معامله گاز طبیعی: چگونه میتوان در گاز طبیعی (Natural Gas) سرمایه گذاری کرد؟

این روزها، ذخیره پول در یک حساب پس انداز، سود چندانی نخواهد داشت، در نتیجه، مردم هر روز به دنبال سرمایه گذاری های جذاب میگردند. گاز طبیعی میتواند سرمایه گذاری جذابی باشد. تقاضا برای گاز طبیعی مدام رو به افزایش است. اما شما چگونه میتوانید در گاز طبیعی سرمایه گذاری کنید؟

چگونه میتوان در گاز طبیعی سرمایه گذاری کرد؟

دوست دارید بدانید چگونه میتوانید از تغییر قیمت گاز طبیعی سود کسب کنید؟ میتوانید هم مستقیم و هم غیر مستقیم در گاز سرمایه گذاری کنید. در این مقاله، انواع روش های سرمایه گذاری و معامله گاز طبیعی را بررسی خواهیم کرد.

معامله فعال مواد خام

چندین راه برای معامله گاز طبیعی وجود دارد. میتوانید با استفاده از قرارداد (CFD) به معامله قیمت گاز طبیعی بپردازید. اما باید یادتان باشد که هر معامله ای انجام میدهید، کارمزد کمی از شما گرفته میشود. طبیعتا هر چه بیشتر شما معامله انجام دهید، کارمزد بیشتری نیز پرداخت خواهید کرد.

هنگامی که با CFD گاز طبیعی معامله میکنید، تنها قیمت این ماده خام را معامله میکنید. هیچگاه گاز طبیعی به شما تحویل نمیشود. از مزایای این نوع معامله، این است که شما میتوانید با پیش فروش /خرید کردن ، از کاهش قیمت نیز میتوانید از نوسانات کوتاه مدت بازار استفاده کنید.

دوست دارید به معامله CFD گاز طبیعی بپردازید؟ با استفاده از یک حساب کاربری آزمایشی در Plus500، این کار ممکن است!  از لینک زیر همین حالا یک حساب کاربری آزمایشی و رایگان افتتاح کنید:

٪82 از حساب‌های CFD سود خود را از دست می‌دهند.٪82 از حساب‌های CFD سود خود را از دست می‌دهند.

(Natural Gas)سرمایه گذاری در سهام گاز طبیعی

شما همچنین این گزینه را دارید که در سهام شرکت های استخراج گاز طبیعی سرمایه گذاری کنید. سرمایه گذاری در این شرکت ها، مخصوصا در زمان بالا بودن قیمت گاز، بسیار جذاب است. Shell و Gazprom از جمله شرکت هایی هستند که در حوزه نفت طبیعی کار میکنند.

هنگامی که در شرکت های استخراج گاز سرمایه گذاری میکنید، باید اطلاعات مالی و عملکرد این شرکت ها را بررسی کنید. هر چه باشد، علاوه بر قیمت گاز، فاکتورهای دیگری بر قیمت سهام این شرکت ها تاثیر دارد. حتی در صورت افزایش قیمت گاز نیز، ممکن است عملکرد این شرکت ها افت کند.

دوست دارید سهام گاز طبیعی خریداری کنید؟ بهتر است سهام گاز طبیعی را در یک کارگزاری کم کارمزد خریداری کنید تا پول زیادی به خاطر کارمزد از دست ندهید. در مقاله مقایسه کارگزاری ها، میتوانید ببینید بهترین کارگزاری برای خرید سهام گاز طبیعی کدام است:

سرمایه_گذاری_در_گاز_طبیعی

سرمایه گذاری در گاز طبیعی با صندوق های مالی

سرمایه گذاری در گاز طبیعی با استفاده از صندوق های مالی یا ETF نیز امکان پذیر است. ETF به معنای صندوق های قابل معامله است. در واقع ETF صندوقی است که قابل معامله در بازار بورس است. چندین صندوق مختلف فعال در حوزه گاز طبیعی وجود دارد.

برای مثال، میتوان VelocityShares 3X Long Natural Gas ETF را نام برد. این صندوق، به طور دقیق قیمت گاز طبیعی را دنبال میکند. این صندوق، از اهرم مالی (Leverage) نیز استفاده میکند. در نتیجه، صندوق نسبت به قیمت گاز تصاعدی حرکت میکند. در نتیجه در مدت زمان کمی میتوانید سود خوبی کسب کنید. اما اگر قیمت گاز کمی پایین بیاید، قیمت صندوق نیز تصاعدی کاهش خواهد یافت.

صندوق دیگری که در این حوزه فعال است، United States Natural Gas Fund یا UNG است. این صندوق، بر روی قیمت گاز طبیعی در آمریکا متمرکز است. از این صندوق میتوانید برای سرمایه گذاری بر کاهش یا افزایش قیمت مواد خام استفاده کنید.

قیمت گاز طبیعی چگونه مشخص میشود؟

گاز طبیعی ماده خام ارزشمندی هم برای شرکت ها و هم برای افراد است. برای مثال، احتمالا میدانید که از گاز طبیعی برای آشپزی نیز استفاده میشود. دولت هلند، در تلاش است که کل کشور را عاری از گاز طبیعی کند. اما حتی اگر موفق شوند، هنوز هم برای تولید برق، به گاز نیاز دارند.

اگر میخواهید بدانید که آیا سرمایه گذاری در گاز در درازمدت عاقلانه است یا خیر، باید به تقاضای جهانی نگاه کنید. مثلا ممکن است در هلند تقاضا برای گاز کاهش یابد اما در اقتصادهای رو به رشد مثل چین، هنوز هم تقاضا برای گاز بسیار بالاست.

بخشی از قیمت گاز وابسته به اقتصاد جهانی است. هنگامی که اوضاع اقتصاد خوب است، تقاضا برای گاز طبیعی افزایش میابد. اما حتی در زمان بحران های اقتصادی نیز، هنوز تقاضا برای گاز طبیعی هست. حتی آب و هوا نیز میتواند بر قیمت گاز تاثیر داشته باشد. هم زمستان های سرد و هم تابستان های گرم باعث افزایش تقاضا برای گاز خواهند بود.

در زمستان، گاز برای گرمایش خانه ها استفاده میشود و در تابستان، برق بیشتری برای خنک کردن فضا نیاز است. در آخر، قیمت دلار نیز بر روی قیمت گاز تاثیر میگذارد. قیمت گاز همیشه به دلار است. هنگامی که ارزش دلار کاهش پیدا میکند، قیمت گاز طبیعی افزایش پیدا میکند. این به این دلیل است که خریداران خارج از ایالات متحده میتوانند گاز را ارزان تر بخرند و نگهداری کنند.

به طور خلاصه، در یک اقتصاد آرام، آب و هوای به شدت داغ یا سرد و ارزش دلار پایین، قیمت گاز طبیعی افزایش می یابد. البته فاکتورهای دیگر نیز موثر هستند. اما همین دلایل نیز برای سرمایه گذاری در گاز طبیعی کافی است.

سرمایه_گذاری_گاز_طبیعی

چگونه میتوان به معامله فعال گاز طبیعی پرداخت؟

سرمایه گذاری در گاز طبیعی از همیشه پرطرفدارتر است. از خصوصیات این نوع سرمایه گذاری این است که قیمت نوسان زیادی میکند. در نتیجه، هنگامی که در گاز طبیعی سرمایه گذاری میکنید، اگر قیمت پایین است بهتر است حجم خرید خود را افزایش دهید. البته این به آن معنا نیست که شما برای شروع به سرمایه زیادی احتیاج دارید.

هنگامی که قیمت گاز طبیعی بسیار پایین است، بدون داشتن سرمایه ای زیاد، میتوانید حجم زیادی خریداری کنید. با استفاده از اهرم مالی (Leverage) میتوانید با سرمایه کمتر، سرمایه گذاری بزرگتری انجام دهید.

همچنین باید در نظر داشته باشید، معامله CFD همواره با سرمایه گذاری فعال ممکن است. این به آن معناست که شما حتما باید لحظه به لحظه حواستان به تغییر قیمت ها باشد. خصوصا در زمان انفجار قیمت ها هنگامی که فشار فروش بیشتر میشود، باید گوش به زنگ باشید تا زمان فروش که رسید، عکس العمل مناسب داشته باشید!

به علاوه، حتما از حد ضرر (Stop Loss) استفاده کنید. با استفاده از این قابلیت، میتوانید به صورت خودکار، به معامله گاز طبیعی بپردازید. با این کار، از ضرر کردن کل سرمایه خود را نیز جلوگیری خواهید کرد.

کدام سهام های مرتبط با گاز طبیعی (Natural Gas) را میتوانید خریداری کنید؟

در این بخش، میبینیم کدام سهام های گازی را میتوانید خریداری کنید. قبل از خرید سهام، باید به خوبی آینده شرکت را مورد بررسی قرار دهید.

خرید سهام Gazprom

در گذشته های دور، Gazprom یکی از بزرگترین شرکت های دنیا بود. بعد از سقوط بازار بورس در سال 2008، شرکت ضربه بزرگی خورد. اما این شرکت روسی هنوز هم یکی از بزرگترین بازیگرهای بازار گاز است. هنگامی که در این شرکت سرمایه گذاری میکنید، علاوه بر گاز، در بازار نفت نیز سرمایه گذاری میکنید.

بازار انرژی چین، مهمترین بازار برای این شرکت است. در سال 2014، این شرکت قراردادی 30 ساله را با چین امضا کرده است تا 38 میلیارد متر مکعب گاز را به این کشور برساند. این شرکت به 18 درصد کل ذخایر دنیا دسترسی دارد، پس فروش گاز مشکلی برای این شرکت نیست.

اما باید گوشه چشمی نیز به مسائل سیاسی داشته باشید. روسیه قبلا هم از گاز به عنوان اهرم فشار استفاده کرده است. این بی ثباتی سیاسی، میتواند فشاری مضاعف بر شرکت Gazprom وارد آورد.

خرید سهام EQT Corporation

شرکت EQT Corporation از بزرگترین بازیگران بازار گاز در آمریکا است. ذخایر این شرکت به قدری است که میتواند گاز بیش از 10 میلیون خانه را به مدت 15 سال تامین کند. این شرکت نه تنها در زمینه گاز، بلکه در زمینه تولید خط لوله نیز فعال است. به دلیل بزرگی شرکت، سرمایه گذاری در گاز در این شرکت نسبتا همواره پایدار است. هر چند، شرکت های کوچکتر، جای رشد بیشتری نسبت به شرکت های بزرگتر دارند.

خرید سهام Antero Resources

شرکت Antero Resources با نوع خاصی از گاز طبیعی کار میکند: گاز طبیعی مایع. این نوع از گاز، برای حمل و نقل مناسب تر است و قیمت آن نیز از گاز طبیعی گران تر است. این شرکت در لیست Fortune 500 در جایگاه 600 قرار گرفته است که نشان از جایگاه محکم این شرکت در بازار دارد.

شرایط ناپدایدار اقتصاد

در شرایطی که اقتصاد ناپایدار است، بسیاری از سرمایه گذاری ها با ریسک همراه است. هر چند، سرمایه گذاری در گاز در زمانی که اقتصاد ناپایدار است، میتواند سودمند باشد. سرمایه گذاری در گاز، خصوصا برای افرادی که میخواهند سبد سرمایه گذاری خود را متنوع کنند، جذاب است. علاوه بر سرمایه گذاری در طلا، سرمایه گذاری در گاز نیز شاهد رشد زیادی است.

بخشی از این رشد به این خاطر است که خریداران گاز 1.80 دلاری، پیش بینی میکنند که گاز را به سه برابر قیمت بفروشند. این نوسان دائمی بازار، باعث میشود که معامله فعال گاز، بسیار جذاب باشد. اما باید به این نکته دقت کنید که ممکن است در این سرمایه گذاری نتیجه فوری مشاهده نکنید. هر چه باشد، هیچکس نمیتواند پیش بینی کند که چه موقع قیمت گاز دوباره افزایش خواهد یافت.

استراتژی: محافظت در برابر کاهش ارزش دلار

بعضی افراد برای محافظت از سرمایه خود در برابر کاهش ارزش دلار در گاز طبیعی سرمایه گذاری میکنند. هنگامی که ارزش دلار کاهش پیدا کند، قیمت گاز افزایش میابد. در این زمان شرکت ها بیشتر گاز طبیعی خریداری میکنند که به دلیل قیمت پایین سودآورتر است. با اضافه کردن گاز طبیعی به سبد سرمایه گذاری های خود، میتوانید از سرمایه خود در برابر کاهش ارزش دلار حفاظت کنید.

اتفاقا اخیرا قیمت گاز افزایش قابل توجهی داشته است. مصرف کنندگان هنوز به گاز طبیعی برای پخت و پز یا گرم کردن منازل خود نیازمندند. اما شرکت ها، اخیرا توانسته اند چند انرژی جایگزین پیدا کنند. اگر قیمت گاز زیادی بالا رود، احتمالا شرکت ها به این انرژی های جایگزین روی خواهند آورد که احتمالا فشاری مضاعف بر روی قیمت گاز خواهد بود.

قیمت کنونی گاز چقدر است؟

در پایین، میتوانید قیمت کنونی CFD گاز طبیعی را مشاهده کنید. همچنین با دکمه های موجود نیز، میتوانید مستقیما به معامله گاز طبیعی بپردازید:

نکته مهم: گاز طبیعی در حال کمیاب شدن است، در نتیجه قیمت گاز در دراز مدت افزایش خواهد یافت.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *