خرید دیکرد: چگونه می‌توان به تجارت Decred پرداخت؟

در حال حاضر امکان معامله بر روی هزاران ارز دیجیتال در کل بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد. Decred یکی از پروژه هایی است که طی چند ماه گذشته رشد زیادی را شاهد بوده است. از آنجا که هنوز همه افراد با دیکرد آشنایی ندارند، ما میخواهیم اطلاعات بیشتری در مورد این ارز دیجیتال به شما ارائه دهیم. با خواندن این مقاله، پاسخ روشنی به این سؤال خواهید یافت: آیا تجارتِ دیکرد عاقلانه است یا خیر؟ به‌ این‌ ترتیب با هیچ شگفتی روبرو نخواهید شد.

چگونه می‌توان ارز دیجیتال دیکرد را خریداری کرد؟

دیکرد به‌عنوان ارز دیجیتالِ دموکراتیک نیز شناخته میشود. از آنجا که همه صاحبان دیکرد می توانند در مورد تحولات آینده رأی دهند، شما نیز میتوانید در مورد آینده این کوین تصمیم بگیرید. ماینرها نیز سود منصفانه ای از کوینِ Decred دریافت میکنند: برای استخراج کوین دیکرد نیازی به اَبَررایانه (سوپرکامپیوتر) ندارید. آیا شما اعتقاد دارید که Decred می‌تواند در آینده محبوبیت بیشتری پیدا کند؟ در این صورت، خرید این ارز دیجیتال به‌منظور سرمایه گذاری می‌تواند تصمیمی هوشمندانه باشد.

آیا می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان سهام دیکرد را خریداری کرد؟ مرور زیر به شما نشان می‌دهد که از چه کارگزارانی می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در سهام دیکرد استفاده کنید:

کارگزارانمزایاثبت نام
بهترین کارگزار برای خرید ارزهای دیجیتال مانند Decred.
در اولین خرید خود تا سقف 1000 یورو Decred هیچ هزینه تراکنشی پرداخت نمی کنید.
گسترده ترین طیف ارزهای دیجیتال + ارزان!
82 درصد از حساب‌های سرمایه‌گذار خرد هنگام معامله CFD با این ارائه‌دهنده ضرر می‌کنند.

دیکرد چیست؟ – هدفِ پروژه

Decred در فوریه 2016 راه‌اندازی شد. این پروژه قصد دارد یک ارز دیجیتال باز و خود – سرمایه بر اساس حاکمیت جامعه باشد. یکی از جالب ترین جنبه های ارز دیجیتال دیکرد این است که تیم توسعه دهنده دیکرد سعی میکنند مفهوم ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین را با نوعی حاکمیت غیرمتمرکز ترکیب کنند.

این کار با استفاده از پروتکل های مختلفِ استخراج (ماین کردن) انجام می شود. وارد کردنِ نوعی حاکمیت در پروتکل هایی که شرکت‌کنندگان در آن می توانند رأی دهند، چیزی است که اخیراً توسط ارزهای دیجیتال بسیاری مورد استفاده قرار گرفته است. این روش به‌عنوان یکی از موثرترین روش ها برای جلوگیری از اختلاف‌ نظر بین توسعه دهندگان شناخته می شود.

دیکرد

سازوکار دیکرد چه تفاوتی با بیت‌کوین دارد؟

دیکرد شبکه اصلی خود را با هدف ایجاد ارز دیجیتالی که یک اکوسیستم کاملاً غیرمتمرکز داشته باشد، راه‌اندازی کرد. آنها این کار را با استفاده از تکنیکی شبیه Bitcoin انجام میدهند. در حال حاضر، بیت‌کوین با استفاده از الگوریتمهای اثباتِ کار (proof-of-work) استخراج میشود. این بدان معناست که ماینرها با استفاده از رایانه‌های قدرتمند سعی در شکستن (کرک کردن) الگوریتم‌های پیچیده ریاضی دارند.

برخی از ماینرها، موفق به تولید ماشینهای خاصی به نام مدارهای یکپارچه با کاربری ویژه (ASIC) شده اند. این ASICها با استفاده از الگوریتمِ هَش SHA256 میتوانند بیت‌کوین را بسیار کارآمدتر و بهینه تر استخراج کنند. این بدان معناست که ماینرهایی که این ماشین‌ها را دارند میتوانند از سایر ماینرهای کوچک‌تر بهتر عمل کنند. این امر منجر به ایجاد استخرهای استخراج بزرگ و متمرکز می شود.

Decred می‌تواند با استفاده از یک سیستم استخراج (ماین کردن) ترکیبی با این روند مقابله کند. ارز دیجیتالِ دیکرد از ترکیبی از الگوریتم های استخراج، اثباتِ کار (PoW) و اثباتِ دارایی استفاده می کند. برخلاف استخراج با الگوریتم اثباتِ کار، در الگوریتم اثباتِ دارایی، نیازی به انجام محاسبات نیست. Decred همچنان از الگوریتم اثباتِ کار (PoW) نیز برای تأیید تراکنش‌ها استفاده میکند. اکنون، الگوریتم هش کردن دیکرد با الگوریتم “Blake” ارائه میشود. این بدان معناست که ماینرها دیگر نمیتوانند از ماشینهای ASIC برای تسلط بر استخراج استفاده کنند.

آنچه در یک مدل اثبات دارایی (PoS) مورد نیاز است، این است که شرکت‌کنندگان در شبکه تعداد معینی کوین را به یک تراکنش اختصاص دهند. این کوین ها بدون نیاز به محاسبه انواع مبالغ پیچیده، تراکنش را تأیید میکنند. به نظر شما مهم است که همه بتوانند از ماین کردن بهره مند شوند؟ در این صورت، سرمایه‌گذاری در Decred بسیار هوشمندانه خواهد بود.

حق رأی در دیکرد

مدل اثبات دارایی (PoS) مزایای بسیار دیگری نیز دارد. تنها تراکنش های انجام شده در داخل پروژه نیستند که تحت تأثیر قرار میگیرند. کاربرانی که توکن‌ها را در اختیار دارند هم میتوانند در رأی‌گیری در مورد آیندهٔ زیرساختِ پروژه، شرکت کنند. نمونه ای از جلسه مهمی که به سرمایه گذاران پیشنهاد شد، اجرای پروتکل های ویژه حریم خصوصی بود. تیم توسعه Decred می‌خواست برخی از ویژگی های ناشناس بودن کوین هایی مانند مونرو (Monero) را داشته باشد. بنابراین این مساله را به رأی گذاشتند، رأیی که اساساً هرکسی میتوانست در آن شرکت کند.

به کاربران حقِ رأی داده شد تا در مورد مهم‌ترین تصمیماتی که فناوری دیکرد را در آینده شکل می‌دهند، نظر دهند. رأی‌گیری از طریق Decred با کمک کاربرانی که “تیکت/ بلیت” می‌خرند انجام می شود. این تیکت ها مقدار مشخصی DCR دارند. اگرچه هزینه این بلیت ها را پرداخت میکنید، اما در پایان آن را پس می گیرید. این بدان معناست که برای شرکت کردن در نظرسنجی در واقع نیازی به پرداخت پول نیست. از طریق این سیستم، آنها امیدوارند که ویژگی دموکراتیکی برای همه کاربران فراهم کنند. این سبب میشود که این پروژه واقعاً منافع کاربران را در اولویت قرار دهد.

آیا شما فکر می‌کنید که این مهم است که یک ارز دیجیتال حرفی برای گفتن در آیندهٔ بازار داشته باشد؟ در این صورت، خرید ارز دیجیتالِ Decred می‌تواند جذاب باشد.

تجارت دیکرد از طریق صرافی

شما میتوانید با تجارتِ Decred به سود بالایی دست پیدا کنید، اگرچه این همیشه جای سؤال دارد. تجارت Decred معمولاً در یک صرافی انجام میشود. در صرافی میتوانید کوین‌های دیکرد خودتان را خریداری کنید. صرافی های بی‌شماری وجود دارد که میتوانید از بین آنها انتخاب کنید. از صرافی های معروفی که در آنها همیشه می توانید ارزهای دیجیتال را معامله یا ترید کنید Plus500 و Bitvavo هستند. این صرافی ها امکان ذخیره‌سازی ایمن کوین های شما را نیز فراهم میکنند.

نتیجه‌گیری – آیا باید در دیکرد سرمایه‌گذاری کرد؟

بخش بزرگی از جامعه ارزهای دیجیتال بر این باور هستند که اگر Decred بتواند به همه اهداف خود برسد، رشد بسیار عظیمی را تجربه خواهد کرد. اکنون‌که دیکرد برای مدت طولانی فعال بوده است و تاکنون مقدار زیادی از توانایی های خود را نشان داده است، سرمایه‌گذاری در دیکرد ممکن است ایده بدی نباشد. اگر خودتان آیندهای در Decred میبینید، هوشمندانه است که مبلغی را در این ارز دیجیتالی سرمایه گذاری کنید. با این حال، هیچ تضمینی وجود ندارد که همه چیز به‌درستی به سرانجام برسد. در پایان، همیشه انتخاب، یک موضوع شخصی خواهد بود. با این حال، این مقاله چشم انداز بهتری در مورد Decred به شما ارائه میدهد.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *