چگونه میتوان سهام مایکروسافت (Microsoft) را خریداری کرد؟

مایکروسافت (Microsoft) به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده است. تقریبا همه افراد حداقل یک بار یک کامپیوتر ویندوزی را لمس کرده اند. با پیشرفت های اخیر جهان، تعداد کسانی که به کامپیوتر دسترسی دارند، در حال افزایش است. در نتیجه، خرید سهام مایکروسافت، جذاب به نظر میرسد. اما چگونه میتوان در این سهام سرمایه گذاری کرد؟ و قیمت کنونی سهام مایکروسافت چقدر است؟ در این مقاله، میتوانید تحلیل جامع ما را درباره سهام مایکروسافت مطالعه کنید.

چگونه سهام مایکروسافت را خریداری کنیم؟

آیا می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان سهام مایکروسافت را خریداری کرد؟ مرور زیر به شما نشان می‌دهد که از چه کارگزارانی می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در سهام مایکروسافت استفاده کنید:

کارگزارانمزایاثبت نام

قیمت سهام مایکروسافت چقدر است؟

آیا کنجکاو هستید که قیمت سهام مایکروسافت چگونه است؟ در نمودار زیر، می‌توانید ببینید که سهم مایکروسافت در دوره گذشته چگونه عمل کرده است. شما می‌توانید از دکمه‌ها برای باز کردن یک موقعیت معاملاتی در شرکت استفاده کنید.

جزئیات شرکت مایکروسافت

در زیر می‌توانید جزئیات کلیدی شرکت مایکروسافت را پیدا کنید.

تحلیل مایکروسافت

قبل از تصمیم‌گیری برای خرید یا فروش سهام مایکروسافت مهم است که ابتدا سهام را تجزیه و تحلیل کنید. مرور زیر به شما نشان می‌دهد که سهم مایکروسافت در دوره گذشته چگونه توسعه یافته است.

قیمت‌های سهام مایکروسافت در ۵ روز گذشته

در جدول زیر، می‌توانید قیمت‌های سهام مایکروسافت را برای ۵ روز گذشته مشاهده کنید:

قیمت سهم مایکروسافت در 2024 چه تغییری خواهد کرد؟

آیا کنجکاو هستید که تحلیلگران چه فکر می‌کنند مایکروسافت در 2024 و سال‌های آینده چه کاری انجام خواهد داد؟ با استفاده از داده‌های Alpha Vantage، ما پیش‌بینی‌های تحلیلگران را ترکیب کرده‌ایم. به یاد داشته باشید که این عدد فقط یک پیش‌بینی در مورد حرکات قیمت سهام مایکروسافت است و این پیش‌بینی لزوماً باید به حقیقت بپیوندد. همیشه تحقیقات خود را انجام دهید!

آیا سرمایه گذاری در مایکروسافت عاقلانه است؟

دلایل زیادی برای سرمایه گذاری در مایکروسافت (Microsoft) وجود دارد. از دلایل خوبی که میتوان نام برد این است که این شرکت پتانسیل رشد بالایی دارد. هنگامی که مایکروسافت محصولات تازه ای عرضه میکند، سود حاصل از این محصولات میتواند به رشد شرکت کمک کند. همچنین، مایکروسافت قادر است که شرکت های کوچکتر و استارت آپ ها را خریداری کند که به رشد آن کمک زیادی خواهد کرد.

شهرت جهانی

یکی دیگر از نکات مثبت این شرکت، شهرت جهانی برند مایکروسافت است. همه مایکروسافت (Microsoft) را میشناسند پس احتمال بیشتری وجود دارد که مردم برای این برند پول خرج کنند. تقریبا همه افراد (به جز طرفداران اپل) از سیستم عامل ویندوز استفاده میکنند به همین دلیل، سخت است که شرکت دیگری سیستم عامل جدیدی معرفی کند. هر کامپیوتر ویندوزی که فروخته میشود، مایکروسافت کمیسیونی دریافت میکند.

اما در عین حال، این شرکت در حال گسترش محصولات و خدمات خود است. مایکروسافت در حال کار بر روی سیستم های پردازش ابری است و برای شروع، نرم افزارهای پرطرفدار آفیس را بر بستر ابری (Cloud) عرضه کرده است. کاربران برای استفاده از این محصولات باید حق اشتراک ثابتی پرداخت کنند در نتیجه مایکروسافت درآمد ثابت و خوبی از این محصولات خواهد داشت. اما شرکت های رقیب نیز، نرم افزارهای ابری خود را ارائه کرده اند، مثلا اخیرا آمازون سرویس Azure را ارائه کرده که رقیبی برای محصولات مایکروسافت محسوب میشود. اگر به رشد بیشتر خدمات پردازش ابری اطمینان دارید، سرمایه گذاری در مایکروسافت میتواند بسیار عاقلانه باشد.

سرمایه_گذاری_در_سهام_مایکروسافت

رقابت در بازار

مایکروسافت (Microsoft) محصولات خود را به قیمت بالایی میفروشد و به همین دلیل، بخش ضعیف تر بازار توان خرید این محصولات را ندارد. به همین دلیل، این احتمال وجود دارد که رقبا بتوانند بخش بزرگی از بازار را تصاحب کنند.

همچنین، مایکروسافت نمیتواند قدرت رهبری خود را در همه بخش های بازار حفظ کند. برای مثال، مایکروسافت در بخش گوشی هوشمند رقابت را به اپل واگذار کرده است. فکر میکنید مایکروسافت بتواند دوباره این بخش های از دست رفته از بازار را به دست بگیرد؟ اگر جوابتان مثبت است، پس بهتر است به فکر سرمایه گذاری در مایکروسافت باشید.

موقعیت خوب مالی

جالب است بدانید که سرمایه گذاری در مایکروسافت (Microsoft) تقریبا امن محسوب میشود: مایکروسافت به همراه شرکت Johnson & Johnson اعتبار بیشتری از دولت آمریکا دارد. این به این معناست که قرض دادن به مایکروسافت، امن تر از قرض دادن به دولت آمریکا است. در نتیجه، میتوان از عملکرد مایکروسافت مطمئن بود.

مراقب رقبا باشید

هنگامی که قصد سرمایه گذاری در مایکروسافت را دارید، باید حواستان به رقبای این شرکت نیز باشد. برای مثال، بزرگترین رقیب سیستم عامل مایکروسافت، شرکت اپل است. در عین حال گوگل نیز، سعی در ربودن کاربران از طریق مرورگر اینترنت خود را دارد. شرکت رقیب دیگر، IBM است: این شرکت یکی از بزرگترین عرضه کننده های سیستم های کامپیوتری است.

از آن جایی که مایکروسافت در بخش های زیادی از بازار فعال است، رقبای زیادی در بازار دارد. شما به عنوان سرمایه گذار باید حواستان به رقبای مایکروسافت در بخش های مختلف بازار باشد. آیا به نظرتان مایکروسافت در حال از دست دادن بازار خود است؟ در این صورت شاید بهتر باشد که سها مایکروسافت خود را بفروشید.

سهام_مایکروسافت

نقشه راه خرید سهام مایکروسافت

هنگامی که شروع به سرمایه گذاری در مایکروسافت میکنید، طبیعتا میخواهید بهترین نتیجه ممکن را کسب کنید. در ادامه مقاله، به شما راه خرید و سرمایه گذاری در مایکروسافت را خواهیم گفت.

قدم اول: یک کارگزاری مطمئن پیدا کنید

بسیاری از افراد وقت زیادی را برای پیدا کردن یک کارگزاری خوب و مطمئن صرف نمیکنند. هنگامی که یک کارگزاری با کارمزد بالا انتخاب میکنید، سود زیادی را از دست خواهید داد. باعث تاسف است! دوست دارید بدانید کدام کارگزاری کارمزد کمی را برای سرمایه گذاری در سهام مایکروسافت دارد؟ پس نگاهی به لیست بهترین کارگزاری ها بیندازید:

قدم دوم: تحلیل سهم

قبل از سرمایه گذاری در مایکروسافت (Microsoft)، باید بسیار دقیق سهام این شرکت را تحلیل کنید. برای این کار میتوانید به جنبه های بنیادی شرکت نگاهی داشته باشید. برای مثال ببینید درآمد شرکت نسبت به هر سهم چقدر است و یا این که شرکت چقدر بدهی دارد. بعد از مقایسه شرکت با رقبا، ببینید که آیا مایکروسافت توان رقابت با دیگر شرکت های مطرح را دارد یا خیر.

آیا فکر میکنید در آینده مایکروسافت به رشد خود ادامه خواهد داد؟ اگر جوابتان مثبت است، بهتر است به فکر خرید سهام مایکروسافت باشید.

قدم سوم: میزان سرمایه گذاری خود را مشخص کنید

قبل از خرید سهام مایکروسافت، باید میزان سرمایه خود را مشخص کنید. در اکثر مواقع، پیشنهاد میکنیم که همه سرمایه خود را در یک سهم قرار ندهید. با تنوع بخشیدن به سرمایه گذاری های خود، از ریسک و ضرر به دلیل عملکرد نامطلوب یک شرکت جلوگیری کنید. پس بررسی کنید که چه مقدار از سرمایه خود را میخواهید در مایکروسافت سرمایه گذاری کنید.

قدم چهارم: ثبت سفارش

به محض این که درباره خرید سهام مایکروسافت مطمئن شدید، میتوانید اقدام به ثبت سفارش برای خرید کنید. کسانی که قصد سرمایه گذاری بلند مدت دارند، بهتر است سفارش بازار (Market Order) ثبت کنند تا سهام مورد نظر در بهترین قیمت ممکن برای آن ها خریده شود. در مقابل، میتوان از سفارش محدود (Limit Order) استفاده کرد تا در صورت افت قیمت سهام، بتوانیم در قیمت پایین تر سهام را خریداری کنیم. اما این احتمال هم وجود دارد که سفارش شما نجام نشود و سهامی برای شما خریداری نشود.

خلاصه ای درباره شرکت مایکروسافت

شرکت مایکروسافت (Microsoft) در چهارم آوریل 1974 توسط بیل گیتس و پل آلن تاسیس شد. این شرکت در شهر ردموند در ایالت واشینگتن آمریکا شروع به کار کرد. این شرکت اکنون انواع محصولات و خدمات کامپیوتری را به مشتریان خود ارائه میکند.

شرکت مایکروسافت بزرگترین شرکت نرم افزاری دنیا است. این شرکت سیستم عامل معروف اکثر کامپیوترهای دنیا یعنی ویندوز را توسعه میدهد و همچنین بسته نرم افزاری آفیس نیز از محصولات این شرکت به حساب می آید. مایکروسافت در لیست پنج شرکت ارزشمند دنیا قرار دارد. در بیست و پنجم آوریل 2019، ارزش این شرکت به بیش از یک تریلیون دلار رسید و موسس این شرکت یعنی بیل گیتس را به ثروتمندترین فرد در کره زمین تبدیل کرد.

سرمایه_گذاری_در_مایکروسافت

تحلیل سهام مایکروسافت

آیا در فکر سرمایه گذاری در شرکت مایکروسافت هستید؟ پس اول باید تحلیل دقیقی از این شرکت داشته باشید. از آنجایی که مایکروسافت (Microsoft) در بخش های زیادی از بازار فعال است، سخت است که بررسی جامعی داشته باشیم. برای مثال، اگر Xbox عملکرد بهتری از پلی استیشن داشته باشد، الزاما سهام مایکروسافت افزایش قیمت نخواهد داشت.

این قضیه به این دلیل است که ممکن است در بخش دیگری از شرکت، عملکرد محصولی افت داشته باشد. پس هنگامی که میخواهید سهام مایکروسافت را تحلیل کنید، باید نگاهی جامع و چند وجهی داشته باشید. میتوانید تحلیل خود را با اعداد و ارقام زیر شروع کنید:

  • شرایط عمومی اقتصاد چگونه است؟
  • سهم شرکت مایکروسافت در قسمت های مختلف بازار چقدر است؟
  • عملکرد محصولات اخیر مایکروسافت چگونه است؟
  • سرعت رشد سود مایکروسافت چقدر است؟
  • نسبت قیمت به درآمد شرکت چقدر است؟

بعضی از محصولات معروف مایکروسافت

مایکروسافت (Microsoft) محصولات مختلف و پرطرفداری را عرضه کرده است. این محبوبیت، درآمد خوبی را نیز برای شرکت به ارمغان آورده است. سه کارمند این شرکت، تبدیل به میلیاردر شده اند و بیست هزار کارمند دیگر میلیونر شده اند. محصولات پرطرفدار این شرکت، بسیار زیاد است.

سیستم عامل MS-DOS

در سال 1980، IBM قراردادی را با مایکروسافت امضا کرد. مایکروسافت ملزم شد که برای کامپیوترهای IBM، یک سیستم عامل توسعه دهد. مایکروسافت، سیستم عامل MS-DOS را عرضه کرد و نرم افزارهای زیادی نیز برای این سیستم عامل عرضه شد و باعث شد از آن زمان، مایکروسافت به عنوان رهبر دنیای سیستم عامل ها شناخته شود.

Microsoft Windows

در سال 1984، مایکروسافت سیستم عامل معروف و محبوب ویندوز را ارائه کرد. این سیستم عامل همان MS-DOS با ظاهری گرافیکی بود و موفقیت بزرگی برای مایکروسافت محسوب میشد.

این شرکت در سیزدهم مارس 1986 سهامی عام شد. در طی این سال ها، مایکروسافت نسخه های جدیدی از ویندوز را ارائه کرده است: Windows 95، Windows XP، Windows Vista و Windows 7. این سیستم عامل بسیار طراحی ساده ای پیدا کرد و توجه زیادی به ظاهر این سیستم عامل شده است.

در مارس 2004، اتحادیه اروپا از مایکروسافت به دلیل سواستفاده از قدرت شکایت کرد. گفته میشد که مایکروسافت با ویندوز برای خود یک انحصار درست کرده است. این شرکت مجبور به پرداخت 497 میلیون یورو جریمه شد. جریمه های این چنینی میتوانند عملکرد و سود شرکت را کاهش دهند. به همین دلیل، همواره باید به دنبال اخبار جدید از این شرکت باشید.

کنسول بازی Xbox

کنسول های بازی بسیار پرطرفدار شده اند و مایکروسافت نیز در این بازار جایگاه ویژه ای دارد. در سال 2001، مایکروسافت کنسول بازی Xbox  را ارائه کرد. رقبای مایکروسافت در این بخش، شرکت های Sony و Nintendo هستند.

مایکروسافت_Xbox

قیمت سهام مایکروسافت

سهام مایکروسافت برای سرمایه گذاران بسیار جذاب است. قیمت این سهام چندین سال است که رو به افزایش است. بین آخرین هفته ژانویه 2015 و آخرین هفته 2019، سهام مایکروسافت رشد قابل توجهی داشته است. در ژانویه 2015، سهام این شرکت 41 دلار معامله میشد. در دسامبر 2019، سهام این شرکت به بیش از 185 دلار رسید.

در زیر، میتوانید تغییرات قیمتی سهام مایکروسافت را مشاهده کنید. معامله گران فعال، میتوانند به تغییرات بازار، پاسخی مناسب دهند.

تغییرات_قیمت_سهام_مایکروسافت

دلایل خوش بینی

دلایل زیادی برای خوش بینی به آینده سهام مایکروسافت وجود دارد. اما چرا؟ در ده سال گذشته، میانگین قیمت سهام Dow Jones بیش از 168% افزایش داشته است. اما رشد سهام مایکروسافت 428% بوده است.

به همین دلیل، سهام این شرکت برای سرمایه گذاران بسیار جذاب است. به همین دلیل، افزایش قیمت دوباره سهام مایکروسافت، دور از ذهن نیست. آیا به فکر خرید سهام مایکروسافت هستید؟

خرید_سهام_مایکروسافت

بیل گیتس و رهبری دیگران

بیل گیتس چهره آشنای پشت مایکروسافت است. همچنین، او به ثروتمندترین فرد دنیا معروف است. از سال 1998، بیل گیتس دیگر رسما رهبر این شرکت نیست. بعد از او، استیو بالمر رئیس شرکت شد. اما بیل گیتس، هنوز عنوان مدیرعامل مایکروسافت را دارد. در سال 2006، او بازنشست شد و استیو بالمر مسئولیت اکثر فعالیت های شرکت را بر عهده گرفت.

البته تحت رهبری او، اوضاع چندان مناسب نیز پیش نمیرفت. برای مثال، ویندوز 8 چندان محصول موفقی نبود و خرید شرکت Nokia نیز به بهبود اوضاع شرکت کمکی نکرد. در سال 2014، ساتیا نادلا جایگزین او شد. این مدیر جدید، تمرکز شرکت را بر روی پردازش ابری گذاشت و وب سایت لینکدین را نیز خریداری کرد. به علاوه، نوکیا نیز تعدیل نیرو کرد و چندین کارمند را اخراج کرد. این شرایط جدید ظاهرا به نفع مایکروسافت تمام شده است.

اما هنوز هم بیل گیتس به عنوان مشاور تکنولوژیک و سهامدار در مایکروسافت مشغول به کار است. او در اوقات فراغت خود در بنیاد خیریه بیل و نلدینا گیتس مشغول است.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *