چگونه می‌توان سهام شرکت تنسنت (Tencent) را خریداری کرد؟

کمپانی تنسنت (Tencent) یکی از بزرگ‌ترین غول‌های تکنولوژی چین است. این شرکت به دلیل ارائه نرم‌افزار پرطرف‌دار WeChat و پروتکل اینترنتی QQ شناخته می‌شود. تنسنت با بیش از 1 میلیارد کاربر فعال، جایگاه بزرگی در این بازار به دست آورده است. آیا دوست دارید در شرکت آینده‌دار Tencent سرمایه‌گذاری کنید؟ در این مقاله، همه چیز درباره تنسنت را خواهید خواند و سپس می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید در این شرکت سرمایه‌گذاری کنید یا خیر. همچنین قیمت کنونی سهام تنسنت را نیز در ادامه مشاهده خواهید کرد.

چگونه سهام تنسنت را خریداری کنیم؟

آیا می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان سهام تنسنت را خریداری کرد؟ مرور زیر به شما نشان می‌دهد که از چه کارگزارانی می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در سهام تنسنت استفاده کنید:

کارگزارانمزایاثبت نام

قیمت سهام تنسنت چقدر است؟

آیا کنجکاو هستید که قیمت سهام تنسنت چگونه است؟ در نمودار زیر، می‌توانید ببینید که سهم تنسنت در دوره گذشته چگونه عمل کرده است. شما می‌توانید از دکمه‌ها برای باز کردن یک موقعیت معاملاتی در شرکت استفاده کنید.

جزئیات شرکت تنسنت

در زیر می‌توانید جزئیات کلیدی شرکت تنسنت را پیدا کنید.

قیمت‌های سهام تنسنت در ۵ روز گذشته

در جدول زیر، می‌توانید قیمت‌های سهام تنسنت را برای ۵ روز گذشته مشاهده کنید:

چه چیزی باعث می‌شود سرمایه‌گذاری در تنسنت جذاب باشد؟

سرمایه‌گذاری در کمپانی Tencent می‌تواند بسیار سودآور باشد! چین یک اقتصاد نوظهور است و بازار داخلی این کشور در حال گسترش است. به همین دلیل سرمایه‌گذاری در چین می‌تواند بازده خوبی داشته باشد. همچنین بخش تجارت اینترنت نیز در حال رشد است و Tencent توانسته است با ارائه اپلیکیشن WeChat جایگاه خوبی در این بازار به دست آورد.

اپلیکیشن WeChat کاربران زیادی را از شرکت رقیب Baidu ‘ربوده’ است. بسیاری از کاربران WeChat دیگر احساس نیاز نسبت به موتور جستجوی Baidu ندارند، چرا که شما می‌توانید بسیاری از کارهای روزمره مثل خرید بلیط هواپیما، گرفتن تاکسی و پرداخت اینترنتی را  با WeChat انجام دهید. به همین دلیل، نرم‌افزار تنسنت کارایی بسیاری دارد و همین مورد می‌تواند سرمایه‌گذاری در این شرکت را جذاب کند.

همچنین با نگاهی به آمار و ارقام مالی تنسنت می‌بینیم که این شرکت، مبنای مالی قوی دارد و به‌راحتی با بحران روبرو نمی‌شود. درآمد تبلیغات این شرکت دائماً در حال افزایش است و اگر این روند ادامه پیدا کند، میزان تبلیغات Tencent از Baidu پیشی خواهد گرفت.

آیا سرمایه‌گذاری در تنسنت هوشمندانه است؟

علی‌رغم تمام ریسک‌ها، سرمایه‌گذاری در تنسنت می‌تواند سودآور باشد. با بیش از 1.2 میلیارد کاربر WeChat در جهان و افزایش سود مداوم این شرکت، سخت است که به سرمایه‌گذاری در تنسنت نه گفت. البته همیشه بهتر است ریسک سرمایه‌گذاری خود را بین چندین بخش مختلف پخش کنید و همه سرمایه خود را در سهام Tencent قرار ندهید.

به نرخ مبادله ارز نیز توجه کنید

هنگامی‌که قصد سرمایه‌گذاری در چین را دارید، همواره به نرخ مبادله ارز نیز باید توجه داشته باشید. سهام Tencent در بازار بورس هنگ‌کنگ ارائه شده است. قبل از خرید این سهام، باید ارز خود را به دلار هنگ‌کنگ تبدیل کنید. این نرخ مبادله ارز به دلار هنگ‌کنگ، می‌تواند سرمایه‌گذاری شما را تحت تأثیر قرار دهد. سهام تنسنت در بازار بورس نیویورک نیز عرضه شده است و می‌توانید در این بازار این سهام را خریداری کنید. اگر از بازار بورس نیویورک سهام Tencent را خریداری کنید، سرمایه‌گذاری شما به دلار آمریکا خواهد بود.

درباره شرکت تنسنت

شرکت تنسنت در سال 1998 تاسیس شد و نام کامل آن Tencent Holdings ltd. است. این شرکت همانند کمپانی‌های اپل، آلفابت (گوگل)، مایکروسافت و آمازون، در میان بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا است. این شرکت پس از گوگل و آمازون، سومین شرکت بزرگ اینترنتی دنیا محسوب می‌شود. دفتر مرکزی تنسنت در Shenzhen چین است اما این شرکت به طور رسمی در Channel Islands ثبت شده است.

سهام_تنسنت

فعالیت‌های این شرکت

تنسنت در ابتدا به‌عنوان یک پورتال بازی شروع به فعالیت کرد. از میان چندین بازی محبوب، تنسنت توانست به بزرگ‌ترین شرکت بازی سازی دنیا تبدیل شود. همچنین، این شرکت بازی‌های آنلاین مختلفی ارائه می‌کند.

یکی دیگر از زمینه‌های فعالیت این شرکت، شبکه‌های اجتماعی است. این شرکت درآمد خوبی از شبکه اجتماعی پرطرف‌دار خود یعنی WeChat دارد. این اپلیکیشن بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارد. این اپلیکیشن شبیه Whatsapp است اما کارایی بیشتری دارد. شما می‌توانید از این اپ برای پرداخت از طریق TenPay استفاده کنید. یا مثلاً می‌توانید بلیت هواپیما خریداری کنید یا محصولات دیگر را سفارش دهید. البته تنسنت از تمام این خدمات سود کسب می‌کند.

یکی دیگر از محصولات این شرکت، پورتال اینترنتی QQ است. QQ پرطرف‌دارترین پورتال اینترنتی چین محسوب می‌شود.

با این محصولات، Tencent توانسته است جایگاه خوبی در بازار چین به دست آورد. این موارد می‌تواند دلیل خوبی برای خرید سهام تنسنت باشد.

رشد تنسنت با تصاحب شرکت‌های دیگر

بخشی از رشد Tencent به دلیل تصاحب شرکت‌های دیگر بوده است. مثلاً در سال 1986، تنسنت 85% سهام شرکت تولید بازی فنلاندی Supercell را به قیمت 8.6 میلیارد دلار خریداری کرد. این بزرگ‌ترین خریداری تاریخ شرکت تنسنت بوده است. تنسنت همچنین با خرید شرکت Riot Games در بخش ورزش‌های الکترونیکی چین نیز سرمایه‌گذاری کرده است. این شرکت تولیدکننده بازی پرطرف‌دار League of Legends است.

خریداری شرکت‌های دیگر تأثیر زیادی بر روی قیمت سهام Tencent دارد. به همین دلیل پیش از خرید و سرمایه‌گذاری در شرکت تنسنت، پیشنهاد می‌کنیم خریداری شرکت‌های دیگر توسط تنسنت را بررسی کنید.

سرمایه‌گذاری‌های بیشتر

علاوه بر خریداری شرکت‌های دیگر، تنسنت در حوزه های مختلف نیز سرمایه‌گذاری می‌کند. مثلاً Tencent سهامدار شرکت‌هایی نظیر Tesla، Snapchat، Spotify، JD.com و Activision Blizzard است. تنسنت با سرمایه‌گذاری در این شرکت ها، از سود آن ها سود به دست می آورد. اگر قصد سرمایه‌گذاری در شرکت تنسنت را دارید، بهتر است ببینید این شرکت در کدام شرکت ها سرمایه‌گذاری کرده است.

یکی از مزایای سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دیگر، توزیع ریسک در بخش‌های مختلف است. به‌عنوان سرمایه‌گذار، شما نیز از چنین سرمایه‌گذاری‌هایی سود کسب خواهید کرد.

نوآوری‌ها و توسعه محصولات جدید

کمپانی تنسنت از اهمیت نوآوری در دنیای تکنولوژی آگاه است. بیش از 50% کارمندان این شرکت در بخش تحقیق و توسعه مشغول به کار هستند. این شرکت دائماً در تلاش است از شرکت‌های رقیب خود جلو بزند. مثلاً تنسنت اخیراً با همکاری شرکت اکتیویژن، نسخه چینی بازی Call of Duty را ارائه کرده است. این بازی در ماه اول عرضه، توانست 100 میلیون دانلود داشته باشد.

سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در تنسنت؟

شما می‌توانید به طور مستقیم با خرید سهام Tencent، در این شرکت سرمایه‌گذاری کنید. در این نوع سرمایه‌گذاری، باید ریسک مبادله ارز را نیز بپذیرید. چراکه دلار هنگ‌کنگ که این سهام با آن مبادله می‌شود، نوسانات بسیاری دارد. شما همچنین می‌توانید با خرید سهام Prosus در بازار بورس هلند، به طور غیرمستقیم در تنسنت سرمایه‌گذاری کنید. این شرکت یکی از سهام‌داران عمده تنسنت محسوب می‌شود.

رابطه‌ای دشوار با دولت چین

کمپانی Tencent رابطه دشواری با دولت چین دارد. بازی‌های ویدئویی تنسنت بیشتر بر روی گوشی اجرا می‌شوند. 40% از گردش مالی این شرکت از بخش بازی‌های ویدئویی تأمین می‌شود. اما این بازی‌ها معمولاً توسط دولت چین محدود می‌شوند. دولت چین اعتقاد دارد بازی‌های ویدئویی اعتیادآور هستند و به همین دلیل، بر روی این بازی‌ها محدودیت اعمال می‌کند.

مثلاً دولت چین استفاده از بازی Honours of Kings را محدود کرده است. در سال 2018، دولت چین به عرضه بازی Monster Hunter اعتراض کرد. فروش بازی یک روز پس از عرضه متوقف شد.

کمپانی‌های چینی مثل Tencent باید دائماً مراقب باشند که کاربران بیش از حد بازی نکنند. افراد جوان اجازه ندارند بیش از یک ساعت و نیم در روز بازی کنند و بازی در شب کلاً مجاز نیست. اگر شرکتی این قوانین را اعمال نکند، دولت مجوز فعالیت شرکت را باطل می‌کند.

این یکی از ریسک‌های سرمایه‌گذاری در تنسنت است. مداخله دولت چین می‌تواند سوددهی شرکت را به خطر بیندازد. پیش از سرمایه‌گذاری در تنسنت، قوانین و سیاست‌های دولت چین را نیز باید بررسی کنید!

تمرکز بر روی اروپا

بخشی از درگیری تنسنت با دولت چین به این دلیل است که این شرکت در حال تمرکز بر روی بازارهای جدید است. یکی از گزینه‌های این شرکت، اروپا است. این شرکت قصد دارد 10 میلیارد دلار در اروپا سرمایه‌گذاری کند. تمرکز این سرمایه‌گذاری بر روی اپلیکیشن‌هایی خواهد بود که بر روی پلتفرم ابری کار می‌کنند. گردش مالی خدمات ابری در حال افزایش است و تقاضا نیز برای این خدمات در اروپا بالاست.

همچنین این شرکت قصد دارد با همکاری آلمان بازی‌هایی برای بازار اروپا طراحی کند. با محدودیت‌های شدید چین، این شرکت به دنبال بازار بهتری است تا بتواند بازی‌های خود را بدون محدودیت به فروش برساند.

پخش کردن فعالیت در بخش‌های مختلف جهان تأثیری مثبت بر روی قیمت سهام Tencent خواهد داشت. آیا فکر می‌کنید عملکرد و سوددهی تنسنت در آینده بهبود می‌یابد؟ پس شاید خرید سهام تنسنت، تصمیم هوشمندانه‌ای باشد!

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *