام را تجزیه و تحلیل کنید. مرور زیر به شما نشان می‌دهد که سهم اپل در دوره گذشته چگونه توسعه یافته است.

قیمت‌های سهام اپل در ۵ روز گذشته

در جدول زیر، می‌توانید قیمت‌های سهام XXX را برای ۵ روز گذشته مشاهده کنید:

قیمت سهم اپل در 2024 چه تغییری خواهد کرد؟

آیا کنجکاو هستید که تحلیلگران چه فکر می‌کنند اپل در 2024 و سال‌های آینده چه کاری انجام خواهد داد؟ با استفاده از داده‌های Alpha Vantage، ما پیش‌بینی‌های تحلیلگران را ترکیب کرده‌ایم. به یاد داشته باشید که این عدد فقط یک پیش‌بینی در مورد حرکات قیمت سهام اپل است و این پیش‌بینی لزوماً باید به حقیقت بپیوندد. همیشه تحقیقات خود را انجام دهید!

کار شرکت اپل چیست؟

شرکت اپل، به ساخت محصولاتی مانند آیپاد، آیفون و آیپد معروف است. اما پیش از این محصولات موفق، اپل تاریخی طولانی از  فعالیت های دیگر نیز دارد. این شرکت در شهر کوپرتینو در کالیفرنیای آمریکا مستقر است. در سال 2011، استیو جابز اعلام کرد که اپل قصد ساخت یک دفتر مرکزی جدید به شکل یک سفینه فضایی دارد. دفتر جدید که گنجایش 15،000 کارمند را نیز دارد در سال 2017 افتتاح شد.

چگونه میتوان سهام اپل را خریداری کرد؟

قبل از خرید سهام اپل، باید مراحلی را طی کنید. قبل از سرمایه گذاری در یک شرکت، به این موارد توجه کنید.

سرمایه گذاری با استراتژی و تحلیل

خرید و فروش سهام شانسی چندان عاقلانه نیست. پس اول باید ببینید که آیا اکنون زمان مناسبی برای خرید سهام اپل هست یا نه. برای این کار، میتوانید از آنالیز فاندامنتال و آنالیز تکنیکال استفاده کنید.

بر اساس آنالیز های خود، میتوانید تصمیم بگیرید که در چه قیمتی سهام خود را بخرید و در چه قیمتی بفروشید. با تصمیم گیری درباره این موارد پیش از سرمایه گذاری، از تاثیر احساسات منفی بر معاملات خود جلوگیری کنید.

تنها با سرمایه ای که برای مدتی به آن نیاز ندارید سهام اپل را خریداری کنید. شما همواره باید برای زندگی شخصی خود به اندازه کافی پول داشته باشید. قطعا در کوتاه مدت ممکن است که سهام عملکرد خوبی نداشته باشد. در این صورت، باید از تصمیم های احساسی و شتاب زده خودداری کنید.

انتخاب کارگزاری

بسیاری از افراد، هزینه ها و کارمزد سرمایه گذاری را دست کم میگیرند. هنگامی که کارمزد بالایی میپردازید، سرمایه زیادی را صرف معاملاتتان خواهید کرد. در دراز مدت ممکن است هزاران دلار مجبور به پرداخت شوید. هزینه کارمزد، سرمایه ای است که از دست شما رفته است. این کارمزد بالا؛ نتیجه شما را تحت تاثیر قرار میدهد.

آیا میخواهید بدانید هزینه سرمایه گذاری در هر کارگزاری چقدر است؟ از لینک زیر، میتوانید بهترین کارگزاری ها را با هم مقایسه کنید:

ثبت سفارش

هنگامی که یک کارگزاری مناسب را انتخاب کردید، تنها کاری که باید انجام دهید، این است که ثبت سفارش کنید. شما میتوانید بین سفارش محدود و سفارش بازار یکی را انتخاب کنید. سفارش بازار در قیمت کنونی سهام معامله شما را انجام میدهد و معامله محدود فقط در قیمتی که شما مشخص میکنید، معامله انجام میدهد.

سفارش بازار، معمولا برای سرمایه گذارهای مبتدی که سهام را برای بلند مدت نگهداری میکنند مناسب تر است. سفارش محدود اما، برای معامله گرانی که میخواهند کنترل بیشتری بر سرمایه گذاری های خود داشته باشند، مناسب است.

گاهی ممکن است لازم باشد که از حد ضرر (Stop Loss) استفاده کنید. با استفاده از حد ضرر، ضرر معاملات خود را به حداقل برسانید. در نتیجه، در صورت ضرر در حد مشخصی، معامله شما به صورت خودکار بسته میشود.

اپل

چه چیزی باعث میشود سرمایه گذاری در اپل جذاب باشد؟

قبل از سرمایه گذاری در سهام اپل (Apple) باید از پتانسیل و رشد احتمالی شرکت مطمئن شوید. در ادامه، سهام اپل را بیشتر بررسی می کنیم.

نوآوری های بسیار

اپل همواره برای نوآوری در محصولاتش شناخته شده است. این شرکت، چندین بار با ارائه محصولات جدید، دنیا را شگفت زده کرده است. این شرکت، اولین تلفن هوشمند را معرفی کرد. نوکیا در آن زمان فکر میکرد که هیچگاه اپل نمیتواند رقیبی جدی محسوب شود، اما در آخر، آیفون تبدیل به استاندارد جدید بازار تبدیل شد. همچنین، اپل اولین تبلت دنیا را نیز معرفی کرده است.

با طراحی های فوق العاده و محصولات شگفت انگیز، این شرکت توانسته طرفداران زیادی پیدا کند. بسیاری از افراد، هنگامی که میخواهند گوشی اپل خود را تعویض کنند، باز هم به سراغ اپل میروند. اپل برند شناخته شده ای است که که با محصولات خود حس خوبی به افراد منتقل میکند.

این حقیقت که شرکت به ارائه محصولات جدید ادامه میدهد، باعث افزایش فروش شرکت خواهد شد. این میتواند دلیل خوبی برای خرید سهام اپل باشد.

سود سهام واقع گرایانه

یکی دیگر از مزایای سهام اپل این است که سیاستی منطقی برای پرداخت سود سهام دارد. این شرکت هر فصل سود سهام پرداخت میکند. در طول دوره اخیر، اپل به صورت منظم سود سهام را به سهامداران خود پرداخت کرده است. سود سهام اپل اخیرا افزایش یافته و هنوز هم در حال افزایش است.

این موضوع مستقیما با سود اپل در ارتباط است. بیشترین سودی که از خرید سهام اپل در گذشته میتوانستید بدست آورید، سود از افزایش قیمت است. اما سود سهام نیز سودی اضافه است که به این معناست که میتوانید به عنوان درآمدی ثابت به آن نگاه کنید.

بازخرید سهام

اپل پول زیادی در جیب خود دارد. بخشی از این پول، صرف بازخرید سهام شرکت میشود. این کار مزیتی برای سهامداران است: هر چه سهم شناور کمتری در بازار باشد، نسبت درآمد به هر سهم بالاتر خواهد رفت. همچنین، قدرت رای دهی سهامداران کنونی نیز با کاهش تعداد سهام بالاتر خواهد رفت.

شرکت ها زمانی اقدام به خرید سهام شرکت خود میکنند که آینده ای روشن را برای شرکت متصور شوند.

اپل ثروتمند است

یکی از مزیت های بزرگ سرمایه گذاری در اپل این است که تقریبا سرمایه گذاری امنی است. احتمال ورشکستگی در بعضی سهام های دیگر بالا است. اما در سهام اپل، این احتمال بسیار کمتر است. این به این دلیل است که این شرکت بسیار ثروتمند است، به همین دلیل، میتواند ضررهای کوچک را تحمل کند.

ریسک های سرمایه گذاری در سهام اپل

اما سرمایه گذاری در شرکت اپل (Apple) کاملا بدون ریسک نیست. در ادامه، ریسک های مرتبط با سرمایه گذاری در شرکت اپل را بررسی می کنیم.

حواستان به نوسانات باشد

هنگام سرمایه گذاری در اپل، باید حواستان به نوسانات بازار باشد. عملکرد شرکت اپل خوب است و در دراز مدت نیز عملکرد خوبی داشته است. اما ممکن است شما در نهایت قیمت سهم وارد این سهام شوید و ممکن است سال ها طول بکشد تا بتوانید سرمایه خود را دوباره بدست آورید. خوشبختانه، برای این مورد نیز راه حلی وجود دارد.

شما میتوانید از سرمایه گذاری پله ای استفاده کنید. شما میتوانید ماهانه مقدار مشخصی از سهام اپل را خریداری کنید. با این کار، قیمت خرید در چند ماه پخش خواهد شد و این کار، احتمال خرید در اوج قیمت را به حداقل خواهد رساند.

راه دیگر، معامله فعال روزانه است. در معامله فعال، شما با چند بار خرید و فروش سهام، از نوسان قیمت سود کسب میکنید. اگر با یک حساب کاربری آزمایشی خوب تمرین کنید، ممکن است بتوانید از این روش سود خوبی کسب کنید.

نبود نوآوری

هنگامی که استیو جابز فوت کرد، بسیاری از افراد فکر میکردند که اپل تمام خواهد شد. از نظر تکنولوژی، این شرکت واقعا هم محصولات نوآورانه و جدید کمتری عرضه کرد. اما هنوز هم عده زیادی منتظر ارائه محصولات اپل هستند.

آیا فکر میکنید که اپل به قله خود رسیده است؟ پس احتمالا اکنون بهترین زمان برای خرید سهام اپل در درازمدت نیست.

استیو_جابز

پیش بینی قیمت سهام اپل

قیمت سهام اپل معمولا به ارائه محصولات جدید مرتبط است. برای مثال، هنگامی که شرکت یک مدل جدید و موفق از آیفون را به بازار عرضه میکند، این اتفاق میتواند تاثیری مثبت بر روی سهام اپل داشته باشد. هنگامی که سهامداران فکر میکنند که شرکت محصول جدیدی به بازار عرضه نمیکند، قیمت سهام ممکن است افت کند.

اگر شما اطلاعات زیادی درباره اپل دارید و اخبار شرکت را دنبال میکنید، نسبت به بقیه، مزیتی دارید. شما میتوانید بهتر ارزیابی کنید تا ببینید عملکرد شرکت در آینده چگونه است. با پیش بینی دقیق درباره این شرکت، سود خوبی از سرمایه گذاری های خود بدست خواهید آورد.

به نرخ تبدیل دلار نیز توجه کنید

هنگامی که در سهام اپل سرمایه گذاری میکنید، باید حواستان به نرخ تبدیل دلار نیز باشد. سهام اپل همواره در واحد دلار گفته میشود. اگر ارزش دلار نسبت به ارز مبدا شما افزایش داشته باشد، سرمایه گذاری در ارز مبدا شما ممکن است ارزش کمتری داشته باشد. در این صورت حتی اگر سهام اپل عملکرد خوبی داشته باشد نیز، ممکن است شما نتایج خوبی کسب نکنید. به همین دلیل، در محاسبات خود همواره نرخ تبدیل ارز را به یاد داشته باشید.

آخرین نکات درباره سرمایه گذاری در اپل

هیچوقت با دانش کم اقدام به سرمایه گذاری در یک شرکت نکنید. به شما پیشنهاد میکنیم که ابتدا با یک حساب کاربری آزمایشی اقدام به تمرین کنید. با استفاده از یک حساب کاربری آزمایشی میتوانید ببینید که آیا قادر به کسب نتایج خوب و سودآور هستید یا خیر. اگر جواب مثبت بود، میتوانید با سرمایه کمی، مثل 100 دلار شروع به معامله کنید.

هنگامی که در اپل یا سایر سهام ها سرمایه گذاری میکنید، باید همواره برنامه مشخصی داشته باشید. ببینید در چه قیمتی میخواهید که سهام اپل را خریداری کنید. بعد باید ببینید که میخواهید در چه قیمتی از سهام خارج شوید. در چه قیمتی ضرر شما به حداکثر خواهد رسید و در نهایت چقدر سود میخواهید از این سهم بدست آورید؟ با تصمیم گیری پیش از انجام معامله، از تصمیم گیری های احساسی پیشگیری خواهید کرد.

در آخر، در همه سرمایه گذاری ها، باید با پولی اقدام به سرمایه گذاری کنید که در دراز مدت امکان از دست دادن آن را داده باشید. هر چه باشد، در سرمایه گذاری امکان از دست دادن بخشی یا همه سرمایه شما وجود دارد.

ساختن اپل: از شروع تا اوج

شرکت اپل، از گاراژ خانه والدین استیو جابز شروع شده است. در همان گاراژ، استیو جابز و استیو ووزنیاک Apple 1 را ساختند. این دستگاه یکی از اولین کامپیوترهای شخصی بود. Apple 1 دارای یک کیبورد، یک مانیتور و یک میکرو پردازنده بود. در اول آوریل 1976، شرکت Apple Computers توسط استیو جابز، استیو ووزنیاک و رونالد وین افتتاح شد. این سه موسس دیگر در اپل کار نمیکنند. رونالد وین و استیو ووزنیاک سال ها پیش اپل را ترک کردند و استیو جابز در اکتبر سال 2011 بر اثر سرطان درگذشت.

شهرت کامپیوتر Apple II و نسل های بعد

شرکت اپل بعد از معرفی Apple II شهرت یافت. این کامپیوتر شخصی در همه گیر شدن کامپیوتر های شخصی نقش ویژه ای داشت. در ادامه، اپل دستگاه های Apple III، Apple Lisa و Apple Macintosh را به بازار معرفی کرد. امروزه، مکینتاش پرچمدار کامپیوترهای شخصی اپل است.

سخت افزار و نرم افزار

اپل فقط سخت افزار مثل موزیک پلیر آیپاد، تلفن هوشمند آیفون و تبلت آیپد ارائه نمیکند. اپل نرم افزار نیز ارائه میکند. اپل هم برای سیستم عامل خود مک او اس و هم برای ویندوز نرم افزار ارائه میکند.

بحرانی سخت در 1997

در سال 1997، اپل از نظر اقتصادی در لبه یک ورشکستگی قرار داشت. اما این شرکت ورشکسته نشد. مایکروسافت 150 میلیون دلار در این شرکت سرمایه گذاری کرد. همچنین، این شرکت توسط استیو جابز کاملا اصلاح شد.

موفقیت بزرگ در 2007

اپل پس از 2007 موفقیت چشمگیری داشت. بعد از 2007، محصولات موفقی مثل آیفون، آیپد و آیپاد معرفی شدند. آیفون یک تلفن هوشمند بود که استفاده از آن بسیار آسان بود. آیپد توانست تبلت را بین مردم محبوب کند. محصولاتی که بعد از 2007 ارائه شدند، کیفیت بالا و راحتی استفاده را ترکیب کردند و این راز موفقیت اپل است.

قدرت نوآوری اپل

اپل یک شرکت نوآور است. اولین کامپیوترهای اپل، محصولاتی نوآورانه بودند. محصولات بعد مانند آیپاد و آیفون نیز در زمان خود نوآورانه محسوب میشدند. حتی بعد از مرگ استیو جابز نیز، شرکت به ارائه محصولات نوآورانه ادامه داد. برای مثال، سیری، حسگر اثر انگشت و سیستم پرداخت اپل.

آیا فکر میکنید این شرکت به ارائه محصولات نوآورانه ادامه خواهد داد؟ پس شاید خرید سهام اپل عاقلانه و سودمند باشد. هر چه باشد، در گذشته اپل عملکردی خارق العاده داشته است.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *