چگونه می‌توان سهام شرکت دایملر (Daimler) را خریداری کرد؟

شرکت آلمانی چند ملیتی دایملر (Daimler AG) به تولید و فروش خودرو، اتوبوس و تراکتور مشغول است. احتمالا میدانید که برند مرسدس (Mercedes) بخشی از شرکت دایملر است. دایملر نیز، مانند فولکس واگن و BMW یکی از خودروسازی‌های بزرگ آلمان است. خودروهای تولید شده توسط Daimler از خودروهای گران بازار محسوب میشوند و کیفیت بالایی نیز دارند. دفتر مرکزی دایملر در شهر اشتوتگارت آلمان قرار دارد. آیا شما نیز قصد سرمایه گذاری در شرکت Daimler را دارید؟ پس صفحه درستی را برای مطالعه انتخاب کرده‌اید! در این مقاله، ارزان ترین راه خرید سهام دایملر را بررسی خواهیم کرد.

چگونه سهام دایملر را خریداری کنیم؟

آیا می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان سهام دایملر را خریداری کرد؟ مرور زیر به شما نشان می‌دهد که از چه کارگزارانی می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در سهام دایملر استفاده کنید:

کارگزارانمزایاثبت نام

قیمت سهام دایملر چقدر است؟

آیا کنجکاو هستید که قیمت سهام دایملر چگونه است؟ در نمودار زیر، می‌توانید ببینید که سهم دایملر در دوره گذشته چگونه عمل کرده است. شما می‌توانید از دکمه‌ها برای باز کردن یک موقعیت معاملاتی در شرکت استفاده کنید.

جزئیات شرکت دایملر

در زیر می‌توانید جزئیات کلیدی شرکت دایملر را پیدا کنید.

قیمت‌های سهام دایملر در ۵ روز گذشته

در جدول زیر، می‌توانید قیمت‌های سهام دایملر را برای ۵ روز گذشته مشاهده کنید:

قیمت سهم دایملر در 2024 چه تغییری خواهد کرد؟

آیا کنجکاو هستید که تحلیلگران چه فکر می‌کنند دایملر در 2024 و سال‌های آینده چه کاری انجام خواهد داد؟ با استفاده از داده‌های Alpha Vantage، ما پیش‌بینی‌های تحلیلگران را ترکیب کرده‌ایم. به یاد داشته باشید که این عدد فقط یک پیش‌بینی در مورد حرکات قیمت سهام دایملر است و این پیش‌بینی لزوماً باید به حقیقت بپیوندد. همیشه تحقیقات خود را انجام دهید!

از دایملر-بنز تا دایملر آگ

کمپانی Daimler پیش‌ازاین با نام Mercedes شناخته می‌شد. در سال 1926، این شرکت از ادغام دو شرکت Benz & Cie و Daimler Motoren Gesellschaft تشکیل شد و با نام Daimler-Benz شناخته می‌شد. در سال 1998، با ادغام این شرکت با کمپانی آمریکایی کرایسلر، شرکت DaimlerChrysler AG پدید آمد. در سال 2007، بخش کرایسلر از این شرکت جدا شد و نام این شرکت نیز، به Daimler AG تغییر پیدا کرد.

محصولات، خدمات و واحدهای تجاری دایملر

در سال 2017، محصولات، خدمات و واحدهای دایملر به شرح زیر است:

  • خودروهای سواری: واحد تجاری خودرو. این بخش تجاری، حدود 50% از درآمد شرکت را تشکیل می‌دهد.
  • تراکتور: واحد تجاری تراکتورهای دایملر. این بخش نیز، 20% از درآمد شرکت را تشکیل می‌دهد.
  • ون: واحد تجاری ون‌های مرسدس‌بنز. در سال 2017، این بخش حدود 10 میلیارد یورو برای این شرکت درآمدزایی داشته است.
  • اتوبوس: واحد تجاری اتوبوس‌های دایملر. این بخش، کوچک‌ترین واحد تجاری این شرکت است و در سال 2017، گردش مالی 4 میلیارد یورویی داشته است.
  • خدمات مالی: بخش تجاری خدمات مالی دایملر، به مشتریان این شرکت خدمات اعتباری و مالی ارائه می‌دهد.

پروژه‌های دایملر در چین

بعد از ادغام Daimler با Chrysler، این شرکت تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین خودروسازی‌های دنیا شد. در واقع با احتساب میزان فروش، سود و گردش مالی این شرکت، دایملر کرایسلر به سومین خودروسازی بزرگ دنیا تبدیل شده بود. بعدازاین ادغام، دایملر به بازار چین دسترسی پیدا کرد.

کرایسلر مالکیت مشترک شرکت Beijing Jeep در شهر پکن را در دست داشت. این همکاری مشترک به تولید خودروی Jeep آمریکایی در چین انجامید. بعد از ادغام با دایملر، خودروهای مرسدس نیز برای ورود به این بازار، مجوز گرفتند. حتی بعد از سال 2017 که دایملر از کرایسلر جدا شد، دایملر توانست در بازار چین حضور داشته باشد.

در سال 2017، کارخانه‌های دایملر توانایی تولید حدود 430,000 خودرو در سال را دارند. دایملر بیش 11,500 کارمند در چین دارد. Fujian Daimler Automative ltd یکی دیگر از پروژه‌های مشترک دایملر در چین است. این همکاری مشترک در سال 2010 آغاز شد و به تولید ون‌های مرسدس در چین منجر شد. دایملر همچنین در کشور چین تراکتورهای سنگین و نیمه‌سنگین تولید می‌کند. این تراکتورها نیز با کمک شرکت Foton Motor تولید می‌شود. در سال 2017، حدود 112,000 تراکتور این شرکت تحت نام Auman به فروش رسیده است.

خرید_سهام_دایملر

ساختار جدید شرکت دایملر

در سال 2019، کمپانی دایملر ساختار جدیدی پیدا کرد. اکنون این شرکت سه زیر مجموعه اصلی دارد:

  • بخش Mercedes-Benz AG که به تولید خودرو و ون مرسدس‌بنز می‌پردازد.
  • بخش Daimler Trucks & busses که تراکتور و اتوبوس‌های دایملر را تولید می‌کند.
  • بخش مالی، مدیریت ناوگان و خدمات حمل‌ونقل که بخش Daimler Mobility AG را تشکیل می‌دهند.

همکاری با BMW برای تولید خودروهای خودران

در سال 2020، شرکت‌های Daimler و BMW اعلام کردند که در یک همکاری مشترک درحال‌توسعه خودروهای بدون راننده هستند. اکنون 1200 مهندس این دو شرکت در حال کار بر روی تکنولوژی خودروهای بدون راننده هستند. همکاری این دو شرکت قرار است به ساخت خودروهایی خودران که قابلیت پارک اتوماتیک و رانندگی اتوماتیک در جاده را دارند، منجر شود.

این همکاری مشترک باعث کاهش هزینه‌ها خواهد شد. قرار است این خودروها از سال 2024 به بازار عرضه شوند. آیا فکر می‌کنید این خودروهای جدید، عملکرد مالی Daimler را بهبود خواهند بخشید؟ پس شاید بهتر باشد به فکر سرمایه‌گذاری در شرکت دایملر و خرید سهام این شرکت باشید.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *