چگونه می‌توان سهام شرکت‌های بریتانیایی را خریداری کرد؟

سرمایه‌گذاری در سهام‌های انگلیسی یا بریتانیایی می‌تواند سودآور باشد! اما چگونه می‌توان سهام شرکت‌های بریتانیایی را با کارمزدی کم خریداری کرد؟ و هنگام سرمایه‌گذاری در این سهام‌ها، به چه نکاتی باید توجه کرد؟

در کجا می‌توان به سرمایه‌گذاری در سهام‌های بریتانیایی پرداخت؟

شما می‌توانید به ترید یا معامله فعال سهام‌های انگلیسی بپردازید و یا این‌که این سهام‌ها را به‌قصد سرمایه‌گذاری بلندمدت خریداری کنید. هر دو گزینه را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

کارگزارانمزایاثبت نام

ارزان‌ترین راه خرید سهام شرکت‌های انگلیسی کدام است؟

آیا دوست دارید به سرمایه‌گذاری بلندمدت در سهام‌های انگلیسی بپردازید؟ پس می‌توانید این سهام‌ها را از یک کارگزاری خریداری کنید.

هنگامی‌که قصد خرید سهام شرکت‌های بریتانیایی را دارید، بهتر است کارمزد کمی برای خرید سهام بپردازید. بسیاری از افراد پول خود را با پرداخت کارمزدهای بالا دور می‌ریزند که البته جای تأسف است.

در بیشتر موارد بهتر است کارگزاری‌هایی را انتخاب کنید که کمیسیونی برای خرید سهام از شما دریافت نمی‌کنند. با این کار، می‌توانید حتی با سرمایه‌ای کم، نتایج خوبی از سرمایه‌گذاری خود به دست آورید. Freedom24 یکی از کارگزاری‌هایی است که برای خرید سهام، کمیسیونی از شما دریافت نمی‌کند. از لینک زیر، همین حالا یک حساب کاربری در Freedom24 افتتاح کنید:

مراقب قیمت پوند انگلیس باشید

هنگامی‌که قصد خرید سهام شرکت‌های بریتانیایی را دارید، باید به نرخ مبادله پوند انگلیس، توجه کنید. خصوصاً اگر ارز مورد استفاده شما پوند انگلیس نیست و مثلاً از یورو استفاده می‌کنید، نرخ مبادله ارز می‌تواند تأثیر زیادی بر روی سرمایه‌گذاری شما داشته باشد. هنگامی‌که ارزش پوند انگلیس بالا می‌رود و از ارزش یورو کاسته می‌شود، ممکن است سود شما به یورو به ضرر تبدیل شود.

حتی اگر برای معاملات از پوند استفاده می‌کنید نیز، باید مراقب نرخ پوند باشید. هنگامی‌که پوند ارزش خود را از دست می‌دهد، شرکت‌هایی که صادرات زیادی دارند، سود بیشتری کسب می‌کنند. در نتیجه، قیمت سهام شرکت‌هایی که صادرات زیادی دارند، افزایش خواهد یافت.

هنگامی‌که قصد سرمایه‌گذاری در سهام‌های بریتانیایی را دارید، همواره باید به قیمت پوند انگلیس در برابر ارزهای دیگر توجه کنید.

سرمایه_گذاری_انگلستان

نقش اعتماد

اگر قصد سرمایه‌گذاری در کشور انگلستان را دارید، باید میزان اعتماد مشتریان به این کشور را بررسی کنید. مثلاً می‌توانیم این موضوع را با برگزیت بررسی کنیم. هنگامی‌که انگلیس اتحادیه اروپا را ترک کرد، اعتماد مشتریان به انگلیس کاهش یافت. در نتیجه، شرکت‌هایی که در بازارهای داخلی فعالیت می‌کردند، شاهد افت عملکرد خود بودند.

در عین حال، سقوط ارزش پوند انگلیس به این معنا بود که شرکت‌هایی که فروش بین‌المللی داشتند، می‌توانستند سود بیشتری به دست آورند. محصولات تولید شده توسط این شرکت‌ها، قیمت کمتری در بازارهای بین‌المللی داشتند و در نتیجه، شرکت‌هایی که بر روی صادرات کالا تمرکز داشتند، عملکرد بهتری تجربه کردند.

به همین دلیل، هنگام سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های انگلیسی، باید فاکتورهای متعددی را در نظر بگیرید. ببینید کدام شرکت‌ها در رقابت با دیگران پیشتاز هستند و سهام این شرکت‌ها را خریداری کنید.

نکته: برای مشاهده ساعات فعالیت بازار بورس انگلیس، اینجا را کلیک کنید.

چگونه می‌توان سهام‌های انگلیسی را خریداری کرد: پنج قدم ساده

سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های بریتانیایی کار سختی نیست. در این راهنما، خواهیم دید که چگونه می‌توانید اولین سهام انگلیسی خود را در تنها چند قدم خریداری کنید.

قدم اول: افتتاح حساب

قبل از این‌که بتوانید سهام شرکت‌های انگلیسی را خریداری کنید، باید یک حساب کاربری در یک کارگزاری افتتاح کنید. برای افتتاح حساب نیاز به وارد کردن کمی اطلاعات شخصی مثل نام، آدرس، تاریخ تولد و اطلاعات تماس دارید.

همچنین تقریباً همه کارگزاری‌ها از شما می‌خواهند که یک کارت شناسایی را آپلود کنید. این کار برای احراز هویت کاربران انجام می‌شود تا کارگزاری بتواند از اقدامات مجرمانه جلوگیری کند.

آیا دوست دارید بهترین کارگزاری را برای خرید و معامله سهام‌های انگلیسی پیدا کنید؟ نگاهی به لیست بهترین کارگزاری‌ها داشته باشید:

قدم دوم: واریز وجه

پس از این‌که یک حساب کاربری افتتاح کردید، باید پولی را به‌حساب خود واریز کنید. در بیشتر کارگزاری‌ها، حداقل سرمایه اولیه برای شروع، 100 دلار است. در نتیجه، شما می‌توانید با سرمایه‌ای کم اقدام به خرید سهام شرکت‌های انگلیسی کنید.

قدم سوم: انتخاب سهام

پس از این‌که وجهی به‌حساب خود واریز کردید، باید سهامی را برای خرید انتخاب کنید. حتماً پیش از خرید سهام، شرکت پشت سهام را بررسی کنید تا ببینید این سهام ارزش خریداری دارد یا خیر. سهامی ارزش خرید دارد که احتمال رشد زیادی در آینده داشته باشد. با انتخاب چنین سهام‌هایی، سرمایه شما در آینده بلند مدت رشد خواهد کرد.

انتخاب سهام در نرم‌افزار کارگزاری بسیار راحت است. در تصویر زیر، می‌توانید ببینید که چگونه می‌توان سهامی را در Freedom24 انتخاب کرد.

انتخاب_سهام_انگلیسی

 

قدم چهارم: خرید سهام

پس از این‌که سهام انگلیسی مناسبی را انتخاب کردید، می‌توانید اقدام به ثبت سفارش کنید. در ابتدا باید ببینید چه مقدار از سرمایه خود را می‌خواهید به خرید سهام اختصاص دهید. در بعضی کارگزاری‌ها، می‌توانید از اهرم مالی (Leverage) استفاده کنید. با استفاده از اهرم مالی، می‌توانید با سرمایه‌ای کمتر، سهام بیشتری خریداری کنید. در واقع شما بخشی از سرمایه مورد نیاز سرمایه‌گذاری خود را از کارگزاری قرض می‌گیرید. البته ما استفاده از اهرم مالی را به سرمایه‌گذاران مبتدی پیشنهاد نمی‌کنیم.

پس از این‌که میزان خرید سهام را مشخص کردید، می‌توانید Open Investment انتخاب کنید. پس از انتخاب این گزینه، سهام در قیمت کنونی آن برای شما خریداری می‌شود. شما همچنین می‌توانید از سفارش محدود (Limit Order) استفاده کنید. در این نوع سفارش، می‌توانید قیمتی که می‌خواهید سهام در آن قیمت خریداری شود را مشخص کنید.

خرید_سهام_های_انگلیسی

چه چیزی می‌خواهید درباره سرمایه‌گذاری در سهام‌های انگلیسی بدانید؟

قبل از سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های بریتانیایی، باید بدانید که معاملات سهام چگونه کار می‌کنند. در این بخش از مقاله، تمام اطلاعاتی که پیش از سرمایه‌گذاری در سهام‌های انگلیسی نیاز دارید بدانید را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

سهام چیست؟

یک شرکت ممکن است تصمیم بگیرد تا سهام خود را به بازار عرضه کند. هنگامی‌که شرکتی سهام خود را عرضه می‌کند، در واقع بخش کوچکی از شرکت را به فروش می‌رساند. این بخش‌های کوچک، سهام نام دارند. هنگامی‌که سهام شرکتی انگلیسی را خریداری می‌کنید، مالک بخشی از آن شرکت خواهید شد. هرچند درصد مالکیت شما بسیار کم است. هنگامی‌که شرکتی یک میلیون سهم را عرضه می‌کند و شما یک سهم را خریداری می‌کنید، شما صاحب یک میلیونم شرکت خواهید بود.

قیمت سهام ممکن است ثانیه به ثانیه تغییر کند. این تغییر قیمت به دلیل تقابل خریداران و فروشندگان است. این قاعده بسیار ساده است: هنگامی‌که افراد بیشتری خریدار سهام باشند، قیمت سهام بالا می‌رود و هنگامی‌که فروشندگان بیشتری وجود داشته باشد، قیمت سهام کاهش خواهد یافت.

آیا دوست دارید بیشتر درباره سهام بدانید؟ پس مقاله "سهام چیست" را مطالعه کنید.

چگونه می‌توان از سهام سود به دست آورد؟

افراد سهام می‌خرند تا سود کسب کنند. دو راه برای کسب سود از سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های انگلیسی وجود دارد.

راه اول، شناخته‌شده‌ترین راه است. افزایش قیمت. هنگامی‌که افراد بیشتری خواهان یک سهام باشند، قیمت آن سهام افزایش می‌یابد. به یاد داشته باشید که قیمت سهام، نمایان‌کننده ارزش شرکت نیست. گاهی یک شرکت هیاهوی زیادی بر پا می‌کند و در نتیجه قیمت سهام افزایش می‌یابد. در چنین شرایطی، گفته می‌شود که سهام بیش از حد قیمت‌گذاری شده است.

راه دوم کسب سود از سهام‌های انگلیسی این است که سود سهام دریافت کنید. بعضی شرکت‌ها به‌صورت دوره‌ای بخشی از سود خود را بین سهام‌داران خود به‌عنوان سود سهام تقسیم می‌کنند. در بسیاری از کشورها، ابتدا باید مالیات این سود سهام را بپردازید. پس از این‌که مالیات از این مبلغ کم شد، این سود، مستقیماً به‌حساب سرمایه‌گذاری شما واریز می‌شود.

سرمایه_گذاری_در_انگلستان

چگونه می‌توان نتایج بهتری از سرمایه‌گذاری کسب کرد؟

بسیاری از سرمایه‌گذارانی که سهام شرکت‌های انگلیسی را خریداری می‌کنند، نتایج خوبی به دست نمی‌آورند. در این بخش از مقاله، نکاتی برای بهبود عملکرد سرمایه‌گذاری و کسب سود بیشتر به شما خواهیم گفت.

نکته اول: تمرین

بسیاری از سرمایه‌گذاران مبتدی همان اول با تمام سرمایه خود وارد بازار می‌شوند. اما هنگامی‌که دانش و تجربه کافی برای این کار را ندارید، نتیجه خوبی نخواهید گرفت. به همین دلیل، عجیب نیست که 70 تا 80 درصد از سرمایه‌گذاران مبتدی، در معاملات خود ضرر می‌کنند. در بیشتر موارد، بهتر است ابتدا خرید و فروش سهام را تمرین کنید.

یکی از راه‌های تمرین معامله سهام، افتتاح حساب کاربری آزمایشی و رایگان در یک کارگزاری است. آیا دوست دارید بدانید کدام کارگزاری امکان معامله رایگان با حساب آزمایشی را در اختیارتان قرار می‌دهد؟ پس بر روی دکمه زیر کلیک کنید تا حساب‌های آزمایشی کارگزاری‌های مختلف را با هم مقایسه کنید:

نکته دوم: با مبلغی کم شروع کنید

پس از این‌که با حساب کاربری آزمایشی به اندازه کافی تمرین کردید، می‌بینید که معامله با پول حقیقی حسی متفاوت دارد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که با سرمایه‌ای کم شروع کنید. مثلاً می‌توانید از 100 یا 200 دلار معاملات خود را آغاز کنید. هنگامی‌که با کارگزاری کم کارمزدی اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کنید، می‌توانید تعداد کمی سهام خریداری کنید. در نتیجه، می‌توانید سهام چندین شرکت مختلف را خریداری کنید.

نکته سوم: آنالیز سهام

تحلیل و آنالیز شرکت پشت سهام بسیار مهم است. مثلاً اگر قصد سرمایه‌گذاری 500 دلار در سهام Unilever دارید و در اخبار می‌شنوید که این شرکت قصد تعدیل نیرو دارد، می‌توانید احتمال دهید که سهام این شرکت کاهش ارزش خواهد داشت. اخبار منفی می‌تواند فشار زیادی بر روی قیمت سهام داشته باشد. اما این بدین معنی نیست که باید سهام خود را بفروشید.

مثلاً می‌توانید نگاهی به اطلاعات فاندامنتال شرکت داشته باشید. نسبت قیمت به درآمد نشان می‌دهد که ارزش واقعی سهام چقدر است. برای محاسبه این نسبت، کافی است درآمد شرکت به‌ازای هر سهم را به قیمت کنونی سهام تقسیم کنید. اگر این نسبت بالا باشد، درواقع سرمایه‌گذاران نسبت به آینده شرکت خوش‌بین هستند. پس این شرکت باید رشد زیادی در آینده داشته باشد تا بتواند توقعات را برآورده کند.

فاکتور دیگری که می‌توانید در نظر بگیرید، نسبت بدهی به حقوق صاحبان سهام است. این نسبت همیشه بین 0 تا 1 است. اگر این نسبت 1 باشد، نشان‌دهنده بیشترین همبستگی بین بدهی و حقوق است.

جالب است بدانید که این الزاماً چیز بدی نیست. شرکت‌هایی مثل شرکت‌های ساختمانی یا ایرلاین‌ها که وابستگی بیشتری به سرمایه دارند، باید سرمایه‌گذاری بیشتری انجام دهند. به همین دلیل، میزان این نسبت را با شرکت‌هایی که در همان بخش فعال هستند مقایسه کنید.

آیا دوست دارید بدانید که بهترین سهام انگلیسی برای خرید کدام است؟ پس پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از آنالیز تکنیکال و فاندامنتال سهام‌های مختلف را بررسی کنید تا بتوانید تصمیم هوشمندانه‌ای برای خرید سهام بگیرید.

نکته چهارم: ریسک خود را پخش کنید

سهام شرکت‌های انگلیسی در بخش‌های مختلف، عملکرد متفاوتی دارند. مثلاً سوپرمارکت‌های انگلیسی، ممکن است عملکرد خوبی داشته باشند. اما در عین حال، برندهای لوکس، نتایج خوبی دریافت نکنند. به‌عنوان سرمایه‌گذار، بهتر است ریسک سرمایه‌گذاری خود را تا جای ممکن در بخش‌های مختلف پخش کنید. با این کار، بخش بزرگی از دارایی خود را به دلیل افت عملکرد یک بخش از دست نخواهید داد.

نکته پنجم: سرسخت باشید

سرمایه‌گذاران موفق همواره سرسخت هستند. همواره در حال جستجو باشید و هیچ‌گاه فکر نکنید که سرمایه‌گذار فوق‌العاده‌ای هستید. در سرمایه‌گذاری خود دقت بسیاری داشته باشید و اقتصاد بریتانیا را تحلیل کنید. با در نظر گرفتن این نکات، می‌توانید نتایج بهتری در سرمایه‌گذاری خود کسب کنید.

چگونه می‌توان بهترین پلتفرم را برای معامله سهام‌های بریتانیایی انتخاب کرد؟

هنگامی‌که قصد سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های انگلیسی را دارید، باید پلتفرمی با کیفیت برای معاملات خود انتخاب کنید. حتماً یک کارگزاری مجوزدار و تحت نظارت را انتخاب کنید. در بریتانیا، کارگزاری‌های معتبر تحت نظارت FCA هستند. آیا کارگزاری شما تحت نظارت نیست؟ پس بهتر است یک کارگزاری دیگر را انتخاب کنید.

همچنین باید کارمزد معاملات هر کارگزاری را برای سهام‌های بریتانیایی بررسی کنید. بعضی کارگزاری‌ها، کارمزد بیشتری برای معامله سهام‌های انگلیسی دریافت می‌کنند. همچنین اگر از ارزی به‌جز پوند انگلیس استفاده می‌کنید، باید ببینید که آیا کارگزاری شما کارمزدی برای تبدیل ارز دریافت می‌کند یا خیر.

بازار بورس انگلیس، چه شاخص‌هایی دارد؟

شناخته‌شده‌ترین شاخص بازار بورس انگلیس، FTSE 100 است. FTSE 100، صد شرکت بزرگ این بازار بورس را در بر می‌گیرد. از شرکت‌های این شاخص می‌توان به Royal Dutch Shell و BP اشاره کرد.

اگر دوست دارید به‌سرعت به سرمایه‌گذاری خود تنوع ببخشید، می‌توانید در یک صندوق مالی (ETF) که این شاخص را دنبال می‌کند، سرمایه‌گذاری کنید. ETF یک نوع ابزار مالی است که قیمت دارایی خاص، مثل شاخص را دنبال می‌کند.

آیا دوست دارید بیشتر درباره سهام‌های بریتانیایی بدانید؟

در این وب‌سایت می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره سهام شرکت‌های انگلیسی به دست بیاورید. در این دسته‌بندی، می‌توانید مقالاتی درباره بزرگ‌ترین شرکت‌های بریتانیایی مطالعه کنید:

چگونه می‌توان سهام ایرلاین ایزی جت (EasyJet) را خریداری کرد؟
چگونه می‌توان سهام بربری (Burberry) را خریداری کرد؟
چگونه میتوان سهام بی پی (BP) را خریداری کرد؟
چگونه می‌توان سهام یونی بت (Unibet) را خریداری کرد؟