چگونه می‌توان سهام شرکت بایر (Bayer) را خریداری کرد؟

کمپانی بایر (Bayer) یک شرکت دارویی آینده‌دار است که می‌تواند ارزش سرمایه‌گذاری داشته باشد. آیا شما هم دوست دارید در شرکت بایر سرمایه‌گذاری کنید؟ در این مقاله، راه‌های سرمایه‌گذاری در شرکت Bayer را بررسی خواهیم کرد. همچنین، قیمت کنونی این سهام را نیز مشاهده می‌کنیم.

چگونه سهام بایر را خریداری کنیم؟

آیا می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان سهام بایر را خریداری کرد؟ مرور زیر به شما نشان می‌دهد که از چه کارگزارانی می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در سهام بایر استفاده کنید:

کارگزارانمزایاثبت نام

قیمت سهام بایر چقدر است؟

آیا کنجکاو هستید که قیمت سهام بایر چگونه است؟ در نمودار زیر، می‌توانید ببینید که سهم بایر در دوره گذشته چگونه عمل کرده است. شما می‌توانید از دکمه‌ها برای باز کردن یک موقعیت معاملاتی در شرکت استفاده کنید.

جزئیات شرکت بایر

در زیر می‌توانید جزئیات کلیدی شرکت بایر را پیدا کنید.

قیمت‌های سهام بایر در ۵ روز گذشته

در جدول زیر، می‌توانید قیمت‌های سهام بایر را برای ۵ روز گذشته مشاهده کنید:

آیا سرمایه‌گذاری در سهام بایر هوشمندانه است؟

کمپانی بایر (Bayer) مدتی طولانی است که یکی از بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین داروسازی‌های دنیاست. نه‌تنها بخش داروسازی شرکت، بلکه دیگر بخش‌های شرکت بایر نیز، بسیار مشهور هستند. به همین دلیل، کسانی که قصد سرمایه‌گذاری در بخش دارویی و یا بخش درمان دارند، به‌سرعت سهام Bayer را پیدا می‌کنند. به‌علاوه، عرضه داروی آسپیرین به درآمدزایی و شهرت این شرکت اضافه کرده است.

هنگامی‌که قصد سرمایه‌گذاری در شرکت بایر را دارید، بهتر است ببینید این شرکت در حال تحقیق بر روی چه داروهایی است. کشف و عرضه دارویی موفق می‌تواند باعث افزایش قیمت شدید سهام این شرکت شود. البته، داروهای جدید این شرکت باید ابتدا تأیید شوند تا بتوانند به بازار عرضه شوند.

عدم قطعیت

عواملی که ذکر شد، قطعاً باعث افزایش اشتیاق سرمایه‌گذاران احتمالی می‌شود. اما این سکه، یک روی دیگر نیز دارد. برنامه ذخیره سرمایه‌ای که این شرکت در سال 2018 ارائه داد، نشان داد که بایر دیگر به سودآوری گذشته نیست. تعدیل نیروی این شرکت باعث شده است، سرمایه‌گذاران کمی نسبت به آینده این شرکت محتاط شوند.

نتیجه این برنامه در سال 2022 مشخص خواهد شد و تا آن زمان، قطعیتی درباره آینده شرکت وجود ندارد. در گذشته نیز، اتفاقاتی رخ‌داده است که باعث لطمه به اعتبار شرکت شده است. مثلاً، اخیراً مشخص شده که بعضی از داروهای این شرکت به ویروس HIV آلوده شده‌اند. رسوایی‌های این‌چنینی، می‌توانند باعث افزایش فشار بر روی قیمت سهام این شرکت شوند. به‌عنوان یک معامله‌گر فعال، شما می‌توانید با پیش‌فروش (Short Selling) کردن این سهام، از کاهش قیمت سهام بایر سود کسب کنید.

جایگاه بین‌المللی

یکی دیگر از نقاط قوت شرکت Bayer، جایگاه مستحکم این شرکت در بخش بین‌المللی دارو است. این شرکت از طریق 300 شرکت، در 78 کشور دنیا فعال است. بایر با 150 سال تجربه، می‌داند که سیستم پخش دارو چگونه کار می‌کند و در نتیجه می‌تواند داروهای خود را به‌راحتی در بازار بین‌المللی به فروش برساند.

هنگامی‌که قصد سرمایه‌گذاری در سهام بایر را دارید، باید به صنعت کشت و برداشت نیز توجه داشته باشید. بیشتر سرمایه‌گذاران تصور می‌کنند که حوزه اصلی فعالیت این شرکت، حوزه دارو و درمان است اما بخشی از درآمد شرکت بایر از بخش کشت و کشاورزی تأمین می‌شود. اگر تقاضا برای چنین محصولاتی افزایش یابد، احتمالاً عملکرد بایر نیز بهبود پیدا می‌کند.

اقتصاد جهانی نیز یکی دیگر از فاکتورهایی است که در تعیین قیمت سهام Bayer مؤثر است. به همین دلیل، هنگام سرمایه‌گذاری در شرکت بایر، تحولات بین‌المللی را دنبال کنید. اگر اقتصاد جهانی روبه‌رشد باشد، ممکن است سهام بایر نیز رشد داشته باشد. همچنین شما باید به نهادهای ناظر بر روی دارو نیز توجه داشته باشید. قوانین سخت‌گیرانه دارویی می‌توانند تأثیری منفی بر روی سهام این شرکت داشته باشند.

فاکتور دیگری که باید در نظر داشته باشید، رقبای این شرکت هستند. اگر بایر بتواند داروهای بهتری نسبت به رقبای خود تولید کند، سهام این شرکت رشد خواهد داشت و این مورد نیز، می‌تواند از دلایل خرید سهام Bayer باشد.

مشکلات با Monsanto

یکی از ریسک‌های سرمایه‌گذاری در شرکت بایر، ادعای خسارت کمپانی Monsanto است. بایر این شرکت را خریداری کرده است اما ظاهراً مشکلات زیادی در این شرکت وجود داشته است. ظاهراً یکی از ترکیب‌های سمی در آفت‌کش‌ها در بستنی‌های Ben & Jerry’s پیدا شده است. چنین خبری برای Monsanto بسیار سنگین بود.

بسیاری از افرادی که با این ماده تماس داشتند، دچار سرطان شدند. یکی از این افراد، Dewayne Johnson بود که مبلغ 78.5 میلیون دلار غرامت دریافت کرد. این شرکت به تمام افراد مبلغ 500,000 دلار به‌عنوان غرامت پیشنهاد کرد که نسبت به غرامت پرداختی به Dewayne Johnson بسیار کمتر است و احتمالاً افراد بیشتری از این شرکت شکایت خواهند کرد.

اما مشکلات شرکت به همین‌ها ختم نمی‌شود. این شرکت بیش از 100,000 پرونده باز در دادگاه دارد و احتمال دارد شمار این شکایات بیشتر نیز بشود. هنگامی‌که قصد سرمایه‌گذاری در سهام این شرکت را دارید، باید به این مسائل توجه کنید. رسوایی‌های این‌چنینی، می‌تواند فشار زیادی بر روی سهام شرکت داشته باشد.

به همین دلیل، سرمایه‌گذاری در شرکت Bayer، ریسک زیادی دارد. نقدینگی این شرکت تنها چند میلیارد دلار است و نمی‌تواند به همه افراد 78 میلیون دلار پرداخت کند.

خرید سهام بایر در پنج قدم

قدم اول: یک کارگزاری خوب انتخاب کنید و یک حساب کاربری در آن افتتاح کنید. حواستان باشد که یک کارگزاری کم کارمزد و قابل‌اعتماد برای خریدوفروش سهام انتخاب کنید.

قدم دوم: درباره سهام، تحقیق و بررسی کافی انجام دهید و ببینید ریسک سرمایه‌گذاری در سهام Bayer چقدر است؟

قدم سوم: مشخص کنید چه مقدار می‌خواهید سهام بایر خریداری کنید. پیشنهاد نمی‌کنیم کل سرمایه خود را در سهام بایر سرمایه‌گذاری کنید.

قدم چهارم: اگر می‌خواهید سهام در قیمت کنونی آن برای شما خریداری شود، از سفارش بازار (Market Order) استفاده کنید و اگر می‌خواهید خودتان قیمت خرید را مشخص کنید، از سفارش محدود (Limit Order) استفاده کنید.

قدم پنجم: نتایج سرمایه‌گذاری خود را بررسی کنید و ببینید سهام بایر هنوز هم با استراتژی سرمایه‌گذاری شما همخوانی دارد یا خیر.

سه بخش اصلی شرکت بایر

فعالیت‌های شرکت Bayer به سه بخش اصلی تقسیم می‌شوند. بخش اول، بخش دارویی این شرکت است که تخصص این بخش، حوزه درمان است. این بخش، شرکت زیرمجموعه Bayer Schering Pharma را نیز شامل می‌شود. این بخش از ادغام دو شرکت Bayer و Schering AG پدیدآمده است. در زمان نگارش مقاله، این بخش، مهم‌ترین بخش شرکت بایر محسوب می‌شود و 40% گردش مالی این شرکت، از بخش دارویی تأمین می‌گردد.

دومین بخش شرکت بایر، بخش سلامت است. این بخش از شرکت، به تولید داروهای تجاری مشغول است. این داروها، اکثراً داروهایی هستند که تحت حمایت قانون ثبت اختراع نیستند.

بخش سوم این شرکت، علوم برداشت محصول است. این بخش از کمپانی بایر، در حال تحقیق بر روی بیوتکنولوژی و حفاظت از محصول است. در اواسط 2018، این بخش تصمیم گرفت که شرکت Monsanto را خریداری کند. این بخش دومین بخش سودآور شرکت بایر محسوب می‌شود و 35% از گردش مالی این شرکت، از این بخش تأمین می‌گردد.

اگر قصد سرمایه‌گذاری در شرکت Bayer را دارید، پیشنهاد می‌کنیم بخش‌های این شرکت را به طور مجزا بررسی کنید. با این کار، خواهید دید آیا خرید سهام بایر تصمیمی عاقلانه است یا خیر.

خرید سهام بایر

تاریخچه شرکت بایر

شرکت Bayer در اول آگوست 1863 تأسیس شد. مؤسسان این شرکت، Friedrich Bayer و Johann Friedrich Weskott بودند که این شرکت را در شهر Barmen آلمان تأسیس کردند. هرچند این شرکت در سال 1863 تأسیس شد، اما موفق نشد تا سال 1899 به موفقیتی بین‌المللی دست پیدا کند. کمپانی بایر با تولید آسپرین به شهرت رسید. این دارو هنوز هم یکی از داروهای پرکاربرد در دنیاست.

در سال 1925، بایر با شرکت IG Farben ادغام شد. پس از این ادغام، نام بایر از شرکت حذف شد. در سال 1951، این شرکت دوباره تصمیم گرفت با نام Bayer فعالیت خود را ادامه دهد. دلیل این تغییر نام این بود که در جنگ جهانی دوم، IG Farben به نیروهای متحدین پیوست. تا سال 2004، بایر بیشتر به دلیل تولید مواد شیمیایی صنعتی در بخش Bayer Chemicals شهرت داشت. فعالیت‌های این بخش، کمی بعد از شرکت اصلی جدا شد و تحت نام Lanxess به فعالیت خود ادامه داد.

در سال 2018 کمپانی بایر اعلام کرد که مجبور شده است تغییراتی اساسی در شرکت اعمال کند. این تغییرات باعث شد بیش از 12,000 نفر شغل خود را از دست بدهند. این تعدیل نیرو، برای مدیریت هزینه‌های شرکت، ضروری است. در مجموع، این اقدامات قرار است مبلغ 2.6 میلیارد یورو به نقدینگی شرکت اضافه کند. اگر این اقدامات، مؤثر واقع شوند، می‌توانند دلیل خوبی برای خرید سهام Bayer باشند.

خرید سهام بایر

مختصری درباره شرکت بایر

کمپانی Bayer یک شرکت چندملیتی است که دفتر مرکزی آن در شهر Leverkusen آلمان قرار دارد. این شرکت به دلیل تولید داروهای ژنریک شناخته می‌شود. بایر یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های داروسازی در جهان است. این شرکت در زمینه‌های بیوتکنولوژی و محافظت از گیاه نیز فعال است.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *