چگونه میتوان در سهام سیتی گروپ(Citigroup) سرمایه گذاری کرد؟

سیتی گروپ (Citigroup) یک بانک بزرگ آمریکایی است. به گفته Forbes، این بانک، بزرگترین شرکت دنیا در سال های 2000 و 2007 بوده است. هنوز هم Citigroup، در بین پنج بانک بزرگ دنیا قرار دارد. در بین این پنج بانک، Deutsche Bank و UBS نیز وجود دارند. از نظر میزان سرمایه و نقدینگی، این بانک رتبه نخست در دنیا را دارد. همچنین، در زمینه انتشار اوراق و سهام نیز، سیتی گروپ جایگاه مناسبی دارد. دفتر مرکزی این بانک در نیویورک قرار دارد.

آیا دوست دارید در این بانک بزرگ سرمایه گذاری کنید؟ در این مقاله، روش خرید سهام Citigroup را بررسی خواهیم کرد.

چگونه سهام سیتی گروپ را خریداری کنیم؟

آیا می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان سهام سیتی گروپ را خریداری کرد؟ مرور زیر به شما نشان می‌دهد که از چه کارگزارانی می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در سهام سیتی گروپ استفاده کنید:

کارگزارانمزایاثبت نام

قیمت سهام سیتی گروپ چقدر است؟

آیا کنجکاو هستید که قیمت سهام سیتی گروپ چگونه است؟ در نمودار زیر، می‌توانید ببینید که سهم سیتی گروپ در دوره گذشته چگونه عمل کرده است. شما می‌توانید از دکمه‌ها برای باز کردن یک موقعیت معاملاتی در شرکت استفاده کنید.

جزئیات شرکت سیتی گروپ

در زیر می‌توانید جزئیات کلیدی شرکت سیتی گروپ را پیدا کنید.

تحلیل سیتی گروپ

قبل از تصمیم‌گیری برای خرید یا فروش سهام سیتی گروپ مهم است که ابتدا سهام را تجزیه و تحلیل کنید. مرور زیر به شما نشان می‌دهد که سهم سیتی گروپ در دوره گذشته چگونه توسعه یافته است.

قیمت‌های سهام سیتی گروپ در ۵ روز گذشته

در جدول زیر، می‌توانید قیمت‌های سهام سیتی گروپ را برای ۵ روز گذشته مشاهده کنید:

قیمت سهم سیتی گروپ در 2024 چه تغییری خواهد کرد؟

آیا کنجکاو هستید که تحلیلگران چه فکر می‌کنند سیتی گروپ در 2024 و سال‌های آینده چه کاری انجام خواهد داد؟ با استفاده از داده‌های Alpha Vantage، ما پیش‌بینی‌های تحلیلگران را ترکیب کرده‌ایم. به یاد داشته باشید که این عدد فقط یک پیش‌بینی در مورد حرکات قیمت سهام سیتی گروپ است و این پیش‌بینی لزوماً باید به حقیقت بپیوندد. همیشه تحقیقات خود را انجام دهید!

تاسیس سیتی گروپ

Citigroup در اکتبر 1988 تاسیس شد. بعد از تاسیس این شرکت، Citicorp و Travelers Group نیز با این بانک ادغام شدند. Citigroup بانکی بزرگ بود که در بیش از 100 کشور جهان، شعب فعال داشت. Travelers Group نیز، خدمات مالی متعددی مثل صدور کارت های اعتباری، بیمه عمر، اعتبار مشتریان و بیمه معاملات ارائه میکرد. با ادغام این دو شرکت، گردش مالی Citigroup به بیش از 700 میلیارد دلار در سال رسید. رشد این بانک نیز، بعد از ادغام، سرعت گرفت.

خرید_سهام_سیتی_گروپ

تصاحب Banamex

در سال 2001، سیتی گروپ، Banamex را خریداری کرد. Banamex دومین بانک بزرگ مکزیک بود. خریداری این بانک، به مبلغ 12.5 میلیارد دلار انجام شد. هدف از خریدن این بانک، شروع فعالیت در بازار مکزیک عنوان شد. همچنین، بعد از خرید این بانک، بیش از 21 میلیون مکزیکی که در آمریکا زندگی میکردند نیز، به مشتریان این بانک اضافه شدند.

Banamex از سال 1929 در مکزیک فعالیت میکرد. در سال 1981 همه بانک های مکزیک از جمله Banamex ملی شدند. البته دولت مکزیک، استثناهایی نیز برای بانک های خارجی قائل میشود.

جریمه سیتی گروپ

در سال 2017، Citigroup مبلغ 11.5 میلیون دلار جریمه شد. علت این جریمه این بود که در سال های 2011 تا 2015، این بانک اطلاعات اشتباهی در اختیار مشتریان قرار می داده است. سهامداران و سرمایه گذاران، مشاوره های اشتباهی برای خرید سهام دریافت میکردند و بانک به آن ها اصرار میکرد که سهام خود را بفروشند.

این اطلاعات اشتباه، به دلیل یک مشکل فنی رخ میداد. مشاوران بانک چندین بار به مسئولان بانک هشدار داده بودند اما بانک اقدامات لازم را انجام نداده بود و مشکل حل نشده بود.

سیتی گروپ در حال حاضر

سیتی گروپ یکی از بزرگترین بانک های آمریکاست که بیش از 200 میلیون حساب تحت مدیریت خود دارد. مشتریان این بانک در بیش از 100 کشور دنیا زندگی میکنند. این بانک به شرکت ها، نهادهای دولتی، موسسات و افراد حقیقی خدمات گسترده مالی ارائه میکند.

نمونه ای از این خدمات، اعطای وام، بانکداری شرکتی، سرمایه گذاری، بانکداری خصوصی، تسهیلات کارگزاری و مدیریت دارایی هاست.

بخش های مختلف این بانک

Citigroup سه واحد تجاری مختلف دارد. دو مورد از این واحدها که اهمیت زیادی نیز دارد، خدمات مشتریان جهانی و گروه مشتریان حقوقی این بانک است. مشتریان حقوقی این بانک، موسسات و نهادهایی هستند که برای مشتریان خود به سرمایه گذاری میپردازند. حجم گردش مالی این دو بخش تقریبا با هم برابر است. اما بخش مشتریان حقوقی سود دهی بیشتری دارد. سومین بخش تجاری این بانک، Citi-Holdings است. خدمات غیر متمرکز و هولدینگ این بانک در این بخش فعالیت دارند.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *