خرید سهام ماری‌جوانا: چگونه می‌توان در سهام‌های مرتبط با ماری‌جوانا سرمایه‌گذاری کرد؟

سرمایه‌گذاری در ماری‌جوانا می‌تواند بسیار سودآور باشد. در این مقاله، خواهیم دید چگونه می‌توان سهام‌های مرتبط با علف را خریداری کرد. همچنین چند نمونه از بهترین سهام‌های ماری‌جوانا را به شما معرفی خواهیم کرد.

چگونه می‌توان در ماری‌جوانا سرمایه‌گذاری کرد؟

دو راه برای کسب سود از سرمایه‌گذاری در کانابیس یا ماری‌جوانا وجود دارد. در ادامه، راه‌های معامله سهام ماری‌جوانا را بررسی خواهیم کرد.

چگونه می‌توان به تجارت فعال سهام‌های ماری‌جوانا پرداخت؟

اولین راه معامله یا ترید سهام‌های مرتبط با ماری‌جوانا، خرید و فروش CFD چنین سهام‌هایی است. CFD ابزار مناسبی برای کسب سود از کاهش یا افزایش قیمت در کوتاه‌مدت است. این روش معامله به شما اجازه می‌دهد از نوسانات قیمتی سهام، سود کسب کنید. به‌علاوه، CFD به شما امکان پیش‌فروش (Short Sell) را نیز می‌دهد، در نتیجه شما می‌توانید از کاهش قیمت سهام نیز سود به دست بیاورید. آیا دوست دارید معامله CFD سهام‌های ماری‌جوانا را امتحان کنید؟ Plus500 به شما این امکان را می‌دهد. از لینک زیر، می‌توانید یک حساب کاربری آزمایشی در این کارگزاری افتتاح کنید:

چگونه می‌توان سهام‌های مرتبط با ماری‌جوانا را خریداری کرد؟

راه دیگر سرمایه‌گذاری در این بازار، خرید سهام شرکت‌های فعال در ماری‌جوانا است. پیش از خرید سهام این شرکت‌ها، باید تحقیق و بررسی گسترده‌ای درباره آن‌ها انجام دهید. هر چه باشد، این بازار به نسبت بازار نوظهوری است و مشخص نیست در آینده چه چیزی پیش بیاید. مثلاً اخیراً شاهد بودیم که با ظهور اینترنت، بسیاری از شرکت‌ها نتوانستند در این بازار دوام بیاورند. به همین خاطر، باید به ساختار شرکتی که قصد سرمایه‌گذاری در آن را دارید توجه کنید تا از سرمایه‌گذاری در شرکت‌هایی که شانس شکست بالایی دارند، اجتناب کنید. یکی از کم کارمزد ترین کارگزاری‌ها برای خرید سهام، Freedom24 است. Freedom24 برای خرید سهام، کمیسیونی از شما دریافت نمی‌کند. از لینک زیر، می‌توانید یک حساب کاربری رایگان در Freedom24 افتتاح کنید:

درباره سرمایه‌گذاری در ماری‌جوانا، چه چیزی می‌خواهید بدانید؟

  • مزایا: چرا سرمایه‌گذاری در ماری‌جوانا می‌تواند سودآور باشد؟
  • حباب: آیا بازار ماری‌جوانا، یک حباب اقتصادی است؟
  • ETF: چگونه می‌توان در کل بازار ماری‌جوانا سرمایه‌گذاری کرد؟
  • بهترین سهام ها: بهترین سهام های ماری‌جوانا کدام‌اند؟
  • بازارهای بورس: کدام بازارها به شما امکان سرمایه‌گذاری در ماری‌جوانا را می‌دهند؟
  • چند نکته: چگونه می‌توان نتایج بهتری از سرمایه‌گذاری کسب کرد؟
  • سهام‌های بیوتکنولوژی: کدام شرکت‌ها، داروهای مبتنی بر ماری‌جوانا تولید می‌کنند؟
  • سهام شرکت‌های عرضه‌کننده: کدام شرکت‌ها، شرایط بازار را تعیین می‌کنند؟
  • سهام‌های تجاری: شرکت‌هایی که به تجارت ماری‌جوانا می‌پردازند
  • خرید سهام: خرید سهام‌های ماری‌جوانا در سه مرحله
  • سؤالات متداول: جواب به سؤالات پرسیده شده درباره سرمایه‌گذاری در ماری‌جوانا

چرا سرمایه‌گذاری در ماری‌جوانا جذاب است؟

در سال 2018، سهام‌های ماری‌جوانا تازه به بازار عرضه شده بود و تقاضای زیادی برای این سهام‌ها وجود داشت. کانادا اجازه تولید و فروش ماری‌جوانا را صادر کرده بود و شرکت‌های بسیاری به این بازار وارد شدند. اما این جو هیجانی ادامه پیدا نکرد. سهام‌های مرتبط با ماری‌جوانا رشد زیادی کردند اما کمی بعد، دوباره قیمت این سهام‌ها سقوط کرد.

پیش از قانونی شدن ماری‌جوانا، چند شرکت در این حوزه فعالیت می‌کردند. این شرکت‌ها تحت قانون استفاده پزشکی ماری‌جوانا اقدام به تولید ماری‌جوانا برای مصارف پزشکی می‌کردند. اما قانون جدید، این اجازه را داد که ماری‌جوانا برای استفاده تفریحی نیز آزاد باشد. شرکتی مثل Canopy Growth، از چنین تحولاتی سود خوبی کسب کرد و گردش مالی این شرکت، ده برابر شد!

در میان تمامی این احتمالات، هنوز هم جای رشد برای این بازار وجود دارد. بازار ماری‌جوانای قانونی کم‌کم به سراسر دنیا وارد خواهد شد. تنها در کانادا، بازار ماری‌جوانا بین 5 تا 7 میلیارد دلار کانادا ارزش دارد!

رشد_بازار_ماری‌جوانا

انتظار می‌رود بازار ماری‌جوانا رشد بیشتری را تجربه کند

چرا ماری‌جوانا قانونی شد؟

بعضی دولت‌ها، برای کم کردن بار جرم و جنایت، اقدام به قانونی کردن ماری‌جوانا کردند. با این کار، عرضه ماری‌جوانا نیز شفاف‌تر شد و محصولات مختلف، میزان THC موجود را ذکر کردند. همچنین، دسترسی افراد زیر سن قانونی به ماری‌جوانا کاهش یافت. البته تمام این اهداف هنوز عملی نشده‌اند، چراکه مجرمین هنوز هم با قیمت کمتری، ماری‌جوانا را عرضه می‌کنند و هنوز فروش غیرقانونی جریان دارد.

چرا قیمت سهام‌های ماری‌جوانا سقوط کرد؟

بعد از جو و هیجان به وجود آمده نسبت به سهام‌های ماری‌جوانا، قیمت بعضی از این سهام‌ها تا 90 درصد کاهش یافت. هنگامی‌که قانونی شدن ماری‌جوانا اعلام شد، حبابی در بازار ماری‌جوانا به وجود آمد. گردش مالی این شرکت‌ها بسیار بالا رفت و بسیاری از سرمایه‌گذاران نمی‌خواستند از این بازار عقب بمانند.

اما این خوش‌بینی دیری نپایید. قانونی شدن ماری‌جوانا در کشورهای دیگر، زمان طولانی‌تری نیاز دارد و عرضه غیرقانونی ماری‌جوانا نیز، به این بازار ضربه می‌زند. عرضه‌کنندگان غیرقانونی ماری‌جوانا مالیات نمی‌دهند و به همین دلیل، محصولات خود را بسیار ارزان‌تر تولید می‌کنند. شرکت‌هایی که به طور قانونی فعالیت می‌کنند، باید کیفیت محصولات خود را دائماً بالا ببرند.

بازار ماری‌جوانا برای رشد بیشتر، به ایالات متحده نیاز دارد. مثلاً در سال 2012، استفاده تفریحی در دو ایالت واشنگتن و کلرادو قانونی شد. با این تغییر، بازار جدیدی برای ماری‌جوانا و شرکت‌های فعال در این زمینه ایجاد شد.

اما ظاهراً این ترند در آینده نیز ادامه پیدا خواهد کرد و می‌تواند دلیلی برای سرمایه‌گذاری در ماری‌جوانا باشد. احتمالاً در سال 2020، کشورهای نیوزیلند، لوکزامبورگ و مکزیک نیز، استفاده تفریحی از ماری‌جوانا را قانونی خواهند کرد. در کشورهای لبنان و غنا نیز، محدودیت‌های پرورش ماری‌جوانا کاهش پیدا کرده است. علاوه بر این، در آمریکا نیز، ایالت‌های بیشتری در حال قانونی سازی ماری‌جوانا هستند.

رشد_قیمت_سهام_Canopy

هنوز هیاهو و جنجال زیادی در بازار ماری‌جوانا وجود دارد. به همین خاطر، هنگام سرمایه‌گذاری در این بازار، دقت کنید!

این بازار چقدر بزرگ است؟

سرمایه‌گذاری در ماری‌جوانا می‌تواند بسیار سودآور باشد! هرساله، 260 میلیون نفر در دنیا از ماری‌جوانا استفاده می‌کنند و ارزش این بازار بیش از 344 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. هنگامی‌که ماری‌جوانا در کشورهای بیشتری قانونی شود، شرکت‌های فعال در این حوزه می‌توانند سود بیشتری به دست آورند. برای مثال، شاهد بودیم که گردش مالی این بازار در سال 2019، 10.2 میلیارد دلار بوده است که در سال 2020 به حدود 14.9 میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است.

هنگامی‌که قصد سرمایه‌گذاری در بازار ماری‌جوانا را دارید، باید ببینید که کدام شرکت‌ها قادر هستند از این رشد زیاد سود کسب کنند. بعضی شرکت‌ها، خودشان در زمینه تولید و توزیع ماری‌جوانا فعال هستند. اما بعضی شرکت‌های دارویی و بیوتکنولوژی نیز، داروهایی مبتنی بر ماری‌جوانا تولید می‌کنند. همچنین، بعضی کشورها در زمینه تولید تجهیزات کشت ماری‌جوانا فعال هستند.

سرمایه‌گذاری در بازار ماری‌جوانا با ETF

برای بسیاری از سرمایه‌گذاران، انتخاب سهام ماری‌جوانای مناسب، کار سختی است. اما شما می‌توانید با سرمایه‌گذاری در یک صندوق مالی یا ETF، در مجموعه‌ای از این سهام‌ها به طور هم‌زمان سرمایه‌گذاری کنید. با این کار، ریسک سرمایه‌گذاری خود را بین سهام‌های مختلف پخش کرده و احتمال ضرر به دلیل افت قیمت یک سهم را کاهش خواهید داد.

از شناخته‌شده‌ترین ETFهایی که بازار ماری‌جوانا را دنبال می‌کنند، می‌توان به Mediacal Cannabis and Wellness UCITS ETF (CBDX) اشاره کرد. این صندوق، شرکت‌هایی که در عرضه ماری‌جوانای پزشکی و همچنین شاخص Wellness Equity را دنبال می‌کند. کارمزد این ETF 0.8% است که برای یک صندوق مالی، بسیار زیاد است. به دلیل انتظار رشد زیاد این بازار، سرمایه‌گذاری در این صندوق می‌تواند سودآور باشد.

این شاخص، شرکت‌های فعال در آمریکا (68%) و کانادا (14%) را دنبال می‌کند. از شرکت‌های فعال در این زمینه می‌توان به GW Pharmaceuticals، Growgeneration Corporation و Zyherba Pharmaceuticals را نام برد.

بهترین و پرطرف‌دارترین سهام‌های کانابیس کدام‌اند؟

آیا دوست دارید بهترین سهام‌های ماری‌جوانا برای سرمایه‌گذاری را پیدا کنید؟ در این صورت، بهتر است درباره شرکت‌های فعال در این زمینه تحقیقات جامعی انجام دهید! مثلاً ببینید آیا سهام‌های مرتبط با ماری‌جوانا، با استراتژی سبد سرمایه‌گذاری شما همخوانی دارد یا خیر. در این بخش از مقاله، چند شرکت شناخته شده و پرطرف‌دار فعال در حوزه ماری‌جوانا را بررسی خواهیم کرد.

Canopy Growth

کمپانی Canopy Growth Corporation بزرگ‌ترین شرکت فعال در زمینه ماری‌جوانا در دنیاست. یکی از شرکت‌هایی که در این کمپانی سرمایه‌گذاری کرده است، Constellation Brands است که خود در زمینه تولید نوشیدنی‌های الکلی فعال است. این شرکت، 38% از سهام Canopy را در دست دارد. با سرمایه‌گذاری این شرکت، ارزش شرکت تا 10 میلیارد دلار بالا رفت.

این شرکت در خارج از مرزهای کانادا نیز در حال فعالیت است و به همین دلیل، می‌تواند گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری باشد. مثلاً این شرکت همکاری‌هایی با شرکت‌های آلمانی و اسپانیایی دارد. به‌علاوه، این شرکت در کشورهای جامائیکا، شیلی، برزیل، استرالیا و چند کشور دیگر فعال است. اگر این روند قانونی سازی ماری‌جوانا در کشورهای دیگر نیز آغاز شود، Canopy آماده است تا این بازار را در دست بگیرد.

Aphria

کمپانی Aphria نیز یکی دیگر از بازیگران بزرگ بازار ماری‌جوانا است. این شرکت، گلخانه‌ای بزرگ نزدیک شهر انتاریو کانادا برای پرورش کانابیس دارد که Aphria One نام دارد. یکی از مزایای پرورش علف در گلخانه این است که می‌توان با هزینه کمتر، گیاه باکیفیت‌تری تولید کرد.

این شرکت دائماً در حال توسعه محصولات جدید است و با چندین دانشگاه وارد همکاری شده است. تمرکز Aphria تولید ماری‌جوانای تفریحی و پزشکی است. این شرکت توانسته است سود خوبی از گردش مالی خود در سال 2018 به دست آورد. از آنجایی که احتمال می‌رود فروش ماری‌جوانا در سال‌های آینده افزایش یابد، Aphria می‌تواند گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری باشد.

علف_Aphria

Aurora Cannabis

کمپانی Aurora Cannabis دومین شرکت بزرگ فعال در این حوزه پس از Canopy Growth است. سهام این شرکت از اکتبر سال 2018 به بازار بورس عرضه شده است. این تولیدکننده کانادایی که بیشتر بر روی محصولات پزشکی ماری‌جوانا تمرکز دارد، تجهیزات پیشرفته‌ای برای کشت و تولید ماری‌جوانا در دست دارد. این شرکت تا پایان 2018، هشت خط تولید مجزا داشته است و با بیش از 18 کشور در حال تجارت است.

این شرکت سالانه توانایی تولید 500,000 کیلوگرم گیاه کانابیس را دارد. هرچند این شرکت، توانایی زیادی برای تولید دارد، اما تاکنون موفق به سوددهی نشده است. اما از آنجایی که روند قانونی شدن ماری‌جوانا در بسیاری از کشورها در حال رخ دادن است، احتمال دارد سوددهی این شرکت نیز در آینده افزایش یابد! همچنین این شرکت اعلام کرده که قصد خریداری Medreleaf Corporation را دارد که ممکن است به سوددهی بیشتر این شرکت در آینده منجر شود.

Aurora-Cannabis

Cara Therapeutics

کمپانی Cara Therapeutics، شرکتی است که تخصص آن مبارزه با درد است. از آنجایی که ماری‌جوانا کاربرد درمانی نیز دارد، این شرکت نیز می‌تواند با تولید چنین محصولاتی رشد کند. این شرکت در حال توسعه دارویی به نام CR845 است که به مقابله با خارش‌های شدید و درد کمک می‌کند.

این شرکت آن‌قدر جذاب است که توجه چندین شرکت بزرگ‌تر را به خود جلب کرده است. مثلاً، Renal Pharma قصد دارد توسعه داروهای این شرکت را برعهده بگیرد. اگر این شرکت بتواند تولید این داروی غیر اعتیادآور را به اتمام برساند، قیمت سهام این شرکت افزایش چشمگیری خواهد داشت. به همین دلیل وال‌استریت به‌دقت سهام Cara Therapeutics را زیر نظر دارد.

آینده این شرکت روشن به نظر می‌آید. 1.2 میلیارد نفر در سراسر جهان می‌توانند از داروهای Cara Therapeutics بهره ببرند. اگر تنها درصد کوچکی از این افراد از داروهای این شرکت استفاده کنند، سوددهی این شرکت بالا خواهد رفت.

Cara_Therapeutics

Cronos Group (CRON)

این شرکت اولین سهامی است که در NASDAQ لیست شده است. Cronos Group توانسته است با همکاری‌های گسترده، در پنج قاره جهان فعالیت داشته باشد. این شرکت محصولات درمانی بسیاری از جمله برند Peace Naturals دارد. علاوه بر این، این شرکت محصولات استفاده تفریحی نیز تحت برندهای Cove و Spinach تولید می‌کند.

Altria که یک شرکت تولیدکننده تنباکو است، در سال 2018 مبلغ 4.5 میلیارد دلار در این شرکت سرمایه‌گذاری کرد. کمی بعد این شرکت کمپانی Redwood Holding را نیز که محصولات CBD تولید می‌کرد، در سال 2019 خریداری کرد.

هرچند این شرکت در سال 2019 زیان‌ده شد، اما نقدینگی بالای شرکت باعث می‌شود که موقعیت رشد بسیاری برای این شرکت فراهم شود. به همین دلیل، Cronos Group می‌تواند سرمایه‌گذاری جذابی باشد.

سهام‌های مرتبط با کانابیس دیگری که می‌توان در آن سرمایه‌گذاری کرد

  • Amyris
  • Arena Pharmaceuticals
  • Cara Therapeutics
  • Cronos
  • GW Pharmaceuticals
  • Innovative Industrial Properties
  • OrganiGram Holdings

کدام بازار بورس امکان سرمایه‌گذاری در سهام‌های ماری‌جوانا را به شما می‌دهد؟

سهام بیشتر شرکت‌های فعال در زمینه ماری‌جوانا را می‌توان در بازارهای بورس نیویورک و NASDAQ پیدا کرد. همچنین، بعضی شرکت‌ها نیز، سهام خود را در بازار بورس تورنتوی کانادا عرضه کرده‌اند. در این بازارها، می‌توانید تقریباً تمام شرکت‌های فعال در زمینه ماری‌جوانا را پیدا کنید.

همچنین شرکت‌های کوچک بسیاری در این بین وجود دارند که سهام‌های بسیار ارزانی دارند. هنگامی‌که سهام چنین شرکت‌هایی را خریداری می‌کنید و قیمت آن‌ها نوسان پیدا می‌کنند، ممکن است سود خوبی کسب کنید. اما به خاطر داشته باشید که در عین حال، ممکن است ضرر زیادی نیز در چنین سهام‌هایی متحمل شوید. چراکه شرکت‌های نوپا معمولاً ریسک ورشکستگی بالایی دارند.

هنگام سرمایه‌گذاری در سهام‌های ماری‌جوانا به چه نکاتی باید دقت کرد؟

اگر دوست دارید از سرمایه‌گذاری خود در ماری‌جوانا سود خوبی به دست آورید، باید روش هوشمندانه‌ای برای سرمایه‌گذاری خود انتخاب کنید. در این بخش از مقاله، به نکات مهم در هنگام سرمایه‌گذاری در سهام‌های مرتبط با ماری‌جوانا خواهیم پرداخت.

اطلاعات مالی

هنگامی‌که قصد سرمایه‌گذاری در شرکتی را دارید، باید اطلاعات مالی شرکت مورد نظر را بررسی کنید. ببینید آیا این شرکت هنوز هم در حال رشد است یا خیر. ببینید آیا پتانسیل لازم برای رشد را دارد یا خیر. سرمایه‌گذارانی که دوست دارند ریسک کمتری در معاملات خود داشته باشند، باید به ثبات شرکت نیز توجه کنند. مثلاً، آیا قیمت سهام شرکت نوسان زیادی دارد یا طبق الگوهایی مشخص حرکت می‌کند؟

به‌علاوه، باید به نسبت‌های مهم شرکت هم پیش از سرمایه‌گذاری توجه کنید. مثلاً نسبت قیمت به درآمد نشان می‌دهد هر سهم در چه میزان سودی معامله شده است. نسبت بدهی به حقوق صاحبان سهام میزان بدهی نسبت به دارایی کل شرکت را نشان می‌دهد.

گاهی بهتر است مدیریت شرکت را نیز بررسی کنید. مدیریت خصوصاً در شرکت‌های کوچک‌تر، نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند. اگر مدیریت شرکت برنامه و دید خوبی برای آینده داشته باشد، و به‌علاوه تجربه مدیریتی خوبی نیز از خود نشان داده باشد، می‌تواند نشانه‌ای مثبت برای خرید سهام شرکت باشد.

در آخر، میزان سود سهام می‌تواند برای بسیاری از سرمایه‌گذاران، جذاب باشد. شرکت‌هایی که بخش زیادی از سود به دست آمده را با سهام‌داران خود تقسیم می‌کنند، می‌توانند برای سرمایه‌گذاری جذاب باشند.

سرمایه_گذاری_در_سهام_ماری‌جوانا

رقابت

رقابت فاکتور مهمی در سهام‌های مرتبط با ماری‌جوانا است. بازار کانابیس، بازاری نوظهور است و شرکت‌های فعال در این بازار، در حال جدال با یکدیگر برای تصاحب بیشترین سهم این بازار هستند. به همین دلیل، ببینید شرکتی که قصد سرمایه‌گذاری در آن را دارید، استراتژی رقابتی و محصولاتی جذاب برای این رقابت تولید می‌کند یا خیر.

باید به یاد داشته باشید که بازار ماری‌جوانا، بازاری تازه‌تأسیس است. این بازار، بازیگران جدیدی به خود جذب می‌کند و بعضی از بازیگران این بازار نیز، ممکن است نتوانند در آینده دوام بیاورند. هنگامی‌که اینترنت پدیده‌ای تازه بود، سهام بسیاری از شرکت‌های فعال در اینترنت نیز، رشد زیادی کرد اما بسیاری از شرکت‌ها نیز، از رقابت بازماندند. احتمالاً چنین اتفاقی نیز برای سهام‌های مرتبط با ماری‌جوانا رخ دهد. در آخر، تنها چند شرکت بزرگ و عمده قادر به ادامه فعالیت خواهند بود.

اندازه شرکت

همین حالا هم چند شرکت فعال در حوزه کانابیس، توانسته‌اند جایگاه مستحکمی برای خود در این بازار به دست آورند. اگر به دنبال ثبات هستید، می‌توانید سهام چنین شرکت‌هایی را خریداری کنید و یا این‌که در یک ETF فعال در بازار ماری‌جوانا سرمایه‌گذاری کنید.

اگر از ریسک بیشتر و احتمال سود بالاتر استقبال می‌کنید، می‌توانید به فکر خرید سهام شرکت‌های کوچک‌تر این بازار باشید.

سهام شرکت‌های بیوتکنولوژی

چندین شرکت بیوتک وجود دارند که در زمینه تولید محصولات درمانی مبتنی بر ماری‌جوانا فعالیت می‌کنند. به یاد داشته باشید بعضی از این شرکت‌ها علاوه بر محصولات کانابیس، داروهایی توسعه می‌دهند که ربطی به ماری‌جوانا ندارد. هنگامی‌که داروی یکی از این شرکت‌ها توسط FDA تأیید می‌شود، قیمت سهام شرکت تولیدکننده دارو نیز بالا خواهد رفت. به همین دلیل، هنگامی‌که قصد سرمایه‌گذاری در این شرکت‌ها را دارید، به آخرین اخبار منتشر شده درباره تحقیقات این شرکت‌ها نیز توجه کنید.

AbbVie

شرکت دارویی AbbVie دارویی تحت عنوان Marinol به بازار عرضه کرده است که از گیاه کانابیس تهیه شده است. این دارو برای بیماران مبتلا به سرطان که بعد از شیمی‌درمانی دچار تهوع می‌شوند و همین‌طور بیماران مبتلا به ایدز که دچار کاهش اشتها شده‌اند، مفید است.

هنگامی‌که قصد سرمایه‌گذاری در AbbVie را دارید، باید سایر داروهای تولید شده توسط این شرکت را نیز بررسی کنید. این شرکت، یکی از بزرگ‌ترین شرکت داروسازی محسوب می‌شود و داروهای بسیاری تولید می‌کند که ربطی به ماری‌جوانا ندارد. در نتیجه، می‌توانید با سرمایه‌گذاری در این شرکت، ریسک سرمایه‌گذاری در ماری‌جوانا را کاهش دهید.

GW Pharmaceuticals

کمپانی GW Pharmaceuticals نیز، یکی دیگر از شرکت‌هایی است که در تولید داروهای مبتنی بر ماری‌جوانا فعال است. این شرکت، تولیدکننده داروی Epidiolex است که دارویی برای کنترل بیماری صرع محسوب می‌شود. پس از این‌که این دارو تأییدیه‌های لازم را گرفت، قیمت سهام این شرکت، افزایش زیادی داشت. یکی دیگر از داروهای این شرکت، Nabiximols است که برای درمان بیماری اسکلروز استفاده می‌شود.

Cara Therapeutics

کمپانی Cara Therapeutics یکی دیگر از مثال‌های شرکت‌های دارویی است که داروهایی مبتنی بر ماری‌جوانا تولید می‌کنند. این شرکت، دارویی برای کاهش درد و خارش تولید می‌کند.

Axim Biotechnologies

شرکت Axim Biotechnologies یکی دیگر از شرکت‌های دارویی است که در حال توسعه دارویی برای خشکی چشم است. یکی دیگر از پروژه‌های این شرکت، دارویی برای ترک اعتیاد سیگار است. این سهام نیز، سقوط بسیار زیادی داشته است. سقف قیمتی این سهام، در سال 2017 بود که هر سهم شرکت بیش از 13 دلار ارزش داشت. قیمت سهام این شرکت در سال 2020 به حدود نیم دلار رسیده است.

سهام عرضه‌کنندگان

با قانونی شدن ماری‌جوانا، زیرساخت‌های زیادی مثل مواد بسته‌بندی، افتتاح فروشگاه‌های گوناگون و حمل‌ونقل ماری‌جوانا ساخته شد. اگر این بازار به رشد خود ادامه دهد، شرکت‌هایی که در عرضه ماری‌جوانا فعال هستند نیز، می‌توانند سود خوبی کسب کنند.

KushCo Holdings

این شرکت، مواد موردنیاز برای بسته‌بندی علف را تولید می‌کند. همچنین، این شرکت به بعضی از شرکت‌ها اجازه می‌دهد لوگوی شرکت را بر روی محصولات خود استفاده کنند. KushCo 12 شعبه در سراسر آمریکا دارد و گردش مالی این شرکت نیز، رو به افزایش است.

The Scotts Miracle-Gro

یکی دیگر از شرکت‌هایی که در زمینه ماری‌جوانا فعال است، The Scotts Miracle-Gro است. این شرکت درگذشته تجهیزات باغبانی تولید می‌کرد اما از سال 2016، شروع به تولید تجهیزات کشت ماری‌جوانا کرده است. این تصمیم، بازار هدف شرکت را بسیار گسترده‌تر کرده است. البته این شرکت، محصولات زیادی مثل آفت‌کش و دانه آماده کاشت نیز برای مشتریان خود تولید می‌کند.

GrowGeneration Corp

کمپانی GrowGeneration Corp یک فروشگاه زنجیره‌ای است که محصولات گیاه شاهدانه را به فروش می‌رساند. این شرکت رشدی سریع دارد و می‌تواند سرمایه‌گذاری جذابی باشد.

سهام خدمات کسب و کار

بازار نوظهور ماری‌جوانا، سرمایه زیادی می‌طلبد. شما می‌توانید در شرکت‌هایی که سرمایه موردنیاز بازار ماری‌جوانا را تأمین می‌کنند، سرمایه‌گذاری کنید. در این بخش، نگاهی به شرکت‌هایی خواهیم داشت که در بخش تجاری صنعت ماری‌جوانا مشغول هستند.

Innovative Industrial Properties

این شرکت، زمین‌های صنعتی در دست دارد که در تولید تجهیزات موردنیاز پرورش گیاه کانابیس به کار می‌رود. این زمین‌ها در ایالت کالیفرنیا، نیویورک و آریزونا قرار دارند. قیمت سهام این شرکت در سال 2019 دوبرابر شد. به همین دلیل، سهام این شرکت نیز، می‌تواند یکی از گزینه‌های جذاب باشد.

General Cannabis Corp

یکی دیگر از شرکت‌های فعال در بازار کانابیس، General Cannabis Corp است. این شرکت به کمپانی‌های فعال در این حوزه، خدمات مشاوره، املاک و امنیت ارائه می‌دهد. این شرکت حتی به مشتریان مشتاق خود، لباس‌هایی با طرح کانابیس و ماری‌جوانا می‌فروشد. سهام این شرکت نیز، با رشدی چشمگیر به 20 دلار به ازای هر سهم رسید، اما کمی بعد قیمت سهام این شرکت سقوط کرد و به 50 سنت کاهش یافت. این تحول قیمت بار دیگر نشان می‌دهد که این بازار، موقعیت‌های فراوانی دارد اما ریسک‌های زیادی نیز متوجه سرمایه‌گذاری در ماری‌جوانا خواهد بود!

به طور خلاصه: چرا سرمایه‌گذاری در ماری‌جوانا می‌تواند هوشمندانه باشد؟

  • کمیاب بودن: تقاضا برای ماری‌جوانا بسیار بالاست. معمولاً این میزان تقاضا از میزان عرضه بیشتر است، در نتیجه شرکت‌های فعال در این حوزه می‌توانند رشد و سوددهی خوبی را تجربه کنند.
  • قانونی شدن: یکی از دلایل رشد بازار کانابیس و ماری‌جوانا این است که کشورهای زیادی در حال قانونی کردن استفاده از گیاه هستند.
  • رشد بازار: بازار قانونی ماری‌جوانا، بخش کوچکی از کل این بازار است، در نتیجه، هنوز این بازار جای رشد فراوانی دارد.

تأثیر ماری‌جوانا بر روی بازار تنباکو و الکل

در آینده ممکن است خانم‌های خانه‌دار، به‌جای یک لیوان شراب، یک رول ماری‌جوانا مصرف کنند. به گفته شرکت‌های فعال در این حوزه، ماری‌جوانا به‌زودی جای یک لیوان شراب را خواهد گرفت. تحقیقات نیز نشان داده‌اند که رشد بازار ماری‌جوانا می‌تواند بر روی بازار تنباکو و الکل تأثیر بگذارد. اما شرکت‌های زیرک، در حال تطبیق خود با شرایط جدید هستند و محصولاتی گرفته شده از ماری‌جوانا تولید می‌کنند.

مثلاً کمپانی Heineken محصولی به نام Hi-Fi Hops تولید کرده است که نوعی آب گازدار با عصاره THC است. همچنین شرکت‌های Molson Coors Brewing و Constellation Brands نیز نوشیدنی‌هایی با عصاره کانابیس تولید کرده‌اند. آیا فکر می‌کنید چنین محصولاتی می‌تواند سوددهی این شرکت‌ها را در آینده افزایش دهد؟ پس شاید بهتر باشد سهام این شرکت‌ها را خریداری کنید!

سرمایه_گذاری_سهام_کانابیس

چگونه می‌توان سهام‌های ماری‌جوانا را در سه مرحله خریداری کرد؟

آیا شما یک سرمایه‌گذار مبتدی هستید که هنوز نمی‌داند چگونه می‌توان سهامی را خریداری کرد؟ ما به طور خلاصه، در سه مرحله خرید سهام‌های ماری‌جوانا را به شما آموزش خواهیم داد.

قدم اول: افتتاح حساب در یک کارگزاری

در بیشتر موارد، نمی‌توان حضوری به شرکتی مراجعه کرد و سهام شرکت را خریداری کرد. در بسیاری از موارد، شرکت‌های فعال در حوزه ماری‌جوانا در قاره دیگری قرار دارند. خوشبختانه نیازی به مراجعه حضوری نیست. شما می‌توانید سهام‌های مرتبط با ماری‌جوانا را از یک کارگزاری آنلاین خریداری کنید.

آیا دوست دارید بدانید کدام کارگزاری امکان سرمایه‌گذاری در ماری‌جوانا را با کمترین کارمزد فراهم کرده است؟ پس نگاهی به لیست بهترین کارگزاری‌ها داشته باشید:

قدم دوم: انجام تحقیقات جامع

در قدم بعد، باید ببینید که سهام ماری‌جوانایی که انتخاب کردید، آینده روشنی دارد یا خیر. می‌توانید شرکت صاحب سهام را با رقبایش مقایسه کنید و جایگاه مالی شرکت را بررسی کنید.

قدم سوم: ثبت سفارش خرید سهام

پس از این‌که سهام ماری‌جوانای خود را انتخاب کردید، می‌توانید اقدام به ثبت سفارش کنید. برای ثبت سفارش، دو گزینه پیش روی شماست:

  • سفارش بازار (Market Order): این سفارش، سهام را قیمت کنونی آن برای شما خریداری می‌کند.
  • سفارش محدود (Limit Order): این سفارش، شما خودتان قیمتی که می‌خواهید سهام در آن قیمت برای شما خریداری شود را مشخص می‌کنید.

پس از این‌که سرمایه‌گذاری خود را باز کردید، دائماً آن را تحت‌نظر داشته باشید. سهام‌های ماری‌جوانا، ممکن است در مدت کوتاهی، نوسانات زیادی داشته باشند.

سؤالات متداول درباره سهام‌های ماری‌جوانا

در آخرین بخش از این مقاله، به سؤالات شما پیرامون خرید و فروش سهام‌های ماری‌جوانا خواهیم پرداخت.

آیا می‌توان سهام شرکت‌های فعال در حوزه ماری‌جوانا را خریداری کرد؟

این کار کاملاً ممکن است! شما می‌توانید سهام شرکت‌های شناخته شده فعال در این حوزه مثل Aphria، Aurora Cannabis و Canopy Growth که در بازار بورس عرضه شده‌اند را خریداری کنید.

چرا بسیاری از شرکت‌های بزرگ ماری‌جوانا در کانادا هستند؟

علت این موضوع، انعطاف سیاست‌های دولت کانادا درباره کانابیس است. کانادا از سال 2001 استفاده پزشکی از ماری‌جوانا را قانونی اعلام کرد و اخیراً استفاده تفریحی از این گیاه نیز، قانونی شده است. در نتیجه، نسبت به ایالات متحده که تنها در چند ایالت امکان فروش ماری‌جوانا وجود دارد، کانادا فضایی بازتر برای این صنعت دارد.

به همین دلیل، اکنون کانادا آماده صادرکردن محصولات ماری‌جوانا به کشورهای دیگر است. همان گونه که کشورهای بیشتری، استفاده از ماری‌جوانا را قانونی می‌کنند، شرکت‌های ماری‌جوانا در کانادا نیز، سود بیشتری از این بازار کسب خواهند کرد.

انتظارات برای آینده چیست؟

در درازمدت، احتمالاً بازار ماری‌جوانا و کانابیس رشد خواهد کرد. مردم در سراسر دنیا ماری‌جوانای زیادی مصرف می‌کنند و در حال حاضر، این محصول به طور غیرقانونی معامله می‌شود. در عین حال، کشورهای بیشتری در حال قانونی کردن ماری‌جوانا هستند و شرکت‌های بیشتری می‌توانند آزادانه وارد این بازار شوند. هنوز هم امکان کسب سود زیادی از بازار سهام ماری‌جوانا وجود دارد. اما همواره باید تحولات این محصول را زیر نظر داشته باشید. از آنجایی که این بازار، نوظهور است، امکان سقوط قیمت نیز وجود دارد.

چگونه می‌توان سهام شرکت آفریا (Aphria) را خریداری کرد؟
چگونه می‌توان سهام کنوپی گروث (Canopy Growth) را خریداری کرد؟