چگونه میتوان سهام بایدو (Baidu) را خریداری کرد؟

شرکت بایدو (Baidu) به گوگل چینی مشهور است. بازار چین نیز، قطعا بازاری بزرگ با پتانسیل های تجاری فراوان است. علاوه بر موتور جستجو، بایدو خدمات اینترنتی دیگری نیز ارائه میکند. آیا در فکر سرمایه گذاری در سهام Baidu هستید؟ در این مقاله، تمام چیزهایی که دوست دارید درباره این سهام بدانید را مطالعه خواهید کرد. همچنین، قیمت کنونی سهام بایدو را نیز مشاهده میکنید.

چگونه سهام بایدو را خریداری کنیم؟

آیا می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان سهام بایدو را خریداری کرد؟ مرور زیر به شما نشان می‌دهد که از چه کارگزارانی می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در سهام بایدو استفاده کنید:

کارگزارانمزایاثبت نام

قیمت سهام بایدو چقدر است؟

آیا کنجکاو هستید که قیمت سهام بایدو چگونه است؟ در نمودار زیر، می‌توانید ببینید که سهم بایدو در دوره گذشته چگونه عمل کرده است. شما می‌توانید از دکمه‌ها برای باز کردن یک موقعیت معاملاتی در شرکت استفاده کنید.

جزئیات شرکت بایدو

در زیر می‌توانید جزئیات کلیدی شرکت بایدو را پیدا کنید.

تحلیل بایدو

قبل از تصمیم‌گیری برای خرید یا فروش سهام بایدو مهم است که ابتدا سهام را تجزیه و تحلیل کنید. مرور زیر به شما نشان می‌دهد که سهم بایدو در دوره گذشته چگونه توسعه یافته است.

قیمت‌های سهام بایدو در ۵ روز گذشته

در جدول زیر، می‌توانید قیمت‌های سهام بایدو را برای ۵ روز گذشته مشاهده کنید:

قیمت سهم بایدو در 2024 چه تغییری خواهد کرد؟

آیا کنجکاو هستید که تحلیلگران چه فکر می‌کنند بایدو در 2024 و سال‌های آینده چه کاری انجام خواهد داد؟ با استفاده از داده‌های Alpha Vantage، ما پیش‌بینی‌های تحلیلگران را ترکیب کرده‌ایم. به یاد داشته باشید که این عدد فقط یک پیش‌بینی در مورد حرکات قیمت سهام بایدو است و این پیش‌بینی لزوماً باید به حقیقت بپیوندد. همیشه تحقیقات خود را انجام دهید!

آیا سرمایه گذاری در شرکت بایدو هوشمندانه است؟

جواب این سوال، یک بله قاطعانه است: سهام بایدو، سال ها به عنوان بهترین سهام حوزه تکنولوژی چینی شناخته میشده است. البته، این انتظارات کاملا مرتفع نشده است. این شرکت، از طرف رقبای خود به شدت تحت فشار است. به همین دلیل، هنگام سرمایه گذاری در بایدو، باید رقبای این شرکت را نیز تحت نظر داشته باشید.

Tencent، یکی از رقبای شرکت

یکی از رقبای این شرکت، Tencent است. پلتفرم Tencent که WeChat نام دارد، بیش از 1.2 میلیارد دلار کاربر فعال دارد. اپلیکیشن های دیگر این شرکت، ByteDance و Bilibili نام دارد. از آنجایی که چینی ها هر روز بیشتر از دیروز به مصرف محتوای اینترنتی میپردازند، شرکت ها نیز بیشتر ترغیب میشوند که هزینه ی تبلیغات بپردازند. البته، این به بهای سوددهی بایدو میتواند تمام شود.

همچنین، خود اپلیکیشن WeChat نیز تهدیدی برای بایدو است. این اپلیکیشن، خدماتی مثل پرداخت آنلاین، سفارش غذا، تاکسی اینترنتی و انتشار اخبار نیز دارد. به همین دلیل، نیاز افراد به موتور جستجو کمتر میشود.

پروژه شکست خورده

درآمد شرکت بایدو به دلیل پروژه های در حال شکست شرکت، کاهش داشته است. بهترین مثال برای این پروژه ها، iQiyi است. این پلتفرم پخش ویدیو، برای Baidu بسیار گران تمام شد. در عین حال، این پروژه باید با Tencent Video، Youku Toudou و Alibaba نیز رقابت کند.

بایدو سعی میکند با مطرح کردن پروژه های موفق گذشته، حواس افراد را از این شکست ها پرت کند. پروژه های موفق این شرکت، سرویس های ابری، هوش مصنوعی و ماشین های خودران هستند. اما همین پروژه ها هم از نظر سود دهی، برای شرکت سود چندانی نداشته اند و دلیل خوبی برای خرید سهام بایدو محسوب نمیشوند.

جدای از این مشکلات، سرمایه گذاری در بایدو هنوز هم میتواند سودمند باشد. هر چه باشد، سرمایه گذاری در کشور چین، به دلیل رشد بسیار سریع این شرکت میتواند جذاب باشد. اما باید از خود بپرسید که آیا Baidu بهترین گزینه است یا خیر. ممکن است بعضی از رقبای این شرکت، عملکرد بهتری داشته باشند و فرصت رشد و سود بیشتری برای شما فراهم کنند.

درباره شرکت بایدو

Baidu با در دست داشتن 70 درصد از بازار، این شرکت، موتور جستجوی نخست چین محسوب میشود. این بازار عظیم، به دلیل فیلتر شدن گوگل توسط GWF به دست آمده است. این شرکت، تنها موتور جستجو نیست. بایدو، خدمات و سرویس های اینترنتی زیادی ارائه میدهد. همچنین، تمرکز اصلی این شرکت، بر روی هوش مصنوعی است. بایدو در سال 2000 تاسیس شد و دفتر مرکزی این شرکت در شهر Beijing قرار دارد.

در گذشته، گوگل سعی کرده بود که بایدو را خریداری کند. اما تا کنون، با این درخواست موافقت نشده است. جای تعجبی ندارد که گوگل به بازار چین علاقه نشان میدهد. موتور جستجوی بایدو، ده ها میلیارد ورودی و درخواست جستجو دارد و بایدو با این حجم از استفاده، سود خوبی از تبلیغات کسب میکند.

سهام_شرکت_بایدو

بعضی از فعالیت های شرکت بایدو

این شرکت تکنولوژی چینی، دارای یک اپ استور و یک پلتفرم تبلیغات است. اپ استور بایدو بیش از 2 میلیون کاربر در جهان دارد. سیستم تبلیغ بایدو بسیار شبیه Google Ads است و بیشتر درآمد شرکت را تامین میکند. در سال 2017، پلتفرم تبلیغات Baidu، 126 میلیون کاربر داشت.

فعالیت سوم شرکت، سرویس پخش ویدیوی iQiyie است. این سرویس پخش ویدیو نیز، در سال 2017، 420 میلیون کاربر فعال داشته است. بایدو قصد دارد محتوای رسانه ای خود را تولید کند و با نتفلیکس به رقابت بپردازد.

خودروهای بدون راننده

در سال 2017، بایدو شروع به طراحی و توسعه خودروهای خودران کرد. این پروژه، Apollo project نام داشت. این پروژه بر روی توسعه رانندگی و هوش مصنوعی مرتبط با خودروهای خودران کار میکند. صد ها شرکت شناخته شده در حال کار کردن بر روی این نوع خودروها هستند. مایکروسافت، Nvidia، Daimler AG و هیوندای، فقط چند نمونه از آن ها هستند.

دانش نامه

بایدو دانش نامه خود را توسعه و منتشر کرده است. این دانش نامه، رقیب ویکی پدیای چینی محسوب میشود. بر عکس دانش نامه های دیگر، این دانش نامه، توسط مقامات چینی بازبینی نمیشود. چرا که خود بایدو، مسئولیت سانسور آن را بر عهده دارد. این دانش نامه، که Baidu Baiku نام دارد، در سه هفته اول راه اندازی، 90،000 مقاله منتشر کرد.

ساخت اسپیکرهای هوشمند

Baidu در حال حاضر (2019) دومین سازنده اسپیکرهای هوشمند در جهان است. چندی پیش، گوگل توانست از بایدو جلو بزند. در سال گذشته، بایدو 4.3 میلیون اسپیکر فروخته است و 16.9 درصد بازار را در دست دارد. در سه ماهه دوم 2019 نیز، بایدو 4.5 میلیون اسپیکر فروخته است که سهم بازار بایدو را به 17.3 درصد رسانده است. رهبری این بازار در دست آمازون با بیش از 25 درصد بازار است.

بیشتر فروش بایدو در چین است

98 درصد گردش مالی Baidu، از بازار چین تامین میشود. در سال 2017، موتور جستجوی این شرکت توانست بیش از 10 میلیارد دلار برای این شرکت سودآوری داشته باشد. در همین سال، سرویس پخش ویدیویی نیز، 2.7 میلیارد دلار برای بایدو درآمد تولید کرده است. درآمد بایدو اکثرا از طریق تبلیغات کاربران تامین میشود.

برای این که ببینید سرمایه گذاری در بایدو اکنون جذاب است یا خیر، باید نگاهی به بازار چین داشته باشید. آیا فکر میکنید اقتصاد چین به رشد خود ادامه میدهد؟ پس شاید بهتر باشد با خرید سهام بایدو، در این شرکت سرمایه گذاری کنید.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *