چگونه میتوان سهام والت دیزنی (Walt Disney) را خریداری کرد؟

میتوان گفت که همه افراد با محصولات والت ویزنی (Walt Disney) کودکی خود را سپری کردند. فیلم های این کمپانی شهرت جهانی دارند و هر دختری در دنیا، حداقل یک بار آرزو کرده است که مثل یک پرنسس والت دیزنی زندگی کند. این نشان دهنده داستان موفقیت شرکت والت دیزنی است. آیا دوست دارید از سرمایه گذاری در والت دیزنی سود کسب کنید؟ پس بگذارید نگاهی به سهام این شرکت داشته باشیم و قیمت آن را نیز بررسی کنیم.

چگونه سهام والت ویزنی را خریداری کنیم؟

سهام والت دیزنی برای خرید، بسیار جذاب است. صنعت سرگرمی همیشه محبوب بوده است و این شرکت همواره میدانسته که چگونه میتواند مردم را به سوی خود جذب کند. بهتر است حواستان به تحولات پیرامون این شرکت باشد تا بتوانید زمان مناسبی را برای خرید سهام والت دیزنی پیدا کنید.

آیا می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان سهام والت ویزنی را خریداری کرد؟ مرور زیر به شما نشان می‌دهد که از چه کارگزارانی می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در سهام والت ویزنی استفاده کنید:

کارگزارانمزایاثبت نام

قیمت سهام والت ویزنی چقدر است؟

آیا کنجکاو هستید که قیمت سهام والت ویزنی چگونه است؟ در نمودار زیر، می‌توانید ببینید که سهم والت ویزنی در دوره گذشته چگونه عمل کرده است. شما می‌توانید از دکمه‌ها برای باز کردن یک موقعیت معاملاتی در شرکت استفاده کنید.

جزئیات شرکت والت ویزنی

در زیر می‌توانید جزئیات کلیدی شرکت والت ویزنی را پیدا کنید.

تحلیل والت ویزنی

قبل از تصمیم‌گیری برای خرید یا فروش سهام والت ویزنی مهم است که ابتدا سهام را تجزیه و تحلیل کنید. مرور زیر به شما نشان می‌دهد که سهم والت ویزنی در دوره گذشته چگونه توسعه یافته است.

قیمت‌های سهام والت ویزنی در ۵ روز گذشته

در جدول زیر، می‌توانید قیمت‌های سهام والت ویزنی را برای ۵ روز گذشته مشاهده کنید:

قیمت سهم والت ویزنی در 2024 چه تغییری خواهد کرد؟

آیا کنجکاو هستید که تحلیلگران چه فکر می‌کنند والت ویزنی در 2024 و سال‌های آینده چه کاری انجام خواهد داد؟ با استفاده از داده‌های Alpha Vantage، ما پیش‌بینی‌های تحلیلگران را ترکیب کرده‌ایم. به یاد داشته باشید که این عدد فقط یک پیش‌بینی در مورد حرکات قیمت سهام والت ویزنی است و این پیش‌بینی لزوماً باید به حقیقت بپیوندد. همیشه تحقیقات خود را انجام دهید!

آیا سرمایه گذاری در سهام والت دیزنی هوشمندانه است؟

یکی از بزرگترین مزایای سهام والت دیزنی این است که این شرکت، طیف گسترده ای از خدمات را ارائه میکند و همین تنوع، ریسک سرمایه گذاری را کاهش میدهد. با سرمایه گذاری در سهام والت دیزنی، شما هم در صنعت فیلم سرمایه گذاری میکنید و هم در پارک های تفریحی. همچنین، دیزنی سرویس پخش آنلاین خود را نیز ارائه کرده که Disney+ نام دارد و بسیار برای این شرکت سودآور است. Disney+ سعی دارد با نتفلیکس رقابت کند. فیلم های کلاسیک دیزنی نیز، فقط در این پلتفرم قابل مشاهده هستند.

Disney+

دیزنی توانسته که با ارائه فیلم های جدید، مشترکان جدیدی برای پلتفرم خود بدست آورد. دیزنی 75 میلیون دلار صرف خرید فیلم Hamilton کرد و پس از عرضه این فیلم در پلتفرم Disney+، این اپلیکیشن بیش از 752،000 بار دانلود شد. دیزنی حق ساخت چندین سری دیگر از فیلم های مطرح را خریداری کرده است، مثلا اخیرا Star Wars را خریداری کرده است و سریال The Mandalorian نیز که از همین سری فیلم ها الهام گرفته است، نیز در حال پخش است.

همچنین، ظاهرا دیزنی علاقه خود را به اکران سینمایی از دست داده است: فیلم های Mulan و Soul اخیرا در پلتفرم Disney+ به نمایش در آمده اند. همین انتشار، باعث شد کاربران زیادی به سمت پلتفرم Disney+ کشیده شوند. اگر اعتقاد دارید که Disney+ پتانسیل زیادی برای رشد دارد، خرید سهام Walt Disney میتواند منطقی باشد. هر چه باشد، سهام نتفلیکس عملکرد خوبی دارد.

اوضاع اقتصادی

در عین حال، هنگامی که قصد سرمایه گذاری در دیزنی را دارید، باید به اوضاع اقتصادی در جهان نیز توجه کنید. مثلا، بحران کرونا باعث شد که پارک تفریحی دیزنی بسته شود که این تعطیلی، برای عملکرد شرکت اصلا خوب نیست. هنگامی که مردم پول کمتری برای خرج کردن دارند، احتمال این که پول خود را خرج هزینه های سرگرمی کنند، کمتر است.

به همین دلیل، قبل از سرمایه گذاری در والت دیزنی، باید معایب و مزایای سرمایه گذاری در این سهام را بررسی کنید.

درباره شرکت والت دیزنی

شرکت والت دیزنی (Walt Disney Company) شرکت بسیار بزرگی است. این شرکت یکی از بزرگترین تولید کنندگان محتوای رسانه ای در دنیاست. همچنین، دیزنی بزرگترین گرداننده پارک های تفریحی در دنیاست. نیازی به گفتن نیست که والت دیزنی، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان انیمیشن در دنیا نیز هست. Walt Disney و برادرش، Roy Oliver این شرکت را در 1923 تاسیس کرده اند. این شرکت در ابتدا Disney Brother Studio نام داشت. بعدتر، نام این شرکت به Walt Disney Productions تغییر یافت. اسم کنونی شرکت، در سال 1986 انتخاب شد. دفتر مرکزی این شرکت در شهر Glendale در ایالت کالیفرنیا قرار دارد.

چهار بخش تجاری والت دیزنی

از سال 2018، والت دیزنی به چهار بخش متفاوت تقسیم شد:

  • Walt Disney Studio Entertainment: به تولید فیلم و موسیقی مشغول است.
  • Walt Disney Parks, Experiences and Consumer Products: مدیریت پارک ها را بر عهده دارد.
  • بخش رسانه ای که مسئول رادیو و تلویزیون دیزنی است.
  • بخش مشتری محور و بین الملل که به محصولات، خدمات اینترنتی، بازی و… میپردازد.

ویدیویی که توضیح میدهد برند والت دیزنی چگونه به شکل کنونی درآمد.(ویدیو به زبان انگلیسی است.)

پارک تفریحی

والت دیزنی (Walt Disney) چندین پارک تفریحی دارد. این پارک ها به دیزنی لند مشهور هستند. اولین دیزنی لند در شهر Resort در کالیفرنیا در سال 1955 افتتاح شد. اما در سال های بعد، دیزنی پارک های بیشتری در فلوریدا (1971)، توکیو (1983)، پاریس (1992)، هنگ کنگ (2005) و شانگهای (2015) افتتاح کرد.

والت_دیزنی

تصاحب شرکت های دیگر

والت دیزنی (Walt Disney) شرکت های متعددی را خریداری کرده است. مثلا در سال 2008، Lucasfilm Ltd را از جرج لوکاس به مبلغ 4 میلیارد دلار خریداری کرد. همچنین، Walt Disney حق ساخت و پخش فیلم های جنگ ستارگان و ایندیانا جونز را نیز خریداری کرده است. دو فیلم آخر جنگ ستارگان، The Force (2015) و The Last Jedi (2017) تحت مدیریت دیزنی منتشر شده است.

در سال 2017، بخشی از کمپانی 21st Century Fox را نیز خریداری کرد. بخش خریداری شده، بعدا به Fox Corporation تغییر نام داد. با این خرید، دیزنی بیش از 400 استودیوی فیلم سازی را خریداری کرد. آیا فکر میکنید خریداری این شرکت ها، تاثیر مثبتی بر قیمت سهام شرکت خواهند داشت؟ پس شاید بهتر باشد اقدام به خرید سهام والت دیزنی کنید.

پیشنهاد تهدید آمیز Comcast

Comcast بزرگترین توزیع کننده تلویزیون کابلی در آمریکاست. این شرکت میخواست والت دیزنی را در سال 2004 به مبلغ 66 میلیارد دلار خریداری کند. اما این پیشنهاد رد شد. همچنین، سهامداران Comcast خواستار شفافیت هیئت مدیره در اینباره این پیشنهاد شدند. Comcast تصمیم گرفت پیشنهاد خود را پس بگیرد.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *