چگونه می‌توان سهام جنرال موتورز (General Motors) را خریداری کرد؟

جنرال موتورز (General Motors) یک شرکت خودروسازی بزرگ آمریکایی است که محصولات خود را در بیش از 35 کشور مختلف در دنیا تولید می‌کند. ازآنجایی‌که این کمپانی در مناطق مختلفی در جهان فعال است، جنرال موتورز می‌تواند از خود در برابر بحران‌های منطقه‌ای محافظت کند. این می‌تواند یکی از دلایل جذابیت سرمایه‌گذاری در این شرکت باشد. در این مقاله راه‌های خرید سهام General Motors را بررسی خواهیم کرد. همچنین، نگاهی به قیمت کنونی این سهام خواهیم داشت.

چگونه سهام جنرال موتورز را خریداری کنیم؟

آیا می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان سهام جنرال موتورز را خریداری کرد؟ مرور زیر به شما نشان می‌دهد که از چه کارگزارانی می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در سهام جنرال موتورز استفاده کنید:

کارگزارانمزایاثبت نام

قیمت سهام جنرال موتورز چقدر است؟

آیا کنجکاو هستید که قیمت سهام جنرال موتورز چگونه است؟ در نمودار زیر، می‌توانید ببینید که سهم جنرال موتورز در دوره گذشته چگونه عمل کرده است. شما می‌توانید از دکمه‌ها برای باز کردن یک موقعیت معاملاتی در شرکت استفاده کنید.

جزئیات شرکت جنرال موتورز

در زیر می‌توانید جزئیات کلیدی شرکت جنرال موتورز را پیدا کنید.

تحلیل جنرال موتورز

قبل از تصمیم‌گیری برای خرید یا فروش سهام جنرال موتورز مهم است که ابتدا سهام را تجزیه و تحلیل کنید. مرور زیر به شما نشان می‌دهد که سهم جنرال موتورز در دوره گذشته چگونه توسعه یافته است.

قیمت‌های سهام جنرال موتورز در ۵ روز گذشته

در جدول زیر، می‌توانید قیمت‌های سهام جنرال موتورز را برای ۵ روز گذشته مشاهده کنید:

قیمت سهم جنرال موتورز در 2024 چه تغییری خواهد کرد؟

آیا کنجکاو هستید که تحلیلگران چه فکر می‌کنند جنرال موتورز در 2024 و سال‌های آینده چه کاری انجام خواهد داد؟ با استفاده از داده‌های Alpha Vantage، ما پیش‌بینی‌های تحلیلگران را ترکیب کرده‌ایم. به یاد داشته باشید که این عدد فقط یک پیش‌بینی در مورد حرکات قیمت سهام جنرال موتورز است و این پیش‌بینی لزوماً باید به حقیقت بپیوندد. همیشه تحقیقات خود را انجام دهید!

درباره شرکت جنرال موتورز

کمپانی General Motors که به اختصار GM نامیده میشود، یکی از بزرگ‌ترین خودروسازی های دنیاست. در سال 2016، جنرال موتورز سومین فروشنده بزرگ خودرو در دنیا لقب گرفت. رتبه نخست به فولکس واگن (Volkswagen) و رتبه دوم به شرکت تویوتا (Toyota) اختصاص داشت. خودروهای جنرال موتورز در بیش از 200 کشور دنیا به فروش میرسند. 8.5% از کل خودروهای دنیا را برند GM تشکیل می‌دهد. این شرکت در سال 1908 تأسیس شد و دفتر مرکزی آن نیز در شهر Detroit ایالت میشیگان است.

سال‌های اول فعالیت جنرال موتورز

مؤسس کمپانی General Motors، شخصی به نام William Durant است. او در سال 1908، جنرال موتورز را در شهر Flint ایالت میشیگان تأسیس کرد. این شرکت به‌سرعت توانست دو شرکت رقیب خود یعنی Olds Motor Works (Oldsmobile) و Cadillac را خریداری کند. اما او مجبور شد بخشی از شرکت را به سهام‌داران اولیه شرکت واگذار کند. کمی بعد اما، او شرکت Chevrolet Motor Company را با Louis Chevrolet تأسیس کرد.

کمپانی جنرال موتورز توانست با سودآوری بسیار، سهام‌های خود را بازخرید کند. همچنین، در سال‌های بعد، Chevrolet تبدیل به یکی از شرکای شرکت General Motors شد.

خرید_سهام_جنرال_موتورز

گسترش شرکت

رشد شرکت جنرال موتورز از سال 1920 آغاز شد. در این سال، اولین دفتر شرکت در آسیا افتتاح شد. سه سال بعد، یک کارخانه در کپنهاگ تأسیس شد. این اولین خط تولید General Motors در خارج از ایالات متحده بود. کمی بعد، جنرال موتورز دفاتر و کارخانه‌های متعددی را در سراسر دنیا افتتاح کرد. این شرکت دفاتری در آرژانتین، ژاپن و برزیل دارد. علاوه بر این، این شرکت، کمپانی‌های بسیاری را نیز مثل Opel و Pontiac را در سال 1929 خریداری کرده است.

سرمایه‌گذاری در خطوط هوایی و ریلی

سرمایه‌گذاری جنرال موتورز محدود به صنعت خودرو نیست. این شرکت در صنایع ساخت وسایل حمل‌ونقل مختلفی سرمایه‌گذاری می‌کند. مثلاً، این شرکت یکی از سرمایه‌گذاران Fokker در هلند است. تکنولوژی ساخت این‌گونه هواپیماها، پیش‌تر در ساخت خودرو نیز استفاده شده بود.

یکی دیگر از علاقه‌مندی‌های جنرال موتورز، لوکوموتیوهای دیزلی است. جنرال موتورز تصمیم گرفت که شرکت Winton Engine که یکی از تولیدکنندگان لوکوموتیوهای دیزلی است را خریداری کند. علاوه بر این، این شرکت کمپانی Electro-Motive را نیز خریداری کرد که در ساخت تجهیزات راه‌آهن مشغول به کار است. این دو شرکت در نهایت ادغام شدند و بخش Electro-Motive به وجود آمد. این شرکت کمی بعد به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده قطارهای دیزلی تبدیل شد.

جنرال موتورز در جنگ جهانی دوم

از سال 1942 به بعد، General Motors تولید خودرو را متوقف کرد و تنها تجهیزات جنگی مثل هواپیما، توپ‌های جنگی و تانک تولید می‌کرد. در اروپا نیز، کارخانه‌های این شرکت به شدت آسیب‌دیده بودند. کارخانه‌هایی هم که سر پا بودند، اکثراً غارت شدند. جنرال موتورز از سال 1950 توانست دوباره تولید خودرو را از سر بگیرد.

محبوبیت خودروهای کوچک‌تر

در دهه 70 میلادی، محبوبیت خودروهای کوچک‌تر و ارزان تر در ژاپن افزایش یافت. General Motors نیز، به این اتفاق با تولید موتورهای دیزلی پاسخ داد. خودروهایی که از موتور دیزلی استفاده میکردند، بهره وری سوخت بهتری داشتند و ارزان تر بودند. به علاوه، جنرال موتورز توانست با شرکت‌هایی مثل Toyota، Suzuki، Saab، Lotus، Ford و Chrysler وارد همکاری شود.

آغاز مشکلات در سال 2005

کمپانی General Motors در سال 2005 به دلیل بدهی‌های بسیار، با مشکلاتی مواجه شد. در این سال، شرکت تصمیم گرفت تا 30,000 نیروی خود را در آمریکا تعدیل کند و 12 کارخانه را نیز، تعطیل کند. همچنین جنرال موتورز بخش اروپایی خود را نیز واگذار کرد. این شرکت با سود به‌دست‌آمده از فروش چندین بخش و همین‌طور کمک‌های دولتی توانست با شرکتی کوچک‌تر فعالیت خود را ادامه دهد.

امروزه اما، General Motors بر روی پاهای خود بازگشته است. عملکرد شرکت بهبود یافته است و توانسته است تا بدهی 38 میلیارد دلاری خود را به دولت بازگرداند.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *