چگونه میتوان سهام شرکت اچ پی (HP) را خریداری کرد؟

شرکت آمریکایی Hewlett-Packard به HP معروف است. این شرکت یکی از بزرگترین شرکت های آمریکایی است که در حوزه تکنولوژی فعالیت میکند. اچ پی یکی از سه فروشنده بزرگ کامپیوتر در جهان است. HP اجزاء ساده کامپیوتر، نرم افزار و خدمات مرتبط با تکنولوژی ارائه میدهد. از نوامبر سال 2015، اچ پی به دو بخش Hewlett-Packard Enterprise (HPE) و HP Inc. تقسیم شد. آیا دوست دارید در شرکت اچ پی سرمایه گذاری کنید؟ در این مقاله به شما یاد میدهیم که چگونه میتوانید سهام شرکت Hewlett-Packard را خریداری کنید. همچنین، قیمت سهام این شرکت را نیز مشاهده خواهید کرد.

چگونه سهام اچ پی را خریداری کنیم؟

Hewlett-Packard یکی از بزرگترین بازیگران بازار تجهیزات رایانه ای است. قبل از خرید سهام اچ پی، خوب است که عملکرد این شرکت را با سایر شرکت های فعال در این حوزه مقایسه کنید. آیا فکر میکنید شرکت HP توان رقابت دارد؟ پس شاید خرید سهام اچ پی سودمند باشد.

آیا می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان سهام HP را خریداری کرد؟ مرور زیر به شما نشان می‌دهد که از چه کارگزارانی می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در سهام HP استفاده کنید:

کارگزارانمزایاثبت نام

قیمت سهام اچ پی چقدر است؟

آیا کنجکاو هستید که قیمت سهام اچ پی چگونه است؟ در نمودار زیر، می‌توانید ببینید که سهم اچ پی در دوره گذشته چگونه عمل کرده است. شما می‌توانید از دکمه‌ها برای باز کردن یک موقعیت معاملاتی در شرکت استفاده کنید.

جزئیات شرکت اچ پی

در زیر می‌توانید جزئیات کلیدی شرکت اچ پی را پیدا کنید.

تحلیل اچ پی

قبل از تصمیم‌گیری برای خرید یا فروش سهام اچ پی مهم است که ابتدا سهام را تجزیه و تحلیل کنید. مرور زیر به شما نشان می‌دهد که سهم اچ پی در دوره گذشته چگونه توسعه یافته است.

قیمت‌های سهام اچ پی در ۵ روز گذشته

در جدول زیر، می‌توانید قیمت‌های سهام اچ پی را برای ۵ روز گذشته مشاهده کنید:

قیمت سهم اچ پی در 2024 چه تغییری خواهد کرد؟

آیا کنجکاو هستید که تحلیلگران چه فکر می‌کنند اچ پی در 2024 و سال‌های آینده چه کاری انجام خواهد داد؟ با استفاده از داده‌های Alpha Vantage، ما پیش‌بینی‌های تحلیلگران را ترکیب کرده‌ایم. به یاد داشته باشید که این عدد فقط یک پیش‌بینی در مورد حرکات قیمت سهام اچ پی است و این پیش‌بینی لزوماً باید به حقیقت بپیوندد. همیشه تحقیقات خود را انجام دهید!

استراتژی اچ پی

شرکت HP در تلاش است تا به صورت مداوم، محصولات و خدمات جدیدی به مشتریان خود ارائه کند. مثلا، این شرکت در سال 2013، Instant Ink را معرفی کرد. سرویسی که به صورت دوره ای، برای مشتریان پرینتر، جوهر پرینتر ارسال میکند. این سرویس، چیزی شبیه نتفلیکس پرینتری است!

بخش کامپیوتری شرکت نیز، هنوز در حال رشد است. به دلیل بحران کرونا، کار کردن از خانه بسیار متداول شده است و شرکت های کامپیوتری نیز از این قضیه سود برده اند چرا که افراد بیشتر کامپیوتر و تجهیزات آن را خریداری میکنند.

هر چند، باید حواستان به رقبای این شرکت نیز باشد. مثلا در چین، شرکت Lenovo بسیار فعال است. شرکت های رقیبی که باید قبل از خرید سهام اچ پی بررسی کنید عبارتند از: Dell، Apple و Acer. با این کار، میتوانید عملکرد اچ پی را با رقبا مقایسه کنید و شاید متوجه شدید که سهام یکی از رقبا برای خرید جذاب تر است. شما همچنین میتوانید به جای یکی، در چند شرکت کامپیوتری سرمایه گذاری کنید. با این کار، ریسک سرمایه گذاری خود را کاهش خواهید داد.

تاریخچه شرکت اچ پی

شرکت HP در اول ژانویه 1939 در یک گاراژ در شهر Palo Alto کالیفرنیا تاسیس شد. دو موسس این شرکت، William Hewlett و Bill Packard بودند. این شرکت تجهیزات تحقیقاتی تولید میکرد. در زمان جنگ جهانی دوم، این شرکت رادار، ردیاب صوتی و تجهیزات رادیویی برای نیروی دریایی و تجهیزات هوانوردی تولید میکرد.

در سال 1968، شرکت HP برای یک مدل خاص ماشین حساب مشهور شد. این ماشین حساب آنقدر پیشرفته بود که اولین کامپیوتر شخصی محسوب میشد. اما HP اولین کامپیوتر واقعی خود را در دهه 80 میلادی به بازار عرضه کرد. این مدل کامپیوتر، برای کسب و کارها و دانشگاه ها ساخته شده بود. در دهه 90 میلادی، اچ پی شروع به ساخت کامپیوتر برای مشتریان عادی کرد. همچنین، از اواسط دهه 80، HP پرینترهای لیزری و جوهری خود را نیز به بازار عرضه کرد.

تقسیم شرکت Hewlett-Packard

در اول نوامبر 2015، این شرکت به دو بخش تقسیم شد. یک بخش از شرکت HP، بر روی کامپیوترهای شخصی تمرکز کرده است و بخش دیگر، در بازار پرینتر فعالیت میکند. HPE نیز تمرکز خود را بر روی تولید و عرضه حافظه جانبی، سرور، نرم افزار و خدمات قرار داده است.

گردش مالی هر کدام از این بخش ها، تقریبا با هم برابر است. بخش پرینتر HP در سال 2014، 56 میلیارد دلار درآمد داشته است. در همان سال، HPE توانست 55.6  میلیارد دلار فروش داشته باشد. هر چند، سود دهی HPE بیشتر است و نرخ رشد بالاتری نیز دارد.

تصاحب شرکت های دیگر

Hewlett-Packard چندین شرکت دیگر را خریداری کرده است. اچ پی قصد دارد با خرید شرکت های دیگر، سهم خود از بازار را افزایش دهد. HP شرکت هایی را خریداری کرده است که محصولات متفاوتی از خود اچ پی ارائه میدهند. چند مورد از این شرکت ها عبارتند از:

در سال 2002؛ اچ پی شرکت Compaq را خریداری کرد. با تصاحب این شرکت، رهبری بازار سرور و PC را بدست آورد. فروش سالانه اچ پی نیز، از 47 میلیارد دلار به 87 میلیارد دلار افزایش یافت. شمار کارمندان نیز به 145،000 افزایش یافت. این خریداری برند های Compaq، Digital Equipment و Tandem را به شرکت اچ پی اضافه کرد.

در سال 2011، اچ پی شرکت بریتانیایی Autonomy را نیز خریداری کرد. این شرکت تجهیزات نرم افزاری به شرکت های فعال در حوزه خدمات ابری ارائه میدهد. خریداری این شرکت، اچ پی را به بازیگر بزرگتری در بازار نرم افزار تبدیل کرد. اما این خریداری موفق نبود. متاسفانه خریداری این شرکت، هیچ جنبه مثبتی برای HP نداشت. مدیریت شرکت اچ پی، هیئت رهبری شرکت را به اشتباه مالی متهم کرد. گفته میشد که هنگام خریداری این شرکت، اطلاعات مالی نادرستی در اختیار HP قرار گرفته شده است. در سال 2015، اچ پی این قضیه را به دادگاه برد.

یکی دیگر از شرکت هایی که HP خریداری کرد، شرکت تجهیزات زیرساخت SimpliVity بود که در سال 2017 خریداری شد. اچ پی برای خریداری این شرکت مبلغ 650 میلیون دلار پرداخت کرد. این شرکت در طراحی و تولید زیرساخت های فرا همگرا(Hyper Converged) فعالیت دارد.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *