چگونه می‌توان در سهام شرکت‌های فرانسوی سرمایه‌گذاری کرد؟

سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های فرانسوی می‌تواند بسیار سودآور باشد. این کشور تمرکز زیادی بر روی کشورهای خارجی ندارد و نسبت به کشور آلمان، وابستگی کمتری به صادرات دارد. اما بهترین کارگزاری برای خرید سهام شرکت‌های فرانسوی کدام است؟ جذاب‌ترین سهام فرانسوی برای سرمایه‌گذاری چیست؟ در این مقاله، تمام اطلاعاتی را که نیاز دارید، خواهید یافت.

چگونه می‌توان با پرداخت کارمزدی کم، در فرانسه سرمایه‌گذاری کرد؟

قبل از این‌که شروع به سرمایه‌گذاری در فرانسه کنید، باید ببینید ارزان‌ترین راه برای این کار کدام است. در ادامه مقاله، راه‌های سرمایه‌گذاری مستقیم در فرانسه را بررسی خواهیم کرد.

چگونه می‌توان به تجارت فعال سهام‌های فرانسوی پرداخت؟

اگر شما تریدر یا معامله‌گر فعال هستید، می‌توانید با استفاده از CFD، به معامله فعال سهام‌های فرانسوی بپردازید و از کاهش یا افزایش قیمت این سهام‌ها، سود به دست آورید. یکی از کارگزاری‌های خوبی که این امکان را به شما می‌دهد، Plus500 است. از لینک زیر، همین حالا یک حساب کاربری رایگان و آزمایشی در Plus500 افتتاح کنید:

ارزان‌ترین راه خرید سهام شرکت‌های فرانسوی کدام است؟

آیا ترجیح می‌دهید به طور فیزیکی سهام شرکت‌های فرانسوی را خریداری کنید؟ پس پیشنهاد می‌کنیم که از یک کارگزاری کم کارمزد، این سهام‌ها را خریداری کنید. کارمزدی که کارگزاری‌ها برای معامله سهام‌های خارجی دریافت می‌کنند، بسیار متفاوت است. یکی از کارگزاری‌های کم کارمزدی که کمیسیونی برای خرید سهام از شما دریافت نمی‌کند، Freedom24 است. از لینک زیر، همین حالا یک حساب کاربری در Freedom24 افتتاح کنید:

نکته: ساعات فعالیت بازار بورس فرانسه را در اینجا مشاهده کنید.

بهترین سهام‌های فرانسوی کدام‌اند؟

آیا دوست دارید بدانید بهترین سهام‌های فرانسوی متعلق به چه شرکت‌هایی هستند؟ متأسفانه پاسخ به این سؤال چندان آسان نیست. مثلاً، بعضی افراد تنها به دلیل دریافت سود سهام از شرکت، اقدام به خرید سهام می‌کنند. بعضی دیگر نیز، به امید افزایش قیمت سهام، اقدام به سرمایه‌گذاری در سهام می‌کنند.

اما ما می‌توانیم محبوب‌ترین سهام‌های فرانسوی بین سرمایه‌گذاران را برای شما لیست کنیم:

  1. Total
  2. Danone
  3. Sanofi
  4. LVMH
  5. L'Oreal
  6. Orange
  7. Novacyt
  8. Airbus
  9. Axa
  10. Engie

البته محبوبیت تنها، عامل خوبی برای خرید سهام نیست. پیشنهاد می‌کنیم پیش از خرید سهام، شرکت صاحب سهام را تحلیل کنید. مثلاً، می‌توانید برنامه‌های آینده شرکت را تحلیل کنید و آن را با دیگر رقبای شرکت در همان بخش از صنعت مقایسه کنید.

هنگام سرمایه‌گذاری در فرانسه، به چه نکاتی باید توجه کرد؟

هنگامی‌که قصد سرمایه‌گذاری در فرانسه را دارید، باید به اقتصاد فرانسه توجه کنید. شرکت‌های فرانسوی بیشتر محصولات خود را در بازار خود فرانسه به فروش می‌رسانند. هنگامی‌که اقتصاد فرانسه عملکرد خوبی نداشته باشد، بسیاری از شرکت‌های فرانسوی با مشکل مواجه می‌شوند. البته، شرکت‌های چندملیتی که فعالیت زیادی خارج از مرزهای فرانسه دارند، با چنین مشکلی مواجه نخواهند شد.

معمولاً شرکت‌های فرانسوی از ارز یورو استفاده می‌کنند. استفاده از یورو به این معناست که تغییر نرخ مبادله یورو بر روی این کشورها تأثیر خواهد گذاشت. اگر ارز مورد استفاده شما برای سرمایه‌گذاری یورو نیست، به این موضوع باید دقت ویژه‌ای داشته باشید. نرخ مبادله یورو می‌تواند بر توان رقابت شرکت‌های فرانسوی با شرکت‌های خارجی تأثیر داشته باشد. به همین دلیل، سرمایه‌گذاران هوشمند همیشه هنگام سرمایه‌گذاری در شرکت‌های فرانسوی، به نرخ تبدیل یورو توجه می‌کنند.

چگونه می‌توان در شاخص CAC 40 سرمایه‌گذاری کرد؟

سهام شرکت‌های فرانسوی در بازار بورس Euronext پاریس معامله می‌شوند. شاید به‌عنوان سرمایه‌گذار، سخت باشد سهامی خاص را برای خرید انتخاب کنید. اما با سرمایه‌گذاری در یک صندوق مالی، دیگر لازم نیست درباره انتخاب سهام تصمیم بگیرید. همچنین می‌توانید در بخش‌های متنوعی از صنعت فرانسه سرمایه‌گذاری کنید و ریسک خود را در بین این بخش‌ها، پخش کنید.

اگر دوست دارید در اقتصاد فرانسه سرمایه‌گذاری کنید، بهتر است در یک صندوق شاخصی که شاخص بازار بورس فرانسه (CAC40) را دنبال می‌کند، سرمایه‌گذاری کنید. CAC40، چهل مورد از بزرگ‌ترین شرکت‌های فرانسوی را دنبال می‌کند. به همین دلیل، پیش از سرمایه‌گذاری در این صندوق، باید ببینید کدام شرکت‌ها بزرگ‌ترین بخش از این صندوق را تشکیل می‌دهند.

چگونه میتوان سهام پژو سیتروئن (Peugeot Citroen) را خریداری کرد؟
چگونه می‌توان سهام رنو (Renault) را خریداری کرد؟
چگونه می‌توان سهام شرکت آکسا (AXA) را خریداری کرد؟
چگونه می‌توان سهام شرکت ارمس (Hermès) را خریداری کرد؟
چگونه می‌توان سهام شرکت توتال (Total) را خریداری کرد؟
چگونه می‌توان سهام شرکت دنون (Danone) را خریداری کرد؟
چگونه می‌توان سهام کریستیان دیور (Christian Dior) را خریداری کرد؟
چگونه می‌توان سهام لویی ویتون (LVHM) را خریداری کرد؟
چگونه می‌توان سهام میشلن (Michelin) را خریداری کرد؟