چگونه میتوان سهام فولکس واگن (Volkswagen) را خریداری کرد؟

هیتلر اعتقاد داشت هر آلمانی باید یک خودرو برای خود داشته باشد و به همین خاطر، فولکس واگن (Volkswagen) شروع به کار کرد. خوشبختانه، آن دیکتاتور باقی نماند، اما این شرکت توانست در جامعه ای آزاد به فعالیت بپردازد. آیا دوست دارید در موفقیت این شرکت سهیم باشید؟ این کار با خرید سهام فولکس واگن ممکن است. در این مقاله، سرمایه گذاری در فولکس واگن را بررسی خواهیم کرد. همچنین، نگاهی به قیمت کنونی این سهام خواهیم داشت.

چگونه سهام فولکس واگن را خریداری کنیم؟

البته، این گزینه برای شما وجود دارد تا سهام فولکس واگن (Volkswagen) را به قصد سرمایه گذاری بلند مدت خریداری کنید. این شرکت سهم زیادی از بازار را در دست دارد و خودروهایش محبوبیت جهانی دارند. البته، قبل از خرید سهام باید این شرکت را با رقبایش مقایسه کنید. با این کار، میتوانید ببینید سرمایه گذاری در فولکس واگن هوشمندانه است یا خیر. شما همچنین میتوانید با خرید سهام شرکت های خودروسازی مختلف، به سبد سرمایه گذاری خود تنوع بخشید و ریسک سرمایه گذاری را کاهش دهید.

آیا می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان سهام فولکس واگن را خریداری کرد؟ مرور زیر به شما نشان می‌دهد که از چه کارگزارانی می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در سهام فولکس واگن استفاده کنید:

کارگزارانمزایاثبت نام

قیمت سهام فولکس واگن چقدر است؟

آیا کنجکاو هستید که قیمت سهام فولکس واگن چگونه است؟ در نمودار زیر، می‌توانید ببینید که سهم فولکس واگن در دوره گذشته چگونه عمل کرده است. شما می‌توانید از دکمه‌ها برای باز کردن یک موقعیت معاملاتی در شرکت استفاده کنید.

جزئیات شرکت فولکس واگن

در زیر می‌توانید جزئیات کلیدی شرکت فولکس واگن را پیدا کنید.

قیمت‌های سهام فولکس واگن در ۵ روز گذشته

در جدول زیر، می‌توانید قیمت‌های سهام فولکس واگن را برای ۵ روز گذشته مشاهده کنید:

آیا سرمایه گذاری در فولکس واگن هوشمندانه است؟

سرمایه گذاری در شرکت فولکس واگن، قطعا میتواند سودمند باشد. به دلیل دستکاری اعداد و ارقام زیست محیطی، سهام شرکت به شدت سقوط کرد. اما هنوز هم این شرکت بسیار محبوب است. همچنین، فولکس واگن قصد دارد تا سال 2025، سه و نیم میلیون خودرو الکتریکی تولید کند. این کار میتواند شهرت این شرکت را برگرداند و تصویری مثبت از فعالیت های محیط زیستی شرکت ارائه دهد.

خرید_سهام_فولکس واگن

هر چند، هزینه های این دستکاری اعداد و ارقام، هنوز برای شرکت تمام نشده است. یک پرونده حقوقی علیه شرکت در جریان است و این شرکت ممکن است جریمه سنگینی شود. به علاوه، باید این شرکت را با رقبای دیگر نیز بررسی کرد تا ببینیم توان رقابت دارد یا خیر.

مراحل سرمایه گذاری در شرکت فولکس واگن

قبل از سرمایه گذاری در شرکت فولکس واگن، باید چند مرحله را طی کنید. مثلا باید یک کارگزاری کم کارمزد و قابل اعتماد انتخاب کنید. میتوانید برای این کار، مقاله مقایسه کارگزاری ها را مطالعه کرده و مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید. باز کردن حساب کاربری چند دقیقه زمان نیاز دارد. اما بخاطر قوانین مبارزه با پولشویی، باید هویت خود را نیز تایید کنید.

در نرم افزار کارگزاری، باید سهام فولکس واگن (Volkswagen) را پیدا کنید. بعد، سهام را به خوبی تحلیل کنید تا ببینید سهام این شرکت ارزش خریداری دارد یا خیر. برای این کار میتوانید از آنالیز تکنیکال و فاندامنتال استفاده کنید. بعد، مقدار خرید سهام را مشخص کنید.

برای ثبت سفارش، میتوانید از سفارش بازار (Market Order) یا سفارش محدود (Limit Order) استفاده کنید. در سفارش بازار، سهام در قیمت کنونی آن برای شما خریداری میشود. در سفارش محدود، میتوانید قیمتی را که میخواهید سهام در آن قیمت برای شما خریداری شود را مشخص کنید. در این نوع سفارش، نهایت انعطاف را دارید! به معامله گران فعال پیشنهاد میکنیم که از حد ضرر (Stop Loss) استفاده کنند. با استفاده از حد ضرر، معامله شما در صورت ضرر تا میزانی مشخص، بسته خواهد شد.

دائما سهام های خریداری شده را بررسی کنید تا ببینید هنوز هم با استراتژی تجاری شما سازگار هستند یا خیر. اگر دیدید دیگر ارزش نگهداری ندارند، میتوانید اقدام به فروش این سهام ها کنید. امیدواریم در سرمایه گذاری خود موفق باشید!

درباره شرکت فولکس واگن

دفتر مرکزی شرکت خودروسازی بین المللی فولکس واگن (Volkswagen) در شهر Wolfsburg قرار دارد. این شرکت، به طراحی و تولید خودروهای سواری، تجاری و موتورسیکلت مشغول است. این شرکت فعالیت های دیگری نظیر لیزینگ، تخصیص اعتبار و مدیریت ناوگان نیز دارد.

در زمینه فروش خودرو، فولکس واگن بزرگترین شرکت دنیا از سال 2016 است. در اروپا، این شرکت دو دهه است که بزرگترین تولیدکننده بازار است. فولکس واگن یکی از بزرگترین خودروسازی های دنیا است. این شرکت در جایگاه هفتم بزرگترین شرکت های دنیا در لیست The Global Fortune قرار گرفته است.

تاسیس فولکس واگن

در سال 1937، دولت آلمان یک شرکت خودروسازی افتتاح کرد. در آن زمان، هیتلر نفر اول کشور بود. او قصد داشت که این کارخانه، خودروهای مقرون به صرفه و خانوادگی تولید کند. این هدف، در راستای توسعه سیستم جاده های کشور آلمان بود.

در سال 1939 در نمایشگاهی در برلین، از اولین خودروی این شرکت به نام KDF (Kraft Durch Freude) رونمایی شد. این خودرو، محصول مشترک Volkswagen Beetle و Ferdinand Porsche بود. بعد از وقوع جنگ جهانی دوم، این شرکت دیگر خودرو سواری تولید نکرد و به تولید ماشین های نظامی پرداخت.

موفقیت مدل قورباغه ای

در پایان جنگ جهانی دوم، دفتر مرکزی فولکس واگن به شدت تخریب شده بود. در سال 1946، تولید این کارخانه، به فقط 1000 خودرو در ماه رسیده بود. این خودروها تحت نام Wolfsburg Motor Works تولید میشدند و بعدا، این کارخانه به فولکس واگن (Volkswagen) تغییر نام داد.

این شرکت برای فروش به کارخانه های آمریکا، بریتانیا و فرانسه پیشنهاد شد. اما هیچکس به خرید این شرکت رغبتی نشان نداد. اما این شرکت یک مدل موفق به نام Beetle ارائه کرد (که در ایران به مدل قورباغه ای مشهور بود). در سال 1955، این شرکت توانست یک میلیون خودرو خود را تولید کند. در سال 1972، مدل Beetle از نظر فروش، از خودرو T Ford پیشی گرفت و تولید این خودرو به رقم 21،529،464 رسید.

مدل های جدید

در سال 1974، فولکس واگن مدل Golf را به بازار عرضه کرد. این خودرو هنوز هم بسیار پرطرفدار است. این خودرو برخلاف مدل Beetle، موتور را در قسمت جلو خودرو قرار داده بود. در سال 2002، فروش این مدل از Beetle پیشی گرفت. بعد از عرضه Golf، مدل های Polo، Scirocco و Passat را نیز تولید کرد. در سال 1998، فولکس واگن مدل جدیدی از Beetle را طراحی و تولید کرد اما این ظاهر جدید، موفقیت مدل قبل را نداشت.

فولکس واگن و رسوایی زیست محیطی

در پاییز 2015، شرکت فولکس واگن (Volkswagen) بی اعتبار شد. مشخص شد که این شرکت سالهاست تست های موتورهای دیزلی را دستکاری میکرده است. با دستکاری نرم افزار تست این خودرو ها، فولکس واگن سعی میکرد خودروهای خود را بدون آلایندگی نشان دهد.

به دلیل این رسوایی، فولکس واگن مجبور به پرداخت میلیاردها دلار جریمه شد. در سال 2018، این شرکت مجبور به پرداخت جریمه ای یک میلیاردی به دولت آلمان شد. در سال 2017، یک قاضی آمریکایی این شرکت را به پرداخت 2.7 میلیون یورو جریمه محکوم کرد.

این رسوایی تاثیر زیادی بر روی قیمت سهام این شرکت داشت. به عنوان یک معامله گر، میتوانید با پیش فروش (Short Position) سهام، حتی از افت قیمت هم سود کسب کنید. البته برای سرمایه گذاران بلند مدت نیز، این افت قیمت میتواند لحظه خوبی برای خرید باشد.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *