چگونه می‌توان سهام IBM را خریداری کرد؟

یک شرکت کامپیوتری است که به دلیل اختراعاتش، شهرت جهانی یافته است. این روزها، این شرکت دیگر کامپیوتر تولید نمیکند اما هنوز هم در زمینه پردازش و تحلیل اطلاعات فعال است. در این مقاله، نگاهی به سهام IBM خواهیم داشت و همچنین، قیمت کنونی سهام IBM را نیز مشاهده خواهید کرد.

چگونه سهام IBM را خریداری کنیم؟

اگر به رشد این شرکت در آینده اطمینان دارید، میتوانید سهام IBM را خریداری کنید. این شرکت میتواند با فروش بخش کامپیوتری خود، به فعالیت های سوده تری بپردازد. اما این کار ریسک های خود را نیز دارد: در این صورت، وابستگی شرکت به بخش های کوچک تر با درآمد کمتر بیشتر خواهد شد.

آیا می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان سهام IBM را خریداری کرد؟ مرور زیر به شما نشان می‌دهد که از چه کارگزارانی می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در سهام IBM استفاده کنید:

کارگزارانمزایاثبت نام

قیمت سهام IBM چقدر است؟

آیا کنجکاو هستید که قیمت سهام IBM چگونه است؟ در نمودار زیر، می‌توانید ببینید که سهم IBM در دوره گذشته چگونه عمل کرده است. شما می‌توانید از دکمه‌ها برای باز کردن یک موقعیت معاملاتی در شرکت استفاده کنید.

جزئیات شرکت IBM

در زیر می‌توانید جزئیات کلیدی شرکت IBM را پیدا کنید.

تحلیل IBM

قبل از تصمیم‌گیری برای خرید یا فروش سهام IBM مهم است که ابتدا سهام را تجزیه و تحلیل کنید. مرور زیر به شما نشان می‌دهد که سهم IBM در دوره گذشته چگونه توسعه یافته است.

قیمت‌های سهام IBM در ۵ روز گذشته

در جدول زیر، می‌توانید قیمت‌های سهام IBM را برای ۵ روز گذشته مشاهده کنید:

قیمت سهم IBM در 2024 چه تغییری خواهد کرد؟

آیا کنجکاو هستید که تحلیلگران چه فکر می‌کنند IBM در 2024 و سال‌های آینده چه کاری انجام خواهد داد؟ با استفاده از داده‌های Alpha Vantage، ما پیش‌بینی‌های تحلیلگران را ترکیب کرده‌ایم. به یاد داشته باشید که این عدد فقط یک پیش‌بینی در مورد حرکات قیمت سهام IBM است و این پیش‌بینی لزوماً باید به حقیقت بپیوندد. همیشه تحقیقات خود را انجام دهید!

آیا سرمایه گذاری در Freedom24 هوشمندانه است؟

دلایل زیادی برای سرمایه گذاری در IBM وجود دارد. برای مثال، این شرکت ثبت اختراع زیادی دارد. همچنین، این شرکت در حال نوآوری های گوناگون است تا بتواند اختراعات بیشتری ثبت کند. علاوه بر این، IBM قصد دارد هزینه های خود را کاهش دهد تا سود دهی این شرکت و توان رقابت آن، افزایش پیدا کند.

اما نگرانی هایی نیز، از عملکرد IBM وجود دارد. برای مثال، بسیاری از سرمایه گذاران درباره توان رقابت IBM شک و تردید دارند. رشد شرکت نیز نسبت به رقبا، مایوس کننده بوده است. مثلا، نگاهی به بخش تکنولوژی ابری شرکت داشته باشیم. IBM بر خلاف سرمایه گذاری گسترده در این بخش، نتوانست با سرویس های Azura از شرکت مایکروسافت و AWS آمازون رقابت کند. در آینده اما، ممکن است بخش ابری این شرکت بتواند سهم بیشتری در بازار کسب کند و در نتیجه سود دهی شرکت افزایش پیدا کند.

همچنین، سرمایه گذاری در IBM برای افرادی که به دنبال سود سهام هستند میتواند جذاب باشد. این شرکت سالانه 5 درصد از سود خود را بین سهامداران تقسیم میکند که بسیار بیشتر از شرکت های دیگر است. البته باید به خاطر داشت که IBM هنوز در حال کشف دوباره خود است و سرمایه گذاری بلند مدت در این شرکت، میتواند ریسک های مربوط به خود را داشته باشد.

خرید_سهام_ IBM

درباره شرکت IBM

شرکت IBM که مخفف (International Business Machines Corporation) است، یکی از بزرگترین شرکت های حوزه IT در دنیاست. این شرکت در بیش از 70 کشور در دنیا دفتر دارد و به بیش از 170 کشور نیز، خدمات ارائه میدهد. خدمات این شرکت شامل عرضه نرم افزار و سخت افزار، تکنولوژی های کامپیوتری و ارائه خدمات به شرکت های حوزه IT است. به این شرکت به دلیل لوگوی آبی رنگ آن، Big Blue نیز گفته میشود. دفتر مرکزی این شرکت نیز، در شهر Amonk در نیویورک قرار دارد.

پیشینه IBM

شرکت IBM تاریخی بلند در نوآوری های کامپیوتری دارد و در قرن 19 تاسیس شده است. در آخر قرن نوزدهم، شرکت های پیشتاز زیادی در زمنیه ثبت اختراعات و پردازش اطلاعات فعالیت میکردند.

مثلا، شرکت Tabulating Machine که در سال 1896 در Hollerith تاسیس شد. Herman Hollerith یکی از مخترعین دستگاه های پردازش اطلاعات بود که دستگاهی اختراع کرد که با کارت های پانچ شده، اطلاعات را پردازش میکرد. در سال 1911 شرکت وی با دو شرکت دیگر ادغام شد و شرکت CTR (Computing Tabulated Recording Company) پدید آمد. در 1924، نام این شرکت به  INTERNATIONAL Business Machines (IBM) تغییر کرد.

اهمیت ذخیره اطلاعات

حوزه فعالیت IBM از ابتدا، ذخیره و پردازش اطلاعات بود. در اواخر قرن 19، شرکت های زیادی در پی ذخیره، محاسبه و ارسال اطلاعات بودند. محصولات IBM مثل PC و Watson System نیز، از همین نیاز به ذخیره اطلاعات به وجود آمدند. Watson System میتوانست متون را به شیوه پیشرفته ای، تحلیل و تفسیر کند.

اختراعات IBM

این شرکت، بخش تحقیق و توسعه جامعی دارد. همچنین، IBM اختراعات زیادی را به نام خود ثبت کرده است. بعضی از این اختراعات عبارتند از: Dynamic Random Access Memory (DRAN)، فلاپی دیسک، هارد درایو و نوار مغناطیسی ذخیره اطلاعات، ماشین مجازی و سیستم بارکد جهانی.

در نتیجه، این شرکت اختراعات زیادی دارد که باعث میشود بتواند درآمدی از این اختراعات بدست آورد. همین، میتواند دلیل خوبی برای سرمایه گذاری در IBM باشد.

ساختار سازمانی شرکت IBM

شرکت IBM از چندین بخش مختلف تشکیل شده است:

  • فروش و توزیع: هدف این بخش، فروش و توزیع بهترین محصولات حوزه IT به مشتریان است. این بخش شامل قسمت های تحقیق و توسعه، یکپارچگی محصول و خدمات محصولات میشود. این بخش محصولاتی اختصاصی را به دولت ها، شرکت های مخابراتی، شرکت های مالی و صنایع ارائه میکند.
  • خدمات تکنولوژی جهانی (GTS): این بخش، در سال 1991 پدید آمد و طیف گسترده ای از خدمات را به مشتریان تجاری بر بستر اینترنت ارائه میدهد. شرکت IBM در خط مقدم سرویس های پرداخت اینترنتی، خدمات شبکه و سرویس های هاستینگ است.
  • خدمات تجاری جهانی: این بخش به پردازش کسب و کارها میپردازد. نه تنها به کسب و کارهای مختلف پیشنهادهایی ارائه میکند، بلکه در راه برون سپاری کارها و پیاده سازی محصولات نیز، به آن ها کمک میکند.
  • خدمات تامین مالی جهانی: این بخش در حوزه خدمات مالی در حوزه IT فعال است. مثلا فروش سخت افزار و نرم افزار و استخدام نیروی متخصص توسط IBM و همچنین، تامین مالی و اعتبارات، از تخصص های این بخش است.

فروش بخش PC به شرکت Lenovo

اکثر افراد، شرکت IBM را به ارائه کامپیوترهای شخصی از سال 1981 میشناسند. البته کامپیوترهای تحت لیسانس IBM، توسط شرکت های دیگر تولید میشدند. اما در سال 2004، این شرکت تصمیم گرفت که بخش PC خود را به شرکت Lenovo واگذار کند. این فروش به این خاطر انجام شد که تولید کامپیوتر، دیگر هدف این شرکت نبود. Lenovo برای خرید این بخش، مبلغ 2 میلیارد دلار پرداخت کرد.

این فروش، باعث شد که IBM بتواند بیشتر بر روی بخش های دیگر تمرکز کند. در تئوری، این قضیه باعث شد که شرکت عملکرد بهتری داشته باشد، که میتواند دلیل خوبی برای خرید سهام IBM باشد. در عین حال، تنوع فعالیت های شرکت نیز کمتر شد، که ریسک سرمایه گذاری در شرکت را بالا میبرد. پس باید تحلیل کنید که آیا خرید سهام این شرکت تصمیم درستی است یا خیر.

جهانی هوشمندتر

در سال 2008، این شرکت برنامه ای تحت عنوان “جهانی هوشمندتر” ارائه کرد. این برنامه قصد داشت سیستم های هوشمندی توسعه دهد که اطلاعات زیادی را که روزانه منتشر میشود را تحلیل و بررسی کند. این سیستم باعث میشد که شرکت ها درک بهتری از مشتریان خود داشته باشند، پیش بینی های بهتری انجام دهند و تصمیمات تجاری بهتری نیز بگیرند.

آیا فکر میکنید که شرکت IBM در آینده با تحلیل اطلاعات عملکردی بهتر خواهد داشت؟ پس شاید بهتر باشد که سهام این شرکت را خریداری کنید.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *